انقلاب اسلامی دیروزتاامروز
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 156
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 853
بازدید ماه : 3115
بازدید کل : 190376
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

انقلاب اسلامی دیروز تا امروز

 

علی اکبر داراب کلایی

 

مقدمه:

انقلاب اسلامی ایران به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) معجزه قرن ، تحفه الهی و انفجار نور بود و امروز موجب تحولات مهم منطقه ای قرار دارد. نظامی که با 2/98 درصد آراء مردم در یک همه پرسی بالاترین موافقت بین المللی را کسب کرده است و امروز در شرایط کنونی انقلاب اسلامی پرچمدار نهضت بیداری در جهان اسلام و مبارزه با استکبار و به دنبال الگو سازی در جهان است.

شرایط کشور در قبل از انقلاب اسلامی:

1- در عرصه تولید و دانش فاقد جایگاه جهانی بود و تولیدات کشور و تکنولوژی صنعتی بسیار محدود و در حد مونتاژ بود.

2- هیچگونه نقش بین المللی نظام حاکم نداشت و سران کشورهای غربی و شرقی در کلیه امور حکومت دخالت داشتند ، در عزل و نصبهای حکومت نقش محوری را غربیها و شرقیها به عهده داشتند.

3- کار آمدی نداشتن حاکمیت رژیم شاه در جنگ جهانی اول و دوم و جنگ بین ایران و شوروی که ایران نقش قوی نداشت و تحمیل قراردادهای سنگین را به راحتی میپذیرفتند مثل: ترکمانچای و گلستان

4- روسای جمهور آمریکا و انگلیس و شوروی به خودشان اجازه می دادند تا بدون هماهنگی و اطلاع دولت ایران هر وقت دوست داشتند وارد تهران شوند.

5- اوضاع اقتصادی ایران در دوران رژیم شاه آشفته بود و اکثریت مردم در زیر خط فقر زندگی می کردند و هیچگونه عدالت اقتصادی در جامعه اجرا نمی شد و عده ای در دربار که ارتباط نزدیک و بیشتری داشتند در شرایط اقتصادی خوبی قرار داشتند.

6- در خصوص اوضاع فرهنگی و معنوی به گونه ای بود که کشور در بایکوت شدید علیه مردم بود و مردم اجازه آزادی فعالیتهای فرهنگی و مذهبی نداشتند و هیچ کس حق اعتراض و انتقاد را نداشت و سطح علمی و سواد جامعه بسیار پایین قرار داشت، تلاش می کردند اوضاع فرهنگی کشور را به تاثیر پذیری از فرهنگ منحط غرب و بی بند و باری و بی هویتی نزدیک کنند.

7- اقتدار سیاسی رژیم شاه بسیار ضعیف بود و انتخابات آزاد و اراده مبتنی بر آراء مردم نبود و در منطقه خاور میانه ایران به عنوان یک کشور وابسته به غرب و شرق شناخته شده بود.

8- در بُعد علمی در منطقه وضع نامناسبی داشته ، حضور محدود جوانان در دانشگاهها و مراکز علمی و عدم پژوهش علمی و عدم پرورش دانشمندان و پژوهشگران در منطقه و جهان.

9- در خصوص وضعیت نظامی هم وابستگی به فرماندهان و مستشاران نظامی غربی و آمریکا بود و ابزار نظامی و سلاح و تجهیزات نظامی از خودش نداشت.

10- در بخش کشاورزی اکثر مواد مورد نیاز غذایی را از سایر کشورها وارد می کرد و هیچگونه خود کفایی نداشت و فاصله طبقاتی شدیدی در جامعه حاکم بود و نوع کشاورزی که انجام می گرفت سنتی و قدیمی بود و از تکنولوژی جدید محروم بودند و زمینهای مرغوب اکثرا در اختیار مدیران حاکم رژیم و اربابان و خوانین بود.

وضعیت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی:

به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای جهشی متکی به معنویت الهی و دینی باعث شد تا امروز کشور در شرایط ممتازی قرار بگیرد و از جمله آنها عبارتند از:

1- رشد کمی و کیفی در بعد فرهنگی و معنوی با واژه های ایمان ، تقوا ، وحدت ، ایثار و شهامت و تشکیل هزاران هیئات مذهبی و تشکیل پایگاههای مردمی و بسیج عمومی و انتشار هزاران عناوین کتب و مقالات در راستای گسترش فرهنگ افزایی دینی و اسلامی و احیای فرهنگ خودباوری و خود کفایی و ترویج فرهنگ و حکومت علوی در منطقه و جهان

2- استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال کشور بر اراده مردم و مشارکت 2/98 درصد آراء انتخاب مردم به نظام برای ایجاد نظام مردم سالاری دینی ، ارتقا سطح آگاهی سیاسی مردم و مشارکت مردم در تمام صحنه های انقلاب بیش از 35 انتخابات مهم حکومتی برگزار شد. پدیده انقلاب اسلامی موجب بیداری همه مکاتب الهی و آسمانی شد و اثبات اصل نه شرقی نه غربی کشورهای استکباری را به چالش کشیده است.

3- یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی رشد روز افزون فعالیت علمی و دانش پیشرفته است. ثبت مقالات علمی در کشور و پژوهش علمی در دنیا جزو 16 کشور تولید علم و پژوهشگران و دانشمندان ممتاز جهانی قرار دارد و در دستیابی به فن آوری چرخه سوخت هسته ای در ردیف 8 کشور برتر دنیا قرار دارد و سواد علمی کشور به 90% مردم دارای سواد خواندن و نوشتن می باشد.

4- در بخش سلامت شاهد افزایش تعداد پزشکان و متخصصان پزشکی بدون نیاز به پزشکان خارجی و درمان بیماریهای عمومی و عفونی و کسب رتبه ممتاز و اول در خاور میانه در تولید دارو و پوشش واکسیناسیون و دفع و ریشه کنی         فلج اطفال و افزایش بیمارستانها و مراکز درمانی و نیز میانگین امید به زندگی از 57 سال به 74 سال و ...

5- در حوزه صنعت احداث شهرک های صنعتی در همه شهرها و راه اندازی شرکتهای مهم تولیدی و صنعتی ، ساخت هواپیما و بالگرد و کشتی و قایق و تولید فولاد و کسب مقام 14 جهانی و خودکفایی در تولید سیمان ، توسعه پالایشگاه و مراکز پتروشیمی و ساخت بیش از 40 کارخانه نفت و گاز و پتروشیمی در سه دهه انقلاب و نیز ساخت انواع نیروگاههای بادی ، گازی ، فسیلی و هسته ای در بوشهر و نیروگاه انرژی های زیر زمینی در اردبیل و در بخش سد سازی جزو 4 کشور برتر دنیا و نیز صادرات غیر نفتی از 2% به 45% در دنیا.

6- در حوزه نظامی ساخت انواع سلاحها و تجهیزات نظامی مثل انواع هواپیمای نظامی ، جتهای جنگنده ما فوق صوت و رادار گریز مثل صاعقه و آذرخش و ... ، پهباد و تعمیر انواع هواپیما و بالگرد و کسب رتبه پنجم جهانی در بخش صنعت هوایی و نیز تولید موشکهای بالستیکی دور برد و زمین به زمین و انواع موشکهای پیشرفته و ساخت زیر دریایی و ...

7- در حوزه بخش های عمومی و اجتماعی نیز با راه اندازی تلفن های همراه بیش از 54 میلیون مشترک و بیش از 60 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری و در صنعت برق به خودکفایی 100% و تولید بیش از 200 میلیارد کیلو وات ساعت برق در سال و در بخش آب آشامیدنی بیش از 65 میلیون نفر از جمعیت کشور از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند و نیز در بخش سلامت اکثریت جمعیت کشور از خدمات درمانی بیمه ای بهره مند هستند.

وضعیت کار آمدی نظام:

نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف اداره جامعه و برپایی حکومت دینی و اسلامی و بر اساس پیروی از سفارشات ائمه اطهار (ع) شکل گرفته است و باید توان پاسخگویی به کسانی که مدعی نا کار آمدی دین در اداره جامعه و معتقد به جدایی دین از سیاست را داشته باشد و در شرایط کنونی و حساس و مهم برای مقابله با تهدیدات فرهنگی و اقتصادی دشمنان بهترین ابزار و روش مقابله مدیریت جهادی است ، این مدیریت از روحیه انقلابی و ارزشی کار آمدی نظام را در بالاترین سطح قرار دارد.

الزامات روحیه و مدیریت جهادی:

1- ایمان و تعهد علمی و عملی به اصول و ارزشهای نظام اسلامی

2- نترسیدن و شانه خالی نکردن از مشکلات و موانع

3- مردم باوری ، در خدمت به مردم آنها را ولی نعمت بدانند و خدمت بی دریغ به مردم

4- پرهیز از اقدامات اداره کشور بر محور جناحی و حزبی

مهمترین فرصت های جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی:

1- مردمی بودن و حمایت مردم از نظام و انقلاب و حاکمیت

2- پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های علمی ، فناوری ، نظامی و اقتصادی

3- افول هژمونی آمریکا در منطقه خاور میانه و شکست راهبردی آمریکا در منطقه

4- تاثیر گزاری در جهان اسلام و تقویت روحیه آزاد اندیشی دینی و حمایت از مسلمانان مبارز در جهان اسلام

5- معرفی نا کار آمدی سازمان های بین المللی

6- تقویت و شکل گیری قدرت نرم نظام اسلامی

7- به چالش کشیدن ماموریتهای راهبردی اسرائیل در منطقه

8- توان ضربه متقابل و قدرت بازدارندگی در مواجهه با انواع تهدیدات

9- توان و بستر سازی مناسب جهت مقابله با تهدیدات و تحریمهای اقتصادی

تهدیدات و چالش های پیش روی انقلاب اسلامی:

1- تشکیک در اصل ولایت مطلقه فقیه و تضعیف جایگاه رهبری

2- تخریب و تضعیف اندیشه و تفکر روحیه انقلابی و جهادی

3- بی تفاوتی مدیران نسبت به خدمت به مردم و نیازمندان

4- بی تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت اجتماعی و ...

5- وجود افراد متحجر و مقدس نما و دست پرورده های دشمنان و پیاده نظامان دشمنان در داخل

6- ترویج ملی گرایی و لیبرالیستی و سکولاریستی در برابر اسلام خواهی

7- ترویج قومیت گرایی ، جدا کردن قومیت ها از بدنه حاکمیت و نظام

8- رخنه و نفوذ فرصت طلبان و افراد نا صالح در بدنه اداره کشور

9- مهاجرت افراد خوش استعداد علمی به خارج از کشور

10- اختلاف افکنی مذهبی و دینی و فاصله گرفتن از وحدت دینی و مذهبی

11- مخالفت با اسلام ناب تحت عنوام آزادی و دمکراسی

12- خود رایی و عمل به قانون بر اساس مصالح فردی و حزبی و گروهی

13- اشرافی گری و تجمل گرایش به ذخارف دنیایی

14- بی صبری و عدم تحمل مشکلات و نارساییهای اقتصادی و ...

15- اختلاف و تضعیف دستگاههای اجرایی و تخریب همدیگر

وظیفه ما چیست؟

دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی از رویارویی مستقیم با ایران اسلامی نا امید شدند و با تغییر روش مقابله از تشدید و ضربه زدن بر انقلاب از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند. ماهیت انقلاب اسلامی صرفا دفع کننده تهدیدات نیست بلکه تهدیدات را به فرصت تبدیل می کند و همه نوع تهدیدات را بهترین زمان برای خودارتقایی و خودکفایی بهره می گیرد. امروز با تحولات خارجی و داخلی و تدابی حکیمانه مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی به بالاترین مرحله تثبیت و اقتدار در دهه چهارم از عمر خود رسیده است و با توجه به مولفه های زیر برای حصول به این موفقیت نظام موارد ذیل ضروری است:

1- توجه و اهتمام بیشتر به تبعیت از ولی فقیه و هشدار ها و توصیه ها

2- پرهیز مدیران نظام از حاشیه سازی ها و چالش ها

3- تحکیم زیر ساخت های لازم برای مقابله با تهدیدات جنگ نرم

4- فرهنگ سازی جامعه در برابر تهدیدات اجتماعی فضای مجازی و ...

5- رفع مشکلات و نیازهای اقتصادی مردم و تحقق عدالت اجتماعی دینی و اقتصادی و ...

6- برنامه ریزی هوشمندانه برای مقابله با هر نوع تهدید دشمنان

7- ایفای نقش محور در تحولات جهان اسلام و معرفی حکومت دینی و اسلامی با پیروی از سفارشات ائمه (ع)

 




:: موضوعات مرتبط: متن سخنرانی استاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : سه شنبه 28 بهمن 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');