ماجرای تحصن آیت الله العظمی شاه آبادی در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 168
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 710
بازدید ماه : 2225
بازدید کل : 186762
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...


آیت‌الله نصرت‌الله شاه‌آبادی مطرح کرد
ماجرای تحصن آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

فرزند مرحوم آیت‌الله شاه آبادی گفت: مرحوم شاه‌آبادی برای بحث حجاب در زمان رضاخان 11 ماه در حرم حضرت عبدالعظیم(س) تحصن کرد نمی‌دانم حالا بر ما چه شده که برای برگرداندن حجاب دائم می‌گوییم باید فرهنگ‌سازی شود.
ماجرای تحصن آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

 آیت‌الله نصرت‌الله شاه آبادی فرزند مرحوم آیت‌الله شاه آبادی در برنامه ضیافت ویژه برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: من کوچک‌تر از آن هستم که درباره پدر صحبت و روحیات ایشان را توصیف کنم، اما یکی از صفات خاص و بارز ایشان این بود که برخوردشان غیر از جذب کردن افراد نتیجه‌ای نداشت.

وی ادامه داد: مرحوم شاه آبادی خودشان بالای منبر می‌گفتند شما هرگز نمی‌توانید افراد را از من بگیرید حتی اگر کاری کنید که سال‌ها مرا نبینند زیرا اگر بعد از این مدت همان‌ افرادی که سال‌ها مرا ندیده‌اند در یک روز ملاقاتم کنند تمام زحمت‌های سال‌های متوالی شما هدر رفته است، به اعتقاد بنده این چنین خصلتی عنایت پروردگار و نتیجه زحماتی بود که در سیر الی الله متحمل می‌شدند.

شاه‌آبادی اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمود من بعد از اینکه آیت الله شاه آبادی را دیدم چنان جذب ایشان شدم که پس از چند جلسه قدرت جدا شدن از ایشان را نداشتم لذا هر چند از ایشان درخواست درس عرفان کرده بودم اما بعد از آن در تمام درس‌هایشان شرکت کردم، امام خمینی(ره) حتی شب‌های جمعه نیز در مدرسه عشق علی در درس اخلاق مرحوم شاه‌آبادی شرکت می‌کردند.

وی بیان داشت: پدرم هرگز دعوت کسی را برای مراسمی مانند به دنیا آمدن کودک، مراسم برگشت مکه و یا عروسی نمی‌پذیرفتند من با تصورات بچگی خود فکر می‌کردم که با این رفتار ایشان جذاب بودن خود برای مردم را از دست می‌دهند به همین دلیل یک بار به ایشان گفتم پدر، مردم از شما انتظار دارند چرا دعوتشان را قبول نمی‌کنید.

فرزند این استاد اخلاق و عرفان افزود: پدرم در آن لحظه گوش مرا گرفتند و گفتند این را هرگز فراموش نکن و همیشه به یاد داشته باش که من وظیفه‌ام نسبت به خلق سه وظیفه است و آن این است که تا می‌توانم به مسجد بروم بالای منبر رفته و درس بدهم بقیه چیزها در دست خداست و من جز این سه وظیفه، وظیفه دیگری ندارم.

وی تأکید کرد: یک خصلت ویژه که در پدرم وجود داشت باور داشتن به خدا بود شاید در حرف این خصلت ساده به نظر بیاید اما واقعاً این خصوصیت مرد میدان می‌خواهد، بسیاری از افراد هستند که ادعا دارند دارای عرفان هستند و حتی می‌توانند قرائت افکار کنند واقعیت این است که این کارها جز یک ریاضت مرتاضی نیست زیرا کسی که واقعاً عرفان و تقوا دارد به اسرار دیگران نیز کاری ندارد.

شاه آبادی ادامه داد: داشتن قدرت‌هایی مانند قدرت مرتاضان هنر نیست، هنر این است که لا اله الا الله را درست بگویی و به آن عمل کنی، پدرم در کلاس‌های اخلاقش نیز تنها از اصول دین و خداوند و قیامت می گفت و بعد دوباره به این مباحث باز می‌گشت.

وی با تأکید بر این مطلب که مرحوم شاه‌آبادی بسیار بر روی امر به معروف و نهی از منکر حساس بودند، گفت: ایشان 11 ماه برای موضوع حجاب در زمان رضاخان در حرم حضرت عبدالعظیم(س) تحصن کردند اما متأسفانه نمی‌دانم چگونه است که در این روزگار برای برگرداندن حجاب دائم در دولت قبل می‌گفتند باید فرهنگ سازی کرد و در این دولت نیز می‌گویند باید راه اعتدال پیش گرفت، مسلماً زمانی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما از بین برود بلا به سر ما نازل خواهد شد و تمام این بلاهایی که امروز در جامعه اسلامی گریبان گیر ماست به دلیل همین ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر تنها بر روی دیوارها نوشته شده و انگار این فریضه واجب تنها برای دیوارها و تابلوها واجب است، و این‌ها مواردی است که مسلما فردی مانند پدرم بر روی آن بسیار حساس بود.

این مدرس حوزه علمیه بیان داشت: صدا و سیما در این رابطه بسیار مهم خواهد بود همان طور که امام(ره) فرمودند تلویزیون باید برای مردم دانشگاه باشد اگر واقعاً این گونه شود هر روز چندین شاه آبادی تربیت خواهد شد زیرا آیت الله شاه‌آبادی فرزندی از همین بشر بودند نه فردی جدا از انسان‌های دیگر.

وی ادامه داد: من چند سال پیش در ایام عاشورا در بیمارستان بستری بودم همان جا بعد از دیدن برنامه ‌ای این ایام با آقای ضرغامی تماس گرفتم و از او تشکر کردم و گفتم همان طور که برای بعضی کارها از شما گلایه می‌کنیم باید برای کارهای خوبتان نیز از شما تشکر کرد.

شاه آبادی در پایان گفت: مرحوم شاه آبادی به وجود خداوند در تمامی کارها و حرکات و رفتارش معتقد بود ما نیز باید بدانیم تنها قدرت واقعی خداست و همه در برابر او گدا هستیم و تمام عالم در برابر او گداست لذا اگر بخواهیم به آمریکا و انگلستان متصل شویم در حقیقت باید بدانیم به یک گدا تکیه کرده‌ایم.
-





:: موضوعات مرتبط: تاریخ معاصر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : چهار شنبه 11 تير 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');