گزارش ویژه (دوناد ترامپ مخالف توافق آمریکابا ایران)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 728
بازدید ماه : 2990
بازدید کل : 190251
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

 
ترامپ با «احمقانه»خواندن توافق آمریکا با ایران می‌گوید: «این، یک توافق فاجعه‌بار و ناقص است. ما حتی چهار نفر از شهروندان‌مان را که در ایران بازداشت شده‌اند نتوانستیم آزاد کنیم. ما هیچ چیز نگرفتیم. آنها چند سال قبل یک دانشمند هسته‌ای‌شان را پس گرفتند اما ما در برابر ايران مانند گداها شده‌ايم.»
با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سر بر آوردن یکی پس از دیگری کاندیداهای ریاست‌جمهوری در این کشور، بر آن شدیم تا این نامزدها را از منظر منش فکری، سیاسی و روابط خارجی مورد بررسی و تدقیق قرار دهیم. پس از بررسی آراء و زندگی‌نامه هیلاری کلینتون دموکرات (در مجموعه خاطرات هیلاری کلینتون)، جب بوش جمهوری‌خواه برادر جرج دبلیو بوش، به سراغ دونالد ترامپ رفته‌ایم که  بهار سال جاري  تصمیم خود مبنی بر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را اعلام کرده و این روزها بسیار خبرساز شده است.

دونالد ترامپ // در حال انجام
ترامپ: قسم می‌خورم موهایم واقعی است!

به کمک جنجال‌های تبلیغاتی، ترامپ اخیرا در نظرسنجی‌ها در حزب جمهوری‌خواه توانسته در میان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه از رقبایش پیشی بگیرد و به صدر جدول برسد.

ترامپ همین چند روز پیش ضمن "احمقانه" خواندن توافق هسته‌ای با ایران که "به قیمت جان هزاران آمریکایی و اسرائیلی تمام خواهد شد"، به همراه سناتور تد کروز و سارا پالین، تجمع اعتراضی در واشنگتن به راه انداختند. ترامپ معتقد است رئیس جمهور بعدی باید به این توافق که "حاصل مذاکراتی ناقص" است، پایان دهد.

دونالد ترامپ // در حال انجام
توییت‌های ترامپ:
- قابل باور نیست ما این توافق با ایران را اجرا کنیم.
- فردا در واشنگتن خواهم بود. انتظار داریم جمعیت زیادی برای اعتراض به این توافق احمقانه‌ای که با ایران داشتیم، بیایند.
- فردا در تظاهرات بزرگ در مخالفت با توافق هسته‌ای "احمقانه" با ایران چهارشنبه در مقابل کنگره به همراه سناتور تد کروز خواهیم بود.

 

در ادامه به معرفی این نامزد جنجالی حزب‌جمهوری‌خواه که حالا بخت زیادی را برای خود قائل است، خواهیم پرداخت.

***

دونالد ترامپ // در حال انجامدونالد ترامپ Donald Trump متولد 14 ژوئن 1946 (24 خرداد سال 1325) در نيويورك آمریکااست. دونالد ترامپ ابر تاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجریتلویزیوناست. ترامپ رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان ترامپاست. برنامه‌هایی چون «کارآموز» در شبکهان‌بی‌سیبر معروفیت او افزوده است.

مادر ترامپ يك مهاجر اسكاتلندي و نياكان پدري‌اش آلماني هستند. وي هنگامي كه 13 سال داشت به علت بدرفتاري از مدرسه اخراج شد و پدرش به اميد انرژي دادن و جرأت بخشيدن به وي، او را به مدرسه نظامي نيويورك فرستاد. سپس دو سال در دانشگاه فوردهام در برونكس تحصيل كرد و از آنجا به دانشگاه پنسيلوانيا رفت و در جنگ ويتنام شركت كرد.

دونالد چهارمين فرزند از پنج فرزند فرد ترامپ و ماري آنه، ساختمان‌ساز ثروتمند است که شرکت او را از 1971 تاکنون در اختیار گرفته است. او دانش آموختهٔ مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیااست. از اواخر ژوئیه 2015، ترامپ به طور مستمر در صدر نظرسنجی‌های افکار عمومی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه قرار داشته است.

 

کسب و کار

ترامپ مالک یک شرکتعظیم ساختمان‌سازی در آمریکا است و چندین هتلبزرگ به او تعلق دارد. او از چند سال پیش مجریبرنامه کارآموز شده است که درآمد این برنامهدر سالگذشته او را در رده پنجم بالاتریندستمزدهای تلویزیونی قرار داد. ثروت فراوان، چندین آسمان‌خراش، هتلو سازمان مختلف در کنار موفقیت تجاری، ترامپ را به ستاره‌ای مشهور تبدیل کرده است.

او با تکیه بر موفقیت فراوان در ساخت و ساز و اجرای تلویزیونی، نام «ترامپ» را بر کالاهای بسیاری زد. لباسمردانه، رستوران، بستنی، عطر، آب معدنی، مجله، زمین گلفو دانشگاه. همچنین به نام ترامپ چندین کتاب نیز نوشته که همه در مورد چگونگی موفقیت در تجارتو مدیریت است. اکثر آن کتاب‌ها نیز در لیست کتاب‌های پرفروش قرار دارند. او صاحب پنجمين جت لوكس و گران‌قيمت و نهمين ثروتمند جهان است.

دونالد ترامپ // در حال انجام
دونالد ترامپ // در حال انجام
جت شخصي دونالد ترامپ

برند ترامپ

ترامپ جدا از کارهای سنتی‌اش در زمینه املاک، هتل‌داری و صنایع تفریحی نام و برند ترامپ را در دیگر صنایع و محصولات تثبیت کرده است. ترامپ در بازاریابی نام ترامپ را بر شمار زیادی از محصولات از جمله ترامپ فایننشال، فروش و اجاره ترامپ (فروش مسکن)، رستوران‌های ترامپ، بوفه ترامپ، تهیه غذای ترامپ، بستنی پارلر ترامپ، عطر دونالد ترامپ، گلف ترامپ، مجله ترامپ، شکلات ترامپ، خانه ترامپ، تولیدات ترامپ، مؤسسه ترامپ، کارت بازی ترامپ، غول املاک ترامپ (بازی شبیه‌سازی کسب و کار)، کتاب‌های ترامپ، مدیریت مانکن ترامپ، شاتل ترامپ، یخ ترامپ، مرتگچ ترامپ، مشروبات ترامپ و استیک‌های ترامپ. علاوه بر این گزارش‌ شده ترامپ برای هر ارائه یک ساعته دوره آموزشی 1.5میلیون دلار دریافت می‌کند.

موسسه فوربز در سال 2011 ، ارزش براندترامپ را دو میلیارد دلار تخمین زد. ترامپ این ارزش‌گذاری را قبول ندارد و می‌گوید برند او در حدود سه میلیارد دلار ارزش دارد. بسیاری از ساختمان‌سازان برای بازاریابی خود نام ترامپ را بر اموالشان می‌گذارند؛ به این دلیل، ترامپ مالک بسیاری از ساختمان‌هایی که نام وی را بر خود دارند، نیست.

دونالد ترامپ // در حال انجام

برج ترامپ در منهتن، نیویورک

در سال 2011 ترامپ پس از ناامید شدن از بازار املاک آمریکا به بازار بورس نیویورک حمله برد و سهام‌هایی از جمله در بنک آو آمریکا، سیتی‌گروپ، کاترپیلار، اینتل، جانسون و جانسون، پروکتر اند گمبل و فيس‌بوك را خرید. او هنگام فروش سهام در سال 2014، 27میلیون دلار سود کرد و از 45 سهامی که خرید 40تایشان سودده بودند.

ترامپ زمانی مالک نیوجرسی جنرالز بود و او زمانی به عنوان مشاور مالی مایک تایسون، عمل می‌کرد. سازمان ترامپ از زمین‌های گلف بسیاری در آمریکا و جهان بهره‌برداری می‌کند.

برنامه تلویزیونی کارآموز

برنامه کارآموزاز سال 2004 روی آنتن شبکهان‌بی‌سیرفت. در این برنامه برای احراز یک شغل مدیریتی سطح بالا در یکی از سازمان‌های متعلق به ترامپ بین چند نفر مسابقه برگزار می‌شود. هر هفتهدر جریان اتفاقات مختلف، ضعیف‌ترین عضو گروه از برنامه اخراج می‌شود و در نهایت آخرین فرد باقی‌مانده شغل را به دست می‌آورد.


 

در هر قسمت از مسابقه «کارآموز»، چند نفر برای به‌دست آوردن جایزه 250 هزار دلاری و شغل مدیریتی سطح بالا شرکت می‌کنند و توسط خود دونالد ترامپ مورد سوال و جواب یا به نوعی بازجویی قرار می‌گیرند. این برنامه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه NBC است.

 

سیاست

گزارشی در سال 2011 نشان می‌داد که ترامپ در طول يك دهه از انتخابات‌ آمریکا به کمپین‌های کاندیداهای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه کمک مالی کرده است. ترامپ در فوریه 2012 از میت رامنی برای ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد. ترامپ از جمله حامیان اولیه رونالد ریگان برای ریاست جمهوری آمریکا بود.

يكي از كارهاي عجيب او طي سال‌هاي اخير درخواستش از باراك اوباما براي اثبات آمريكايي بودنش است و اينكه از وي خواسته بود تا تحصيلش در دانشكده قانون دانشگاه هاروارد را به همه ثابت كند. جالب آنكه وي چند ماه پيش در مصاحبه‌اي در پاسخ به اينكه آيا اوباما در آمريكا متولد شده است گفت: «من واقعا نمي‌دانم. يعني نمي‌دانم چرا او خود را صريحا آمريكايي مي‌داند.» در جايي ديگر نيز براي تحقير اوباما به وي گفته بود اگر از رياست جمهوري اين كشور كنار برود خدمت بزرگي به اين كشور كرده و در عوض اجازه دارد تا پايان عمرش به صورت رايگان در زمين گلف نيويورك بازي كند.

دونالد ترامپ طي سال‌هاي 1988، 2004 و 2012 مي‌خواست در انتخابات رياست‌جمهوري شركت كند اما این کار را نكرد و همچنان به تجارتش ادامه داد. اما در سال 2011 نظرسنجي مركز سياست عمومي آمريكا نشان داد كه وي شانس بسيار بالايي براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا دارد و همين امر سبب شد تا بالاخره وارد كارزار شده و در نهايت براي رياست جمهوري سال 2016 اقدام به اعلام كانديداتوري خود كند. همچنين در نظرسنجي گالوپ در سال 2011، از بين 10 نفر به عنوان ششمين مرد تحسين‌براگيز آمريكا انتخاب شد و اين موفقيت نيز بر محبوبيت اجتماعي وي افزود و در نتيجه وسوسه شيطاني جاه‌طلبي‌اش براي رسيدن به مقام رياست جمهوري آمريكا به نهايت رسيد و قدم جلو گذاشت.

دونالد ترامپ // در حال انجام
دونالد ترامپ به محض پی بردن به نتایج نظرسنجی‌‎ها مبنی بر احتمال انتخاب شدندش به عنوان رئیس جمهور آمریکا، به سرعت وارد کارزار سیاسی سال 2016 این کشور شد

در ژانويه سال 2013، ترامپ كه به خاطر محصولات شركت‌هايش به شدت در اسرائيل محبوبيت داشت در ويدئويي تلاش كرد تا بنيامين نتانياهو را در جريان انتخابات سال 2013 رژيم صهيونيستي تخريب كند و در همين رابطه گفت: «يك نخست وزير قوي، يك اسرائيل قوي است». او به خاطر تلاش‌هايش در گره زدن هر چه بيشتر و بهتر ميان دوستي آمريكا و اسرائيل «جايزه آزادي» را از سمت جامعه نخبگان يهودي دريافت كرد.

ترامپ براي تشخيص اينكه آيا به رياست جمهوري آمريكا مي‌رسد يا نه، حدود يك ميليون دلار هزينه كرده است. هرچند كه عده‌اي بارها او را به سَمت فرماندار ايالت شدن سوق دادند اما وي چنين مقامي را هرگز در شأن خود نديده است. دونالد ترامپ تا حدي روي انتخابات پيش رو سرمايه‌گذاري كرده است كه حتي به خاطر شركت در اين رقابت بزرگ حاضر شد برنامه قديمي خود و يكي از مهم‌ترين منابع درآمد و شهرت‌زاي خود يعني برنامه «كارآموز» شبكه ان‌بي‌سي را تعطيل كند.

او تا حدي در انتقاد از اوباما جلو رفته است كه در جايي تصريح مي‌کند: «سران آمريکا کودن هستند، آنها به واقع مردماني بي‌عقل‌اند. اين واقعيتي غم‌انگيز است اما بايد اذعان کرد که آمريکا به شکل رقت‌انگيزي رهبري مي‌شود». وي در سخنان خود به شدت از باراک اوباما و عملکردش در ليبي، عراق و افغانستان انتقاد کرد و گفت: اوباما در حالي به دنبال ساخت مدرسه در افغانستان است که هيچ توجهي به امر آموزش در درون خاک آمريکا ندارد.

دونالد ترامپ // در حال انجام
ترامپ به دلیل رابطه عمیقی که با رسانه‌های آمریکایی دارد، یکی از چهره‌هایی است که همواره و به تعداد زیاد در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شود. وی به دلیل شیک‌پوشی و خوش‌مشرب بودن، ظاهری باب میل بینندگان دارد. ناگفته نماند همانطور که در تصویر دیده می‌شود، مدل موهایش نیز معمولا مورد توجه رسانه‌هاست.

سياست خارجي

دونالد ترامپ در مسائل سياست خارجي، حامي سياست مداخله‌جويانه بوده و بارها گفته است كه اگر به رياست جمهوري برسد، با استفاده از نيروي پياده به داعش حمله، منابع مالي آنان را قطع كرده و براي تأمين مالي عمليات‌هاي آمريكا از متحدانش در منطقه استفاده خواهد كرد.

ترامپ علي‌رغم حمايت از مداخله در كشورها در نخستين نطق بعد از اعلام كانديداتوري‌اش گفت: «من ارتش را دوست دارم و می‌خواهم قدرتمندترین ارتشی که تا کنون داشته‌ایم را داشته باشم چون حالا بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم. اما من گفتم: «به عراق حمله نکنید چون کل خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنید و ایران بر خاورمیانه مسلط می‌شود».

 

دونالد ترامپ عليه ايران

دونالد ترامپ را مي‌توان يكي از بهترين اساتيد ايران‌هراسي در آمريكا و جهان دانست. جملاتي كه او در توصيف ايران به كار برده است در نوع خود كم‌نظير است. وي در گفتگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی مدعی شد با توافق هسته‌ای، ایرانی‌ها به بمب اتمی دست خواهند یافت. وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: ایرانی‌ها قسمت‌هایی از دنیا را خواهند گرفت که حتی شما آن را باور نخواهید کرد و من فکر می‌کنم این مساله منجر به هولوکاست هسته‌ای خواهد شد. ترامپ درباره اینکه اگر وی رئیس‌جمهور بود چگونه با ایران مذاکره می‌کرد، گفت: من اجازه برداشته شدن تحریم منابع مالی ایران را نمی‌دادم و تحریم‌های علیه این کشور را دو برابر می‌کردم. او تیم مذاکره‌کننده آمریکا با ایران را «بی کفایت» توصیف کرد.

او در جايي ديگر با اشاره به برجام گفته بود: «فکر می‌کنم این یک توافق فاجعه‌بار و ناقص است. ما حتی چهار نفر از افراد و مردم‌مان را پس نگرفتیم (اشاره به چهار جاسوس آمریکایی که در ایران بازداشت شده‌اند؛ از جمله جیسون رضائیان). ما هیچ چیز نگرفتیم. آنها چند سال قبل یک دانشمند هسته‌ای‌شان را پس گرفتند. اما ما هیچ چیز نگرفتیم. در برابر ايران مانند گداها شده‌ايم».

دونالد ترامپ به عنوان يك آمريكايي صهيونيست مي‌گويد: «نگاه کنید. با این توافقی که اوباما با ايران می‌کند موجودیت اسرائیل احتمالاً دوام چندانی نمی‌آورد . فاجعه است و ما باید از اسرائیل محافظت کنیم».

 

جالب‌تر آنكه با اين همه ادعاي ضد ايراني بودن ضمن قوي دانستن مذاكره‌كنندگان ايراني گفته است: در صورت رسيدن به رياست جمهوري توافق‌نامه را پاره نمی‌کنم، بلکه بر اجرای آن نظارت خواهم داشت.

ترامپ در مناظره‌ای که شبکه فاکس نیوز به راه انداخته بود، در قالب جملاتی که برآمده از شوخ‌طبعی و خوش‌مشربی او هستند، ضمن توهین به مقامات کاخ سفید، توافق‌نامه هسته‌ای با ایران را یک فضاحت و بی‌آبرویی می‌نامد

 

گاف دونالد ترامپ درباره سردار سلیمانی

هِویت، مجری محبوب رادیو آمریکا از ترامپ پرسید آیا قاسم سلیمانی فرمانده در سایه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را می‌شناسد یا خیر که ترامپ گفت: «بله اما کمی از او به من بگو .» هویت نیز گفت: «او فرمانده نیروی قدس است.»

ترامپ نیز گفت: «بله. درست است. به هر حال با کردها به صورت وحشتناکی بدرفتاری شده است.»

هویت میان حرف‌های ترامپ پرید و گفت: «نه منظورم کردها نیستند. منظورم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.» ترامپ تلاش کرد گاف خود را کم اهمیت جلوه دهد و گفت: «فکر می‌کردم شما به کردها اشاره کردید.»

 

 

کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ، 2016

در 16 ژوئن 2015، ترامپ کاندیداتوری خود برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را از مقر خود در برج ترامپدر نیویورک اعلام کرد. ترامپ کمپین خود را با شعار رسمی «ما کشورمان را دوباره عالی خواهیم کرد» و با تعهدی به این شروع کرد که «بهترین رئیس جمهوری باشد که خدا تا كنون آفریده. ارزیابی انجام شده توسط اکونومیست/یوگاومنتشر شده در 9 ژوئیه 2015 حائز رتبه نخست نظرسنجی سراسری شد که نشان مي‌داد دونالد ترامپ پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری است.

نظر‌سنجي موسسه سافولك كه در روزنامه يواس‌اي تودي در 14 جولاي سال جاري منتشر شد نشان داد كه او با كسب حمايت 17% از آراء جمهوري‌خواهان در رتبه نخست و بالاتر از جب بوش كه حمايت 14% را به داشت، قرار دارد. نظرسنجي واشگتن‌پست در 19 جولاي امسال نيز نشان داد كه وي با حمايت 24 درصدي جمهوري‌خواهان در رتبه نخست و بالاتر از اسكات واكر قرار دارد. او در نظرسنجي سي‌ان‌ان و همچنين در نظرسنجي شبكه سي‌بي‌اس نيز در رتبه نخست قرار گرفت.

 

دونالد ترامپ // در حال انجام
نمودار محبوبیت کاندیداهای جمهوری‌خواه در بین هم‌حزبی‌ها و مستقلین در سال ۲۰۱۶

زندگي شخصي

او پس از ازدواج با ايوانا زلنيكووا كه يك زن اهل جمهوري چك بود داراي سه فرزند شد و در سال 1992 از وي جدا شد. در سال 1993 با مارلا مپلس ازدواج كرد و از او نيز يك فرزند دارد. از همسر دومش نيز در سال 1999 طلاق گرفت و در سال 2005 نيز با يك زن اهل اسلووني به نام ملانيا ناوس ازدواج كرد و از او هم يك فرزند دارد.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌اي در سال 2008 درباره علت جدايي از دو همسر نخستش گفت: «فقط مي‌دانم كه رقابت برايشان سخت بود زيرا من هر كاري كه دوست داشتم مي‌كردم. من واقعا عاشق اين هستم كه هر كاري كه دوست دارم انجام دهم».

وي يك مسيحي پروتستان است و ادعا مي‌كند كه ارتباط خوبي با كليسا دارد و دين چيز اعجاب‌آوري است و دين خودش اعجاب‌آورتر از همه. او به يكي از دخترانش كه به دين يهود درآمده است هم بسيار افتخار مي‌كند.




:: موضوعات مرتبط: بسته ویژه خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 22 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');