گزارش ویژه (هیفوس دسته گل های خبرنگاران فراری)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 113
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 629
بازدید ماه : 2144
بازدید کل : 186681
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

هیفوس تنها در سال 2014 بیش از دو میلیون یورو در ایران هزینه کرده است. یکی از این برنامه‌ها، در حمایت از همجنس‌بازی و همجنس‌بازان در ایران بود که بنیاد هیفوس با همکاری وزارت خارجه هلند با اختصاص مبلغ 180 هزار یورو، از اواخر 2012 کلید زد و با سفر نماینده هلندی هیئت پارلمانی اروپا به ایران پیگیری شد.
حلقه رسانه‌ای ضدانقلاب و خبرنگاران و چهره‌های شناخته‌شده‌ای گفتیم که پس از خروج از کشور، پایه‌گذار شبکه‌ها و سایت‌های خبری فارسی‌زبان بیگانه شدند. به جز شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی که با بودجه دولت انگلیس اداره می‌شود، رسانه‌های دیگر فارسی‌زبان بیگانه هستند که هم‌عرض بی‌بی‌سی و با نیروهایی که میان دو سه سایت دست به دست می‌شوند، به تولید محتوا بر ضد فرهنگ، اعتقادات، نظام سیاسی و ... مردم ایران مشغول هستند.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر و فیلم

کادر این شبکه‌ها همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد، خبرنگاران سابقا تجدیدنظرطلب و اصلاح‌طلب نشریات داخلی هستند که پس از زمینه‌سازی در داخل و چراغ سبز در خارج، به بهانه‌های مختلف از کشور گریختند و به خدمت ارگان‌های بیگانه درآمدند. یکی از مقاصد عمده «خبرنگاران فراری»، مؤسسه روز و روزنامه اینترنتی موسوم به «روزآنلاین» است که پدرخوانده «خبرنگاران فراری» و -به تعبیر خودش- «بچه‌های خبرنگار» اصلاح‌طلب، مسعود بهنود به همکاری چند تن دیگر، راه‌اندازی کردند تا به خانه امید «بچه‌ها» تبدیل شود. (گزارش مشرق از مسعود بهنود و مأموریت وی در برنامه‌ دیدبان بی‌بی‌سی)

درباره این شبکه که با برنامه‌ای منسجم سال‌هاست سوژه‌های خود را از میان این «بچه‌ها» انتخاب می‌کند و طی چند مرحله از اصلاح‌طلب به تجدیدنظرطلب، اپوزیسیون داخلی و در موقعیت مناسب به خبرنگار فراری تبدیل میکند، گفتنی‌های بسیاری هست و از آن بیشتر خواهیم گفت. اما آنچه در سطور پیش‌رو به آن خواهیم پرداخت، منبع تأمین‌ مالی شبکه مورد اشاره است که در بررسی ماهیت، کارکرد و اهداف آن، نقاط تاریک بسیاری را روشن می‌نمایند.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویربنیاد هلندی «هیفوس» (HIVOS) در کنار برخی نهادها و پارلمان‌های اروپایی، بار اصلی کمک مالی به این شبکه رسانه‌ای را به دوش می‌کشد. در ادامه از نمایی نزدیکتر این بنیاد را بررسی می‌کنیم تا ببینیم کدام انگیزه‌ها و اهداف این بنیاد در حمایت مالی از شبکه مذکور تأمین می‌شود.


براندازی «انسان‌دوستانه
»

هیفوس (HIVOS) مخفف نام «مؤسسه توسعه همکاری‌های انسان‌دوستانه» است که 47 سال پیش در شهر لاهه هلند بنا نهاده شد؛ بنیادی که با شعار «انسان بدون مرز»، هدف خود را گسترش همکاری‌ها و کمک‌های مالی انسان‌دوستانه به کشورها و سازمان‌های آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا اعلام کرده است. بیشترین تمرکز این کمک‌ها و حمایت‌ها در حوزه‌ تغییرات اجتماعی، فعالان فضای مجازی و ابتکارات محلی است.

در شرح چرایی تشکیل این بنیاد،‌ تأکید شده است که هیفوس اساساً بنیادی غیرمذهبی یا به عبارت دقیق‌تر ضدمذهبی است که فلسفه وجودی‌اش بر پایه مقابله با سازمان‌های مذهبی هلند شکل گرفته است. هیفوس حالا در کشورهای اندونزی، کاستاریکا، زیمبابوه، کنیا، بولیوی، هند، اکوادور، گواتمالا، تانزانیا، آفریقای جنوبی و تیمور دارای دفاتر منطقه‌ای و محلی است و مجموعا در 26 کشور نیز فعال است.

هیفوس از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در مجموع چهار هدف اصلی را در کشورهای مقصد دنبال و برنامه‌هایی را با این عناوین اجرا می‌کنند: توسعه اقتصادی، دموکراسی و حقوق بشر، فرهنگ و نسل‌‌ها، ابزارهای ارتباط جمعی و رسانه و روابط خارجی.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر

گفتیم که این بنیاد در کشورهای مختلفی دفاتر منطقه‌ای و محلی دارد که اجرا و پیش‌برد برنامه‌های این بنیاد را عهده‌دار هستند، اما یک استئناء نیز وجود دارد؛ منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا. اجرای برنامه‌های هیفوس در کشورهای غرب آسیا و شما آفریقا را همچنان دفتر مرکزی این بنیاد در لاهه بر عهده دارد که بدون هیچ توضیح اضافه‌ای از برنامه و توجه ویژه سران آن برای کشورهای منطقه حکایت دارد.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// +تصاویر
نقشه پراکندگی برنامه‌های توسعه و دموکراسی هیفوس در جهان. نکته جالب توجه این است که این بنیاد تا کنون موفق به نفوذ در روسیه نشده است.


مدیران و حامیان مالی هیفوس

سهامداران هفیوس به چند دسته تقسیم می‌شوند. بخشی از سهام هیفوس متعلق به فعالان مدنی و سیاسی هلندی است. بخش دیگری از آن هم برای دولت و پارلمان هلند و سازمان‌های دولتی است که به این بنیاد پول تزریق می‌کنند. همچنین،‌ برنامه‌هایی که هیفوس اجرا می‌کند، حامیان دیگری هم دارد؛ وزارت خارجه هلند، شبکه امیدیار، اتحادیه اروپا، بنیاد فورد و امثالهم - بنیادهایی با اساسنامه‌های مشابه و اهداف یکسان - از جمله همراهان هیفوس در برنامه‌های این بنیاد برای کشورهای درحال توسعه هستند. به ادعای هیفوس، بیش از 700 سازمان در سراسر جهان، این بنیاد را یاری می‌کنند.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
ادوین هویزینگ مدیر اجرایی فعلی هیفوس، بدلیل اجرای موفق برنامه‌های این بنیاد در حوزه «زنان» و «حقوق همجنس‌بازان» مورد تقدیر قرار گرفت


مدیریت اجرایی هیفوس از سال 2013 تا کنون بر عهده «ادوین هویزینگ» (Edwin Huizing) گذاشته شده است. هویزینگ پیش از این از مدیران این بنیاد در دفتر منطقه‌ای شرق و جنوب آفریقا بود که به دلیل پیش‌برد موفقیت‌آمیز برنامه‌هایی با محوریت آزادی‌های«زنان» و آزادی ازدواج و ارتقاء حقوق «همجنس‌بازان» مورد تقدیر قرار گرفت. جمهوری دموکراتیک کنگو، آخرین محل مأموریت آقای هویزینگ پیش از سفر به لاهه و به دست گرفتن سکان هدایت برنامه‌های هیفوس برای منطقه‌ ما بود.

یکی از برنامه‌های جالب توجه هویزینگ که مورد تأکید هیفوس برای اجرا در غرب آسیاست، حمایت از استقلال زنان از مردان در داشتن فرزند است. بدین ترتیب، این بنیاد به زنان کمک می‌کند تا بدون نیاز به ازدواج یا نیاز به مردان به هر شکل، بتوانند نسبت به بچه‌دار شدن اقدام کنند. توضیح بیشتری درباره مکانیزم‌های اجرای این برنامه داده نشده است، اما حمایت از پدیده‌هایی مانند آنچه امروز به نام «ازدواج سفید» شناخته می‌شود و شکل گرفتن خانواده‌های تک والدی، از جمله این راه‌هاست.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
هیفوس با شعار «توانمندسازی زنان» و استقلال زنان از مردان حتی در امر بچه‌دار شدن، یکی از اصلی‌ترین حامیان پدیده‌هایی چون «زندگی مجردی»، «ازدواج سفید» و «خانواده تک والدی» است.


هیفوس و ایران


فعالیت هیفوس در ایران به سال‌های پس از 1378 بازمی‌گردد که این بنیاد توانست ارتباط نزدیکی با سازمان‌های مردم‌نهاد داخلی برقرار کند. اما با آشکار شدن ارتباط این بنیاد با عناصر ضدانقلاب - که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد- و فعالیت‌های ضدنظام این مجموعه، دولت ایران در سال 1385 نام هیفوس را به لیست سازمان‌های برانداز افزود و هرگونه فعالیت این بنیاد یا همکاری با آن را ممنوع کرد. در همان زمان، «مارسل ون در هیدن» (Marcel van der Heijden) مدیر برنامه حقوق بشر و گسترش دموکراسی هیفوس اذعان کرد که این بنیاد به به افراد و سازمان‌هایی در داخل کشور پول پرداخته است: «کار با فعالان مدنی در ایران بسیار مشکل شده است. افرادی که از کشورهای غربی پول دریافت کرده‌اند به بازیچه شدن دست بیگانگان متهم شده‌اند.» هیفوس نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد نام ایران را به لیست سیاه اضافه کرده است، اما در ادامه می‌بینیم که برنامه‌های ضدایرانی این بنیاد تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

برنامه‌های هیفوس در ایران بیشتر بر حوزه «حقوق بشر» متمرکز شده است و در سه محور «حقوق زنان»، «حقوق هم‌جنس‌بازان» و «زندانیان» با مشارکت دو گروه دنبال می‌شود؛ یکی از طریق شبکه‌ رسانه‌ای وابسته به هیفوس در خارج و برخی دنباله‌های داخلی آن و دیگری با استفاده از اپوزیسیون داخلی -و خارجی- و برخی فعالان مدنی.

در گزارش عملکرد سال 2014 هیفوس درباره فعالیت‌های این بنیاد در ایران یا در ارتباط با ایران آمده است که هیفوس تلاش می‌کند کمک‌های فنی و اقتصادی و ایجاد ظرفیت برای سازمان‌های ناظر و گزارش‌ دهنده نقض حقوق بشر در ایران را فراهم کند، همچنین بر روی قوانین جایگزین و اجرای اصلاحات از طریق کمپین‌ها و تبلیغات کار می‌کنند.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر

در بخش دیگری از فعالیت‌های هیفوس در ایران، به بازدید هیئت‌های اروپایی و مقامات وزارت خارجه هلند در ایران اشاره شده است که از طریق ارتباط با سازمان‌ها و افراد خاص در داخل کشور، درباره محکومان امنیتی -زندانیان سیاسی- و همچنین جنبش‌های حمایت از همجنس‌بازان، از وضعیت آنان گزارش تهیه می‌کنند تا در برنامه‌های بنیاد، در دستور کار قرار گیرد.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر

هیفوس تنها در سال 2014 بیش از دو میلیون یورو در ایران هزینه کرده است. در میان کشورهای آسیایی ایران پس از دو کشور پرجمعیت اندونزی و هند، بیشترین بخش از هزینه‌های هیفوس را به خود اختصاص داده است.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
بودجه هیفوس برای کشورهای آسیا در سال 2014
هیفوس در سال 2013 نیز با تربیت و آموزش 600 متخصص کامپیوتر و اینترنت، آن‌ها را برای ایجاد دسترسی به اینترنت آزاد و بدون فیلتر در ایران به کار گرفت. همچنین نرم‌افزارهای فیلترشکنی را هم تولید و به کاربران ایرانی عرضه کرد که به اذعان خود هیفوس، تنها در یک مورد بیش از 50هزار کاربر آن را دریافت و تکثیر کرده‌اند.

کلاهبرداری با تابلوی همجنس‌بازی

یکی از این برنامه‌ها، «نه به تغییر اجباری جنسیت» در حمایت از همجنس‌بازی و همجنس‌بازان در ایران بود که بنیاد هیفوس با همکاری وزارت خارجه هلند با اختصاص مبلغ 180 هزار یورو، از اواخر 2012 کلید زد. عامل اجرای این پروژه، شرکت‌هایی به نام «عدالت برای ایران» و «عدالت در عمل» -ثبت‌شده در انگلیس- هستند که با بررسی سوابق این دو شرکت مشابه، به دو اسم می‌رسیم؛ «شادی امین» - با نام اصلی سهیلا امین ترابی - و «شادی صدر». البته شادی صدر پس از مدتی استعفا می‌دهد و مستقلا با برنامه‌های هیفوس همکار می‌کند.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
شادی صدر

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
جزئیات برنامه بنیاد هیفوس برای همجنس‌بازان در ایران به ارزش 180 هزار یورو با مشارکت شادی صدر و شادی امین

بنابر اسناد اداره ثبت شرکت‌ها در بریتانیا، این شرکت‌های ثبت شده فقط و فقط یک عضو دارد و آن نیز کسی نیست جز «شادی امین» که با پوشش شبکه‌ رسانه‌ای وابسته به هیفوس به وکیل مدافع همجنس‌بازان در ایران تبدیل شده است.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
سهیلا امین‌ترابی با نام رسانه‌ای «شادی امین» با عناوینی چون وکیل و حقوقدان برای کلاهبرداری از سازمان‌های غربی شرکت‌های تک‌نفره ثبت می‌کنند.
 
شادی امین تا کنون شش سازمان غیرانتفاعی یا شرکت‌ تک‌نفره با نام‌های مشابه «عدالت برای ایران» و ... ثبت کرده است و پول‌های کلانی را تحت پوشش فعالیت برای همجنس‌بازان دریافت می‌کند. تنها یکی از این شرکت‌ها با نام «عدالت در عمل» در همان اولین روزهای آغاز به کار خود، بیش از 237 هزار پوند انگلیس (390هزار دلار آمریکا) کمک مالی دریافت کرده است.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
شادی امین چند سالی است به مدد شبکه‌ رسانه‌ای هیفوس با راه‌اندازی شرکت‌های متعدد صوری، بودجه‌های چندصدهزاردلاری برای مبارزه با نظام و اجرای طرح‌های ضدایرانی دریافت کرده است

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
جزئیات حساب یکی از شرکت‌های شادی امین و دریافت 237 هزار یورو کمک مالی
ثبت شرکت و فعالیت‌های مدنی و حقوق بشری بر ضد ایران یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد یا به عبارت دقیق‌تر «کلاهبرداری» چهره‌های فراری از کشور است.


البته خانم شادی امین در کتابی که درباره همجنس‌بازان و گروه‌های دیگر دارای اختلالات جنسی نوشته‌اند، از خود نیز مایه گذاشته و اعتراف کرده است که در دوران کودکی و نوجوانی، تمایلات نامتعارف و اختلالات جنسی داشته است.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
کتاب «جنسیت ایکس» شادی امین
شادی امین در کتابش، خود را اینگونه توصیف می‌کند:
«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
دیپلمات بد لباس؛ حلقه ارتباطی هیفوس و نهادهای هلندی عناصر ایرانی
نام ماریچه اسخاکه نماینده هلندی پارلمان اروپا را با آن پوشش‌های نامتعارف در دیدار با مقامات کشورمان و ملاقات‌هایش با محکومان امنیتی در همراهی با هیئت پارلمان اروپا در تهران را به یاد داریم. اما این‌ها تنها چند نمونه از شیطنت‌های خانم دیپلماتِ بدلباس مورد نظر است و ایشان اساساٌ در اقدامات ضد ایرانی نقشی فعال دارند.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
ماریچه اسخاکه رابط بنیاد هیفوس و پارلمان هلند با شبکه رسانه‌ای و چهره‌های ضدانقلاب مورد حمایت این بنیاد
وی در سفرهایش به تهران برای حاشیه‌سازی سنگ تمام گذاشته است

ماریچه اسخاکه نماینده هلندی پارلمان اروپاست که با تغییر فضای سیاسی کشور پس از انتخابات 92، رفت و آمدهایی به همراه هیئت‌های اروپایی به کشور داشته است که با حاشیه‌هایی نیز همراه بود. خانم اسخاکه اساسا به عنوان یک فعال حقوق بشر و حقوق زنان شناخته می‌شود که سفرهایش به ایران نیز برای پیگیری همین موارد بود - که در قالب دیدار با محکومان امنیتی و چهره‌های سیاسی معارض انجام شد. اسخاکه پس از بازگشت به کشورش، درباره سفر به ایران و حواشی آن در سایت شخصی‌اش می‌نویسد:

«برای رسيدن به برابری زن و مرد در ايران راه درازی در پيش است. با آنکه آمار تحصيلات و اشتغال زنان در اين کشور اميدوارکننده است، قوانين خانواده و کار راه را برای تبعيض باز گذاشته اند. حضور سياسی زنان در عرصه های رسمی نيز بسيار پايين است. ما با خانم ابتکار، معاون رئيس جمهور، راه های مورد نظر او برای اصلاح اين وضعيت را بررسی کرديم.»


او همچنین با استقبال از جنجال‌ها و حواشی بوجود آمده درباره پوشش نامتعارفش در ایران می‌گوید:
«اينکه من بايد در ايران پوشش داشته باشم، چيزی است که مطمئنن من به آن فکر می کنم و برای آن تصميم می گيرم چرا که برای من که هر روز حجاب ندارم، موضوعی بسيار غيرطبيعی است. کاش کسانی که با پوشش من مشکل داشتند، در ديدارهايی که با من داشتند،‌ به صورت شخصی به خود من دراينباره می گفتند. و من نمی دانستم نشان دادن گردن آنچنان مهم است.  و من در ايران،‌ زنان را با حجاب های بسيار متنوعی می بينم. برخی چادر دارند و برخی ديگر روسری های نازکی دارند که بعضا از سرشان هم ميفتد.  در نتيجه من فکر نمی کردم مدل من ، ‌برای پوشش موهايم، که مجبور بودم انجام بدهم،  به چنين بحثی تبديل بشود.  اما خب من در اين دو روز حمايت های زيادی از زنان و مردان ايرانی دريافت کردم که می گويند منتقدان به من افراد تندرويی هستند که احتمالا خوشحال نيستند که من به ايران سفر کردم. به نظرم در نهايت اين مباحثه مهمی است که حال در پی پوشش من شدت گرفته است.»

اما این همه اقدامات ایشان نیست. خانم اسخاکه، بصورت سازمان‌یافته و از طریق همکاری با عناصری ضدانقلاب و ضدایران چون «شادی صدر»، «شادی امین»، «شیرین عبادی» و ... در سازمان‌هایی که به همین‌منظور تأسیس شده‌اند، فعالیت می‌کند.

«هیفوس»؛ بنیادی برای براندازی «انسان‌دوستانه» ///// هزینه خبرنگاران فراری را کدام بنیاد تأمین می‌کند/// «هیفوس»؛ بنیادی برای خبرنگاران فراری +تصاویر
خانم هلندی نماینده پارلمان اروپا، عضو شورای مشاوران سازمان ضدایرانی «عدالت برای ایران»، یکی از سازمان‌های پیمانکار هیفوس


اما حال که از خانم اسخاکه نام بردیم، باید از یک زن ایرانی‌ - هلندی دیگر هم یاد کنیم که در پارلمان هلند و در مرتبه‌ای بالاتر، تأمین مالی، هماهنگی و تهیه خط مشی اضلاع این شبکه (بنیاد هیفوس - شبکه رسانه‌های وابسته به هیفوس و دولت هلند - و چهره‌های حقوق بشری و رسانه‌ای داخل و خارج از کشور) را بر عهده دارد؛ «فرحناز(فرح) کریمی»، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان هلند که در گزارش بعدی مفصل به نقش ایشان در این جریان در هم‌ تنیده‌ی برانداز، خواهیم پرداخت؛ شبکه‌ای متشکل از چند سایت فارسی‌زبان بیگانه - روزآنلاین، رادیو زمانه، رادیو فردا، گویا و ...-  با انبوهی از خبرنگاران فراری از کشور که در آن‌ها لانه کرده‌اند و متأسفانه در داخل نیز برخی دنباله‌رو آن‌ و در ارتباط مستمر و هماهنگی کامل هستند. مشرق درباره این جریان، بیشتر خواهد گفت.



منابع:

http://www.ariseindiaforum.org/ford-foundation-hivos-panos-dutch-embassy-kejariwal-american-agent/

http://www.endole.co.uk/company/08394991/jfi-ngo-ltd

https://www.hivos.org/activity/no-forced-sex-change

https://www.hivos.org/news/edwin-huizing-new-ceo-hivos

https://hivos.org/womens-empowerment

https://www.hivos.org/about-hivos

http://irevolution.net/2008/06/26/global-voices-summit-fund-for-cyber-activism/

http://www.marietjeschaake.eu/2015/06/media-bbc-persian-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C/

http://www.radiofarda.com/content/f3-eump-talks-about-travel-iran/27060865.html

https://www.hivos.org/our-network

https://www.hivos.org/activity/iranian-womens-alternative-e-broadcasting-2012-2014

http://www.hivos.net/News/Hivos-International-goes-digital/Human-rights/Hivos-blacklisted-in-Iran

http://archief.hivos.nl/dut../community/partner/10011206

http://www.krachtvancultuur.nl/en/current/2007/april/hivos_cinema_unlimited_award.html

http://jahannews.com/vdcauwnyi49ny01.k5k4.html

http://www.fardanews.com/fa/news/439639/

http://www.fardanews.com/fa/news/438634/

https://www.hivos.org/sites/default/files/hivos_annual_report_2014.pdf

https://www.hivos.org/partner-feedback-report-2013-and-hivos-response

https://www.hivos.org/news/justice-iran-report-helps-un-break-global-silence-rape-virgin-girls-iranian-prisons



:: موضوعات مرتبط: بسته ویژه خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 9 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
آرزو در تاریخ : 1394/6/9/1 - - گفته است :
سلام خوبيد ؟ دو تا مطلب اولتونو خوندم خيلي عالي بود خواستم ازتون تشکر کنم و همينطور ازتون دعوت کنم به سايت منم سر بزنيد و در صورتي که مايل بوديد يک وبلاگ خوب هم در سايت ما بسازيد شما فرد توانايي هستيد باعث افتخار مون هست به جمع کاربران سيستم وبلاگدهي ما بپيونديد ، www.sitearia.ir


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');