ماه عسل ترکیه وداعش روبه پایان
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 742
بازدید ماه : 3004
بازدید کل : 190265
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

این روزها در سخنان مقامات ترکیه،عباراتی مانند منطقه امن خالی از داعش و مقابله با تروریسم زیاد به گوش می‌رسد. حقیقت این است که آمریکا و اسرائیل با بازیگردانی ترکیه در منطقه قصد نابودی محور مقاومت را دارند.
 از همان روز‌های آغازین حضور تروریست‌ها در منطقه به ویژه سوریه، دولت آنکارا آشکارا حمایت‌های همه جانبه خود را از تروریست‌های داعش با عنوان مخالفان دولت بشار اسد اعلام کرد؛ اما پس از گذشت چند سال و اعلان نفرت مردم جهان از جنایات وحشیانه این گروه‌های تروریستی و برخاستن صدای اعتراض مردم و مخالفان داخلی دولت ترکیه، این دولت در لباس مقابله علیه تروریسم و داعش در منطقه ظاهر شد. جالب تر آن‌که ترکیه با آمریکا که پدید آورنده اصلی این گروه‌های تروریستی است، خود را در قالب ائتلاف علیه تروریسم و داعش مطرح کردند. سوالی که هم اکنون مطرح می‌شود این است که آیا ترکیه واقعا دست از حمایت داعش برمی‌دارد؟
  
*منطقه "خالی از داعش" بهانه‌ای جدید برای حضور آمریکا در منطقه


یک مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: آمریکا و ترکیه علاوه بر توافق بر سر منطقه "خالی از داعش"، بر استفاده از پایگاه نظامی "اینجرلیک" جهت پرواز هواپیماهای ائتلاف، برای ایجاد منطقه محدود پرواز ممنوع در مرز سوریه به توافق رسیدند. دولت ترکیه از سال گذشته تلاش‌های زیادی برای همراهی متحدان غربی خود برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرز سوریه، و ورود به خاک این کشور به بهانه اسکان مهاجرین و ایجاد کمپ‌های آموزشی برای تسلیح معارضان دولت سوریه انجام داده است.
 
*بمباران سوریه برای آینده این کشور با ائتلاف بین المللی

 
در همین راستا "داوود اوغلو" نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که زمان ایجاد یک منطقه امن در سوریه به ویژه علیه حملات داعش فرا رسیده است. وی دلیل این اقدام را تضمین بقای آوارگان سوری در وطن‌شان و نیز ایجاد یک منطقه و پناهگاه امن که مانع از نفوذ گروه‌های تروریستی و حملات رژیم سوریه علیه مردم این منطقه باشد، عنوان کرده است. وی همچنین گفت: آنکارا با آمریکا برسر بازگشایی پایگاه‌های هوایی ترکیه برای مبارزه با داعش و تمام گروه‌های تروریستی در سوریه درچارچوب ائتلاف بین‌المللی توافق کرده است.

* راهبرد ترکیه برای آینده سوریه، حمایت از معارضان میانه‌رو

 
"داوود اوغلو" گفت: ما باید یک راهبرد و استراتژی برای آینده سوریه داشته باشیم، بنابراین باید از معارضان میانه‌روی این کشور حمایت کنیم. وی درباره حمله ترکیه به "پ ک ک" گفت: این جنگ علیه کردهای ما نیست، بلکه تنها علیه "پ ک ک" است.در همین راستا "دمیر تاش" رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه، هدف آنکارا را از حمله به "پ ک ک" حذف دموکراتیک کردها از انتخابات زودهنگام ترکیه اعلام کرده است. گفتنی است، "پ ک ک" حزبی سیاسی در کردستان سوریه است که در تمام درگیری‌هایش با گروه‌های تروریستی "النصره" و "داعش" موفق بوده و در این درگیری‌ها از هیچ‌یک از مواضعش عقب‌نشینی نکرده است. هم‌چنین درگیری‌های پراکنده و نه چندان سنگینی نیز بین این حزب و ارتش بشار اسد شکل گرفته است؛ همچنین این حزب انگیزه خود را دفاع از خلق کرد سوریه و احقاق حقوق آنان عنوان کرده و دراین منطقه اعلام خودمختاری کرده است.

* تماس تلفنی اردوغان با "ملک سلمان"و دغدغه شاه سعودی برای امنیت و صلح منطقه!

 
"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با "ملک سلمان" شاه سعودی، ضمن تشریح جزئیات عملیات نظامی آنکارا علیه داعش اعلام کرد پافشاری ترکیه برای مقابله با تروریسم از تمامی راه‌ها و ابزارهای موجود ادامه دارد. ملک سلمان نیز ضمن تقدیراز او، تاکید کرد عربستان نیز اقدامات تروریستی علیه دولت برادر خود یعنی ترکیه رامحکوم می‌کند و تایید می‌کند که ترکیه این حق را دارد که در دفاع از خود و شهروندانش در قبال حملات تروریستی، اقدام کند. وی ادامه داد: عملیات‌های ترکیه علیه تروریست‌ها نشان می‌دهد که داعش و سایر گروه‌های تروریستی خطری برای صلح و امنیت منطقه هستند و جهانیان باید همه با هم برای از بین بردن آنان اقدام کنند.
 

"ترکیه‌ بزرگ" فریب غربی‌ها برای اوغلو

 پیرامون همین رویدادها، مصیب نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: ترکیه از ابتدای بحران سوریه در حدود پنج سال قبل، مسیری را انتخاب کرد که شاید به نوعی با خیال پردازی همراه بود. در همین راستا مسئولین ترکیه و به‌ویژه "داوود اوغلو" وزیر خارجه این کشور که طراح و نویسنده برنامه "ترکیه بزرگ" بود با فریب خوردن از غربی‌ها و ناتو و به گمان این‌که فرصتی فراهم شده است که این کشور نفوذ و گستره‌ی جغرافیایی خود را گسترش دهد، در مسیری اشتباه افتاد.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: نخست وزیر ترکیه در مراحل بعدی این مسیر، به اشتباه خود پی برد، اما متاسفانه بر این مسیر غلط ادامه داد تا جایی که تروریست‌هایی که ترکیه از آن‌ها به عنوان یک راه نفوذی در منطقه استفاده می‌کرد به‌جان خود این کشور افتادند، به‌طوری‌که باور این قضیه برای خود آن‌ها هم بسیار مشکل است.

وی گفت: بعد از این وقایع و افزایش فشارهای داخلی بر دولت اردوغان،‌ و به رغم این‌که "داوود اوغلو" از خطاهای دولت گذشته‌اش مطلع است، دولتمردان ترکیه در صدد هستند تا این مشکلات را تحت‌الشعاع مسائل دیگری قرار دهند و این فرآیند را به یک اشتباه جدید کشانده و به‌عبارت دیگر می خواهند اشتباه گذشته را با یک اشتباه جدید حل کنند که این غیر ممکن است.

نعیمی افزود: بحث منطقه غیر نظامی در مرزهای سوریه که عمدتا در خاک این کشور است و سابقه‌ای سه ساله دارد از سوی دولت سوریه رد شده و امکان پایداری آن نیست و می تواند پناهگاهی برای تروریست ها برای در امان ماندن از واکنش‌های احتمالی باشد.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه گفت: تقسیم گروه‌های تروریستی مسلح به کندرو و میانه رو، نظریه ای از سوی آمریکاست وترکیه طراح آن نیست. آمریکا بعد از این‌که دید نمی‌تواند از گروه های تروریستی مانند داعش که دست به جنایات و قتل‌عام عمومی مردم می‌زنند حمایت کند، تصمیم به جداسازی تروریست‌ها و وارد کردن  گروه‌هایی به نام میانه رو مانند القاعده و النصره به صحنه را کرد. این کار در نهایت سبب ایجاد تعاملی بین ترکیه و آمریکا شد و در ادامه، عملیات های ترکیه در مقابله با "پ‌ ک ک" مورد حمایت واشنگتن و ناتو قرار گرفت.

وی گفت: ترکیه در یک برهه زمانی با "پ ک ک" و گروه‌های کرد آتش‌بسی برقرار کرد و امروز با نقض این آتش‌بس، سبب بروز اوضاع آشفته ای شده است که در همین راستا مخالفان داخلی دولت اردوغان نیز زمینه را برای در دست گرفتن ادامه صحنه و پیروزی در انتخابات زودرس مناسب می‌بینند.

این کارشناس سیاست خارجی در خصوص تعیین نماینده جدید در امور سوریه از سوی آمریکا به نام "مایکل راتنی" که سرکنسول پیشین واشنگتن در بیت‌المقدس نیز بوده است، گفت: آمریکایی‌ها عمدتا در خصوص مسائل مرتبط با همسایگان فلسطین از قبیل لبنان، اردن، مصر و امثال این ها از سفرا و عناصری که ارتباط نزدیکی با عناصر رژیم صهیونیستی دارند و معمولا از سوی این رژیم انتخاب می‌شوند، استفاده می‌کنند.

نعیمی در پایان تصریح کرد: این اقدامات از فرمول‌های دائمی آمریکاست، چرا که برای واشنگتن، رژیم صهیونیستی با توجه به نفوذ لابی‌های صهیونیستی و طرفداران این رژیم در آمریکا محوریت دارد. واشنگتن می‌خواهد نوعی اعتماد به این رژیم بدهد، زیرا اسرائیل همان‌قدر که در منطقه آسیب می رساند به همان میزان در زمینه امنیت و آرامش مدیریتی در آمریکا خطرناک است.


واقعیت این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان با القای رویای "ترکیه بزرگ" و روح بخشیدن به کالبد بی‌جان امپراتوری عثمانی در مخیله مقامات ترک و به ویژه اردوغان و قرار گرفتن در صف دوستان این کشور، قصد دارند با فتنه انگیزی و جنگ‌افروزی در منطقه، محور مقاومت در منطقه را که در سال‌های اخیر از قدرت و نفوذ یبش‌تری برخوردار شده است را نابود کنند. نمونه‌ای از این خیال‌پردازی‌‌ها در مقامات ترکیه را می‌توان در اظهارات "داوود اوغلو" یافت که معتقد است هیچ هدفی در منطقه خاورمیانه بدون آمریکا قابل تحقق نخواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 751
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 11 مرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');