خبرویزه روزنامه ها(35) 20تیرماه 94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 742
بازدید ماه : 3004
بازدید کل : 190265
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

این ماجرا زمانی ابعاد روشن‌تری پیدا می‌کند که توجه داشته باشیم در یک سال و چهارماه گذشته که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی چند گزارش به بررسی اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که  در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 

** کیهان


وال استریت ژورنال: از نگاه ایران آمریکا امپریالیست سرخورده است


ری تکیه در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: ایران و آمریکا برای دستیابی به آنچه می‌تواند یکی از مسامحه‌آمیزترین توافق‌های کنترل تسلیحات در طول تاریخ باشد، تلاش می‌کنند. امضای توافق هسته‌ای با یک کشور به معنی پذیرش این مسئله است که می‌توان روی آن کشور به عنوان یک طرف مسئولیت‌پذیر حساب کرد. در چارچوب توافقی که اکنون در دست بررسی است، پیش‌بینی شده که زیرساخت‌های هسته‌ای عظیم جمهوری اسلامی که با گذشت زمان احتمال ارتقای آنها هم از لحاظ وسعت و هم از لحاظ پیچیدگی وجود دارد، بر سر جای خود باقی خواهند ماند.

تکیه افزود: در حقیقت دولت اوباما با امضای این توافق تضمین می‌کند که حکومت مذهبی ایران از صلاحیت لازم برای استفاده از فن‌آوری‌های هسته‌ای برخوردار است و می‌تواند دارای برنامه‌ای باشد که به تدریج تا سطح صنعتی گسترش خواهد یافت. این‌گونه است که یک توافق هسته‌ای نه تنها به برنامه هسته‌ای ایران مشروعیت می‌بخشد، بلکه این پیام را برای کشورهای دیگر منطقه به همراه دارد که از نظر آمریکا ایران قدرتی محسوب می‌شود که باید به ادعاهای آن توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: برخلاف آمریکا حکومت‌های انقلابی که وارد توافقات هسته‌ای می‌شوند به دنبال تثبیت قدرت خود هستند. در روزهای طلایی کنترل تسلیحات  در دهه 1970 اتحاد جماهیر  شوروی یکی از تهاجمی‌ترین سیاست‌های خارجی خود را به کار بست.

تکیه در ادامه نوشت: اکنون از نظر جمهوری اسلامی، آمریکا یک کشور امپریالیستی سرخورده است که می‌خواهد از میراث عرب خود رهایی یابد. بخشی از شعار آیت‌الله علی خامنه‌ای    رهبر معظم ایران این است که قدرت آمریکا که درگیر مشکلات داخلی خود می‌باشد، در حال زوال است. به گفته وی این آمریکا است که به توافق نیاز دارد تا بتواند راه را برای خروج خود از منطقه خاورمیانه [ غرب آسیا ] هموار کند.


اعتراض به این حرمت‌شکنی دفاع از لباس روحانیت است

خبر آنلاین با اشاره به انتقاد آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان نسبت به سخنان هاشمی نوشت: 6-7 سال است عده‌ای هر روز یک دور تسبیح به هاشمی فحش می‌دهند. بدهند. مهم نیست. مهم آن است که علمای بزرگی که با جماعت عصبانی همراه می‌شوند، و قطعاً عده و توان‌شان بسیار بالاست، چرا جمع نشدند و نمی‌شوند تا بروند پیش هاشمی و با او حرف بزنند و انتقادهای‌شان را نه از روی منبر فلان مسجد یا بلندگوی بهمان خبرگزاری، که رو در رو بگویند؟ یا قانع شوند یا قانعش کنند و در هر حال نگذارند، حرمت روحانیت از بین برود؟

ظاهراً اشاره خبر آن‌لاین به مصاحبه اخیر هاشمی با روزنامه انگلیسی گاردین است که در آنجا مدعی شده به واسطه مذاکره با آمریکا تابو شکست و تأسیس سفارت آمریکا در ایران نیز بعید نیست!

معلوم نیست چرا باید اظهارات آقای هاشمی در مصاحبه با رسانه‌های بیگانه منتشر شود و سپس خبرگزاری‌ها و رسانه‌های همسو نیز آن را ترویج کنند اما در مقابل علما و روحانیون منتقد، به صورت در گوشی به هاشمی بگویند که مواضع وی، در تعارض صریح بامواضع امام و رهبری و خطوط قرمز انقلاب اسلامی است؟ به تعبیر دیگر می‌توان گفت اعتراض علما و روحانیون به مواضع تجدیدنظرطلبانه‌ای نظیر دفاع از بازگشایی سفارت آمریکا، بهترین دفاع از لباس روحانیت است.

یادآور می‌شود سفارت آمریکا کانون جاسوسی و توطئه‌گری و طراحی جنایت علیه ملت ایران در قبل و بعد از انقلاب بود و به همین دلیل لانه جاسوسی لقب گرفت. حضرت امام فتح جاسوسخانه آمریکا را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول دانستند.

این نکته نیز شایان ذکر است نتیجه اظهار اشتیاق زایدالوصف امثال آقای هاشمی به رابطه با آمریکا، ایجاد سوء تفاهم در طرف مقابل و موجب سخت‌تر شدن مواضع آنها در مذاکرات است که نمونه اخیر آن را در وین می‌توان مشاهده کرد. وقتی آمریکا پس از آن همه جنایت و تعدی و باج‌خواهی در مذاکرات، همچنان مشاهده می‌کند که عده‌ای مذاکره با آمریکا را تابوشکنی می‌دانند و بازگشایی سفارت او را انتظار می‌کشند، آیا نباید طلبکارانه‌تر برخورد کند؟ بنابراین رفتار امثال آقای هاشمی همچنان که عبور از انقلاب است، لطمه اساسی بر منافع ملی نیز هست.


در پی حذف تحریم‌ها هستید یا رابطه به هر قیمت با آمریکا؟!

رجانیوز در تحلیلی نوشت: در این بین قرار است پرونده هسته‌ای اولین برگ اعتمادساز باشد تا اعتماد آمریکا به ما جلب شود تا به واسطه آن بشود این رابطه را تا جای ممکن گسترش و افزایش داد. آقای روحانی در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها گفته است: «امروز 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دیگر دوران احساسات سپری شده و باید واقعیات را تبیین کنیم تا جامعه ما بداند که در دنیا چه خبر است و چگونه باید با دنیا تعامل کنیم.»

همزمان هاشمی رفسنجانی هم در گفت‌وگو با گاردین اعلام کرده است: «مذاکرات هسته‌ای تابوی گفت‌وگوی رو در رو با آمریکا را شکسته و توافق می‌تواند گامی بزرگ رو به جلو باشد و بازگشایی سفارت آمریکا در ایران، غیر ممکن نیست اما این مسئله به رفتار طرفین بستگی دارد.»

این جملات را بگذارید کنار سخنان رئیس جمهور در هشتم اردیبهشت ماه 94 که در جمع کارگران گفت: «بعضی فکر می‌کنند در ماجرای مذاکرات هسته‌ای، دولت تنها دنبال این است که یک معضل به نام پرونده هسته‌ای را حل کند. پرونده هسته‌ای و حل آن اولین گام برای حل معضلات اساسی است.» هم‌چنین یادداشت پرمعنای حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر روحانی در فروردین ماه سال جاری را نیز نباید فراموش کرد که نوشت: «به نظر من ارزش آغاز تعامل ایران و آمریکا، بیش از موضوع هسته‌ای است؛ آن را آسان از دست ندهیم.» یک هفته قبل از او هم در 14 فروردین 94 روحانی در سخنانی خطاب به مردم که از شبکه خبر سیما به طور زنده پخش شد، اظهار داشت: «بحث ما فقط هسته‌ای نیست، این نیست که ما امروز موضوعی به نام هسته‌ای داریم و می‌خواهیم با دنیا مذاکره کنیم و این موضوع تمام شود، این پله اول برای رسیدن به بام تعامل سازنده با جهان است.» روحانی 28 شهریور 93 در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیز گفته بود: «به هر حال این عدم رابطه و شرایط ایران و آمریکا تا قیامت که نخواهد بود. به هر حال زمانی در یک شرایط مناسبی، در دوره این دولت یا دولت بعدی و یا بعد از آن، مسئله ایران و آمریکا حل خواهد شد.»

و البته پیش از همه اینها نیز هاشمی رفسنجانی بلافاصله بعد از توافق ژنو در 5 آذر 92 در گفت‌وگو با فایننشال تایمز در پاسخ به این سؤال که «اینکه می‌گویید توافق ژنو خط شکنی بود، در واقع منظورتان شکستن ساختار تحریم‌ها بوده یا صحبت کردن با آمریکایی‌ها؟» پاسخ می‌دهد: «یک قسمتش همین جا بود. چون مذاکره با آمریکا یک تابو بود و این تابو آسان نمی‌شکست و بدون آمریکا هم نمی‌شد این کار پیش برود...»

لذا با استناد به این سخنان پر تکرار ساده‌انگارانه است اگر هنوز هم کسی تصور کند هدف رفع تحریم‌ها سر میز مذاکره حاضر شده و در نهایت نیز قرار است بعد از تعطیلی توان هسته‌ای کشور، ساختار تحریم‌ها از بین برود! برای برخی طیف‌ها توافق هسته‌ای قرار است گام اول باشد، گام اول برای اینکه اعتماد آمریکا به ما جلب شود! آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد، حمایت از شاه، بلوکه کردن اموال ایران، کمک به صدام در جنگ با ایران، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، تحریم‌های متعدد و... قرار است هسته‌ای ما را هم بگیرد تا اعتمادش به ما جلب شود!


خاطرات ظریف و روحانی از قابل اعتماد نبودن آژانس

رجانیوز ضمن اشتباه توصیف کردن اعتماد دوباره به آژانس و موکول کردن توافق به «راستی‌آزمایی و تأیید آژانس» نوشت: در سال‌های 82 تا 84 که دولت اصلاحات سلسله عقب‌نشینی‌های داوطلبانه را در مذاکرات سعدآباد تهران، بروکسل و پاریس جهت اعتمادسازی برای سه کشور اروپایی انجام داد، در نهایت محمد البرادعی که نسبت به آمانو رئیس فعلی این سازمان، همکاری‌های قابل توجهی را با ایران انجام داد، باز هم آنقدر تحت تاثیر غرب و به ویژه آمریکا رفتار می‌کرد که محمدجواد ظریف در صفحه 233 کتاب خاطرات خود تحت عنوان «آقای سفیر» با گلایه شدید از البرادعی به خاطر گزارش‌های سیاسی و غیرعادلانه آژانس علیه ایران، وی را مسبب اصلی ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت می‌داند و می‌نویسد؛ «آقای البرادعی به ناحق برای این که مشکلش را با آمریکا حل کند و یک دوره دیگر نیز باقی بماند، این عبارت را وارد این گزارش کرد. هیچ مبنای حقوقی برای این که آقای البرادعی بتواند عبارت  «Breach of the obligation to comply» را در گزارش آژانس علیه ایران به کار ببرد وجود نداشت. در صورتی که همین عبارت بود که ما را به شورای امنیت برد.»


سیاسی‌کاری و رفتارهای غیرصادقانه البرادعی به عنوان مدیرکل وقت آژانس انرژی اتمی تا حدی است که حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در فصل چهارم کتاب خاطرات هسته‌ای خود تحت عنوان «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» گلایه‌های متعددی از عملکرد وی مطرح کرده و تصریح می‌کند که البرادعی دائما با انتشار گزارش‌های دوپهلو درباره عملکرد هسته‌ای ایران، نقش مهمی در به درازا کشیدن و حل نشدن این ماجرا داشت و حتی در ماجرای توافق سعدآباد با این که به طرف ایرانی قول داده بود آژانس از کلمه «تعلیق» برای سانتریفیوژهای نطنز، همان تفسیری را ارائه کند که مورد توافق ایران بود، در نهایت تحت فشار آمریکا و اروپا خلاف قولش عمل کرده و با تحمیل تفسیری متفاوت از وعده خود، باعث شد تا چند ماه بعد در توافق بروکسل، عملا ایران تعلیق گسترده‌تری را انجام دهد که البته آن توافق هم با عهدشکنی سه کشور اروپایی و فشار آمریکا به شکست انجامید و تنها حاصل آن توافق تعلیق غنی‌سازی و عقب‌نشینی ایران بود.

جالب آنکه خود محمد البرادعی نیز در صفحه 148 کتاب خاطرات خود تحت عنوان «عصر فریب» به صراحت بر ناعادلانه رفتار کردنش نسبت به پرونده هسته‌ای ایران تاکید کرده و ضمن روایت جلسه‌ای با بوش رئیس‌جمهور آمریکا درباره پرونده هسته‌ای ایران می‌نویسد: «در ارتباط با ایران بر ضرورت پیش گرفتن سیاست تهدید و پاداش تاکید کردم.»

با این حال در شرایطی که باز هم عملکرد  البرادعی در مقایسه با جانشین فعلی وی یوکیو آمانو نشان داده که به مراتب با انعطاف‌تر بوده است، به نظر می‌رسد در مذاکرات لوزان یکی از بزرگترین اشتباهات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، پذیرفتن تعلیق تحریم‌های آمریکا و لغو تحریم‌های اروپا مشروط به زمانی است که «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» اقدامات اعتمادساز ایران را تایید کند.

این ماجرا زمانی ابعاد روشن‌تری پیدا می‌کند که توجه داشته باشیم در یک سال و چهارماه گذشته که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی چند گزارش به بررسی اقدامات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخته است، علیرغم تعلیق و تعطیلی بسیاری از تاسیسات هسته‌ای ایران و مهر تایید بر اینکه ایران تمامی تعهدات خود در توافق ژنو را اجرا کرده است، باز هم در پایان نتیجه‌گیری کرده که نمی‌تواند درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌ هسته‌ای ایران قضاوت کند!


** وطن امروز

آمریکایی‌ها عامل شکست مذاکراتند

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به دبه درآوردن آمریکایی‌ها در وین، گفت در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، آمریکا مسؤول شکست آن است.

آیت‌الله سید‌احمد خاتمی دیروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که در وین، پایتخت اتریش در حال انجام است، گفت: ایران تنها یک پیام در مذاکرات هسته‌ای دارد، پیامی که مقام معظم رهبری دارند و مسؤولان 3 قوه بر آن تأکید دارند و آن این است که «توافق خوب آری، توافق بد هرگز»، این وحدت ستودنی است و مذاکره‌کنندگان عزیز ما که روزهای سختی را در جبهه جنگ سیاسی می‌گذرانند، آنان هم همین هدف را دنبال می‌کنند. وی گفت: برخی صاحبان قلم و برخی صاحبان سایت‌ها را نصیحت می‌کنم که با دو قطبی نشان دادن جامعه، در میدان دشمن بازی نکنند،‌ دشمن نمی‌خواهد این جامعه را در این عرصه متحد ببیند، یکی می‌نویسد کاسبان تحریم، یکی می‌نویسد کاسبان صلح! آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در این کشور هیچ دلسوزی کاسب تحریم نیست و هیچ دلسوزی هم کاسب صلح نیست، چون اینجا جای کسب نیست بلکه جای افتخارآفرینی و عزت است.  وی افزود: متأسفانه از وین خبرهایی می‌رسد که گویای همان حرفی است که بارها بیان کرده‌ایم، آمریکا و همپیمانانش حتی از حرف‌هایی که تا چند روز قبل خودشان گفته بودند، عقب‌نشینی کرده و دبّه درآوردند. آمریکا اصلاً قابل اعتماد نیست.

فیروزآبادی: کل اسرائیل را شخم می‌زنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران، کل اسرائیل را شخم خواهیم زد. سرلشکر فیروزآبادی دیروز در راهپیمایی روز قدس درباره تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی به فارس گفت: رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت در درون خیابان‌های خود ناتوان است، رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان که یک گروه شیعه انقلابی است شکست می‌خورد و در مقابل مردم غزه که در محاصره کامل قرار دارند شکست می‌خورد، حال می‌خواهد با ایران در بیفتد؟! وی تاکید کرد: من قبلا تاکید کرده‌ام که اگر اسرائیل تجاوز بکند ما کل اسرائیل را شخم خواهیم زد.  سرلشکر فیروزآبادی همچنین درباره کارشکنی آمریکا در رسیدن به توافق در مذاکرات تصریح کرد: البته ما از روز اول که مذاکرات را با 1+5 شروع کردیم، آمریکا را می‌شناختیم و امام آمریکا را به ما معرفی کرده بود که آمریکا شیطان بزرگ و استکبار جهانی است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آمریکا را مرکز ابرسرمایه‌داری عنوان کرد و افزود: بنابراین معلوم است که آنها با اسلام ناب کنار نمی‌آیند و منافع ملت قهرمان ایران را که در همه صحنه‌ها انقلابی‌ بودن خود را نشان داده‌اند، درک نمی‌کنند و از همین بابت بود که حضرت امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی از روز اول فرمودند من به آمریکا و مذاکرات خوشبین نیستم.

لاریجانی: تیم مذاکره‌کننده ساده‌لوح نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه نمی‌توان تا ابد پشت میز مذاکره نشست، یک ژست است و تیم ایرانی نیز ساده‌لوح نیست که فریب این بازی‌ها را بخورد. علی لاریجانی دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: پنجشنبه‌شب، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه خود اعلام کرد مذاکرات به پیش رفته اما نمی‌توان تا ابد مذاکرات را ادامه داد شاید چنین تلقی دارند که به‌رغم پیشرفت مذاکرات در بخش پایانی آن با اینگونه ژست‌‌ها چانه‌زنی بیشتری داشته باشند. لاریجانی ادامه داد: طرف مقابل باید بداند که این مسائل کاملا روشن است ایرانی‌ها و تیم مذاکره‌کننده قلب سلیمی دارند اما ساده‌لوح نیستند و می‌توانند این مسائل را از هم مجزا کنند. مگر خود شما تقاضای مذاکره نداشتید؟ اینجا میدان آزمون شماست. اگر مذاکرات را به بن‌بست بکشانید این شما هستید که در مقابل انعطاف ایران دچار اشتباه استراتژیک شده‌اید و نتیجه آن هم به نفع شما نخواهد بود، چرا که همه نیروهای فعال در بخش هسته‌ای آمادگی کامل دارند با سرعت بیشتری فناوری هسته‌ای را شتاب بخشند. وی اضافه کرد: بعد از 2 سال مذاکره و وقتگیری اینگونه حرف زدن غیرمسؤولانه است و چانه‌زنی بلاوجهی است. رئیس مجلس اظهار داشت: مجلس چارچوب مذاکرات را با تدوین قانونی مشخص کرده و با دقت مسیر مذاکرات و سرنوشت آن را زیر نظر خواهد داشت.

** خراسان

تدبير جديد کابينه درحمايت از برندهاي ايراني


بر اساس طرح جديد تعدادي از اعضاي کابينه که با تاييد مسئولان نهاد رياست جمهوري، در دستور کار هيئت دولت قرار گرفته مقرر شده با توجه به اينکه حمايت از نام و نشان تجاري (برند) در توسعه صادرات غيرنفتي کشور از اهميت ويژه اي برخوردار بوده و موجب گسترش صادرات کالاها و خدمات در بازارهاي هدف صادراتي مي شود، مصوبه جديدي در هيئت دولت براي "حمايت از برندهاي تجاري ايراني" تصويب شود. در اين طرح جديد، موضوعاتي چون افزايش اشتغال، تثبيت صادرات و خروج از رکود به عنوان ثمرات اين مصوبه جديد ذکر شده است.

** آرمان

 استعفا به علت توافق هسته‌ای ایران

شنیده شد که مورتون کلین عضو تندروی «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (ایپک) به علت مخالفت‌های شدیدش با توافق هسته‌ای ایران از ایپک استعفا کرد. صداوسیما به نقل از‌هافینگتون‌پست نوشت؛ اواخر سال گذشته مورتون کلین در کنفرانس تلفنی غیرعلنی به میزبانی کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) که بیش از یکصد حامی مالی این گروه درباره استراتژی پشت پرده ایپک برای نفوذ در مذاکرات ایران حاضر بودند، شرکت کردند. هدف از این کنفرانس تلفنی، لابی برای توافقی بود که برای اسرائیل نیز قابل پذیرش و مدیریت باشد. با این حال همزمان تلاش می‌شد که در این راستا حاضران در جلسه زیاد تحریک نشوند. کلین به خاطر می‌آورد که هوارد کوهر مدیر اجرایی ایپک از اعضا می‌خواست که هر کاری می‌کنید، بکنید اما از اوباما درباره ایران انتقاد نکنید.
 
کنایه تهرانی‌ها به مفسدان اقتصادی

شنیده شد که جمعی از راهپیمایان تهرانی دست‌نوشته‌هایی در محکومیت مفاسد اقتصادی در دست داشته و خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با این افراد هستند. فارس نوشت؛ راهپیمایان تهرانی پرچم‌های سه رنگ کشورمان را حمل می‌کنند و شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا،‌ مرگ بر اسرائیل، این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده، انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و... سر می‌دهند. جمعی از راهپیمایان تهرانی که از تقاطع خیابان‌های انقلاب- فلسطین به جمع راهپیمایان پیوستند، دست‌نوشته‌هایی در محکومیت مفاسد اقتصادی به‌دست گرفته‌اند.  
 
تکذیب اظهارات منتسب به سردارشریف

شنیده شد که یک مقام مسئول در روابط عمومی کل سپاه اظهارات منتسب به سردار شریف پیرامون مذاکرات هسته‌ای و بازدید از مراکز هسته‌ای و نظامی را تکذیب کرد. سپاه‌نیوز نوشت؛ در پی اظهارات سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه و رئیس ستاد انتفاضه و قدس پیرامون بازدید از مراکز هسته‌ای و نظامی کشورمان در نشست خبری ایشان، یک مقام مسئول در روابط عمومی کل سپاه گفت: اظهارات منتسب به سردار شریف پیرامون مذاکرات هسته‌ای و بازدید از مراکز هسته‌ای و نظامی تکذیب شده و ایشان در نشست خبری خود پیرامون تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس هیچ گونه اظهار نظری در این خصوص نداشته اند.
 
هشتگ «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن» هم آمد

شنیده شد که جمله وزیرخارجه کشورمان در خلال مذاکره با اعضای 1+5 در توئیتر و شبکه‌های اجتماعی دیگر تبدیل به هشتگ شده است. خبرآنلاین نوشت؛ روزنامه‌نگاران فعال در حوزه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و کاربران شبکه اجتماعی توئیتر جمله دکتر ظریف خطاب به مذاکراه‌کنندگان را تبدیل به هشتگ کرده‌اند. هشتگ «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن» NeverThreatenAnIranian# هم اکنون در شبکه‌های اجتماعی خصوصا در توئیتر کاربرد پیدا کرده و هم‌اکنون اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای که پیشتر با هشتگ‌های Irantalks#  یا IranTalksVienna# همراه می‌شد این هشتگ جدید را نیز با خود همراه دارد.
 
پاسخ موگرینی به اظهارات ظریف

شنیده شد که مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به این پرسش که «آیا واقعاً محمدجواد ظریف در حین مذاکرات به او گفته است «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن»؟» پاسخ داد. خبرآنلاین در ادامه نوشت؛ خانم فدریکا موگرینی که با شبکه خبری سی.ان.ان مصاحبه می‌کرد ناگهان با این سوال مجری مواجه شد که آیا وزیر خارجه ایران چنین حرفی به شما زده است؟ مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هم پاسخ داد: به هرحال شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید یک ایرانی و یک ایتالیایی به آرامی با هم مذاکره کنند؛ گاهی بحث‌ها داغ می‌شود.
 
محسن رضایی با یونیفرم سپاه در راهپیمایی!

شنیده شد که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:‌ غرب بداند که نباید در مقابل حقوق ملت ایران ایستادگی کند. خبرآنلاین نوشت؛ محسن رضایی که در راهپیمایی روز قدس حضور داشت، با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 تاکید کرد:‌ با توجه به راهپیمایی روز قدس و حضور گسترده مردم باید بگویم این اراده از جانب راهپیمایان به مذاکره‌کننده انتقال پیدا می‌کند و غرب متوجه می‌شود که نباید به زیاده‌خواهی خود ادامه دهد. محسن رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه به اینکه چرا با یونیفورم سپاه در روز راهپیمایی روز قدس حاضر شدید، گفت: من در سال گذشته نیز با همین لباس در راهپیمایی روز قدس حاضر شدم تا به ملت‌مان بگویم ما سپاهیان تا آخرین قطره خون خود برای دفاع از امنیت کشورمان ایستاده‌ایم و هرگز اجازه نخواهیم داد که کسی امنیت و رفاه ملت‌مان را به خطر بیندازد.
 
ماجرای انتقاد تند رشیدپور از ضرغامی

شنیده شد که رضا رشیدپور پس از ممنوع‌التصویری در تلویزیون، ویدیوهایی را در خانه ضبط می‌کرد و از طریق اینترنت آنها را دراختیار مردم می‌گذاشت. در یکی از همان ویدیو‌ها که متن آن به نقل از سایت کافه سینما در خبرآنلاین منتشر شده بود، رشیدپور به انتقاد از سیاست‌های عزت‌ا... ضرغامی پرداخته بود. رشیدپور که در آن ویدیو به صورت زیرنویس، خود را «مهندس رضا رشیدپور... بیکار» معرفی کرده بود، به ریاست وقت این سازمان گفت: «آقای ضرغامی شما را که نمی‌شود پیدا کرد و به من بیکار هم که وقت نمی‌دهید تا با شما صحبت کنم. آقای ضرغامی کار فرهنگی ایجابی است نه سلبی. شما کدام برنامه جذاب در صداوسیما را ساختید که مردم ماهواره نبینند. شما چقدر نیروهای درجه یک رسانه را مممنوع‌التصویر کرده‌اید که نتوانند بیایند در تلویزیون برنامه اجرا کنند. طوری که مردم صدای محمود شهریاری، فرزاد حسنی، احسان علیخانی، محمدرضا شهیدی‌فر، محمد صالح‌علا و.. را نشنوند».
 
بان کی مون و اشتون هم از بدهی‌های پرسپولیس خبر دارند

شنیده شد که محمد رویانیان مدیر پیشین پرسپولیس از ابهام ها درباره قرارداد خلعتبری ، اتهام گران کردن بازیکنان و مسائل دیگر در فوتبال سخن گفته و با اشاره به بدهی‌ها سال گذشته تیم پرسپولیس اظهار کرد: شما فعلا 10 میلیون دلار بدهی سال قبل تیم را بچسب! الان سی میلیارد تومان حساب کردم، سی و خورده‌ای از فصل گذشته بدهکار هستند. خبرآنلاین نوشت؛ این فصل هم هر چی آقای طاهری خرج می‌کند قرضی است. بدهی بالا می‌آورند. ده میلیون دلار فقط بدهی سال گذشته در ایران بوده یعنی 33میلیارد تومان. این را بان کی‌مون و خانم‌اشتون هم می‌دانند. 12میلیارد که گلرخسار شکایت کرده و آقای سیاسی را گرفتند. که با زیانش 15 میلیارد باید بدهند، 10میلیارد هم آقای سیاسی خرج کرده و از باشگاه و چک و رسید گرفته. 4میلیارد هم حاج حسین قرض داده. 2میلیارد هم به بانک رسالت بدهکارند. برای امسال هم که می گویند همین حدود از صندوق حمایت از پیشکسوتان برداشت کرده اند تا تیم ببندند.  اینها قرض است دیگر.

** شرق

سوگواری شهادت امام علی (ع) در حضور مقام‌معظم‌رهبری


پایگاه اطلاع‌رسانی مقام‌معظم‌رهبری: هم‌زمان با سالروز شهادت مظلومانه مولی‌الموحدین حضرت علی ابن‌ابیطالب علیه‌السلام (روز چهارشنبه) مراسم سوگواری و عزاداری آن حضرت با حضور قشرهای مختلف مردم و مقام‌معظم‌رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم، بعد از نماز ظهر شرکت‌کنندگان، در عزای شهادت جانکاه و مظلومانه مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام به سوگواری پرداختند. 

عضو بعثه مقام‌معظم‌رهبری خبر داد: دلایل چین و روسیه برای ایجاد مانع در مذاکرات


ایلنا: آیت‌الله هادوی تهرانی عضو بعثه مقام‌معظم‌رهبری روز گذشته در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برخی از اصرارهایی که بعضی از جوانب گفت‌وگو به اسم حمایت از ایران دارند، شاید برای ایجاد وحشت در طرف مقابل باشد، گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید به این نکته بیشتر توجه کنند که بعضی از کسانی که خود را به‌ظاهر دوست کشور ما نشان می‌دهند، کسانی هستند که در صورت تحقق توافق‌نامه متضرر خواهند شد و به همین دلیل اینها موانع واقعی این تفاهم هستند. این استاد حوزه علمیه قم، در پاسخ به این سؤال که آیا منظورتان از این به‌ظاهر دوستان کشورمان، دولت روسیه است، گفت: بله؛ بعضی از دوستان. عضو شورای‌عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، تصریح کرد: توهم اینکه سقوط بازار بورس چین، عاملی است برای تضعیف اقتصاد چین، شاید به انگیزه این مسئله ایجاد شد که طرف آمریکایی گمان کند نیاز چندانی به موافقت‌نامه ندارد، اما طرف آمریکایی باید بداند که این سقوط ساختگی بازار بورس چین، عاملی نیست که آمریکا را از ادامه مذاکرات بی‌نیاز کند. 

ولایتی: مذاکره‌کنندگان اسیر فشار و جنگ روانی نمی‌شوند


ایرنا: علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام‌معظم‌رهبری تأکید کرد که مذاکرات وین خط پایان توافق نیست. ولایتی ادامه داد رژیم صهیونیستی هم‌اینک با هم‌پیمان‌شدن با برخی کشورهای منطقه حتی در مذاکرات هسته‌ای ایران نیز به دنبال اخلال است. ولایتی با بیان اینکه درحال‌حاضر رژیم صهیونیستی با همکاری استکبار غرب در رسانه‌های خود با هماهنگی بی‌سابقه‌ای جنگ روانی علیه ایران در مذاکرات هسته‌ای راه‌اندازی کرده است، افزود: ایران همیشه بدون توجه به جنگ روانی آماده مذاکرات سازنده در مسئله هسته‌ای است. او گفت: مذاکره‌کننده‌های ایرانی با تمام توان و با رعایت همه خطوط قرمز تعیین‌شده از سوی رهبری، مجلس و دولت در مذاکرات حضور دارند اما اسیر هیچ‌گونه فشار و جنگ روانی نمی‌شوند. او افزود: توافق به‌عمل‌آمده باید با نظر مقام‌معظم‌رهبری و تأیید مجلس شورای اسلامی اجرائی شود. 

پیش‌شرط عضویت ایران در سازمان شانگهای 


ایرنا: آنتون کوبیاکوف مشاور رئیس‌جمهوری روسیه گفت: با لغو تحریم‌های شورای امنیت در مورد ایران، این کشور به عضویت سازمان همکاری شانگهای درمی‌آید. او افزود: در دستور کار اجلاس شانگهای عضویت ایران در این سازمان قرار دارد. مشاور پوتین گفت: ایران دیر یا زود پس از آنکه تحریم‌های شورای امنیت در مورد این کشور از میان برداشته شد به سازمان همکاری شانگهای خواهد پیوست. او افزود: تاکنون ١١ کشور از جمله ایران، سوریه، بنگلادش، مصر، کامبوج و جمهوری آذربایجان درخواست عضویت در سازمان همکاری شانگهای را داده‌اند. 

تأکید بر ممنوعیت بازرسی از  اماکن نظامی 


سپاه نیوز: سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تأکید مجدد بر مواضع قبلی نیروهای مسلح کشور گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نمی‌دهیم. معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری در روند مذاکرات هسته‌ای گفت: به دو طرف مذاکره می‌گوییم که وارد این حیطه نشوند؛ چراکه تحت هیچ‌شرایطی اجازه دسترسی به اماکن نظامی داده نخواهد شد. 


** ایران

مشاجره با ظریف به روایت «موگرینی»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» ناگهان با این سؤال مجری مواجه شد که آیا وزیر خارجه ایران به او گفته است که هرگز یک ایرانی را تهدید نکن؟ «فدریکا موگرینی» در پاسخ به سؤال «کریستین امانپور» گفت: «انتظار نداشته باشید وقتی یک ایرانی و ایتالیایی مذاکره می‌کنند، گفت‌وگوی آنها سرد باشد.» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «وقتی یک ایرانی و ایتالیایی مذاکره می‌کنند، احتمال دارد بحث داغی دربگیرد اما دو طرف احترام طرف مقابل را حفظ کردیم.» گفتنی است، پیش‌تر، یک منبع روس به «مهر» گفته بود که در جریان مذاکرات چهارشنبه گذشته میان محمدجواد ظریف و «فدریکا موگرینی» جدلی لفظی رخ داد و به گفته این مقام روس، زمانی که «موگرینی»، وزیر خارجه ایران را تهدید به ترک میز مذاکره می‌کند، ظریف می‌گوید: «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید.» سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز می‌افزاید: «همچنین یک روس را.»


سردار جزایری: ‌دسترسی ‌به ‌اماکن ‌نظامی ممنوع

سخنگوی نیروهای مسلح با تأکید مجدد بر مواضع قبلی نیروهای مسلح کشور گفت: «تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نمی‌دهیم.» به گزارش فارس، سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری در روند مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: «به دو طرف مذاکره می‌گوییم که وارد این حیطه نشوند؛ چرا که تحت هیچ‌شرایطی اجازه دسترسی به اماکن نظامی داده نخواهد شد.» رئیس ستاد تبلیغات دفاعی نیروهای مسلح افزود: «تدبیر رهبری معظم انقلاب درباره ممنوعیت بازرسی و هرگونه دسترسی به اماکن نظامی در چارچوب مذاکرات توسط بیگانگان برای نیروهای مسلح ایران قطعی است و خارجی‌ها هرگز به این خواسته نخواهند رسید.»

موضع ضدایرانی عربستان

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه «عربستان و امریکا همکاری و رابطه تاریخی، اقتصادی و فرهنگی دارند»، تهران را به «آشوبگری در منطقه» متهم کرد. «عادل الجبیر» که به همراه «ناصر جوده» همتای اردنی خود به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، ادامه داد: «در مقابل آشوب ایران در منطقه خواهیم ایستاد.» وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه «داعش صرفاً علیه مردم عرب اقدام می‌کند و هیچ گاه علیه ایران کاری انجام نداده است»، همانند رسانه‌های سعودی، تلویحاً ایران را به همکاری با «داعش» متهم کرد.

تکذیب شکایت استانداری فارس از مسئولان دانشگاه شیراز

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با رد شایعات مطرح درباره شکایت این استانداری از مجموعه دانشگاه شیراز در پرونده حمله به علی مطهری نماینده مجلس در سفر به شیراز گفت: «اساساً در این حادثه ظلمی هم بر دانشگاه روا شده است و دانشگاه خود شاکی است و نمی‌توان دانشگاهیان را در این پرونده در جایگاه متهم نشاند.» دارا کیانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: «بر اساس شنیده‌ها، برخی به دنبال القای این موضوع نادرست هستند که استانداری فارس از مجموعه دانشگاه شیراز در پی حمله عده‌ای به آقای مطهری در سفر به شیراز شکایت کرده است که تأکید می‌کنم این موضوع صحت ندارد.» این مقام حقوقی استانداری فارس اظهار کرد: «معتقد هستیم افرادی که به آقای مطهری حمله کرده‌اند، باید پاسخگو باشند و نه مسئولان دانشگاه شیراز و انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشجویان این دانشگاه که میزبان و دعوت کننده از آقای مطهری برای سفر به شیراز بودند.» کیانی با بیان اینکه مرجع اطلاع‌رسانی درباره روند پیگیری پرونده حمله به علی مطهری در شیراز دستگاه قضایی است، گفت: «پیگیری‌هایی خواهیم داشت تا مشخص شود کدام ارگان، از مجموعه دانشگاه در ارتباط با این پرونده شکایت کرده است.»




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 761
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : شنبه 20 تير 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');