175شهدای غواص
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 704
بازدید ماه : 2966
بازدید کل : 190227
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به مراسم تشییع 270 شهید در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
ماجرای شهید غواصی که 70 زخم روی بدنش بود/ ملتی که روحیه مقاومت نداشته باشد در برابر دشمن ذلیل می‌شود/بعثی‌ها از بچه‌های غواص عقده عجیبی داشتند

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ملتی که روحیه مقاومت نداشته باشد در برابر دشمن ذلیل می‌شود، گفت:‌ با مذاکره هسته‌ای مخالف نیستیم با ذلت پذیری مخالفیم.

خبرگزاری فارس: ماجرای شهید غواصی که 70 زخم روی بدنش بود/ ملتی که روحیه مقاومت نداشته باشد در برابر دشمن ذلیل می‌شود/بعثی‌ها از بچه‌های غواص عقده عجیبی داشتند
 

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مراسم تدفین شهدای غواص، اظهار داشت: تمرین‌های سخت غواصی در آب‌های سرد و هوای سوزناک زمستان، از سختی‌های جان فرسایی بود که این شهدا به جان می‌خریدند.

وی در ادامه به ذکر خاطره‌ای در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: خاطرم هست در یکی از شب‌هایی که بچه‌های غواص قصد تمرین داشتند، یکی از رزمنده‌ها گفت حال خوبی ندارم و امشب برای تمرین نمی‌توانم بیایم. هوا خیلی سرد بود و شرایط خیلی سخت بود. مربی و فرمانده‌ای که مسئول آموزش غواصان بود گفت بهتر است بیایی. گفت نمی‌توانم سر درد دارم. مسئول آموزش مجدداً می‌گوید حیف است، بیا، پشیمان می‌شوی، چند مرتبه گفت و نهایتاً مسئول آموزش یک جمله‌ای گفت که این رزمنده عزیز خیلی شرمنده شد.

حجت‌الاسلام ماندگاری ادامه داد: مسئول آموزش غواصان گفت که من 3 شب است که از شدت تب دارم زیر آب عرق می‌کنم و کنار نکشیدم و می‌دانی چرا و به چه عشقی با این حال به تمرین می‌روم؟ برای اینکه روزی می‌آید که نه آبی هست و نه لباس غواصی و نه سفره شهادتی و فقط و افسوس است، فرمانده بعدها شهید شد و آن رزمنده‌ای که به خاطر سردرد تمرین نکرد هنوز با افسوس زنده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: برای اینکه شرمنده این شهدا نباشیم باید برویم و جانانه در تکریم و تشییع این شهدا حضور پیدا کنیم و وظیفه‌مان فدا شدن در راه ولایت است.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود فضیلت شهادت در آب در احادیث اهل بیت بیشتر از شهدا دیگر است، گفت: بله؛ حدیثی داریم که شهدایی که در آب شهید می‌شوند، اجرِ دو شهید را دارند. شهدایی که در شرایط عادی روی زمین جان می‌دهند، لحظه احتضار می‌توانند دست شان را روی زمین سفت بکشند و تکیه گاهی داشتند باشند، ولی شهدای غواصی در آب هستند و کاری نمی‌توانند انجام دهند، مگر پَر پَر زدن. درد شهدایی که روی خاک با دست گذاشتن روی زمین و تکیه بر زمین کمی التیام می‌یابد ولی شهدای آب اینگونه نبودند.

حجت‌الاسلام ماندگاری که برادرشان از شهدای غواص هستند به ذکر خاطره‌ای از این شهید گرانقدر پرداخت و خاطرنشان کرد: برادر بنده نیز از شهداء غواص بودند. البته نه این شهداء غواص که تازه کشف شدند. برادرم در گردان دیگری بودند. وقتی  پیکر مطهر برادرم را آوردند شاید حدود 70 اثر ترکش نارنجک و گوله در سراسر بدنش بود. برادرم از پا تا سر پر از زخم شده بود. شهداء غواص می‌رفتند خط را می‌شکستند تا دیگر رزمنده‌ها بیایند، ولی تا دیگران بیایند این‌ها را تکه تکه می‌کردند و سوراخ سوراخ می‌کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: وقتی اینها (شهدای غواص) می‌زدنند به خط دشمن، بعثی‌ها از خواب بیدار می‌شدند و آتش عظیمی روی سر غواصان که خط شکن بودند می‌ریختند؛ بعثی‌ها از بچه‌های غواص عقده عجیبی در دل داشتند و با خشونت زیادی از آنها استقبال می‌کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که تشییع شهدا و زنده نگه داشتند یاد شهداء تحت چه عنوانی در دین ما آمده است، گفت: این 270 شهید عزیز که 175 نفر از آنها شهید غواص هستند و سایر شهداء از جمله مصادیق بارز آیاتی از قرآن هستند؛ خداوند می‌فرماید تعظیم شعائر الهی از راه کارهای تقویت تقوای قلبی است.

«تکریم و تعظیم شهداء قطعاً مصداق تعظیم شعائر الهی است. به این معنا که شهدائی که خودشان را فدای خداوند کردند و خدا نیز خریدار آنها شده است، و شهدائی که خداوند مداح‌شان در قرآن شده است تا جایی که می‌فرماید: تصور نکنید شهداء مرده‌اند، بلکه شهداء زنده‌اند و در نزد خداوند روزی می‌خورند؛ شهدائی که خداوند از قول آنها برای دوستان و اهل بیتشان دلداری می‌دهد، قطعاً تعظیم این جایگاه مصداق تعظیم شعائر و حرکت در مسیر رضوان و رضای خداوند است.»

وی اظهار امیدواری کرد: خداوند همچنانی که به ملت ایران در طول دفاع مقدس و این نهضت و انقلاب توفیق تکریم و تعظیم شهداء را داده،‌ در این مقطع حساس هم که دشمنان چنگ و دندان تیز کرده‌اند تا نظام اسلامی را بدرند، و می‌خواهند نظام‌مان را به تسلیم وادار کنند، مردم ایران مثل همیشه انشاالله برای تکریم شهداء و فرهنگ جهاد و شهادت به میدان بیایند و روز سه‌شنبه در تشییع جنازه شهداء یک بار دیگر اعلام کنند ما همواره مثل شهداء مقاوم ایستاده‌ایم و شعارمان صرفا «جنگ جنگ تا پیروزی» نیست بلکه می‌خواهیم در عالم فتنه را از ریشه بر کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری در پاسخ به این سوال که روحیه مقاومت در آموز‌ه‌های دینی ما چه جایگاهی دارد، اظهار کرد: قرآن 3 تعریف و 3 مرحله برای ولایتمداری در دین مطرح کرده است. در مرحله اول شناخت دین و معرفت پیدا کردن به دین عنوان شده است. انسان‌ها باید در زندگی‌شان به دنبال فهم دینی بروند. شناخت دین و معرفت به دین یعنی مرجع قرار دادن ولیِّ خدا و اولیاء خداست.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مرحله دوم؛ دینداری است یا همان تقوا. که البته محور دینداری و یا تقوا در اینجا نیز مانند مرحله اول بر محور دینداری ولایت مداری می‌چرخد.

وی با بیان اینکه دینداری را باید با اقتدا به ولایت به مقصد رساند، خاطرنشان کرد: در مرحله سوم حفاظت از دین است. لازمه حفاظت از دین مقاومت است و تا مرحله جهاد و شهادت نیز پیش می‌رود. در این مرحله نیز انسان باید از دین و ولیّ دین دفاع کند تا بتواند حافظ دین باشد. بنابراین اگر دشمن روحیه مقاومت را بزند، و ما از ولی دفاع نکنیم دیگر ولی و رهبری نمی‌ماند که به او اقتدا کنم و دیگری کسی نیست که بخواهم از او کسب تکلیف کنم. در اصل اساس دیانت رازده است.

به اعتقاد حجت‌الاسلام ماندگاری روحیه مقاومت در برابر دشمنان مسئله مهمی است که اگر ملتی نداشته باشد، به تعبیر پیغمبر آن جامعه دیگر لباس ذلت پوشیده است و به تعبیر امیرالمومنین چنین جامعه و ملتی خودش را ذلیل دشمن کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ما با مذاکره هسته‌ای مخالف نیستیم، گفت: هم چنان که رهبرمان فرموده است مخالف نیستند. ولی ما با ذلت و شکستن روحیه مقاومت مخالف هستیم. والا اگر با نرمش قهرمانانه و با حفظ روحیه مقاومت با استکبار جهانی حرف بزنیم و نظرات خودمان را به کرسی بنشانیم و حقانیت هسته‌ای و توانمندی هسته‌ای خودمان را بتوانیم ثابت کنیم در این صورت اشکالی ندارد، ولی اگر آنها بخواهند روحیه مقاومت ما را بشکنند در جواب‌شان همان سخن امام را به آنها می‌گوییم که اگر بخواهند با دین مردم بازی کنند، ما با تمام دنیای‌شان بازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اساس روحیه مقاومت دیانت است؛ تصریح کرد: مقاومت و جهاد، دفاع از ولایت است ‌و وقتی ولی حفظ شود اقتدار حفظ و فهم دینی نیز حفظ می‌شود.

«هنوز جمله حضرت امام را فراموش نکرده‌ایم که فرمودند اگر ما را محاصره اقتصادی بکنند، تحریم کنند، ما فرزند رمضانیم و اگر تحریم و محاصره نظامی کنند ما فرزند عاشورائیم. این شهدا را در روی دست گرفتن اعلام پای‌بندی به این دو شعاری که امام فرمودند است. ما را نه می‌توانند از تحریم اقتصادی بترسانند و نه از تحریم نظامی.»

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه ضرورت تشییع و تکریم شهدا، همان ضرورتی را دارد که اقامه عزاداری برای امام حسین (ع) دارد و البته در عرض هم هستند. نه اینکه بگویم اهمیتش همانند یک دیگر است، خیر منظور این است که این دو در عرض یک دیگر هستند.

وی همچنین تصریح کرد:‌ امام (ره) می‌فرمایند خط سرخ شهادت  همان خط محمد و آل محمد(ص) است. پس اگر خط محمد و آل محمد باید حفظ بشود، خط شهادت نیز باید حفظ شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:‌ یکی از راه‌های حفظ خط شهادت به تعبیر رهبری زنده نگه داشتند یاد و خاطره شهداست. چه کار کنیم؟ این بدن‌های عزیزانی که پاره تن حضرت زهرا هستند را باید مخفیانه دفن کنیم؟ مگر زمان حضرت زهراست که پیکر مطهرشان شبانه دفن شود؟ دیگر آن زمان‌ها گذشته و امروز عصر رونق نظام اسلامی است. فلذا باید با عزت و افتخار و اقتدار تشیع شان کنیم و یاحسین و یازهرا و یاعلی بگوئیم.

وی افزود:‌ باید نشان دهیم که شهدا رهرو راه اهل بیت (ع) بودند. شهدا رهرو راه امام خمینی (ره) بوند و مطیع ولایت بودند و ما هم اگر می‌خواهیم دنباله رو شهدا باشیم باید همین گونه باشیم.

ماندگاری ادامه داد:‌  وقتی وصیت نامه شهداء را بررسی می‌کنیم، به تعبیر حجت الاسلام رحیمیان که مدت‌ها نماینده حضرت آقا در بنیاد شهید بودند که گفتند ما 50 هزار وصیت نامه از شهدا را بررسی کردیم و 80 هزار توصیه در این وصیت نامه‌ها به ولایت‌مداری بود. یعنی در بعضی وصیت نامه‌ها دوبار توصیه شده است. من حس می‌کنم این شهدا می‌خواهند بگویند ما جان مان را در دفاع از ولایت گذاشتیم، شما هم بیایید و دو ساعت در دفاع از ولایت وقت بگذارید و یا ای دانشمندان، شما هم بیایید و چند ساعت برای دفاع از ولایت وقت بگذارید و علم تان را در راه حفظ ولایت به کار بندازید. و یا شاید می‌خواهند خطاب به دانشجویان بگویند که هنر و جوانی تان را در دفاع از ولایت بگذارید، و یا به اقتصاد دانان بگویند علم اقتصادی تان را در دفاع از ولایت بگذارید و ایضا هنرمندان و اهل بیان در دفاع از ولایت هنر و قدرت بیان تان را به کار ببرید. هر کس هر دارایی دارد بگذارند در دفاع از ولایت، همچون حضرت زهرا س که همه وجودشان در دفاع از ولایت بود.

وی همچنین درخصوص فواید و برکات تشییع شهداء و تکریم شان برای جامعه‌مان گفت:‌ وقتی غبار غفلت جامعه را می‌گیرد نیاز به عطر افشانی داریم. چه عطری خوش‌بوتر از عطر شهادت؛ ان‌شاء الله غبار غفلت را از دل مردم و مسئولین با عطر افشانی این شهداء شاهد خواهیم بود.

ماندگاری تصریح کرد:‌ در اینجا مردم تهران که همیشه گل سر سبد در تمام راهپیمایی‌ها و برنامه‌های انقلابی بودند نقش ویژه‌ای دارند. و ان‌شاء الله این مردم الگو باشند برای مردم کل کشور مخصوصاً در این تشییع شهداء که روز سه شنبه برگزار می‌شود. می‌دانیم که این شهداء در کل کشور عطر افشانی خواهند داشت.




:: موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 995
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : سه شنبه 26 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');