خبرویزه روزنامه ها(23) 5خرداد94
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 362
بازدید هفته : 747
بازدید ماه : 3009
بازدید کل : 190270
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

این افراد بر امواج سیاسی سوار می‌شوند و منافع ملی را به مناقشه و رقابت سیاسی تبدیل می‌کنند. به‌گفته فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از اضلاع حفظ منافع ملی حفاظت از یک ملت از کشتار وحشیانه است.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که  در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

بلبشوی برنامه‌های دولت اصلاحات به روایت روزنامه آرمان


یک روزنامه اصلاح‌طلب تصریح کرد؛ دولت مدعی اصلاحات دچار آشفتگی در حوزه برنامه‌ریزی اقتصادی بود و به نابرابری دامن زد.

روزنامه آرمان نوشت: اقتصاددانان و اقتصادخوانده‌های دولت اصلاحات یک تفاوت عمده با سایر اقتصاددانان دولت‌های قبل و پس از خود داشتند. مسئله اقتصاددانان و تیم اقتصادی دولت‌های هفتم و هشتم این بود که اساسا هیچ وحدت نظری و فکری بین آنان وجود نداشت.

وحدت رویه فکری در تیم برنامه‌ریزی و تفکر اقتصادی مسئولین عنصری است که دولت  دوم‌خردادی بنابر ادله متنوع و شواهد تاریخی و اداری فاقد آن بود. بخشی از کارشناسان و مسئولین دولت هفتم از همان ابتدا از این زاویه فکری که دولت در کشورهای در حال توسعه باید همچنان در اقتصاد مداخله کند و برای تامین عدالت اجتماعی، لازم است روند آزادسازی تجاری با تأمل بیشتر و سرعت کمتر به پیش برود، وارد بخش‌های اجرایی شدند. عمده این کارشناسان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (البته در رده‌های میانی) حضور یافتند و بخش دیگری از آنان هم در وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی مسئولیت گرفتند. اما بخش دیگری از مسئولین ارشد و مشاوران اقتصادی دولت اصلاحات هنوز هم از همان طیف کارشناسان اقتصادی مدافع بازارگرایی و خروج دولت از عرصه‌های مختلف و گسترش حداکثری حوزه بخش خصوصی بودند. این دسته از کارشناسان علل عدم موفقیت طرح‌های توسعه دولت سازندگی را در یک آسیب‌شناسی کوتاه، عمدتا در نارسایی‌های مدیریتی خلاصه می‌کردند و به این ترتیب از پیشگامان طرح نظریه «تقدم توسعه سیاسی بر توسعه اقتصادی و فرهنگی» به حساب می‌آمدند. حضور این تیم در یک دوره از مدیریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی امری روشن بود.

البته «حسین نمازی» وزیر اقتصاد دولت هفتم خود یکی از منتقدین مهم جریان بازارگرا بود. همچنین برخی مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهور دولت اصلاحات که عمدتا در کابینه و تیم اقتصادی دولت‌گرا دوره جنگ آبدیده شده بودند، نیز در آن دولت نقش داشتند. آن کارشناسان و مشاورین و امروز در کنار برخی اقتصاددانان دیگر امروز در جرگه اقتصاددانان موسوم به «نهادگرا» می‌گنجند. این تفاوت دیدگاه و نظرات اقتصادی در درون یک دولت البته به مرور به ترمز حرکت آن دولت بدل شد و در نهایت چالش بین این دو نگرش اقتصادی در درون یک دولت، اقتصاددانان بازارگرا موفق به کوبیدن مهر خود بر تصمیمات  اساسی دولت اصلاحات شدند. بازارگرایان معتدل و نهادگرایان مدافع مداخله دولت که تنها ویژگی مشترک خود را با یکدیگر، «همفکری‌های سیاسی و فرهنگی» می‌پنداشتند، بر سر تصمیمات نهایی موضع مشترکی نداشتند. در شرایطی که برنامه چهارم توسعه در دوران حیات دولت اصلاحات بیشتر با نگرشی توسعه محور نوشته شد، اما برنامه‌ها و لوایح بودجه‌ای و همچنین سیاست‌های اجرایی جاری و عملکردهای توزیعی دولت اصلاحات کماکان همچنان درب اقتصاد را بر پاشنه بازارگرایی می‌چرخاند.

آرمان درباره «انتقادات اقتصاددانان حامی اصلاحات به اقتصاد اصلاحات» می‌نویسد: اقتصاددانان و کارشناسان اقتصادی و سیاسیون اصلاح‌طلب که مدافع دخالت دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بودند، پیش از پیروزی دولت اصلاحات در انتخابات سال 76، موجی از انتقادات گسترده را به سیاست‌های اقتصادی دولت سازندگی وارد کردند. آنان سیاست تعدیل ساختاری دولت ششم که شامل گسترش خصوصی‌سازی، آزادسازی تجاری و کاهش تعرفه‌های تجاری، کاهش برخی یارانه‌های کالایی و هزینه‌های اجتماعی دولت بود را به همراه سیاست‌های این دولت در ارتباط با نرخ ارز مورد انتقاد قرار دادند. اما زمانی که در دولت بعد نفوذ بیشتری بر تصمیمات اقتصادی داشتند، نتوانستند گامی جدی برای تحقق نظرات خود بردارند.

این روزنامه در پایان تصریح می‌کند که ضریب جینی (میزان نابرابری اقتصادی و شکاف طبقاتی) در دوره اصلاحات به نسبت دوره سازندگی رشد بیشتری کرد.


غافلگیری به نام تدبیر بی‌احترامی به نام امید!


رسانه‌های حامی دولت می‌گوید غافلگیر کردن مردم در افزایش قیمت بنزین، بی‌احترامی و موجب گلایه‌مند شدن مردم بود.

خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا در گزارشی نوشت: دولت باید به مردم احترام بگذارد و اگر بنا دارد کاری انجام دهد موظف است که مردم را در جریان کامل اخبار قرار دهند و نه اینکه یک شبه مردمی که به دولت رأی داده‌اند را غافلگیر کند.

به گزارش ایلنا دولت تیر دیگری را در خصوص بهای بنزین‌ رها و بدون اطلاع قبلی قیمت بنزین را هزار تومان اعلام کرد که این اقدام از سوی دولت اعتدال، نارضایتی هموطنان را به همراه داشت. براساس آخرین آمار دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود تا به امروز نزدیک به 140 درصد بهای بنزین را افزایش داده است.

یکی از شهروندان تهرانی در این خصوص به ایلنا می‌گوید: اگر دولت قصد چنین کاری را داشت باید به مردم به طور کامل اعلام می‌کرد و نه اینکه با عدم واریز در اول ماه و همچنین اعلام شب گذشته مردم کشور خود را غافلگیر کند. من به عنوان یک شهروند تهرانی از این اقدام دولت ناراحت هستم.

یکی دیگر از شهروندان تهرانی نیز به خبرنگار ایلنا گفت: این اقدام دولت در حالی بود که حتی وزیر نفت گفته بود قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت. در کشور ما چرا همه کارها باید یکشبه رخ دهد و چرا دولت تمایل نداشت که مردم را در جریان کامل اقدامات بگذارد. آقای روحانی گفته بود هر صد روز یک گزارش می‌دهد اما با گذشت دو سال، با اقدامات اینچنینی که در زندگی ما نقش دارد تنها بر مشکلات ما افزوده شده است.

مسعود حکمت پناه کارشناس اقتصادی هم به ایلنا می‌گوید: دولت باید به مردم احترام بگذارد و اگر بنا دارد کاری انجام دهد موظف است که مردم را در جریان کامل اخبار قرار دهند و نه اینکه یک شبه مردمی که به دولت رأی داده‌اند را غافلگیر کند.

از سوی دیگر سایت انتخاب از سایت‌های حامی دولت نظرات شماری از مخاطبان خود را منتشر کرد و نوشت به نظر می‌رسد مردم از این روش گران کردن عصبانی هستند و نوعی بی‌احترامی می‌دانند. بالاخص آنکه طی ماههای اخیر به کرات از زبان مسئولان دولتی، افزایش قیمت بنزین رد شده و بدتر آنکه، در دو سه روز اخیر، یک بازی ناخوشایند از سوی وزارت نفت در جریان بود که باعث رنجش مردم شد؛ مردمی که معتقدند این روش وزارت نفت، نوعی «بازی با اعتماد مردم» بود. البته در این میان، افرادی نیز هستند که برخلاف جو حاکم، معتقدند این روش دولت، اقدامی درست و کاملاً اقتصادی بوده است.

انتخاب آنگاه نظراتی از این دست را منتشر کرده است:

* بابا تدبیرتون ما رو کشت!!!! سخنگوی دولت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم!
سخنگوی دولت: هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان نداریم!
سخنگوی دولت: یارانه 4 میلیون نفر قطع نشده است!!
* در راستای کاهش معجزه‌وار تورم، در عرض یک سال دو بار بنزین گران شد و 3 بار نان. روحانی مچکرند.
* حالا منی که صرفه‌جوئی کردم باید جریمه بشم و سهمیه‌ام بسوزه؟ اینه تدبیر و امید!
* این الان دقیقاً تدبیر بود یا امید؟


اشپیگل: دشمنان اشغالگران آمریکایی به جنگ داعش می‌روند


نشریه آلمانی اشپیگل در گزارشی نوشت؛ دولت عراق در جنگ با داعش روی گروه‌های مردمی حساب می‌کند
.
اشپیگل آن‌لاین خاطر نشان کرد: دولت عراق  امیدوار است با کمک شبه نظامیان شیعه، داعش را عقب براند. چشم امید دولت عراق به فردی به نام «هادی الامیری»، رهبر 60 ساله «حشد الشعبی» یا بسیج مردمی مورد حمایت دولت است؛ گروهی که ژوئن سال گذشته میلادی از ائتلاف 40 گروه شیعه به وجود آمد.

اشپیگل افزود: تاکنون تمرکز عمده این نیروبر حفظ و دفاع از بغداد بوده است، اما در ماه مارس امسال ناگهان در تکریت، در 140 کیلومتری بغداد نیز وارد میدان جنگ شدند. حالا دولت عراق می‌خواهد این نیرو را برای رهاسازی رمادی نیز به کارگیرد. شهری که  در110 کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار است. هزاران شبه نظامی اکنون در نزدیکی رمادی در حال تدارک یک حمله به افراد گروه (داعش) مستقر در رمادی هستند.

این رسانه آلمانی به «ستون فقرات مقاومت» پرداخت و خاطر نشان کرد: سپاه «حشد الشعبی» شامل 60 تا 120 هزار جنگجوی شیعه است که بسیار خوب مجهز شده‌اند. این رقم بیش از نفرات ارتش عراق است. بیشتر شبه نظامیان شیعه در سال‌های قبل (2007 و 2005) نیز در جنگ شرکت داشته‌اند. هادی الامیری، رهبر شبه‌نظامیان شیعه 4 سال در دولت نوری مالکی وزیر راه بود. اما شهرت او به دوره جنگ برمی‌گردد. هادی الامیری رهبر بزرگترین نیروی شبه نظامی شیعه بنام «سپاه بدر» است. لشکری با 50 هزار جنگجو که توسط ایران پایه‌گذاری شده است. اشپیگل نوشت: هادی الامیری در دوره اشغال عراق توسط آمریکا سربازان آمریکایی بسیاری را کشته است. اما سایر دسته‌های نظامی شیعه هم به همین اندازه خطرناکند. از جمله «کتائب حزب‌الله»، گروهی شیعی که آمریکا آن را تروریست می‌داند. شمار افراد این گروه به حدود 30 هزار نفر می‌رسد که تا چندی پیش در کنار ارتش بشار اسد می‌جنگیدند و حالا فعالیت خود را در عراق متمرکز کرده‌اند.

رهبر این گروه، «ابومهدی المهندس» نزدیک‌ترین رابطه را با ایران و «سپاه پاسداران» دارد و گفته می‌شود که در دهه 1980 طرح حمله به سفارت آمریکا در کویت را ریخته است. گروه دیگر «اصحاب الحق» است که چند هزار عضو دارد. این گروه نیز تحت نفوذ قاسم سلیمانی است که در دوره اشغال عراق توسط آمریکا با نیروهای آمریکایی وارد جنگ شد و برای سوریه هم جنگیده است.


2 سال تجربه تشدید تحریم و توهین برای عبرت کافی نیست؟!


گذشت نزدیک به دو سال از آغاز گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه دو کشور فرصت مناسبی برای ارزیابی نتایج حاصل از این مذاکرات است، چنانچه تا پیش از این بسیاری از منتقدان قطع روابط دو کشور معتقد بودند با آغاز گفت‌وگو‌های دوجانبه میان ایران و آمریکا بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

رجانیوز در یادداشتی نوشت: امروز در حالی که بسیاری از تاسیسات هسته‌ای ایران در حالت تعطیلی و تعلیق به سر می‌برد، نه تنها هیچ یک از تحریم‌های اصلی و ظالمانه علیه کشورمان «تعلیق» نیز نشده، بلکه در سایه بیش از 600 روز مذاکرات «کری- ظریف»، در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری شبح‌ تهدید و احتمال درگیری نظامی آمریکا و ایادی آن در منطقه ایران را تهدید می‌کند... مرور مواضع مقامات ارشد آمریکا طی یک سال و نیم گذشته نشان می‌دهد علیرغم برگزاری ده‌ها دور گفت‌وگوی دوجانبه ظریف و کری در نیویورک، ژنو، وین، لوزان و مسقط، هیچ تغییر مثبت و قابل توجهی در کلام آنها پدید نیامده است بلکه به موازات افزایش گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه دو کشور و حتی گفت‌وگوی تلفنی روحانی -  اوباما،  لحن مقامات ارشد این کشور علیه ایران تند‌تر و اهانت‌آمیزتر شده است، از سوی دیگر علیرغم تصور بسیاری از ساده‌اندیشان، مذاکرات دو سال گذشته ایران و آمریکا نه تنها تاثیری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیز نداشته است بلکه آمریکا ضمن حفظ اصلی‌ترین تحریم‌ها علیه مردم ایران از جمله «نفت» و «بانک» جنگ اقتصادی دیگری را نیز به کمک آل سعود علیه ایران کلید زده و آن کاهش قیمت نفت به نصف بوده است. این مسئله به خوبی نشان می‌دهد هرگونه انتظار بابت نتیجه نهایی این مذاکرات پیرامون لغو تحریم‌ها تنها یک خوش‌خیالی بیهوده است و تاکنون بیش از 600 روز مذاکرات کری-ظریف منجر به پدید آمدن مشکلات اقتصادی جدیدی نیز برای کشور بوده است که از جمله آنها کاهش قیمت نفت ایران و جنگ اقتصادی جدید آمریکا علیه ایران بوده است.

رجانیوز می‌افزاید: مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در دو سال گذشته در یک حیطه دیگر نیز با ناکامی برای ایران همراه بوده و آن افزایش دخالت‌های نظامی آمریکا در منطقه علیه کشورمان بوده است. جنگ اخیر آل‌سعود  علیه شیعیان یمن، افزایش فشار رژیم صهیونیستی به گروه‌های مقاومت در فلسطین، افزایش ناامنی‌های شرق کشور در مرز پاکستان با حمایت‌های مستقیم آمریکا از گروهک‌های تروریستی و همچنین تحریک و پشتیبانی از داعش برای کشاندن درگیری‌های نظامی در مرز  جمهوری اسلامی ایران بخشی از تحرکاتی است که در دو سال گذشته آمریکایی‌ها برای تشدید و قوت بخشیدن به آن ذره‌ای دریغ نکرده‌اند و تمام گفت‌وگو‌‌های ایران و آمریکا در دو سال گذشته حتی در این ‌باره هم نتوانسته مثمرثمر واقع شود.

این تحلیل خاطرنشان می‌کند: براساس توافق لوزان، اگر در گام نهایی ایران به تجمیع مفاد قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت سازمان ملل ذیل قطعنامه جدیدی تن بدهد، عملا به دست خود مشروعیت تمام اتهامات طرف مقابل را پذیرفته و مجموع آن اتهامات را که به طور خلاصه ایران را یک خطر بین‌المللی برای جهان معرفی می‌کند تحت عنوان یک قطعنامه جدید می‌‌پذیرد. زیرا قرار است به بهانه لغو تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران قطعنامه جدیدی ذیل بند 41 فصل هفت صادر شود.

** خراسان

مجوز 2.6 ميليارد دلاري دولت براي صادرات گاز به عراق

بر اساس ابلاغيه يک مسئول مهم اجرايي به تعدادي از اعضاي کابينه از جمله وزير نفت، اعلام شده است که حسب تصميم دولت که به استناد تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور و در راستاي اجراي سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي تصويب شده، مقرر شده است جهت ايجاد زيرساخت هاي لازم براي صادرات گاز به کشور عراق شامل ۵۹۰ کيلومتر خطوط لوله انتقال گاز و ايستگاه هاي تقويت فشار ، اعتباري تا سقف دو ميليارد و 600 ميليون دلار اختصاص پيدا کند.

** وطن امروز


خط قرمز بر بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان

در پی فرمایشات الهام‌بخش رهبر انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع)، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی همگان را به پیروی از بیانات معظم‌له دعوت کرد. به گزارش تسنیم، در بخشی از این پیام آمده است: مرور مذاکرات هسته‌ای طی ماه‌های گذشته حکایت از آن دارد که مواضع پنهان و آشکار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر نابودی تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران استوار است و همچنان از ابراز توقعات زیاده‌خواهانه و غیرمنطقی خود نیز ابایی ندارند که از جمله ادعای غیرقابل تحقق بازرسی از مراکز حساس و نظامی، گفت‌وگو با دانشمندان و محققان هسته‌ای و سیار موارد قابل اشاره است. البته ملت بزرگ ایران می‌داند اینها، همه بهانه‌ها و زمینه‌هایی است که رژیم‌های سلطه و در راس آن ابرسرمایه‌داری و صهیونیزم بین‌الملل، تلاش دارند اصل اساسی شجره طیبه انقلاب اسلامی و پیروزی‌های بی‌بدیل آن در صحنه‌های داخلی و منطقه‌ای را با چالش و تغییرات طراحی شده مواجه کنند که به حول و قوه الهی این خواسته شیطانی دشمن هرگز محقق نخواهد شد و ملت غیور ایران همچون جان شیرین از ارزش‌ها و دستاوردهای خود پاسداری می‌کند.

عده‌ای ندانسته منافع ملی را به‌غلط تعریف می‌کنند

سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز  یکشنبه در مراسم گردهمایی رزمندگان و جانبازان ویژه بزرگداشت سوم خرداد در حسینیه ثارالله کرمان با بیان اینکه «امروز در جامعه عده‌ای دانسته و عده‌ای ندانسته منافع ملی را به‌غلط تعریف می‌کنند»، گفت: این افراد بر امواج سیاسی سوار می‌شوند و منافع ملی را به مناقشه و رقابت سیاسی تبدیل می‌کنند. به گزارش تسنیم،  به‌گفته فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از اضلاع حفظ منافع ملی حفاظت از یک ملت از کشتار وحشیانه است. وی با اشاره به مسائل منطقه و حضور داعش در عراق گفت: امروز در تقابل با این پدیده خطرناک کسی جز جمهوری اسلامی وجود ندارد. فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه «ما نیاز به نفت و خاک عراق و چیزی از عراق و هیچ کشور دیگری نداریم»، اظهار کرد: ما به همه کشورهایی که ظلم علیه آنها روا داشته شده است، کمک می‌کنیم. به ‌گفته سرلشکر سلیمانی جان شهدا ارزش فدا شدن در راه این ملت شریف، عزیز، فداکار و با حکمت را دارد.

رونمایی از جدیدترین تک‌تیرانداز نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از رونمایی از سلاح تک‌تیرانداز  62/7 میلی‌متری بی‌ام‌ژ۲ در رزمایش بیت‌المقدس ۲۷ خبر داد. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش بیت‌المقدس 27 که در 3 منطقه عملیاتی کشور برگزار می‌شود به آخرین تجهیزات و فناوری‌های این نیرو در این رزمایش اشاره کرد و گفت: سلاح تک‌تیرانداز 62/7میلی‌متری (کالیبر ناتو) بی‌ام‌ژ2 با قدرت درگیری 800 متر و برای استفاده علیه نفرات، تجهیزات و تسلیحات دشمن و برای انهدام مواضع دشمن فرضی در رزمایش بیت‌المقدس 27 رونمایی و به‌کارگیری شده است.  وی افزود: پهپادهای یگان‌های نیروی زمینی ارتش با قدرت ارتقای بالا و عکسبرداری از مناطق و مواضع دشمن فرضی بلافاصله اطلاعات را در اختیار فرماندهان قرارگاه نیروهای خودی قرار می‌دهند تا یگان‌های خودی را برای مواضع دشمن طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی کنند. فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: بالگردهای هوانیروز نیز با حضور در منطقه رزمایش و با قدرت انبوه آتش بر دشمن فرضی، تسلیحات و تجهیزات دشمن فرضی را منهدم کردند و به محاصره یگان‌های خودی درآوردند. وی گفت: در رزمایش بیت‌المقدس 27، یگان‌های مخابراتی نقش بسزایی را در ارتباط فرمانده با یگان‌های تحت امر برقرار کردند که این از محسنات فنون ارتباطی در این رزمایش بود.

** آرمان

شام 12 ميليون توماني در شيراز!

شنیده شد که رئيس پليس فتا اين استان اظهار كرد: مردي 42 ساله با ارائه مرجوعه قضايي به اين پليس اعلام كرد مدتي پيش براي صرف غذا به رستوراني در شيراز مراجعه كرده و پس از تسويه‌حساب و باگذشت چند روز متوجه شدم كارت عابر بانكم را از صندوقدار تحويل نگرفته‌ام. به گزارش معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي فارس، سرهنگ سيد موسي حسيني افزود: شاكي در ادامه اظهارات خود چنين بيان كرد كه با مراجعه به رستوران براي دريافت كارت، مدير رستوران مدعي شد خانم صندوقدار چند روزي بدون دليل محل كارش را ترك كرده است. وي گفت: شاكي بدون اتلاف وقت براي سوزاندن كارت عابربانك خود به بانك رفته و بعد از بررسي حساب متوجه شد كه 120 ميليون ريال از حساب وي برداشت‌ شده است. اين مقام انتظامي تصريح كرد: پرونده در دستور كار كارشناسان اين پليس قرارگرفته و اقدامات اوليه براي شناسايي متهم يا متهمان آغاز شد. حسيني با اشاره به شناسايي متهم و دستگيري وي افزود: متهم بعد از اينكه شاكي فراموش مي‌كند كارت خود را از وي تحويل بگيرد، با گرفتن موجودي از حساب وسوسه شده و با توجه به اينكه رمز عابر كارت را در اختيار داشته به طلافروشي رفته و اقدام به خريد طلا به اين مبلغ مي‌كند. 
 
آخرین وضعیت صیادان ربوده‌شده در سومالی

شنیده شد که در حالي که بيش از 10 روز از ربوده‌ شدن 14 صياد ايراني در اقيانوس هند و در آبهاي سومالي مي‌گذرد، هنوز خبري از آنها نيست. ایسنا نوشت؛ صيادان ايراني به دليل خراب شدن لنج در اقيانوس هند، مجبور شدند در مرزهاي آبي سومالي پهلوگيري کنند، توسط گروه تروريستي الشباب ربوده و به گروگان گرفته شدند که به گفته صالحي،‌ رئيس سازمان شيلات در همان روزهاي ابتدايي مکاتبات مربوط به گروگان‌گيري انجام و گزارش‌هاي لازم به دستگاه‌هاي ذيربط ارائه شد و وزير جهاد کشاورزي نيز دستور پيگيري هرچه سريع‌تر اين موضوع را داد اما هنوز خبري از صيادان نيست. البته طبق آنچه معاون وزير جهاد کشاورزي گفته است، گزارش‌هاي سازمان شيلات به دستگاه‌هاي ذيربط مانند وزارت امور خارجه اعلام شده و پيگيري براي آزاد‌ شدن اين صيادان همچنان ادامه دارد و اميدواريم اين مشکل از طريق دستگاه‌هاي ذيربط حل شود.
 
طائب: مذاكرات شكست خورده!

شنیده شد که پارسينه نوشت؛ حجت‌الاسلام مهدي طائب، رئيس قرارگاه راهبردي عمار (مخصوص مقابله با جنگ نرم) بعدازدرس خارج فقه درپاسخ به سوال يكي از طلاب كه پرسيد «آيا كفن‌پوش شدن دسته جمعي به نشانه اعتراض به رفتاردولت درمذاكرات را تایيد مي‌كنيد يا خير؟» با ادعاي اينكه مذاكرات هسته‌اي شكست خورده است، گفت: به نظر من مذاكرات شكست‌خورده است و دولت و حاميانش به‌دنبال مقصرمي‌گردند و دليل اينكه يك‌شبه بنزين راحذف مي‌كنند يا نان را گران مي‌كنند اعمال فشار بيشتر به مردم به بهانه تحريم و متقاعدكردن مردم به هرنوع توافقي است. پارسينه نوشت؛ طائب گفت: ازطرفي اين وضعيت باعث مي‌شود اگر مومنين به مذاكرات اعتراض كنند و توافق هم حاصل نشود، با ايجاد جوسازي دررسانه‌ها معترضين را مقصر شكست مذاكرات معرفي مي‌كنند! لذا بايدبسيار محتاط وبابصيرت مساله راپيگيري كرد و رفتارهايي مانندكفن پوشيدن فعلا نابه‌جاست. 
 
۲۴ هزار ليتر نفت سياه وارد رودخانه كشكان شد!

شنیده شد که سال‌هاست كه اين نفت‌كش‌ها چه ايراني چه عراقي در مسير اراك به جنوب در جاده پر از پيچ و خم پلدختر دچار حادثه مي‌شوند، اما هنوز ما به صورت رسمي متوجه نشده‌ايم متولي اين نفت‌كش‌ها چه كسي است؟ اما در حقيقت اين وزارت نقت است كه بايد پاسخگوي خسارت‌هاي واردشده به محيط زيست لرستان باشد و در مقابل اين سازمان حفاظت محيط زيست است كه بايد پيگير جدي اين موضوع باشد و دادن گواهينامه سبز هم دردي را درمان نخواهد كرد! چگونه مي‌شود كه روزانه نزديك به دوهزار و ۳۰۰ تريلر از محورهاي جنوبي لرستان تردد مي‌كنند اما متولي خاصي ندارند؟جالب است كه بدانيد هر دو هفته يك‌بار اين حادثه در لرستان تكرار مي‌شود و در بسياري از موارد موضوع از چشم رسانه‌ها دور نگه داشته مي‌شود؛ اين نكته‌اي است كه امروز مديركل مديريت بحران لرستان بدان اشاره كرده است؛ حتما بايد اتفاقات ناگوارتري از اين در استان رخ دهد تا وزارت نفت اقدام به تعيين تكليف اين موضوع كند؟
 
آمار مدیران احمدی‌نژادی دولت روحانی

شنیده شد که یک عضو بنیاد باران به ایلنا گفت: وزارت کشور٬ استاندارن و فرمانداران به عنوان مجری انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی نقش مهمی دارند، اگرچه وزارتخانه، حوزه معاونت سیاسی، ستاد انتخابات و وزیر کشور به مراتب نقش مهم‌تری دارند، چون ساحت‌های کلان را دنبال می‌کنند.عبدا...ناصری با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل اصلاح‌طلبان و انتخابات این است که بیش از ۷۰ درصد مدیران استانی و شهرستانی هنوز از دولت قبل هستند، در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی می‌کنید دولت تصمیم به ایجاد تغییر در چینش کابینه داشته باشد، افزود: نمی‌دانم٬ این تصمیمی است که آقای روحانی باید بگیرد. نمی‌دانم آقای روحانی چنین تصمیمی دارد که کابینه یا وزیر را در این موضوع تغییر بدهد.
 
دستور ویژه برای تکمیل خدمت‌رسانی به رزمندگان

شنیده شد که خراسان نوشت؛ بر اساس دستور یکی از مسئولان مهم اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، مقرر شده است با توجه به تاکیدات ماده 44 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه و مفاد مهم ذکرشده در آن، مسئولان مربوطه در دولت در اسرع وقت برای تصویب «سند راهبردی خدمات‎‌رسانی به رزمندگان» که با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، بنیاد شهید و سازمان مدیریت تهیه شده، اقدام و آن را برای تأیید نهایی به هیات وزیران ارائه کنند.
 
توزیع نشریات تفرقه‌انگیز در نمازجمعه

شنیده شد که بعد از انتشار سخنان رهبر انقلاب در جمع قاریان قرآن کریم که گفتند: هر حنجره‌ای در جهت اختلاف‌افکنی کار کند بلندگوی دشمن است، تعدادی از نمازگزاران جمعه تهران در تماس تلفنی با روزنامه جمهوری اسلامی خواستار ممانعت از توزیع نشریات تفرقه‌افکن در نمازجمعه تهران شدند.جمهوری اسلامی نوشت؛ آنها گفتند: نمازجمعه باید تجلی‌گاه وحدت باشد ولی متاسفانه هر هفته تعدادی نشریه تفرقه‌افکن که پر از ناسزاگوئی و مطالب ضد وحدت هستند در نمازجمعه تهران توزیع می‌شوند. ستاد نمازجمعه باید در اجرای نظر رهبری، مانع توزیع این قبیل نشریات شود.
 
صالحی جراحی نکرد؛ آزمایش داد

شنیده شد که مدیرکل روابط عمومی سازمان انرژی اتمی گفت: علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی شام‌گاه یکشنبه برای انجام آزمایش به پزشک خود مراجعه کرده و عمل جراحی نداشته است. حمید خادم‌قائمی شایعات منتشرشده در رسانه‌ها مبنی بر جراحی مجدد صالحی را تکذیب کرد. در شبکه‌های مجازی شایعه شده که صالحی شب‌یکشنبه به صورت اورژانسی به بیمارستان بهمن منتقل و تحت عمل جراحی دوم قرار گرفته است.


** ایران

پیشینه و ابهامات مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای

«تابناک» با طرح این پرسش در تیتر خود که «اطلاعات شهید شهریاری چگونه به دست آژانس رسید؟»، نوشت: «بعد از اینکه مهدی محمدی از همکاران رسانه‌ای تیم سابق هسته‌ای در مناظره با حسن بهشتی‌پور، آژانس را منبع اطلاعاتی دانست که به شهادت مجید شهریاری منجر شده است، در روزهای اخیر دو مقام رسمی نیز از مصاحبه آژانس با دانشمندان هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته خبر دادند. رسول سنایی‌راد مسئول اداره سیاسی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا درباره موضوع بازرسی‌های آژانس گفته: واقعیت این است سابقه و پیشینه‌ای که ما از آژانس در ذهن داریم و نفوذی که امریکایی‌ها در آن دارند، موجب می‌شود هیچ گونه اعتمادی به آنها نداشته باشیم. برای مثال شهادت دانشمندان هسته‌ای ما نیز ناشی از همین مصاحبه‌هایی بود که در قالب پادمان‌ها گرفته شد... سخنان روز دوشنبه وزیر خارجه نیز تأییدکننده همین مدعا است.»  این سایت افزوده است که «مجموعه اظهارات محمدی، سنایی‌راد و ظریف، ابهاماتی را درباره سابقه همکاری ایران با آژانس مطرح کرده است که باید منتظر جزئیات بیشتر و توضیح مسئولان درباره آن بود.»

دروغ رسانه اسرائیلی درباره انفجار در تهران

پایگاه خبری «دبکا» اسرائیل یکشنبه شب، در خبری دروغین، مدعی شد که انفجار بزرگی توسط عاملی انتحاری در قلب تهران به وقوع پیوسته و 290 نفر کشته بر جای گذاشته است! این خبر بعد از چند ساعت از خروجی این رسانه‌ حذف شد. «انتخاب» با اعلام این خبر، تصویری از متن خبر «دبکا» را نیز منتشر کرد.  


وضعیت نامعلوم صیادان ایرانی ربوده شده

در حالی که بیش از 10 روز از ربوده‌ شدن 14 صیاد ایرانی در اقیانوس هند و در آبهای سومالی می‌گذرد، هنوز خبری از آنها نیست. به گزارش «ایسنا»، صیادان ایرانی که به دلیل خراب شدن لنج در اقیانوس هند مجبور شدند در مرزهای آبی سومالی پهلوگیری کنند، توسط گروه تروریستی الشباب ربوده و به گروگان گرفته شدند که به گفته صالحی،‌ رئیس سازمان شیلات در همان روزهای ابتدایی مکاتبات مربوط به گروگانگیری انجام و گزارش‌های لازم به دستگاه‌های ذیربط ارائه شد و وزیر جهاد کشاورزی نیز دستور پیگیری هرچه سریع‌تر این موضوع را داد اما هنوز خبری از صیادان نیست.


پیروزی روحانی و باخت جلیلی از دید الله کرم

حسین‌ الله‌کرم در پاسخ به  سوال «فارس» پیرامون تاثیر انتخاباتی کارگزاران و اصلاح‌طلبان در ایران گفت :« آرای این دو گروه در انتخابات گذشته به دلیل عملکرد احمدی‌نژاد و تفکر مردم مبنی بر درست نبودن مسیر مذاکرات هسته‌ای در دولت گذشته شکل گرفت به همین دلیل با کاندیدا شدن آقای جلیلی مردم به طرف مقابل رأی دادند».

عمل جراحی مجدد صالحی تکذیب شد

مدیرکل روابط عمومی «سازمان انرژی اتمی» گفت: «علی اکبر صالحی، شامگاه یکشنبه برای انجام آزمایش به پزشکش مراجعه کرد و عمل جراحی نداشته است.» حمید خادم قائمی دیروز شایعات منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر جراحی مجدد شب گذشته صالحی را تکذیب کرد. گفتنی است در شبکه‌های مجازی شایعه شده است که صالحی یکشنبه شب به صورت اورژانسی به بیمارستان بهمن منتقل شده و تحت عمل جراحی دوم قرار گرفته است.

** شرق

انتقاد وزیر کشور از صداوسیما


وزیر کشور، با اشاره به گزارش مغرضانه احمد شهید، در مورد نقض حقوق‌بشر در مورد پناهندگان افغانستانی مقیم ایران گفت: برگزاری اجلاس چهارجانبه راهبردی در تهران و تشکر و قدردانی وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان، وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان و مسئولان کمیساریای عالی سازمان‌ملل‌متحد در امور پناهندگان از تلاش‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از مهاجران افغانستان در کشور، فرصت مغتنمی برای رسانه‌های کشور به‌ویژه رسانه ملی بود که این‌گونه تبلیغات سوء را خنثی کنند، اما صداوسیما متأسفانه به این موضوع توجه نکرد. رحمانی‌فضلی گفت: در این مورد خاص توقع و انتظار ما از صداوسیما این بود که با وزرای عضو این اجلاس گفت‌وگو و از زبان آنها باطل‌بودن حرف‌های احمد شهید را به جهان ثابت کند، اما متأسفانه این اقدام صورت نگرفت.

٧٠ درصد مدیران استانی احمدی‌نژادی‌اند


عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان، با تأکید بر اینکه درحال‌حاضر مهم‌ترین مشکل اصلاح‌طلبان و انتخابات این است که بیش از ۷۰ درصد مدیران استانی و شهرستانی هنوز از دولت قبل هستند، در پاسخ به این سؤال که آیا پیش‌بینی می‌کنید دولت تصمیم به ایجاد تغییر در چینش کابینه داشته باشد،گفت: نمی‌دانم٬ این تصمیمی است که آقای روحانی باید بگیرد. او افزود: میزان رفت‌وآمد‌های دولت به مجلس و کارت‌های زرد‌، بسیار بی‌سابقه است بنابراین اگر دولت چنین نیتی داشته، باید گفت که محقق نشده است. البته این نکته را هم باید مدنظر قرار داد٬ همان‌طور که لاریجانی اشاره کرد، استبداد اقلیت یکی از معضلات مجلس است٬ من هم معتقدم آقای لاریجانی در ارتباط با اقلیت تندرو مجلس بعضا خیلی تأثیرگذار نیست. ناصری گفت: باوجود انتقادی که به بخش‌های مختلف دولت هست٬ سیاست حمایتی کماکان ادامه دارد. 

انتقاد از سؤالات نامتعارف از  وزیران


مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، با انتقاد از حجم بالای سؤال از وزرا گفت: «۷۰ درصد سؤال نمایندگان از دولت تکراری و از حد متعارف فرا‌تر است. باید سازوکاری در مجلس پیش‌بینی شود که سؤال‌ها به صورت تکراری مطرح نشود و وقت کمتری از وزرا گرفته شود. وزرا به دلیل سؤال‌های زیاد مجلس، گلایه‌مند هستند».

 

حبیبی: نمی‌دانم نامه آیت‌الله به ولایتی رسیده یا نه


محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، در واکنش به انتشار نامه آیت‌الله مهدوی‌کنی به ولایتی گفت: من اطلاعی ندارم که دو روز قبل از انتخابات آن زمان، نامه به دکتر ولایتی رسیده یا خیر، ولی بنده فعلا در جایگاه و موضع اظهارنظر نیستم. سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری، هم مخالفت شدید خود را با انتشار این نامه اعلام کرد و گفت: هیچ معنا و توجیهی ندارد که بیایند یک نامه‌ای که آیت‌الله مهدوی‌کنی به صورت خصوصی برای دکتر ولایتی نوشته‌اند را منتشر کنند و آن را در معرض نقد بگذارند. 

صفارهرندی: سپاه از خدا می‌خواهد  تحریم‌ها برداشته شود


حسین صفارهرندی در پاسخ به سؤالی درباره مواضع سپاه در بحث مذاکرات هسته‌ای و اینکه آیا تحریم‌ها باعث آسیب‌رسانی به سپاه می‌شود یا تقویت‌کننده آن است، گفت: من از مواضع سپاه مطلع هستم و همان مواضع را اعلام می‌کنم؛ اگر مقصود سپاه سودجویی اقتصادی بود، بابت هفت‌هزار میلیارد پروژه اقتصادی‌ای که انجام داده و به ثمر رسانده، پول آن را طلبکار نبود. زمانی خواستند دست ما را در پوست گردو بگذارند و ملت ما را به‌بن‌بست‌رسیده معرفی کنند، ولی سپاه از زمره آن اهل‌همتی بود که آستین بالا زد و گفت ما تا جایی که بتوانیم این خلأ را پر خواهیم کرد. من مطمئن هستم که سپاه از خدا می‌خواهد تحریم‌ها برداشته شود، سپاه می‌خواهد که این شرکت‌ها مجددا به محیط پررقابت فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی داخل کشور ما بازگردند.




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 816
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : سه شنبه 5 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
roya در تاریخ : 1394/3/6/3 - - گفته است :
تبادل لینک و افزایش بازدید رایگان
سایت ما دارای پیج رنک 4 گوگل و آمار بازدید بسیار بالا می باشد که تبادل لینک با آن برای افزایش بازدید سایت شما نیز بسیار موثر خواهد بود.
در صورت تمایل برای تبادل لینک به صفحه تبادل لینک به آدرس زیر مراجعه کنید.
http://links.turister.biz

/weblog/file/img/m.jpg
آگهی رایگان در تاریخ : 1394/3/5/2 - - گفته است :
آگهی رایگان درج اگهی اینترنتی نیازمندی اینترنتی

http://niazdon.com

http://xn----ymcba2cxhc54fea00ad.com


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');