خبرویزه روزنامه ها(13)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 602
بازدید ماه : 2117
بازدید کل : 186654
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

2 روز پس از ادعای معاون وزیر نفت و ذوق‌زدگی نشریات زنجیره‌ای مبنی بر سفر هیئت نفتی آمریکا به ایران، وزیر نفت درباره این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که موعظه در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

** کیهان

سپردن استانداری مرکزی به افراطیون اعتراض مردم و علما را برانگیخت

انتصاب یکی از افراطیون حامی فتنه به عنوان استاندار استان مرکزی با اعتراض مردم و علما در این استان مواجه شده است.

محمود زمانی ‌‌قمی چهارشنبه گذشته در حالی به این سمت معرفی شد که ارتباطات گسترده‌ای با افراطیون و فتنه‌گران دارد و نایب رئیس بنیاد باران خاتمی است. او در دولت اصلاحات استاندار ایلام و چهارمحال بود.

به گزارش تابناک،  در اعتراض به این انتصاب، جمعی از مردم مقابل استانداری مرکزی تجمع کرده و خواستار تغییر زمانی‌ قمی شدند.

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در واکنش به این انتصاب عنوان کرد که استان مرکزی با وجود صنعتی و دانشگاهی بودن یکی از استان‌های امن کشور است و کمترین مشکل امنیتی در این استان مشاهده نشده است، اما قطعا انتخاب فردی که مواضع او در جریان فتنه کاملا روشن است، امنیت این استان را به خطر خواهد انداخت و مقصر آن کسی جز دولت نخواهد بود.

این نماینده مجلس گفته است «بنده به هیچ عنوان از پیگیری خواسته‌های مردم کوتاه نخواهم آمد و از وزیر کشور سوال کرده و پیگیر موضوع خواهم بود. آقای روحانی با وجود مخالفت وزیر کشور زمانی ‌قمی را انتخاب کرده است و نشان می‌دهد ایشان به وزرای خود هم بها نمی‌دهد».

به گزارش تابناک، قرار بود که آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به عنوان یکی از میهمانان ویژه جلسه تودیع و معارفه به ایراد سخنرانی بپردازد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که وی در این مراسم شرکت نکرده است.

از سوی دیگر رجانیوز در گزارشی نوشت: کلید خوردن سری جدید تغییرات در وزارت کشور که با انتصاب یکی از اعضای رادیکال اصلاح‌طلب و نایب رئیس بنیاد باران به عنوان استاندار استان مرکزی آغاز شده است، نگرانی از برخی طراحی‌ها برای دخالت گسترده در انتخابات آینده مجلس را افزایش داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که عبدالرضا رحمانی ‌فضلی با این وعده که «نمایندگان باید مطمئن باشند هیچ اعمال نفوذی درخصوص انتخاب فرمانداران و استانداران اتفاق نمی‌افتد» توانسته بود بدون هیچ مخالفی رای اعتماد نمایندگان را کسب کند.

این گزارش حاکی است اقشار مختلف مردم استان مرکزی با تجمع در مقابل استانداری استان مرکزی، بر سیاست‌زدگی در برخی عزل و نصب‌های دولت اعتراض کردند. دامنه این انتقادات به حدی گسترده بوده است که آیت‌الله دری ‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان، نیز که از قضاء پدر همسر حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور نیز هست، صبح پنج‌شنبه استاندار جدید مرکزی را به حضور نپذیرفته است.

رجانیوز می‌افزاید: اما این تغییرات در بدنه دولت در حالی صورت می‌گیرد که فشار جریانات اصلاح‌طلب تندرو برای تغییرات گسترده در فرمانداری‌ها و استانداری‌های سراسر کشور به عنوان مجری انتخابات مجلس، در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و نگرانی‌ها را از احتمال یک طراحی گسترده برای دخالت دولتی در انتخابات مجلس به وجود آورده است.

یادآور می‌شود جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری چندی قبل با حضور در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران خواستار تلاش برای ایجاد مجلس اعتدال-همسو با دولت- شد و تغییرات اخیر در وزارت کشور، به عنوان مجری انتخابات مجلس این سوال را پیش آورده که مگر قرار است چه اتفاقی در این انتخابات بیافتد که از نزدیک به یکسال مانده به انتخابات چنین تدارک گسترده‌ای از سوی دولت در حال شکل‌گیری است؟
 
لااقل به 3 شهر از 30 شهر فارس می‌رفتید
 
 
یک روزنامه حامی دولت از نحوه سفر استانی رئیس‌جمهور انتقاد کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی درباره سفر روحانی به استان فارس نوشت: در برخی موارد، از سوی آقای روحانی نمایندگانی به شهرستان‌ها اعزام شده بودند که معلوم نیست ملاک انتخاب آنها چه بوده و آیا متناسب با شرایط سیاسی- اجتماعی و اقتصادی آن منطقه اعزام شده‌اند؟ و مطالبات مردم و سوابق منطقه را می‌دانسته‌اند؟ حداقل در چند مورد گزارشات حاکی است نسبت به سخنان این افراد، عکس‌العمل اعتراضی از سوی مردم وجود داشته است.

این روزنامه اضافه کرد: استقرار تمام وقت رئیس‌جمهور در مرکز استان با توجه به اینکه استان فارس با 30 شهرستان بزرگترین استان کشور در زمینه تقسیمات کشوری است شاید با سفر ایشان به حداقل 3 نقطه محوری فارس، جذابیت بیشتری می‌یافت. بدیهی است حضور طولانی در شهر شیراز بیشتر صرف جلسات و ملاقات‌های محدودتری می‌شود که شور و نشاط شایسته دولت یازدهم را به وجود نمی‌آورد.

یادآور می‌شود سفر رئیس‌جمهور به شیراز توأم با مصادره به مطلوب اشعار حافظ برای سیاست خارجی موردنظر روحانی بود.
 
بی‌اطلاعی وزیر نفت از سوژه ذوق‌زدگی زنجیره‌ای‌ها!
 
2 روز پس از ادعای معاون وزیر نفت و ذوق‌زدگی نشریات زنجیره‌ای مبنی بر سفر هیئت نفتی آمریکا به ایران، وزیر نفت درباره این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد.

روزنامه شرق ‌روز سه‌شنبه در تیتر اول بزرگ خود و از قول معاون وزیرنفت تیتر زده بود پس از سفر هیئت تجاری، هیئت نفتی آمریکا مسافر تهران می‌شود اما بلافاصله جف راتک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: داد و ستد با ایران زود است و هر فعالیتی که ناقض تحریم‌ها علیه ایران باشد، دولت آمریکا دست به اقدام خواهد زد.

در همین حال به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران از سفر هیئت نفتی آمریکا ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت از این موضوع اطلاع ندارم.

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب‌یزد در همین زمینه نوشت: وزارت خارجه آمریکا خبر سفر هیئت نفتی آمریکایی به تهران را تکذیب کرده است. اکبر نعمت‌اللهی رئیس روابط عمومی وزارت نفت هم به صراحت عنوان کرده که آمریکا در بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نفت حضور نخواهد داشت.
 
شاید صلاح درباره برخی اظهارات فقط بی‌تفاوتی باشد
 
 
رئیس‌جمهور معمولا در سخنان چالش‌برانگیز پا روی پله دوم می‌گذارد.

روزنامه جوان در تحلیلی نوشت: از همان روزی که رئیس‌جمهور محترم اشاره کرد که «وظیفه پلیس اجرای قانون است و نه اجرای اسلام» معلوم بود که پس از اظهارات منتقدان در فرصتی دیگر خواهد گفت که «نمی‌توانیم به قوه قهریه نظام که دستبند و کلت همراهش است، بگوییم بیا و اجتهاد کن.»
نویسنده با بیان اینکه بهتر است اینگونه سخنان رئیس‌جمهور که چالش‌برانگیز است از زاویه «چرایی اهمیت و اولویت» و «مبنای مسئله» و «شیوه بیان» نقد شود افزود: وگرنه رئیس‌جمهوری که ما می‌شناسیم پاسخ منتقدان  این نظر را در آب نمک خیسانده و پس از سیل انتقادها خواهد گفت که آیا می‌توانیم به ماموران اجرایی پلیس که بیشترشان سرباز وظیفه هستند، بگوییم در مواجهه با مسائل اجتماعی و امنیتی، خودتان اجتهاد کنید؟! معلوم است که نه! و اینگونه به زعم دولت و همراهان و همفکرانش، مسئله حل شده و سخن رئیس‌جمهور منطقی به نظر می‌رسد.

روزنامه جوان تصریح کرد: اما مشکل اینجاست که آقای رئیس‌جمهور معمولا در سخنان چالش‌برانگیز خود پا روی پله دوم می‌گذارد و موضوعی را به افکار عمومی تحمیل می‌کند که اساسا یک موضوع و مسئله نیست، بلکه ایشان از طرح این موضوع هدف دیگری را دنبال می‌کند. مثلا مگر کسی از ماموران ناجا خواسته که در حین ماموریت خودشان اجتهاد کنند یا حتی از ستاد ناجا و تفکر پلیس مگر چنین انتظاری رفته است؟ معلوم است که پلیس مجری قانون است اما اینکه بگوییم «پلیس مجری قانون است و نه مجری اسلام» حرف دیگری است و معنای متفاوت و شبهه‌برانگیزی بر آن مترتب است.

رئیس‌جمهور محترم به رغم آنکه از منتقدان بی‌پروای رئیس‌جمهور سابق و از نیش و کنایه‌زنندگان اصلی به اوست، در تحریک افکار عمومی و رسانه‌ها و نخبگان، شیوه‌ای شبیه به او دارد و البته مجبور خواهد بود مثل همو پی در پی سخنان خود را جرح و تعدیل و تصحیح کند یا چیز دیگری بگوید که ظاهرش پافشاری به همان سخن قبلی ولی متن و واقعیتش عقب‌نشینی و خنثی‌سازی آن است و ما به عنوان منتقد دلسوز رئیس‌جمهور که دلسوزی اصلی‌مان سرنوشت ملت و کشور است، چنین شیوه‌هایی را پیش پا افتاده و دست چندمی می‌دانیم که جز تحریکات اجتماعی بی‌فایده، چیزی از آن در نمی‌آید.

معمولا به طور طبیعی منتقدان به این سخنان تحریک‌آمیز بی‌فایده یا «با فایده انتخاباتی»‌ آقای رئیس‌جمهور واکنش نشان می‌دهند و سخن هیچ‌یک از آنان نیز غیرمنطقی نیست اما چرخه ایجاد شده از سوی این سخنان فایده‌ای به حال ملک و ملت ندارد.

رئیس‌جمهور اولویت‌ها را وا می‌گذارد و در ورود به بحثی خودساخته، جملاتی کاملا شبهه‌ناک می‌گوید، در حالی که اگر ضرورتی هم وجود داشت- ضرورتی غیرانتخاباتی- تفسیر بهتری وجود دارد و می‌توانستیم بدون رودررو قرار دادن اسلام و قانون، حرف خود را بزنیم و انتقادمان را از پلیس کنیم.

این روزنامه ادامه می‌دهد: پلیس ما مجری قانون است، قانونی برگرفته از اسلام. پلیس نظام اسلامی حافظ نظام و مامور اسلام است و به همین دلیل کشته‌شدگان پلیس را در حین ماموریت شهید می‌خوانیم، در غیر این‌صورت چه فرقی بین کشته شدن یک کارمند بانک در یک سرقت مسلحانه با کشته شدن پلیس در حین مواجهه‌ با همان سرقت مسلحانه است؟! چرا پلیس را شهید می‌خوانیم و کارمند بانک را نه؟! مگر هر دو مجری قانون محل کار خود نبوده‌اند؟! به هر حال واضح است که رئیس‌جمهور زین‌پس نیز دست از چنین رویه‌ای در تحریک افکار مردم و همراه کردن گروهی و رودررو قرار دادن گروهی دیگر با خود، برنمی‌دارد و در مواجهه با چنین سخنانی، صلاح واقعی، بی‌تفاوتی است.
 
امیرکبیر دوران!
 
حضور هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر، اعتراضات و واکنش‌های گسترده دانشجویی را در پی داشت.

اما به جز اعتراضات دانشجویی، بخش‌هایی از سخنان وی که طی آن به نحوی تلویحی خود را با امیرکبیر مقایسه کرده بود نیز واکنش‌های جالبی در پی داشت. گذشته از متن‌ها و طرح‌های متعددی که در شبکه‌های اجتماعی دراین‌باره منتشر شد و صرفنظر از استقبال توأم با ذوق‌زدگی رسانه‌های معاند نظام از این مقایسه، برخی واکنش‌ها، جالب توجه و حاوی تطبیق‌های تاریخی بود.

از جمله داریوش سجادی، همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب در صفحه شخصی خود نوشت.

... نکته ظریف در این فراز از سخنان هاشمی آنجاست که ظاهرا ایشان با تمام وجود باورش بر آن است که از نظر اعتبار و شأنیت تاریخی شخصا با امیرکبیر هم‌طرازی می‌کند!

کاش هاشمی فقط دو فراز از ویژگی‌های زندگی سیاسی امیر را با خود مقایسه می‌کرد تا آنکه با چنین گشاده‌دستی «تاریخ» را به نفع خود مصادره نکنند.

نخست آنکه برخلاف همه خاصه خرجی‌ها و فرزندنوازی‌ها و تبارسالاری‌های مسبوق به سابقه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیرکبیر در نقطه مقابل ایشان با قناعت و مناعت طبع و نداشتن روحیه تازه به دوران رسیدگی، در جایی ایستاده بود که در واکنش به رانت‌جویی‌های دربار، تا آن اندازه صرافت توام با شجاعت داشت تا خطاب به قبله عالم بنویسد:  «قربانت شوم-الساعه که در ایوان منزل با همشیره همایونی به شکستن لبه نان مشغولیم، خبر رسید که شاهزاده موثق‌الدوله حاکم قم را که به جرم رشا و ارتشا معزول کرده بودم به توصیه عمه خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده‌اید.

فرستادم او را تحت‌الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره امور مملکت به توصیه عمه و خاله نمی‌شود».

حال چنین امیری چه جای قیاس با رئیس‌جمهوری دارد که فی‌المثل در پروای شایعه خرافی زلزله تهران و در ظهر تاسوعای حسینی می‌نویسند:  «به اتفاق خانواده به لتیان رفتیم. یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت 8 امروز زلزله‌ای به قدرت 6/8 ریشتر در تهران روی خواهد داد. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست... با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. هوای خوبی دارد.

عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم(!) کمی دنبال قایق کشیده شدم، بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است».
 
 
قرار نیست سال 94 معجزه اقتصادی شود
 
 
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی می‌گوید قرار نیست سال 94 حتی پس از تحریم، معجزه‌ای در اقتصاد کشور اتفاق بیفتد!

به گزارش روزنامه شرق فرهاد نیلی با بیان اینکه سال 94 قرار نیست معجزه‌ای اتفاق بیفتد، افزود: بعد از رفع تحریم‌ها باید اقدامات و مطالعات زیادی در دستور کار باشد که البته در مطالعه‌ای، چشم‌انداز سند مالی و نظام بانکی کشور ترسیم و بازتعریف شده و از سوی دیگر فرصت و تهدیدها و نقاط ضعف و قوت استخراج شده است که امیدوارم در نیمه نخست سال 94  این اقدام به سرانجام برسد.

وی گفت: نگرانی بزرگی بعد از تحریم‌ها وجود دارد و آن این است که همه افراد جامعه بعد از رفع تحریم‌ها، انتظار آزاد شدن ذخایر ارزی و افزایش دوباره واردات را داشته باشند.

وی می‌گوید مشکلات اقتصادی حاصل تشدید تحریم‌ها نبود بلکه نتیجه سوءتدبیرهاست و ربطی به تحریم ندارد.

احمد عزیزی، مشاور رئیس کل بانک مرکزی، نیز گفت:  با صحبت‌های فرهاد نیلی موافق هستیم، قرار نیست در اقتصاد معجزه رخ دهد و هیچ‌وقت قرار نیست معجزه‌ای رخ دهد.

** خراسان

دردسرهاي قول دولت نهم براي ايجاد يک شهرک صنعتي


بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، بنابر ابلاغيه يک مسئول ارشد اجرايي دولت نهم براي ايجاد يک شهرک صنعتي بزرگ در مرکز کشور و گذشت 9 سال از اين ابلاغيه که پس از سخنراني يک مسئول مهم دولتي در آن منطقه صورت گرفت، بررسي ها نشان مي دهد منطقه اعلام شده داراي مشکلات مهمي چون فقدان آب کافي و ممنوعيت قانوني برداشت آب هاي زيرزميني اين منطقه، تعدد مالکان و افزايش ناگهاني قيمت زمين در آنجا و وجود دو شهرک صنعتي در فاصله 10 و 20 کيلومتري آن است که در ابلاغيه مذکور توجهي به آن نشده بود.

موافقت مسئولان با «کشت خارج از ايران»

بر اساس پيشنهاد وزير جهادکشاورزي و موافقت برخي اعضاي کابينه، مقرر شده است با توجه به تجربيات موفق دولت هاي مختلف در دنيا براي استفاده از منابع آب و خاک کشورهاي داراي مازاد اين منابع، آيين  نامه اجرايي مربوط به "کشت فراسرزميني"، پس از موافقت دولت، در يکي از جلسات کابينه مصوب و مراحل اجرايي آن آغاز شود.

** ایران

مرحله جدید کارتهای پایان خدمت غیرقانونی


پروندهای در یکی از کمیتههای کمیسیون اصل 90 مجلس در حال رسیدگی است که کارت خدمت غیرقانونی گروههایی چون هنرمندان، سینماگران  و برخی فعالان رسانهای خاص را بررسی میکند. پیش از این تخلفات گستردهای درخصوص کارت پایان خدمت ورزشکاران از جمله فوتبالیستها منتشر شد که بازتاب زیادی در افکار عمومی داشت.


اما ظاهراً این تخلف به فوتبالیستها محدود نشده و در حوزههای دیگری چون هنرمندان و بازیگران سینما و حتی برخی خبرنگاران و فعالان رسانهای را هم در بر گرفته است. حسین آذین، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتوگو با «ایران»، ضمن تأیید مفتوح بودن چنین پروندهای در یکی از کمیتههای کمیسیون اصل 90 گفت: هنوز این پرونده در کمیته نهایی نشده است.


وی گفت معمولاً چنین موضوعاتی ابتدا در کمیته ویژه بررسی و سپس به کمیسیون میآید و در صورت تصویب، به صحن علنی مجلس فرستاده میشود.


روایت خبرنگار آلمانی از 10 روز زندگی با داعشی ها


یک  روزنامه نگاری آلمانی توانسته با مجوز داعش ده روز را در مناطق تحت تصرف این گروه تندرو در سوریه و عراق سپری کند. به نوشته یک سایت خبری "یورگن تودنهوولر" که از داعشی ها امان نامه گرفته بوده، در صفحه فیس بوکش تجربیات  ده روزه خود را نوشته است.


وی با اشاره به اینکه «شبه نظامیان داعش بیش از آن چیزی که سیاستمداران غربی تصور میکنند، زیرک هستند و هر روز افرادی از امریکا، بریتانیا، سوئد، روسیه، فرانسه، آلمان و جاهای دیگر به آنها  ملحق می شوند، نوشته است:داعش اسلامی را تبلیغ میکند که ۹۹ درصد مسلمانان آن را رد میکنند.


آن گونه که من از قرآن برداشت کردهام، اسلام دین محبت و مهربانی است.. این مهربانی و بخشندگی را من در میان داعش ندیدم». این روزنامه نگار در ادامه نتیجه گرفته: «داعش محصولی از بمبارانهای غیرقانونی جرج بوش در عراق است. سنیهای میانه رو عراق میتوانند داعش را متوقف کنند. در سوریه هم راه حلهایی وجود دارد ولی غرب باید در سیاست برآورد غیر واقعی خود در آنجا تجدید نظر کند.»


گمانه زنی رسانه ای  درباره عمان پس از سلطان قابوس


با طولانی شدن دوره درمان سلطان قابوس پادشاه عمان در آلمان گمانه زنی ها درباره سرنوشت عمان و تاثیر آن در منطقه از سوی رسانه های آمریکایی آغاز شده است.  


مجله "کومنتری” در مقاله ای نوشته است درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان می تواند دو تاثیر منفی و تهدید برای منافع ملی امریکا به دنبال داشته باشد. به نوشته این مجله، امریکا دارای نگرانی های استراتژیک درباره موضوع جانشینی سلطان قابوس در عمان است. امریکا نگران است بعد از درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان، با اتفاقات غیرقابل پیش بینی و بحران هایی در خاورمیانه روبه رو شود.

ازسرگیری روابط ایران و مراکش بعد از 6 سال


بعد از 6 سال قطع رابطه ، روابط ایران و مراکش با معرفی سفیر از سرگرفته می شود. به گزارش عصرایران، ایران به تازگی سفیر جدیدی را برای استقرار در مراکش معرفی کرد. این اقدام به معنی اولین گام اجرایی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و مراکش و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور در رباط و تهران است.



 ** آرمان

 

تجمع دانش‌آموزان مقابل دفتر سازمان ملل

شنیده شد که تعدادی از دانش‌آموزان تهرانی برای محکوم کردن جنایات آل‌سعود در یمن روز پنجشنبه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند. فارس نوشت؛ این افراد ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم و ستمدیده یمن، انزجار خود را از به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان و مردم بی‌پناه این کشور توسط رژیم آل‌سعود اعلام کردند. همچنین در بیانیه‌ای که در این تجمع قرائت شد، آمده است: جنبش دانش‌آموزی ایران اسلامی، به آل‌سعود هشدار می‌دهد که یمن وعده‌گاه کید شیاطین و مکر مکرکنندگان است. شعله‌های آتش برافروخته در یمن به‌زودی دامن این خاندان را خواهد گرفت. در این بیانیه گفته شده است: ملت مومن و متعهد یمن با اراده و قدرت برآمده از ایمان و به مدد الهی، با همه توان در برابر متجاوزان خواهند ایستاد و یمن را به گورستان متجاوزان تبدیل خواهند کرد.
 
پاسخ محرمانه روحاني به نامه مجمع روحانيون

شنیده شد که يك خبرگزاري از پاسخ رئيس‌جمهور به نامه اعضاي مجمع روحانيون مبارز خبر داد. اعضاي مجمع در اين نامه خواستار توضيح ممنوع‌التصويري رئيس دولت اصلاحات از روحاني شده‌ بودند. آنا نوشت؛ حجت‌الاسلام محمد مقدم درباره اين نامه تصريح كرد: تعدادي از اعضاي مجمع از رئيس‌جمهور خواستند كه در اين‌باره توضيح دهند. همچنين حجت‌الاسلام سیدمحمدعلي ابطحي در اين‌باره اظهار كرد: پاسخ اين نامه در مجمع روحانيون مطرح شد و به‌دليل اينكه محتواي نامه قيد «محرمانه» داشت، نمي‌توانم درباره جزئيات آن اطلاعاتي ارائه كنم. پيش از اين اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور نيز پيگير موضوع ممنوع‌التصويري رئيس دولت اصلاحات بود كه هنوز نتيجه اين پيگيري در رسانه‌ها منتشر نشده است. 
 
عملی شدن وعده به «شیب، بام؟»؟

شنیده شد که «بیژن» دانش‌آموز معروف ویدئوی «شیب، بام؟» در پشت صحنه سریال تلویزیونی «پایتخت ۴» حضور یافت. فارس نوشت؛ بسیاری از مخاطبان برنامه‌های نوروزی سیما به خاطر دارند که محسن تنابنده، نویسنده و بازیگر مجموعه پایتخت در برنامه بهارنارنج به بیژن قول داد که از او به‌عنوان پسر بهبود در قصه امسال استفاده می‌کند. بعد از آن هم اظهارنظرهای متفاوتی در این‌باره از سوی عوامل سریال صورت گرفت و به نوعی حضور بیژن در این سریال را به حاشیه کشاند. تا اینکه سرانجام این نوجوان روز گذشته در پشت صحنه سریال حضور یافت و با عوامل به گفت‌وگو نشست. البته هنوز مشخص نمی‌کند که این حضور به منظور تحقق وعده محسن تنابنده صورت گرفته و مخاطبان امسال بیژن را در پایتخت می‌بینند یا فقط یک حضور و شاید هم انجام تست بوده است.
 
نجات سفیر ایران از سفر مرگ

شنیده شد که سفیر ایران در پاکستان که از طرف نخست‌وزیری این کشور برای همراهی نواز شریف در افتتاح یک طرح تفریحی دعوت شده به‌دلیل مشغله کاری عازم این سفر که مرگ شش نفر از جمله دو سفیر و همسر دو سفیر دیگر را در پی داشت، نشد. انتخاب نوشت؛ بر اثر سقوط ظهر روز جمعه یک فروند بالگرد حامل 11دیپلمات خارجی در شمال پاکستان، سفرای فیلیپین و نروژ و همسران سفرای مالزی و اندونزی کشته شدند. همچنین سفرای لهستان و هلند نیز در این سانحه که در منطقه گلگیت در شمال پاکستان رخ داد، به‌شدت مجروح شدند و حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است. تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم اسلام‌آباد قرار بود بنا به دعوت محمد نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان وی را در مراسم افتتاح یک طرح بزرگ گردشگری (تله‌کابین) در مناطق کوهستانی منطقه گلگیت همراهی کنند. 
 
ناپدیدشدن یک رئیس‌جمهور!

شنیده شد که رئیس‌جمهور اریتره پس از پایان سفر به عربستان‌سعودی و اعلام خبر خروج وی از این کشور در خبرگزاری عربستان، ناپدید شده است. «واحد مرکزی خبر» گزارش داد، پایگاه اینترنتی المصری الیوم خبر داد که آسیاس آفورقی، رئیس‌جمهور اریتره از بیست‌وهشتم ماه گذشته ناپدید شده و در هیچ محفل رسمی یا رسانه‌ای دیده نشده است. در بیست‌وسه سال گذشته این پنجمین‌بار است که چنین اتفاقی روی می‌دهد. آفورقی 69 ساله برخلاف عرف دیپلماتیک، در سفر اخیر سامح شکری، وزیر خارجه مصر به اسمره پایتخت اریتره از دیدار با وی خودداری کرد. این درحالی است که سامح شکری حامل پیام عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر برای آفورقی بود و روز پنجشنبه به سفر خود به اریتره پایان داد.
 
یک ایرانی، مالک یک‌چهارم آرسنال

شنیده شد که باشگاه فوتبال آرسنال، یک باشگاه فوتبال انگلیسی در شمال شهر لندن است که موفق به کسب ۱۳ عنوان قهرمانی در لیگ دسته اول و لیگ برتر انگلستان، ۱۰قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلستان و دو قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان شده‌ است. «مشرق» به نقل از سایت مستر 90 نوشت؛ اردوان فرهاد مشیری، تاجر ۵۶ساله انگلیسی- ایرانی که سال‌هاست در زمینه تجارت استیل و انرژی، شرکت‌هایی را در انگلیس و روسیه تأسیس کرده است، صاحب حدود یک‌چهارم سهام باشگاه آرسنال است. وی و شریک تجاری‌اش به نام علی‌شیر عثمانف که با یکدیگر یک شرکت را اداره می‌کنند، در آگوست سال ۲۰۰۷ میلادی، 65/14 درصد از سهام باشگاه فوتبال آرسنال را از نایب‌رئیس سابق باشگاه یعنی «دیوید دین» خریداری کردند. 
 
هویت متهم حادثه هتل تارا مهاباد

شنیده شد که بخشی از هویت متهم هتل تارا این شهرستان را اعلام کرد. کردپرس نوشت؛ جعفر کتانی، فرماندار شهرستان مهاباد عصر دیروز گفت: متهم پرونده حادثه هتل تارا شهرستان مهاباد که منجر به مرگ یکی از کارمندان بانو این هتل شد ساکن مهاباد نیست و به هیچ یک از نهادهای کشور وابستگی ندارد. وی افزود: این متهم که در بازداشت به سر می‌برد با نام مخفف «س.م.ه» کارمند شرکت تلاشگران اندیشه در تهران است. کتانی در ادامه تصریح کرد: این متهم در خصوص ارزیابی عملکرد و افزایش سطح استاندارد به مدیران هتل‌ها مشورت می‌داد و با تعدادی از هتل های سطح شهرستان مهاباد نیز همکاری داشته است. روز یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه در هتل تارا مهاباد، یک خانم کارمند در این هتل به علت سقوط از طبقات هتل به پایین متاسفانه جان خود را از دست داد.
 
استاندار تهران مجلسی نمی‌شود

شنیده شد که استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی شایعه نامزدشدن در انتخابات آتی مجلس با رد این شایعه اظهار کرد: بنده نامزد انتخابات مجلس نمی‌شوم و در سنگر استانداری تهران به خدمت‌رسانی به مردم ادامه می‌دهم. خبرآنلاین نوشت؛ سیدحسین ‌هاشمی افزود: همواره شایعات وجود داشته است اما بنده اعلام می‌کنم که در انتخابات مجلس به‌عنوان نامزد انتخاباتی شرکت نخواهم کرد. گفتنی است برخی محافل خبری طی روزهای اخیر از استعفای استاندار تهران و نامزدی وی برای انتخابات مجلس می‌دادند که وی با قطعیت این شایعه را رد کرد.

 

** شرق


امام جمعه اراک: نمی‌خواهیم در برابر تصمیم دولت ایستادگی کنیم


یک روز پس از معارفه استاندار استان مرکزی، حجت‌الاسلام «قربانعلی دری‌‌نجف‌آبادی» نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اراک، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، گفت: «از رئیس‌جمهور می‌خواهم هرچه سریع‌تر سفر استانی خود به این استان را آغاز کند؛ توجه به مسائل فرهنگی‌، کارخانجات و شهرک‌های صنعتی از مسائل مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد». به گزارش «فارس» او افزود: «ما انتظار داشتیم دولت به آنچه خود گفته بودند و نظر مردم بود، اهمیت می‌دادند و فردی بومی را موردتوجه قرار می‌دادند اما تصمیم خود را گرفته‌اند و ما نمی‌خواهیم در برابر تصمیم آنها ایستادگی کنیم».

پس از پایان نماز جمعه اراک درحالی‌که راهپیمایی علیه جنایات عربستان در یمن برگزار شده بود، تعدادی از حضار، با دردست‌داشتن پلاکاردهایی به انتقاد از انتصاب «زمانی‌قمی» به استانداری مرکزی پرداختند. روز چهارشنبه گذشته که در جلسه هیأت دولت «محمود زمانی‌قمی» به استانداری مرکزی منصوب شد، رئیس‌جمهوری بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات گران‌سنگ و ارزنده حجت‌الاسلام والمسلمین دری‌نجف‌آبادی نماینده محترم رهبری و امام جمعه اراک در تسریع توسعه و پیشرفت استان و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید تأکید کرد.  درهمین‌حال مراسم معارفه استاندار جدید، با حضور «محمدحسین مقیمی» معاون سیاسی وزارت کشور که استاندار پیشین مرکزی نیز بود و در غیاب برخی مسئولان استانی برگزار شد. «محمود زمانی‌قمی» در این مراسم که روز پنجشنبه انجام شد، گفت: «نظرات ارزشمند ائمه جمعه و در رأس همه آنها، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده مقام‌معظم‌رهبری در استان همان‌گونه که رئیس‌جمهوری نیز تأکید داشته، موردتکریم دولت است و فراتر از آن از نظرات مهم و ارزشمند آنها در امور مهم استان استفاده می‌شود». «محمود زمانی‌قمی» در جلسه چهارشنبه هیأت‌دولت به‌عنوان استاندار جدید استان مرکزی منصوب شد. او در دولت اصلاحات استانداری استان‌های «ایلام» و «چهارمحال‌و‌بختیاری» را برعهده داشته است. 

همچنین روز گذشته، حزب کارگزاران استان مرکزی، در پیامی خطاب به «زمانی‌قمی» ضمن تبریک انتصاب او، نوشت: «حزب کارگزاران جهت ایجاد اتحاد و هم‌دلی که لازمه اصلی و مهم هرگونه مطلب پیش‌رونده‌ای است، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد». در یکی، دو روز گذشته و پس از انتصاب «محمود زمانی‌قمی» به سمت استانداری مرکزی، برخی جریانات سیاسی اصولگرا به انتقاد از انتخاب دولت برای این استانداری پرداختند تا جایی‌که شایعاتی مبنی بر عدم‌رضایت وزیر کشور از این گزینه مطرح شد؛ ادعایی که «حسینعلی امیری» سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با «تسنیم» آن را کذب دانست.

هلال شیعی شمشیری بر قلب اسرائیل 


سردار محمدعلی جعفری، انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور موعود ارزیابی کرد و گفت: دشمنان انقلاب از وحدت مردم مسلمان و همراهی آنها با تفکر انقلاب اسلامی و مهم‌تر از آن از تفکر مهدویت واهمه دارند و از این‌رو مدام از شکل‌گیری هلال شیعی احساس خطر می‌کنند. غافل از اینکه به مدد الهی نوک پیکان این هلال شیعی همچون شمشیری بر قلب اسرائیل خواهد نشست. فرمانده کل سپاه، با بیان اینکه هلال شیعی به‌معنای همدل‌شدن مردم مسلمان منطقه است، ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی به این باور رسیده‌اند که وعده الهی و ظهور امام عصر حتمی است. او با بیان اینکه امروز بیش از صدهزار نیروی مردمی هوادار تفکر انقلاب اسلامی در سوریه مسلح و بسیج شده‌اند، افزود: بسیج این نیروی مردمی طرفدار جمهوری اسلامی، نتیجه دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی است و البته فراتر از این نتیجه این دشمنی با انقلاب اسلامی، نزدیک‌شدن دل‌های مردم ایران و سوریه به همدیگر است.

برگزاری اجلاس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران


بیست‌وچهارمین اجلاس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران در تاریخ ۱۶و۱۷ اردیبهشت با حضور اعضای هیأت‌مدیره کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور تشکیل شد. در بیانیه این اجلاس، که در شش بند تدوین شده، آمده: «استقلال وکیل و کانون‌های وکلای دادگستری میراث مدنی ارزشمندی است که حفظ آن موجب تضمین دادرسی عادلانه و اعتبار نظام دادرسی و ملی کشور است».




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 822
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : شنبه 19 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');