خبرویزه روزنامه ها (6)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 127
بازدید هفته : 708
بازدید ماه : 2223
بازدید کل : 186760
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

«اظهار ضد و نقیض مسئولان دولتی درباره حذف یارانه برخی گروه‌ها موجب آشفتگی در افکار عمومی شده است. همان طور که مشاهده می‌کنید، در بخش‌های مختلف این کتاب که تنها به بخشی از آن در سطرهای بالا به آن اشاره شد، بارها از هاشمی می‌خواهد از خاطرات خود از امام(ره) بگوید و حتی می‌خواهد هاشمی نظرات امام(ره) را تحلیل کند.
روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که موعظه در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


* کیهان

سردبیرت را بچسب پالایش پیشکش!

یک روزنامه اجاره‌ای می‌گوید «مجلس باید پالایش شود».
روزنامه آفتاب تیتر اول خود را به این عنوان اختصاص داده که «چرا مجلس باید پالایش شود؟» و پاسخ را هم این طور داده که باید به جای افراطیون نیروهای متعادل و خردگرای بیشتری در آن حضور یابند.

بازی با کلماتی نظیر اعتدال و عقلانیت و افراطی‌گری در حالی است که سردبیر روزنامه مورد اشاره پس از وطن‌فروشی و ارتکاب خیانت‌های متعدد از کشور گریخت و در آمریکا پناهندگی گرفت و در صف نیروهای میدانی VOA درآمد. «مجتبی-و» مدت‌ها عنوان مشاور کروبی را به دوش می‌کشید و با همین عنوان سوءاستفاده می‌کرد. اما سرانجام پرده از نقاب برداشت و علیه جمهوری اسلامی و انقلاب فحاشی کرد. با این اوصاف  به نظر می‌رسد معقول‌تر باشد گردانندگان آفتاب یزد به جای پرسش از پالایش مجلس به این پرسش پاسخ دهند که این روزنامه کی از عناصر نفوذی‌ متظاهر به اصلاح‌طلبی یا اعتدال و خرد پالایش می‌شود؟

هانس بلیکس: هیچ دلیلی برای بازرسی نامحدود از ایران وجود ندارد

 مدیر کل اسبق آژانس رفتار بد غرب را موجب مصمم شدن ایران برای خودکفایی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم دانست.

هانس بلیکس در مصاحبه با صدای آمریکا هر چند گفت «کره‌جنوبی و سوئد با وجود داشتن رآکتور اتمی غنی‌سازی نمی‌کنند» اما تصریح کرد: ایران تجربه بدی در این زمینه داشت چرا که درخواست خرید او رد شد و در دهه 1980 دیگر نتوانست اورانیوم غنی شده خریداری کند و این زمینه‌ساز تصمیم آنان برای خودکفایی شد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: طبق پروتکل الحاقی، آژانس می‌تواند درخواست بازرسی از اماکن و مصاحبه با افراد را داشته باشد؛ البته در صورتی که دلیلی داشته باشد که فعالیت‌های هسته‌ای در آن مکان‌ها یا به وسیله آن اشخاص انجام شده است.

او اظهار داشت: اینکه ایران یک بار پذیرفت آژانس از پارچین بازرسی کند، خوب بود؛ از طرف دیگر مخالفت ایران با بازرسی‌های نامحدود از یک پایگاه نظامی را می‌توان درک کرد و دلیلی هم برای این وجود ندارد که لازم باشد آژانس به طور نامحدود دست به چنین اقداماتی بزند.

بلیکس با اشاره به اینکه گزینه دیگری هم وجود دارد، ادامه داد: این گزینه می‌تواند بازرسی تحت کنترل کشور مورد نظر باشد؛ در این مورد ایران می‌تواند بازرسان را فقط به ساختمان‌های مورد ظن کارشناسان ببرد نه اینکه آنها به تمامی پایگاه که حتما بخش‌های محرمانه هم دارد، دسترسی داشته باشند.

91 درصد فرمانداران برکنار شدند 75 درصد دیگر هم باید برکنار شوند!

در حالی که وزیر کشور می‌گوید 91 درصد فرمانداران با نظر دولت تغییر کرده‌اند، وزیر کشور دولت اصلاحات مدعی شد 75 درصد فرمانداران با دیدگاه‌های دولت همراه نیستند!

موسوی‌لاری در مصاحبه با ایلنا مدعی شد: بالاخره مدیریت محلی توسط استانداران، فرمانداران یا بخشداران باید پا به پای دولت حرکت کند. یکی از انتقادات جدی که در حال حاضر وجود دارد، این است که خیلی از این مدیران محلی یعنی حدود 75 درصد آنها افرادی هستند که با مشی دولت و دیدگاه‌های دولت همراه نیستند.

وی ادامه می‌دهد: هم‌اکنون در بسیاری از شهرستان‌ها بخش عمده نیروها معتقد به مشی دولت نیستند که این مسئله یک چالش پیش روی دولت محسوب می‌شود که باید وزیر کشور و معاون سیاسی او به آن بپردازد.

عضو افراطیون مجمع روحانیون در ادامه در پاسخ این سؤال که برخی معتقدند نیروهای اصلاح‌طلب نقش به‌سزایی در پیروزی روحانی در انتخابات سال 92 داشتند، اگر بخواهیم این رابطه را دو طرفه تعریف کنیم، دولت تاکنون چقدر پیگیر مطالبات اصلاح‌طلبان بوده است؟ گفت: در این رابطه باید بحث را از هم جدا کرد؛ اول اینکه اصلاح‌طلبان از شخص رئیس دولت حمایت کردند و حمایت اصلاح‌طلبان باعث شد تقریبا معادله انتخابات به هم بریزد. نتیجه تدبیر اصلاح‌طلبان هم دولتی شد که امروز با آن سر و کار داریم. بحث دیگر این است که دولت چقدر نگاه اصلاح‌طلبانه دارد. واقعیت این است که به دلیل مشکلاتی که پیش پای دولت قرار داشته، خیلی از مسائل همچنان باقی است.

دولت هنوز در حوزه‌های بسیاری با وعده آقای روحانی در میتینگ‌های انتخاباتی فاصله زیادی دارد. معتقدم آقای روحانی هنوز به طور کامل موفق نشده منویات خود را محقق کند، دولت به همین نسبت و بلکه بیشتر با استقرار دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان هم فاصله دارد.

یادآور می‌شود افراطیون مدعی اصلاحات از ابتدا بنای خود را بر تحت فشار گذاشتن دولت و بدهکار نگه داشتن آن در زمینه عزل و نصب‌ها و مطالبات گذاشته‌اند تا بدین ترتیب باج بیشتری گرفته و در عین حال مسئولیت عملکرد دولت را نیز بر عهده نگیرند.

موسوی لاری در حالی که گروه متبوع وی یکی از ارگان رفتارهای به دور از عقلانیت و قانونگرایی و آمیخته با ساختارشکنی در سال 88 بود، به ایلنا می‌گوید: همیشه گفته‌ایم علاقمندیم اصولگرایان معتدل، صدای غالب جریان اصولگرایی باشند، نه جریان افراطی و ساختارشکن. جریان افراطی همانطور که به خودشان لطمه می‌زنند، به معنای عام به اصولگرایان هم آسیب می‌رسانند.

افراطی‌گرایی و چارچوب نداشتن و فقدان اصول، از عواملی بوده که تاکنون اصولگرایان از آن ضربه خوردند. از حضور عقلای جریان اصلاحات در صحنه استقبال می‌کنیم، چون احساس می‌کنیم آنها به اصل رقابت وفادار هستند. همه حرف ما این است؛ جریان‌هایی که به اصل جمهوری اسلامی وفادارند و قانون اساسی را به عنوان میثاق ملی قبول دارند، باید به صحنه آمده و با یکدیگر به رقابت بپردازند. بیش از اینکه اصلاح‌طلبان نسبت به افراطیون موضع داشته باشند، اصولگرایان معتدل و عاقل باید نسبت به آنها حساسیت نشان دهند، تا آنها بلندگو و سخنگوی جریان اصولگرا تلقی نشوند.

گفتنی است شعار علیه ولایت‌فقیه و تاکید بر حذف جمهوری اسلامی و اهانت به امام و رهبری و بالاتر از آن هتاکی به ساحت امام حسین(ع) از جمله عملکردهای شرم‌آور مدعیان اصلاح‌طلبی در آشوب سال 88 بود ضمن اینکه جماعت افراطیون در مقابل رای مردم- که حق‌الناس بود- ایستادند.

اصلاح‌طلبان سر پیچ خطرناک دیگر تخته‌گاز نمی‌روند!

عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم می‌گوید: اصلاح طلبان دیگر اشتباه استراتژیک نمی‌کنند.

ابراهیم امینی (از اعضای بعدی حزب اعتماد ملی) در مصاحبه با روزنامه اعتماد، ناکامی‌های گذشته را «نتیجه اشتباه در استراتژی و غرور کاذب اصلاح طلبان» دانست و گفت: نبود یک اتاق فکر در میان اصلاح‌طلبان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که در مجلس ششم داشتیم. اتاق فکری که بتواند برنامه‌ها را نهادینه کند. فقدان این اتاق فکر باعث شد هر کسی چیزی را که تصور می‌کرد برای اداره کشور خوب است از طریق رسانه‌ها مطرح کند. همین اتفاق باعث ایجاد برخی چالش‌ها شد که از آن به عنوان یکی از مشکلات جدی مجلس ششم می‌توان یاد کرد.

وی در توصیف اشتباهات استراتژیک می‌گوید: در مسیر، برخی جاها پیچ‌های خطرناکی وجود دارد. در پیچ خطرناک اجازه ندارید بیشتر از 10 یا 20 کیلومتر سرعت داشته باشید.

اگر بیش از این سرعت داشته باشیم واژگون می‌شویم. جاهایی هم اتوبان است و با سرعت بالا می‌توان به سمت هدف حرکت کرد. آنچه تجربه به ما داده این است که کجا با سرعت می‌توانیم حرکت کنیم و کجا برای جلوگیری از واژگونی باید با سرعت مطمئنه برانیم. اصلاح‌طلبان می‌دانند از هول حلیم نباید در دیگ بیفتند. اصلاح‌طلبان همان تابلوی معروف دیررسیدن بهتر از اصلا نرسیدن را پیش روی چشمان‌شان نصب کرده‌اند. فکر می‌کنم که این تجربه به اندازه کافی برای اصلاح‌سطلبان به دست آمده است.

امینی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره ائتلاف‌های انتخاباتی اظهار داشت: الان یکی از چیزهایی که استشمام می‌شود، این است که آقای روحانی و آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس دهم ائتلاف کنند.

در واقع جریانات هوادار او مدنظر است. حزب اعتدال و توسعه که آقای نوبخت دبیرکل آن است در حال فعالیت هستند. احساس می‌شود که بدشان نمی‌آید بین حامیان آقای لاریجانی و آقای روحانی ائتلافی ایجاد شود.

وی در پاسخ این سؤال که «در واقع اصلاح‌طلبان هم در این ائتلاف سهیم خواهند بود؟» می‌گوید:  خیر. اینکه اصلاح‌طلبان در این ائتلاف حضور پیدا کنند یا نه و آیا اصلاح‌طلبان حاضر می‌شوند که لیست‌شان با جریان آقای لاریجانی مشترک باشد جای بحث دارد. با وجود احترامی که اصلاح‌طلبان برای آقای لاریجانی در مقایسه با سایر اصولگرایان قایلند ولی اختلاف دیدگاه‌ها بین جریان آقای لاریجانی و جریان منسوب به او و اصلاح‌طلبان به گونه‌ای نیست که به لیست مشترک برسند، ضمن اینکه خود آقای لاریجانی با توجه به ذهنیتی که نسبت به اصلاح‌طلبان در بخش‌هایی از حاکمیت وجود دارد، بعید است که چنین ریسکی بکند.

عضو حزب اعتماد ملی ادامه می‌دهد: اگر این مسئله باعث جداشدن مسیر آقای روحانی و حامیان آقای روحانی با اصلاح طلبان بشود که در واقع عقبه رأی آقای روحانی متعلق به اصلاح‌طلبان است. به عقیده من این یک زنگ خطر برای آقای روحانی است. اگر چنین شود اولا موجب می‌شود بقیه طیف‌های اصولگرا در مقابل ائتلاف لاریجانی واکنش به خرج دهند و شرایطی برای وحدت‌شان ایجاد شود.

ضمن اینکه این اتفاق هم ممکن است موجب جدا شدن مسیر آقای روحانی و اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شود که خطرناک است. براین اساس فکر می‌کنم مصلحت آقای روحانی ایجاب می‌کند که با همان عقبه رایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته است در ائتلاف باشد.

وی می‌گوید اگر طیف‌های جریان اصولگرا احساس خطر کنند قطعا به سمت ائتلاف می‌روند.
امینی همچنین کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه را بازوهای چپ و راست هاشمی توصیف کرد و ناطق‌نوری را نزدیک به این طیف‌ها توصیف کرد که اصولگرایان روی خوشی به وی نشان نمی‌دهند.

جای خالی تدبیر در تأیید و تکذیب‌های دولت

«اظهار ضد و نقیض مسئولان دولتی درباره حذف یارانه برخی گروه‌ها موجب آشفتگی در افکار عمومی شده است.»

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با درج این مطلب نوشت: ماجرای پرداخت یارانه‌ها بیش از هر چیزی در تنور بگومگوهای مسئولین مرتبط داغ می‌شود و همین امر سبب التهاب و نگرانی میان مردمی خواهد شد که خبری از پشت پرده این اخبار بعضا متناقض ندارند. در چند روز گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در یک نشست خبری رسما از عدم حذف یارانه نقدی افراد خبر داد و تاکید کرد بودجه سال 94 با تاخیر به دولت رسید و هنوز آیین‌نامه حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد جامعه، به تصویب نرسیده است اما رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حرف دیگری به خبرگزاری‌ها می‌زند و در این میان باز هم تنها مردم بودند که در منگنه اخبار متناقض مسئولین تحت فشار قرار گرفتند و متوجه نشدند آخر این قصه به کجا می‌رسد.

آرمان می‌افزاید: یکی از نابسامانی‌های رسانه‌ای در این موضوع عدم شفافیت در پوشش اخبار مرتبط به آن می‌باشد که مورد زیر می‌تواند ذکر مثالی بر این امر بوده و چرایی نگرانی مردم را نشان دهد. مسئول بخش یارانه سازمان هدفمندی در پاسخ به این سوال که نوبخت اعلام کرد یارانه هیچ کس قطع نشده است، گفت: «به نوشته‌های روزنامه‌ها و رسانه‌ها توجه نکنید، از اسفندماه یارانه افرادی از گروه‌ها که اعلام کردیم، حذف شده است و اینها به عبارتی جزو اقشار پردرآمد و در زیرمجموعه 5 گروه محسوب شدند که طی بخشنامه‌ای از دریافت  یارانه محروم شدند.»

این روزنامه افزود: اما این تشویش در پوشش صحیح و دقیق رسانه‌ای همچنان ادامه یافت و شاهد تغییری از مواضع سخنگوی دولت در موضوع هدفمندسازی یارانه بودیم... دولت بهتر است با تدبیر رسانه‌ای دقیق، آشفتگی را از خاطر مردم بکاهد.

اما روزنامه ابتکار از دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز در یادداشتی نوشت: فلسفه پرداخت یارانه برای کاهش شکاف‌های عظیم طبقاتی است. برای همین پرداخت آن به کسانی که از انواع مواهب مادی و رانت‌ها و یارانه‌های نامرئی برخوردارند نقض غرض است.

کسانی که خودروهای لوکس چندصد میلیونی دارند قطعا 50 هزار تومان در ماه پول چند بار ویراژ دادن آنان در اتوبان‌های شهر نیست. اصلا خود این اتوبان‌ها به عنوان یارانه برای آنان است. یا پزشکان و وکلایی که از انواع امکانات برای درآمد بیشتر برخوردارند قطعا مستحق دریافت یارانه نیستند. صرافانی که از رانت متغیر بودن قیمت ارز و طلا بر دارایی‌شان افزوده می‌شود الان یارانه بزرگی می‌گیرند که 50 هزار تومان در مقابل آن پول خرد هم حساب نمی‌شود. پرداخت یارانه به اقشار ثروتمند فلسفه وجودی یارانه را زیر سوال می‌برد.

این روزنامه افزود: عقلانی‌تر و البته انسانی‌تر این است که به جای آن که نان گران شود که بر دوش اکثریت عظیمی از مردم که قوت غالبشان نان است فشار آورده شود اقشار ثروتمند اندکی احساس مسئولیت بکنند و یارانه دریافت نکنند. آن هم در سیستم اقتصادی که مالیات بر درآمدهای کلان هنوز درست برقرار نشده است و انواع رانت‌ها و مواهب دیگر برای پردرآمدها بیداد می‌کند.

* خراسان

دستور دولت به طيب نيا و ظريف درباره ايالات متحده مکزيک

بر اساس مصوبه هيئت وزيران که توسط معاون اول رييس جمهور به طيب نيا و ظريف ابلاغ شده، وزارت امور اقتصادي و دارايي موظف شده است با هماهنگي وزارت امور خارجه نسبت به انجام مذاکره، پيش امضا (پاراف) و امضاي موقت موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و جلوگيري از فرار مالياتي در مورد ماليات هاي بر درآمد و سرمايه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت ايالات متحده مکزيک ظرف سه سال از تاريخ ابلاغ اين تصويب نامه، اقدام و مراحل قانوني را تا تصويب نهايي پيگيري کند.

درخواست براي افزايش حقوق و مزاياي يک مسئول رسانه اي دولت

بر اساس نامه روزهاي اخير يک مسئول اجرايي به برخي مديران نهاد رياست جمهوري، درخواست شده است که با توجه به اختيارات قانوني و اجرايي هيئت دولت، نسبت به همترازي حقوق و مزا ياي يکي از مديران موجود در بخش رسانه اي دولت با برخي مديران مهم اجرايي مندرج در ماده 71 قانون مديريت خدمات کشوري اقدام شود که اين درخواست فعلا به کميسيون امور اجتماعي و دولت الکترونيک هيئت دولت ارسال شده است.

* شرق


از سوی رئیس قوه قضائیه صورت گرفت

انتصاب رئیس کل جدید دادگستری استان بوشهر
اداره کل روابط‌عمومی قوه قضائیه: آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه، در حکمی علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان بوشهر منصوب کرد. متن حکم رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است: «جناب آقای علی جمادی؛ رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد؛ به موجب این حکم به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رئیس کل دادگستری استان بوشهر منصوب می‌شوید. امید است با درنظرداشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت‌های سنگین ناشی از آن، اجرای عدالت اسلامی و رسیدگی به محرومین و ستمدیدگان و حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی و قانونی و همراه با سرعت لازم موفق و مؤید باشید». این گزارش حاکی است طی حکم جداگانه‌ای از سوی رئیس قوه قضائیه، حیدر بحرانی، رئیس کل سابق دادگستری استان بوشهر به‌عنوان عضو معاون دیوان‌عالی کشور منصوب شد.

عارف: برخوردهای چماقی باید کنار گذاشته شود

محمدرضا عارف با اشاره به انتخابات سال‌جاری گفت: سیاست‌های حذف و برخوردهای چماقی که بعضا در انتخابات شاهد بودیم، باید کنار گذاشته شود. به خاطر یک انتقاد و موضع‌گیری، حتی یک کارمند جزء و همچنین یک دانشجو را از خوابگاه محروم یا ممنوع‌الورود می‌کردند. همچنین موضوع ستاره‌دارکردن دانشجویان نیز در همین راستا بود. باید کدورت‌ها را رفع و تلاش کنیم تا با درایت مسئولان، مسائلی همچون حصر و زندانی‌شدن برخی دانشجویان رفع شود؛ چراکه حل این مسائل در ایجاد تفاهم مؤثر است. ما امسال را با شرایطی دنبال می‌کنیم که ان‌شاءالله مذاکرات به نتیجه می‌رسد و توافق‌نامه امضا خواهد شد. پس از این دوره نیاز به یک فضای جدید داریم و همدلی و همزبانی باید مدنظر قرار بگیرد.

* آرمان

 هشدار تلفنی ظریف به کری

شنیده شد که ظریف و کری طی یک تماس تلفنی بر سر موضوع های مختلف صحبت کردند. انتخاب نوشت؛ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود پرونده های مختلف از جمله یمن را بررسی کرد. کری و ظریف موفق شدند یخ روابط بین تهران و واشنگتن را بشکنند. ظریف در این تماس تلفنی تاکید کرد تهران با اینکه متحد جنبش انصارا... است، اما نمی تواند مانع از پاسخ دادن آن به حملات هوایی عربستان شود. مسئولان جنبش انصارا... هشدار می دهند ادامه حملات هوایی عربستان به یمن باعث خواهد شد این جنبش پاسخ قاطعی به این حملات بدهد.
 
پیرمردها بازار کار ایران را خالی نمی‌کنند

شنیده شد که فرصت‌های شغلی معدودی توسط نیروهای سالخورده‌تر برای جوانان خالی می‌شود و اعضای پیرتر به دلیل تجربه‌ای که دارند، در موقعیت‌های شغلی خود باقی می‌مانند. فرارو نوشت؛ از نظر وسعت نیروی کار، ایران دارای جمعیت جوان در حال رشد است. هرچند جمعیت جوان یک فرصت در کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود، اما این عمل در ایران موجب وارد آمدن فشاری بی‌سابقه بر بازارهای کار می‌شود، زیرا فرصت‌های شغلی معدودی توسط نیروهای سالخورده‌تر برای جوانانی که در حال ورود به بازار کار هستند خالی می‌شود. این نیروهای کار جوان همچنین اغلب نسبت به هم وطنان پیرترشان دارای تحصیلات بالاتری هستند. اما اعضای پیرتر به دلیل تجربه‌ای که دارند در موقعیت‌های شغلی خود باقی می‌مانند و نیروی جوان تحصیلکرده از نرخ بالای بیکاری رنج می‌برند.
 
ممنوعیت رقص چینیان هنگام دفن مرده

شنیده شد که وزارت فرهنگ چین رقص برهنه را در مراسم خاکسپاری مردگان که در روستاهای چین برگزار می‌شود ممنوع کرد. خبر آنلاین نوشت؛ این وزارتخانه استفاده از رقصندگان برهنه را در این‌گونه مراسم غیرقانونی دانسته و گفته چنین برنامه‌هایی اخلاق اجتماعی را به فساد می‌کشاند.  رسانه‌‌های دولتی چین نوشته اند، رقاصی برهنه در خاکسپاری مردگان با هدف جلب شرکت کنندگان بیشتر در این مراسم و نمایش ثروت خانواده اشخاص انجام می‌شود. در چین حضور جمعیت فراوان در مراسم خاکسپاری اموات نشانه عاقبت به خیر شدن فرد درگذشته تلقی می‌شود و مردم در مناطق سنتی تلاش می‌کنند با حربه‌های مختلف، افراد بیشتری را به مراسم خاکسپاری عزیزان‌شان بکشانند.
 
سفارت پرتغال از ترابیان شکایت می‌کند

شنیده شد که عباس ترابیان در مصاحبه با یکی از شبکه های رادیویی درباره پرتغالی ها جمله ای جالب به زبان آورد که کی‌روش در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود وقتی غیر مستقیم از او حرف زد، آن را چنین نقل کرد: «این سرپرست مردم پرتغال را دزدان دریایی می داند...» خبرآنلاین نوشت؛ آخرین خبرها حکایت از آن دارد که سفارت پرتغال در تهران فایل صوتی این مصاحبه را گرفته و قصد دارد از عباس ترابیان شکایت کند. البته دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال ترجیح می دهد در این‌باره حرفی نزند. کارلوس کی‌روش هم اخیرا از طریق وکیل خود برای شکایت از ترابیان اقدام کرده و احتمالا به زودی این مقام مسئول باید در دادگاه حاضر شود. ترابیان اما می گوید: «هیچ ابلاغیه ای به دست من نرسیده ولی شنیده ام کی‌روش شکایت کرده است.»
 
کی‌روش را نهاد ریاست جمهوری نگه داشت؟

شنیده شد که کمال الدین پیرموذن، این روزها فعال ترین نماینده مجلس در بحث‌های ورزشی است. عضو اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در چند هفته گذشته چندباری درباره کارلوس کی‌روش و چند باری هم درباره پرسپولیس صحبت کرده و آخرین بار هم برای رئیس جمهور نامه ای با همین مضمون نوشت. منتقدانش او را متهم می کنند که می خواهد با استفاده از هیجان ورزش به انتخابات آینده فکر کند و اینگونه برای صندوق های رای برنامه می ریزد اما خودش می گوید به عنوان یک فوتبالیست که سابقه ریاست هیات فوتبال زادگاه علی دایی را داشته و بعد نماینده مجلس شده است ، حق دارد از دغدغه های ورزشی مردم دفاع کند. او معتقد است که کارلوس کی‌روش را نهاد ریاست جمهوری در ایران نگه داشت.
 
تجمع دانشجویان چند دانشگاه مقابل مجلس

شنیده شد که جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصاد، دانشجویان دانشگاه پزشکی دانشگاه آزاد، تولیدکنندگان کیف و کفش و تعاونی مسکن قضات صبح دیروز مقابل مجلس شورای اسلامی به صورت جداگانه تجمع کردند. دانشجویان دانشگاه علوم اقتصاد در اعتراض به ادغام با دانشگاه خوارزمی تجمع کردند و خواستار ورود مجلس و کمیسیون آموزش به این موضوع شدند. این دانشجویان معتقدند که ادغام دانشگاه علوم اقتصادی تهران با دانشگاه خوارزمی در کرج در نهایت به ضرر دانشجویان تمام می‌شود. مال باختگان تعاونی مسکن قضات و کارکنان محاکم عمومی و انقلاب اسلامی نیز در اعتراض به هشت سال بلاتکلیفی‌شان در مقابل مجلس تجمع کردند.این تجمع‌کنندگان بر این موضوع تاکید دارند که در طول هشت سال گذشته پولی برای خرید زمین در کرج به تعاونی پرداخت کردند اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.
 
ادعای مدیریت جهان ندارم

شنیده شد که آزاده نامداری مجری پرسرو صدای صدا و سیما در بخشی از یک مصاحبه در پاسخ به این سوال که بپذیریم آن‌وقت که مصاحبه کردید و تلویحا جدایی‌تان را اعلام کردید، می‌خواستید درس صداقت به ما بدهید، گفت: من با این کار از خودم صیانت کردم. ادعای مدیریت جهان و این که بخواهم همه را راهنمایی کنم ندارم. از خودم و از زندگی‌ام، جهان‌بینی‌ام، اصولم و چیزی که به آن اعتقاد داشتم و دارم دفاع می‌کنم. این اتفاقات چیزی خارج از چارچوب زندگی عادی نیست که بخواهم از آنها فرار کنم و دروغ بگویم که ما جدا نشده‌ایم و من زندگی مشترک خوبی دارم و خیلی هم خوشبختم! یا در مجامع عمومی ظاهر شوم و به مردم لبخند دروغین تحویل بدهم! من اگر این‌طور زندگی کنم شب نمی‌توانم، بخوابم.
 
توفانی با سرعت 94 کیلومتر در اردکان

شنیده شد که توفان با سرعت 94 کیلومتر بر ساعت در 24 ساعت گذشته شهر عقدای شهرستان اردکان در استان یزد را در نوردید. ایرنا نوشت؛ سرعت وزش باد در همین مدت در شهرهای بهاباد 90، میبد 83 و روستای رباط پشت بادام اردکان 76 کیلومتر بر ساعت بوده است. باد خیلی شدید در شهرستان های یزد و مهریز نیز هر یک 72 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. شهرهای عقدا، بهاباد، میبد و مهریز به ترتیب در 100، 200، 50 و 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارند.


* ایران

حمله تند نماینده جمهوریخواه به اوباما

عضو برجسته مجلس نمایندگان امریکا از حزب جمهوریخواه بشدت باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور را مورد حمله قرار داده و موضع او را در اوضاع یمن «ضعیف» توصیف کرد. «الینا راس لتینن» در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»  گفت: «سیاست اوباما دچار «شیزوفرنی» است به گونه‌ای که همپیمانان امریکا اعتماد خود را از دست داده‌اند و باعث شده است ایران در منطقه عرض اندام کند.» او در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی جلوگیری از تبدیل شدن یمن به سوریه‌ای جدید گفت: «باید پیامی واضح به ایران بفرستیم. گمان نمی‌کنم اوباما اینجا رفتار درستی از خود نشان دهد. هنگامی که ما بر سر توافق اتمی ضعیف مذاکره می‌کنیم، ایران هم با ما همچون احمق‌ها رفتار می‌کند.» «لتینن» ادامه داد: «اوباما همان شخصی است که وعده از هم گسستن زیرساخت برنامه اتمی ایران را داد. ایران امروز می‌داند که این وعده محقق نخواهد شد. او همان رئیس جمهوری است که وعده تشدید تحریم‌های ایران را داد در حالی که امروز به سمت لغو این تحریم‌ها پیش می‌رویم.»


اوباما؛ پیگیر وضعیت «جیسون رضائیان»

رئیس‌جمهوری امریکا گفت: «تا زمانی که جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست آزاد نشود، دست از تلاش برنخواهیم داشت.» ایسنا،  ضمن انتشار این خبربه نقل از  روزنامه واشنگتن پست، افزود: رئیس جمهوری در ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید که برادر جیسون رضائیان نیز در آن حضور داشت، گفت که من به برادر وی شخصاً گفته‌ام تا زمانی که وی را در امنیت کامل به خانه بازنگردانیم دست از تلاش برنخواهیم داشت.» به گزارش ایسنا، جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست تابستان سال گذشته به همراه همسرش در تهران بازداشت شد. همسر رضائیان مدتی بعد در پی رفع اتهاماتش از زندان آزاد شد اما رضائیان هنوز در بازداشت به سر می‌برد.


ممانعت از پرواز شیعیان عربستانی به ایران

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از مذاکرات هما با سازمان هواپیمایی عربستان خبر داد. به گزارش ایسنا، فرهاد پرورش درباره آخرین وضعیت مذاکرات شرکت هما با سازمان هواپیمایی عربستان به دلیل عدم پذیرش بوئینگ ۷۴۷ فرودگاه هما در جده به بهانه سن بیش از ۲۵ سال این هواپیما گفت: «به دلیل برخی تنش‌های سیاسی که طی چند هفته گذشته اتفاق افتاد یکسری بازرسی‌هایی از هواپیماهای شرکت‌های ایرانی انجام شد که خوشبختانه ایراد خاصی پیدا نکردند، اما حدود دو هفته گذشته از دو پرواز هما در مسیر دمام- مشهد که شیعیان عربستان را برای زیارت بارگاه امام رضا(ع) به مشهد منتقل می‌کرد و همچنین پرواز اصفهان به جده که زائران ایرانی را به عربستان جابه‌جا می‌کرد، جلوگیری کردند.»


انتقاد از رفتار دوگانه در قبال خاطرات هاشمی

«عصر ایران» نوشت: «رئیس مؤسسه کیهان که امروز هاشمی رفسنجانی را به خاطر نقل خاطره از درگذشتگان سرزنش می‌کند، در سال 82 در مقدمه کتاب «بی پرده با هاشمی رفسنجانی» از او با عنوان صندوقچه اسرار نظام یاد کرده و بارها در مقام مصاحبه کننده خواسته خاطرات خود را از کسانی که در قید حیات نیستند بازگوید.» این سایت ضمن بازخوانی بخشی از گفت‌وگوی حسین شریعتمداری با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزوده است: «همان طور که مشاهده می‌کنید، در بخش‌های مختلف این کتاب که تنها به بخشی از آن در سطرهای بالا به آن اشاره شد، بارها از هاشمی می‌خواهد از خاطرات خود از امام(ره) بگوید و حتی می‌خواهد هاشمی نظرات امام(ره) را تحلیل کند. حالا اما همان حسین شریعتمداری به دلیل اینکه هاشمی مخالف نظر او سخن می‌گوید، بر تمام خاطرات هاشمی نقد وارد می‌کند و حرف‌های او را فاقد سند می‌داند.  به عبارت دیگر آقای شریعتمداری که دیروز هاشمی را ستایش و به گفتن دعوت می‌کرد، امروز به خاطر نقل همان خاطرات سرزنش می‌کند!»

 




:: موضوعات مرتبط: خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 967
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 7 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');