خبرویزه روزنامه ها (1)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 582
بازدید ماه : 2097
بازدید کل : 186634
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

 روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند

*کیهان

نگرانی معاون اول بعد از 18 ماه توقع‌آفرینی بیجا

اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور در مجموعه سعدآباد تهران و در جمع حزب‌ کارگزاران اگرچه به عنوان سخنان انتخاباتی یک عضو ارشد دولت مورد توجه  رسانه‌ها قرار گرفت اما بخش مهمی از اظهارات وی نه تنها مورد دقت و توجه قرار نگرفت بلکه در بعضی از روزنامه‌های حامی دولت به طور کامل «حذف» گردید.

به گزارش رجانیوز، جهانگیری در بخشی از سخنانش ضمن تاکید بر فعال شدن حزب کارگزاران برای انتخابات مجلس دهم، با یادآوری این که با اقدامات صورت گرفته در زمینه هسته‌ای مطالبات مردم نیز افزایش یافته است گفت: «رسانه‌ها نباید به این مطالبات دامن بزنند. برخی از افراد می‌گویند 120 میلیارد از ذخایر دولت در این توافق‌ها یک مرتبه آزاد می‌شود، اما واقعیت این نیست! اولا ذخایر دولت یکجا آزاد نمی‌شود در ثانی آنچه که در اختیار دولت قرار می‌گیرد نیز عدد بالایی نیست.»

این اظهارات جدید جهانگیری در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد بیش از هر فرد و جریانی، مقامات ارشد دولت و رسانه‌های حامی آنها طی یک سال و نیم گذشته با آدرس غلط «چرخیدن چرخ زندگی مردم به قیمت کمتر چرخیدن چرخ سانتریفیوژها» به مطالبات مردم دامن‌ زده‌اند. به بیان دیگر، نخستین‌بار شخص آقای روحانی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح این موضوع، مدعی شد که ضمن حل مشکلات اقتصادی مردم در 100 روز اول، می‌تواند با محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران بسیاری از مشکلات اقتصادی را نیز حل کند اما امروز که نزدیک به یک سال و نیم از آغاز به کار دولت می‌گذرد و به طور بی‌سابقه‌ای‌ ایران و آمریکا در موضوع هسته‌ای تاکنون ده‌ها دور مذاکرات دو جانبه برگزار کرده‌اند، همچنان نه تنها هیچ تحریمی لغو نشده است بلکه تنها توان استراتژیک کشور محدود شده است و همچنان رکود اقتصادی حاکم است.

این در حالی است که بسیاری از رسانه‌ها و مقامات دولتی بعد از توافق ژنو در آذر 92 مدعی شدند فضای تحریم‌ها شکسته است و ساختمان تحریم‌ها علیه ایران فرو پاشیده است!

حتی رئیس‌جمهور در دی‌ماه 92 در اهواز توافق ژنو را به معنای تسلیم قدرتهای بزرگ جهان مقابل ایران دانست و بعد از آن نیز بسیاری از رسانه‌ها و اصلاح‌طلبان مدعی شدند تا چند ماه آینده تحریم‌ها به طور کامل لغو خواهد شد اما امروز آقای جهانگیری نفر دوم دولت تدبیر و امید حرفهای متفاوتی با گذشته مطرح می‌کند و آن دامن نزدن به مطالبات مردم! و آزاد نشدن ذخایر دولت طبق توافق هسته‌ای است.

هفته گذشته نیز بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا بندهای توافق ژنو در بخش نفت (لغو تحریم بیمه نفت‌کش‌ها، پتروشیمی‌ها و وصول درآمدهای نفتی) از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا اجرایی شد، گفت: در مورد بیمه و دریافت درآمدهای نفتی این امر محقق نشد.

رد پول‌های کثیف در اردوگاه مدعیان اصلاح‌طلبی

همکار سابق مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، فهرست برخی پول‌های کثیف را در اردوگاه مدعیان اصلاح‌طلبی بازگو کرد.

نیک آهنگ‌کوثر که از طرف مهدی هاشمی مأمور به راه‌اندازی سایت بهینه‌سازی مصرف سوخت شده و در خارج کشور رفیق گرمابه و گلستان وی بوده در این زمینه در سایت خود می‌نویسد: ماه‌ها پیش از برگزاری انتخابات 88، گروه‌های مختلفی در دانشگاه آزاد گرد آمده بودند و برای حمایت از کاندیدای مورد حمایت گروه‌های نزدیک به هاشمی رفسنجانی و اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی می‌کردند. منبع مالی این گروه چه بود؟... بعدها معلوم شد که غلامحسین کرباسچی نیز با فروش آسمان به برج‌سازان، بخشی از هزینه‌های تبلیغاتی سیدمحمد خاتمی را تامین کرده است.

سازندگان برج‌های فرمانیه و الهیه سهم خود را در به قدرت رساندن سیدمحمد خاتمی داشتند و روزنامه همشهری نیز با چاپ ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های مختلف، سهم خود را.

سایت خودنویس می‌افزاید: در سال 84 اما، هزینه‌های تبلیغاتی هیچ کاندیدایی به اندازه هاشمی‌رفسنجانی سرسام‌آور نبود. یک مدیر و شریک تجاری خانواده، چاپخانه‌ای به ارزش 500 هزار دلار وارد ایران کرد و یکی از شرکا هم برچسب‌هایی به زبان انگلیسی برای سردار سازندگی چاپ کرد. اما چیزی که بعدها برای مدیران زیردست پسر هاشمی دردسرساز شد، استفاده از بودجه وزارت نفت و سازمان بهینه‌سازی برای تبلیغات بود. همچنین حمزه کرمی، مدیر زیردست مهدی هاشمی، از پیمان‌کاران سازمان بهینه‌سازی سهمی برای انتخابات گرفت. چیزی که در دفاتر سازمان ثبت نشده بود.

فروردین هم به سر آمد اما خبری از مسکن اجتماعی نشد

وعده مسکن اجتماعی و جایگزینی آن با طرح مسکن مهر همچنان بلاتکلیف است.
در حالی که بیش از 2 میلیون خانواده و از جمله خانواده‌های کم‌درآمد از طریق مسکن ‌مهر صاحب خانه شده‌اند، وزیر مسکن این طرح را مزخرف خواند و به تخطئه آن پرداخت. وی و همکارانش در مقابل از طرحی به نام مسکن اجتماعی خبر دادند که با وجود سپری شدن یک سال و نیم از عمر دولت یازدهم هنوز خبری از اجرای این طرح نیست.

روزنامه ابتکار از روزنامه‌های حامی دولت در این زمینه از بی‌برنامگی وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرد و نوشت: با وجود گذشت بیش از یکسال و نیم از آغاز به کار دولت جدید طرح مسکن اجتماعی همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی ماند تا بسیاری احساس کنند مشکلات موجود در پیگیری این طرح باعث شده وزیر و تیم شهرسازی‌اش عطای مسکن اجتماعی را به لقایش ببخشند.

این روزنامه می‌افزاید: هر چند در همان روزها معاونین آخوندی اعلام کردند که نخستین اقشاری که باید در لیست این طرح قرار بگیرند نهایی شده‌اند و قریب به 20 هزار خانوار که به شکل قطعی در جمع دو دهک‌ آسیب‌پذیر جامعه هستند تا سال 1394 از این طرح استفاده خواهند کرد اما همچنان هیچ‌کس از جزئیات این موضوع اطلاعی ندارد.

انبوه‌سازان از یکسو و اتحادیه املاک از سوی دیگر رسما اعلام کردند که هر چند در این رابطه مذاکرات ابتدایی برای دریافت نظرات کارشناسی آنها صورت گرفته است، اما هنوز هیچ نتیجه قطعی برای تعیین نحوه ساخت این پروژه یا جزئیات آن با آنها مطرح نشده است.

این ابهامات باعث شد وزیر راه و شهرسازی خود راسا مجددا بر لزوم پیگیری با سرعت پروژه مسکن اجتماعی تاکید کند و البته این وعده را دهد که جزئیات مربوط به این طرح تا پایان فروردین‌ماه سال 1394 نهایی خواهد شد. وعده‌ای که با نزدیک شدن به روزها و ساعات پایانی فروردین‌ماه به نظر می‌رسد باز هم در آن تاخیر خواهد شد و همچنان هیچ‌کس اطلاع دقیقی از آن نداشته باشد.
همزمان وبسایت فردا در تحلیلی خاطر نشان کرد: با حذف مسکن مهر و خبر از جایگزینی طرح مسکن حمایتی با نام مسکن اجتماعی امیدها را برای بهبود وضعیت بازار مسکن که این روزها در رکود فرو رفته بیشتر شد اما با وجود اینکه وزیر مسکن اعلام کرده بود فروردین‌ماه سال 94 از ریزه‌کاری‌های این طرح رونمایی می‌شود، هنوز با پایان فروردین خبری از آن نیست که نیست.


کدام درست است تبریک مقامات خارجی یا آمار رسمی!؟


با آنکه دولتمردان پیش از این مدعی شده بودند بخاطر اقدامات و اصلاحات چشمگیر اقتصادی، از سوی مقامات مختلف جهان مورد تحسین قرار گرفته‌اند، انتشار آمارهای جدید صندوق بین‌المللی پول، این ادعا را مورد تردید جدی قرار داد.

بررسی جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول از میزان بیکاری در کشورهای جهان نشان می‌دهد که معضل بیکاری در ایران طی سال‌های اخیر در حال بدتر شدن است.

براساس این گزارش، نرخ بیکاری ایران از 10/4 درصد در سال 2013 (92) به رقم 11/21 درصد در سال 2014 (93) افزایش یافته است. این در حالی است که صندوق با پیش‌بینی افزایش نرخ بیکاری ایران در سال 2015، این رقم را 12/2 درصد برآورد کرده است.

براین اساس، رتبه ایران در رده‌بندی کشورهای جهان به لحاظ تورم از 29 در سال 2013 به 26 در سال 2014 رسیده است که به معنای بدتر شدن جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی است.

همچنین، ایران در سال جاری میلادی در جایگاه 23 جهان از این نظر قرار خواهد گرفت.

در عین حال مهر در گزارشی درباره معضل بیکاری از وعده جدید وزیر کار خبر داد و از قول ربیعی نوشت: «امسال 400 تا 500 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود» براساس نظرکارشناسان هر یک درصد رشد واقعی اقتصاد، 100 تا 110 هزار شغل ایجاد می‌کند بنابراین طبق وعده جدید ربیعی درباره ایجاد 400 تا 500 هزار شغل جدید در سال جاری، امسال باید اقتصاد کشور بین 4 تا 5 درصد رشد جدید و واقعی را به ثبت برساند.

گفتنی است مسئولان دولتی سال پیش اعلام کرده بودند که موفق به ایجاد 600 هزار شغل جدید شده‌اند. البته براساس روش‌های جدید محاسبه، حتی یک ساعت اشتغال در هفته هم به معنی شاغل بودن محاسبه شده بود! از سوی دیگر و همزمان با اشتغال این عده، آمار حکایت از آن داشت که سال گذشته بیش از 200 هزار نفر شغل خود را از دست داده و دچار بیکاری مطلق شده‌اند! یعنی در عالم واقع در برابر بیکاری مطلق 200 هزار نفر، 400 هزار نفر به اشتغال حتی با نرخ یک ساعت کار در هفته دست یافته‌اند!

در ابتدای کار دولت یازدهم، رئیس جمهور در سخنان منطقی و حساب شده‌ای گفته بود ملاک تورم جیب مردم است نه گزارش مرکز آمار. این مدل صحیح مواجهه با مشکلات را می‌توان علاوه بر تورم به دیگر شاخصه‌های اقتصادی همچون نرخ بیکاری نیز تعمیم داد.


دولت دچار روزمرگی و بی‌برنامگی اقتصادی است


رسانه‌های حامی دولت نسبت به روزمرگی و بی‌برنامگی دولت در حوزه اقتصادی هشدار می‌دهند.
در این زمینه خبر آن‌لاین از قول مهدی پورقاضی عضو اتاق بازرگانی تهران نوشت:‌ در صورتی طی سال جاری، اقتصاد مناسبی را تجربه خواهیم کرد که دولت بتواند با اجرای سیاست‌های اقتصادی مناسب، از فضای ایجاد شده به بهترین نحو ممکن استفاده کند. اما مسئله اینجاست که در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که دولت یک برنامه جامع و اجرایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد.

پورقاضی ادامه داد: دولت دچار یک روزمرگی شده و به مسائل مهم و اثرگذاری همچون وضعیت بازار ارز، نرخ سود بانکی و... کم‌توجهی می‌کند. به این ترتیب و در صورت تداوم شرایط کنونی بسیار بعید است که به آنچه که سخنگوی دولت مطرح کرده یعنی رشد اقتصادی 4 و 5 درصدی برسیم.
وی بر نبود یک برنامه اقتصادی مدون و منسجم از سوی دولت تاکید کرد و گفت:‌ هم اکنون رویکرد اقتصادی دولت چندان مشخص و روشن نیست، بر همین اساس احتمالا نرخ رشد پایینی را در سال جاری تجربه خواهیم کرد مگر اینکه دولت مسیر خود را تغییر دهد.

همزمان روزنامه آفتاب یزد از قول فرشاد مؤمنی اقتصاددان تصریح کرد: دولت در حالی که از طریق اهتمام به سیاست‌های تورم‌زا و به ویژه افزایش قیمت‌های کلیدی فشارهای خردکننده‌ای را به عامه مردم و تولیدکنندگان وارد می‌کند، حاضر نیست حتی بخش کوچکی از این فشارها را به ساختار هزینه‌های خود بپذیرد و این مسئله بزرگترین ضعف دولت و مهمترین خطر برای ایجاد شکاف بین عامه مردم و تولیدکنندگان با دولت خواهد بود. امیدواریم که دولت محترم این اشتباه‌های فاحش و راهبردی را در سند لایحه برنامه ششم توسعه تصحیح کند.

مؤمنی می‌افزاید: در سال 1393 با وضوح بسیار بیشتری آشکار شد که اقدام به افزایش قیمت‌های کلیدی به امید آن که منشا افزایش درآمدی برای دولت باشد، کاملا با شکست مواجه می‌شود.

تصور بر این بود که اگر شیب افزایش قیمت‌های کلیدی را کاهش دهند، بدون هزینه و خسارت می‌توانند از دستاوردهای احتمالی افزایش قیمت‌ها برای جبران کسری مالی دولت استفاده کنند، باید امیدوار باشیم که دولت محترم در سال 94 با فهم و ارتقاء یافته‌تری به این مسئله نگاه کند.

اما روزنامه تعادل که از سوی گردانندگان روزنامه اعتماد مدیریت می‌شود، با انتقاد از برخی وعده‌های بی‌پایه نوشت: مسئولان دولت در سطوح گوناگون رفتارهای متناقض دارند و برخی از آنها متاسفانه درک دقیقی از وضعیت اقتصادی امروز ندارند و در حرف و نوشته و تصمیم‌ها واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرند و وعده‌ها و امیدهای واهی می‌دهند و خارج از واقعیت‌ها همه چیز را روشن و خوب نشان می‌دهند که گویا در صورت توافق جامع حتما همان روز همه چیز خوب و زیبا خواهد شد.

*خراسان

دستور کابينه به ظريف و سلطاني فر درباره همکاري با ترکيه

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير دولت به محمد جواد ظريف و مسعود سلطاني فر، مقرر شده است سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با هماهنگي وزارت امور خارجه نسبت به انجام مذاکره، پيش امضا (پاراف) و امضاي موقت موافقتنامه همکاري دو جانبه براي استرداد، جلوگيري از ورود، صدور و انتقال غير قانوني اموال فرهنگي – تاريخي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري ترکيه ظرف سه سال از تاريخ ابلاغ اين تصويب نامه، اقدام کند.

*شرق

رئیس‌جمهوری در دیدار وزیر خارجه ونزوئلا: بهای کنونی نفت به زیان تولید‌کنندگان و ثبات بازار جهانی است

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار با وزیر خارجه ونزوئلا، گفت: اراده ملت و دولت ایران، توسعه روابط دوستانه و همکاری با ونزوئلا در همه عرصه‌هاست. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تهران علاقه‌مند به توسعه بیش‌ازپیش روابط با کاراکاس است، افزود: «جمهوری اسلامی ایران از ایجاد تحرک در روابط خود با ونزوئلا، به‌ویژه در عرصه اقتصادی، استقبال می‌کند». رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه دوران دخالت قدرت‌های بزرگ در امور داخلی سایر کشورها به سر آمده است، گفت: «دخالت برخی قدرت‌ها در امور داخلی کشورهای مستقل، ازجمله ونزوئلا از دیدگاه ایران غیرقابل قبول است». روحانی همچنین با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت، گفت: «بهای امروز نفت به زیان تولیدکنندگان و ثبات بازار جهانی است و امیدواریم تلاش هماهنگ صادرکنندگان نفت، برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت، ادامه یابد تا با ایجاد ثبات و توازن قیمت در بازار، همگان از آن سود ببرند». رئیس‌جمهوری با اشاره به رایزنی‌های ونزوئلا برای ایجاد تعادل در بهای جهانی نفت، ادامه داد: «امیدواریم این حرکت به ثبات و تعادل قیمت نفت در بازارهای جهانی بینجامد». «دلسی رودریگرز»، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت استحکام بیش‌ازپیش روابط کارکاس با جمهوری اسلامی ایران، گفت: «ایران برای ونزوئلا دوست و شریکی راهبردی است و ملت و دولت ونزوئلا پیوسته در کنار ایران خواهند بود». رئیس‌جمهوری ایران همچنین روز گذشته پذیرای سفرای چهار کشور «یونان»، «تایلند»، «سنگال» و «الجزایر» بود. این چهار سفیر ضمن دیدار با رئیس‌جمهوری، استوارنامه‌های خود را به روحانی تقدیم کردند.

مجوز حزب «اتحاد ملت ایران» صادر شد

شرق: مجوز حزب اتحاد ملت ایران، از سوی کمیسیون ماده ١٠ احزاب وزارت کشور، صادر شد. حزب اتحاد ملت ایران ازجمله احزاب اصلاح‌طلبی به‌شمار می‌رود که در خواست صدور مجوز خود را از سال گذشته ارائه کرده بود و درنهایت هم روز گذشته، با مجوز آنها موافقت شد. به گزارش «انصاف‌نیوز»، ولی‌الله شجاع‌پوریان و غلامرضا انصاری، دو عضو برجسته‌ هیأت مؤسس این حزب به‌شمار می‌روند. مجوز حزب اتحاد ملت ایران در حالی صادر شده است که از زمان اعلام آمادگی این حزب برای فعالیت تشکیلاتی، برخی از رسانه‌های خاص هجمه‌های خود را علیه این حزب و خط مشی آن آغاز کرده بودند. این خبرگزاری‌ها حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت و اعضای هیأت مؤسس آن را متعلق به آنچه جریان فتنه می‌خوانند، دانسته و از وزارت کشور خواسته بودند با ارائه مجوز به این حزب موافقت نکند. با وجود تلاش‌های این جریان‌های رسانه‌ای، در نهایت با مجوز این حزب، که از مهر ماه سال گذشته اعلام موجودیت کرده‌اند، موافقت شد.

عدم‌حمایت سپاه پاسداران از احزاب سیاسی در انتخابات

ایسنا: فرمانده سپاه عاشورا، سردار غلام عسگرکریمیان، در نشستی با اصحاب رسانه گفت: برخلاف تصور بعضی‌ها و برخلاف تصمیمات دشمن که می‌خواهد سپاه را یک نیروی صرفا نظامی معرفی کند، این نهاد صرفا نظامی نیست و خود را در داخل پادگان‌ها محصور نکرده است و در تمامی حوزه‌های مربوط به جنگ نرم و سایر عرصه‌های مهم حضور فعال دارد.  فرمانده سپاه عاشورا با اشاره اینکه به فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منحصر و محدود در محدوده جغرافیایی کشور نیست، افزود: کمک‌های سپاه به برخی کشورهای منطقه، فقط کمک و حمایت‌های مستشاری بوده است. وی افزود: تعدادی از شهدایی که سپاه در خارج از مرزهای ایران تقدیم اسلام کرده است، افرادی بوده‌اند که با عنوان ارائه خدمات مستشاری و آموزش‌های نظامی در آن منطقه حضور داشته‌اند. او با اشاره به بیانات رهبرمعظم‌انقلاب اسلامی مبنی‌بر عدم حمایت سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح از جریان و احزاب سیاسی خاص، گفت: در انتخابات امسال نیز، ما از هیچ حزب سیاسی خاصی حمایت نمی‌کنیم. وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از هیچ حزب سیاسی در انتخابات امسال حمایت نمی‌کند، افزود: فعالیت گروه‌هایی همچون انصار حزب‌الله به سپاه ربطی ندارد؛ چرا‌که این گروه از هیچ‌ نظر  به سپاه پاسداران وابسته نیست.

رئیس‌جمهور امروز در اندونزی

ایرنا: حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، امروز برای شرکت در اجلاس بزرگداشت شصتمین سالگرد کنفرانس آسیا- آفریقا و رایزنی دوجانبه با سران چند کشور شرکت‌کننده عازم اندونزی می‌شود. ولی‌الله محمدی‌نصرآبادی، سفیر ایران در اندونزی، با اشاره به حضور رئیس‌جمهوری کشورمان در اندونزی، گفت رئیس‌جمهوری علاوه بر سخنرانی در این اجلاس، در حاشیه آن، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با سران برخی کشورها، از جمله «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن و «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور کشور میزبان انجام می‌دهد.

*آرمان

 رئیس سازمان بازرسی چه گفت؟

شنیده شد که در مراسم تودیع و معارفه بازرس‌کل استان فارس که روز گذشته در شیراز برگزار شد، برخی رسانه‌ها در اقدامی غیراخلاقی اظهاراتی را به ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور منسوب کرده و تیتر زده‌اند که فاقد صحت است. روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور بدین‌وسیله تیتر برخی رسانه‌ها مبنی بر «ارسال گزارش مفاسد مالی به محضر رهبر معظم انقلاب» را تکذیب نموده و از رسانه‌ها می‌خواهد در انتشار اخبار دقت کرده و امانت را در نقل‌قول از افراد رعایت کنند و از بی‌اخلاقی بپرهیزند. ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه بازرس‌کل استان فارس گفته بود: دقیقاً یک‌سال پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سازمان بازرسی گزارش جامعی را تهیه و به مقام معظم رهبری و سران قوا ارائه کرده است.
 
تهدید ارباب‌رجوع به حبس و شلاق!

شنیده شد که مراجعه‌کنندگان به اداره پست در ابتدای در ورودی ساختمان با یک میز پاسخگویی مواجه می‌شوند که در آن یک نفر مسئول پاسخگویی به حجم زیادی از افراد است. در این محل بدون هیچ سیستم نوبت‌دهی، افراد فقط در قبال ارائه کدرهگیری مرسوله پستی، پاسخ دریافت می‌کنند. فرد پاسخگو نیز به سوالاتی که به مرسوله‌های دارای کد رهگیری مربوط نباشد، پاسخ نمی‌داد. درعین حال چون حجم زیادی از مراجعه‌کنندگان پشت میز پاسخگویی حضور داشتند و هرکس تلاش می‌کرد بدون نوبت مشخص کارش را پیگیری کند، به‌طور طبیعی ازدحام در آن نقطه زیاد و درگیری لفظی میان افراد ایجاد می‌شد. آنا نوشت؛ در چنین مواقعی هم اغلب مردم فرد پاسخگو را به کم‌کاری متهم می‌کنند، به همین دلیل اداره پست پیش‌دستی کرده و در اطلاعیه‌ای که پشت‌سر مسئول پاسخگو چسبانده شده، به مردم هشدار داده که توهین به کارمند دولت در حین انجام کار به موجب قانون 74 ضربه شلاق و حبس دارد!
 
تکذیب شایعه تصادف مرگبار فرزاد حسنی

شنیده شد که سرپرست پلیس‌راه استان سمنان مرگ مجری شناخته‌شده تلویزیون در یکی از محورهای این استان در اثر تصادف را تکذیب کرد. پارسینه نوشت؛ سرهنگ حسن خسروجردی اظهارکرد: چنین سانحه رانندگی در هیچ‌کدام از محورهای این استان روی نداده و هیچ خبری دال بر مرگ این مجری تلویزیون در جاده‌های این استان گزارش نشده است. وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این تصادف درحوالی روستای امام‌آباد دامغان روی داده به ایسنا گفت: خوشبختانه چنین تصادفی با ویژگی‌هایی که مطرح شده نه‌تنها در امام‌آباد دامغان بلکه در هیچکدام از محورهای استان سمنان رخ نداده است. همچنین یکی از مسئولان بیمارستان ولایت دامغان مرگ فرزاد حسنی، مجری نام‌آشنای تلویزیون در دامغان و انتقال وی به این بیمارستان را تکذیب کرد.
 
سفر گروه 24 نفره آمریکایی به ایران

شنیده شد که روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا می‌نویسد هفته گذشته یک گروه از توریست‌ها و سرمایه‌گذاران بالقوه آمریکایی به‌منظور بررسی امکان سرمایه‌گذاری در ایران به تهران سفر کرده‌اند. عصرایران نوشت؛ بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی گروهی از سرمایه‌گذاران آمریکایی همزمان با ترسیم چشم‌انداز توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 به تهران رفته‌اند تا با مقامات مسئول ایران درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران گفت‌وگو کنند. بنابر گزارش‌ها این گروه 24 نفره علاوه بر تهران سفری نیز به شیراز داشته و از اماکن تاریخی و باستانی این شهر بازدید کرده است. «ند لامونت» یکی از اعضای این گروه که پیشتر سیاستمدار بوده و هم‌اکنون یک کارآفرین خدمات دیجیتال است درباره این سفر به نیویورک‌تایمز گفت: «اینجا همه ما را دوست دارند».
 
اصلاح‌طلبانی که برای مجلس دهم نمی‌آیند

شنیده شد که یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نحوه شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده گفته: رکن اصلی استراتژی انتخاباتی اصلاح‌طلبان راه یافتن نمایندگان معتدل به دو مجلس شورا و خبرگان است. ابراهیم اصغرزاده افزود: در شرایط حساسی که ایران می‌خواهد از تحریم خارج شود لزوما مجلس مقتدر مجلس یکدست نیست، بلکه مجلسی است که تمامی طبقات و اقشار جامعه را نمایندگی کند و مظهر آشتی و وحدت ملی به‌حساب آید و برنامه‌های اصلاحی دولت را تقویت کند. تصور من این است که رفاقت جریان اصلاحات با دولت منطقا بیشتر به پیشبرد برنامه‌های دولت کمک می‌کند تا دوستی نیم بند اصولگرایان با دولت.
 
رفع پلمب بی‌سر و صدای پدیده

شنیده شد که درحالی که اخبار نگران‌کننده‌ای از سوی منابع رسمی درباره پدیده شاندیز در طول سال 93 منتشر شده بود و بسیاری از دفاتر این شرکت پلمب شده بود، برخی از دفاتر این مجموعه به صورت چراغ خاموش بازگشایی شده است. انتخاب نوشت؛ روابط عمومی این شرکت از بازگشایی دو دفتر خدمات سهامداری پدیده خبر داده‌است. بنا بر این اطلاعیه، دو دفتر از دفاتر خدمات سهامداری پدیده در سبزوار و تربت‌حیدریه به‌منظور ارائه خدمات سهامداری به سهامداران بازگشایی شده‌است. مشخص نیست سرنوشت اتهامات مطرح شده و برخوردهای نهادهای قضایی با این مجموعه به کجا ختم شده است.
 
دستور لغو مصوبه مترویی دولت دهم

شنیده شد که به درخواست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دولت مسئولیت احداث بخشی از متروی تهران- ورامین- گرمسار را از شهرداری تهران گرفت. خراسان نوشت؛ درحالی که بر اساس مصوبه هیأت دولت سابق، مقرر شده بود شهرداری تهران مسئولیت بخشی از احداث متروی تهران- ورامین- گرمسار را طبق قانون حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری بر عهده داشته باشد، طی روزهای اخیر و با مصوبه کابینه یازدهم، مقرر شده است با توجه به درخواست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این مسئولیت از شهرداری تهران گرفته شود.
 
مجوز ویژه به یک وزیر برای خرید دو ویتارا

شنیده شد که بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به یکی از اعضای کابینه، اعلام شده است که حسب تائید هیات دولت، این وزیر مجوز خرید دو دستگاه خودروی سواری از نوع سوزوکی گراند ویتارا و 3 دستگاه خودرو از نوع سمند LX را به استناد اصل 138 قانون اساسی خواهد داشت. خراسان نوشت؛ همچنین در این ابلاغیه اعلام شده است که خودروهای فوق از شمول مصوبه سال 87 دولت مبنی بر ضرورت از رده خارج کردن خودروی فرسوده معادل خودروهای خریداری شده، مستثنی خواهند بود.
 
دیدار موتلفه با ناطق‌نوری

شنیده شد که محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، درباره انتشار سند منشور جامع وحدت اصولگرایی اظهار کرد: ما در این جلسات بیش از 80 درصد درباره ائتلاف اصولگرایان پیش‌روی داشته‌ایم، گفت: اصولگرایان باید یکصدا و با یک لیست در انتخابات ورود کنند. انتخاب نوشت؛ وی درخصوص دیدار حزب موتلفه با ناطق‌نوری نیز گفت: ما هرچند وقت یکبار با آقای ناطق ملاقات داریم و این دیدارها الزاماً محدود به انتخابات نیست.

*ایران

پرونده جیسون رضاییان به دادگاه ارجاع شد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: «پرونده جیسون رضاییان به شعبه‌ای در دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد.» به گزارش ایرنا، غلامحسین اسماعیلی دیروز در حاشیه گردهمایی رابطین فرهنگی دادگستری کل استان تهران در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد. رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سؤال که چرا رسیدگی به این پرونده طولانی شده است، گفت: «این پرونده زوایای مختلف دارد و حجم آن زیاد است.» وی ادامه داد: «شعب نیز پرونده‌های متعددی در حال رسیدگی دارند و مطابق روال جاری به عموم پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.» اسماعیلی خاطرنشان کرد: «در فرصت مناسب رأی مقتضی در ارتباط با رضاییان صادر خواهد شد.» اسماعیلی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: «پرونده در خدمت دادستان است و هنوز به دادگاه نرفته است.»


پیگیری طرح منع سفر متولدان اسرائیل به ایران

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که «خبرنگار رژیم صهیونیستی که به ایران سفر کرده بود جاسوس نبوده»، گفت: «حداقل فعالیت‌های جاسوسی در کشور نداشته و بیشتر قصدش گردشگری و تهیه گزارش بوده است، همچنین ارتباط‌گیری خاصی نداشته است.» وی ضمن بیان اینکه «این خبرنگار متولد اسرائیل بوده»، افزود: «با توجه به این اتفاقات به دنبال این هستیم که افراد متولد رژیم صهیونسیتی اجازه ورود به کشور را نداشته باشند چون ممکن است این افراد تحت پوشش سرویس‌های امنیتی بیگانگان با اهدافی وارد کشور شوند.»

بارزانی: ایران در جنگ موصل حضور ندارد

در حالی که نیروهای کرد و عراقی برای حمله نهایی به موصل و آزادسازی این شهر از دست نیروهای داعش آماده می‌شوند، رئیس اقلیم  خودمختار کردستان عراق اعلام  کرد که ایران در این جنگ، مشارکت نخواهد داشت. مسعود بارزانی، در گفت‌و‌گو با «صدای امریکا» با اشاره به طرح ریزی برای عملیات مشترک نیروهای کرد و عراقی برای آزادسازی موصل گفت: «چنانکه با طرفین مربوط به این موضوع توافق کرده‌ایم، ایران در این عملیات حضور نخواهد داشت».
رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق، ادامه داد که «ایران می‌تواند در مقام همسایه عراق به عراق کمک کند».


ناخرسندی  واحد سانسور اسرائیل از گزارش پرداخت غرامت نفتی به ایران

واحد سانسور ارتش اسرائیل خواستار تحقیق درباره ی مقالاتی شد که روزنامه ی هاآرتص درباره ی موضوع روابط اقتصادی اسرائیل با ایران، درج کرده بود. به  گزارش «تابناک»، به نقل از «هاآرتص» ژنرال سیما واکنین گیل رئیس سانسور ارتش اسرائیل مصرانه از یهودا واین اشتاین دادستان کل اسرائیل خواسته است که در مورد درزهای اطلاعاتی به روزنامه‌ی «هاآرتص»  درباره‌ی روابط اقتصادی بین اسرائیل و ایران تحقیق کند.

 بر اساس گزارش اودی سگال خبرنگار امور دیپلماتیک شبکه‌ی دوم تلویزیون اسرائیل، این مقام ارشد نظامی اسرائیل به مجموعه‌ای از مقالاتی اشاره داشت که آلوف بن سر دبیر ارشد هاآرتص در خصوص « حکمیت نفت» بین اسرائیل و شرکت ملی نفت ایران نوشته بود که برآورد می‌شود میلیاردها دلار باشد. در این مقالات ، همچنین درباره‌ی یک حساب بانکی دولتی اسرائیل نوشته شده بود که مبلغ دویست و پنجاه و شش میلیون دلار پول در آن وجود دارد و هدف آن نیز برای پرداخت غرامت به دولت ایران به دلیل بدهی به شرکت ملی نفت ایران بود. این مقام نظامی اسرائیلی تاکید کرده است که منابعی که در مقاله‌ی هاآرتص از آن‌ها استفاده شد باید مورد تحقیق قرار گیرند.



:: موضوعات مرتبط:
خبرویژه روزنامه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 798
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : موعظه
ت : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');