نتایج راهبردی سکوت حوثی ها
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 127
بازدید هفته : 667
بازدید ماه : 2182
بازدید کل : 186719
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

نتایج راهبردی سکوت حوثی‌ها؛

                                          

واقعیت این است که عربستان سعودی سعی در تحریک انصار الله داشت تا آن‌ها را با واکنش شتاب‌زده به موشک باران یمن به دام بیندازد، اما رهبران حوثی موفق به مهار این شوک شده و همچنان به سمت مرتب سازی جبهه داخلی خود بر اساس دستورات رهبر انصار الله در سخنرانی اخیرش پیش رفتند.
جنبش انصار الله با وجود تجربه اندک سیاسی خود ضربه محکمی را به ائتلاف عربی جنگ بر ضد یمن و تجاوز مستمر علیه این کشور که از دو هفته پیش آغاز شده، وارد کرد. این ضربه سیاسی به صورت خاص رهبران عربستان سعودی به ویژه ملک سلمان و فرزندش محمد بن سلمان را هدف قرار داد که بدون هیچ تجربه نظامی وزیر دفاع این کشور شده است.

ضربه سختی که رهبران انصار الله به عربستان وارد کردند، شامل عدم پاسخ‌گویی به حملات نظامی با وجود سنگین بودن موشک باران و امتداد آن در تمامی بخش‌های مختلف جغرافیایی یمن بوده است. این در حالی است که حملات زمینی از اراضی عربستان نیز قرار است به زودی آغاز شود.

واقعیت این است که عربستان سعودی سعی در تحریک انصار الله داشت تا آن‌ها را با واکنش شتاب‌زده به موشک باران یمن به دام بیندازد، اما رهبران حوثی موفق به مهار این شوک شده و همچنان به سمت مرتب سازی جبهه داخلی خود بر اساس دستورات رهبر انصار الله در سخنرانی اخیرش پیش رفتند.

اهمیت راهبردی خودداری انصار الله از واکنش شتابزده به حملات سعودی
عدم واکنش به حملات هوایی عربستان سعودی به یمن به این معنا است که یک طرف مهاجم وجود دارد که کشوری را موشک باران می‌ کند و با تمام توان نظامی خود آن حمله می‌کند، اما در طرف مقابل هیچ واکنشی دیده نمی‌شود. این در حالی است که نیروهای مهاجم سعی داشتند اثبات کنند که یمن خطر بزرگی برای آن‌ها است و سلاح‌های پیشرفته در اختیار دارد که می‌تواند امنیت عربی و منطقه‌ای را بنا به ادعای عربستان سعودی که برای توجیه ادامه تجاوز به یمن است، تهدید می‌کند.

چرا انصارالله به تجاوز وحشیانه سعودی‌ها پاسخ نمی دهد؟

واکنش نشان ندادن به این حملات به معنای آن است که انصار الله با وجود استنادهای واقعی در تجربه بالای نظامی و شهادت افسران و مشاوران نظامی مصری به احتمال شدید بودن درگیری با حوثی ها، به رویارویی نظامی گرایش پیدا نکرده اند. این در حالی است که مشاوران نظامی مصر به همین علت به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر توصیه کرده اند که در عملیات زمینی در یمن شرکت نکند.

عدم واکنش به این حملات به این معنی است که دولت‌های جهانی حامی دلارهای نفتی سعودی در مواضع خود تجدید نظر می‌کنند و شهروندان یمنی به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که رهبران انصار الله به دنبال جنگ نیستند.

چرا انصارالله به تجاوز وحشیانه سعودی‌ها پاسخ نمی دهد؟

چرا انصارالله به تجاوز وحشیانه سعودی‌ها پاسخ نمی دهد؟

عدم واکنش به حملات سعودی‌ها که تاکنون ادامه داشته، اوج حکمت و تجربه انصار الله را نشان داده و باعث شده دولت‌های عربی و جهانی تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک خود برای توقف تجاوز را آغاز کنند، عدم واکنش به این حملات همچنین تأثیرات مثبتی در جبهه داخلی یمن داشته و باعث متمایز شدن حوادث یمن از حوادث دیگر کشورها و همچنین شناخته شدن ملی‌گراها از مزدوران و خائنین شده است.

امروز در شرایطی حمله به یمن ادامه پیدا می‌کند که احتمال دارد رهبران انصار الله تصمیم خود را برای ایجاد بازدارندگی در برابر این تجاوز گرفته باشند، همان طور که همه می‌دانند این جنبش برای مقابله با تجاوز دست بسته نیست و تمامی توجیهات قانونی و اخلاقی و انسانی برای مقابله با این تجاوز وحشیانه و خشن را دارد. چگونه این طور نباشد در حالی که تمامی مردم یمن با این جنبش هستند و تمامی شهرها این کشور و مناطق مختلف دنیا نظیر پادشاهی عمان شاهد تظاهرات گسترده مردمی از سوی انسان های آزاده و شریف است.

چرا انصارالله به تجاوز وحشیانه سعودی‌ها پاسخ نمی دهد؟

المساء پرس نوشت: عدم واکنش به حملات سعودی ها، تجاوز به یمن را در برابر چشم جهانیان در ابعاد اخلاقی و سیاسی رسوا کرد تا جایی که سازمان‌های بین‌المللی از حقیقت اوضاع و نتایج موشک باران که شهروندان و غیرنظامیان یمنی را هدف گرفته، سخن گفتند و ائتلاف جهانی به این ترتیب در یک بحران واقعی گرفتار شد، بحرانی که باید یا جنایت‌های خود را ادامه دهد یا اینکه به گونه‌ای خود را از ورطه خارج کند و جنگ را متوقف نماید. ریاض در صورتی که گزینه اول را انتخاب نماید در یک باتلاق کشنده قرار خواهد گرفت که می‌تواند موجودیت آن را به خطر انداخته و تاج پادشاهی آن را به لرزه درآورد و نقشه سیاسی در شبه جزیره عربستان را تغییر دهد، این چیزی است که حتی شاهزادگان داخل کاخ پادشاهی عربستان سعودی نیز نسبت به آن هشدار داده‌اند.

رهبر انصار الله موفق شد است جبهه داخلی یمن را برای پایداری بیشتر، حتی بیش از تصور دشمن آماده کند. این در حالی است که دشمنان تصور می‌کردند که موشک باران هوایی اهداف خود را در تجزیه داخلی یمن طی چند روز محقق می‌کند، اما رهبر انصار الله به صورت غیرمنتظره و بی‌سابقه‌ای همچنان در طرح مقابله با تجاوز از طریق دو جبهه داخلی و خارجی تمرکز کرده و این موضوع باعث شده انصار الله برای جنگ طولانی مدت آماده باشد. این به معنای شکست قطعی تجاوز است، چرا که این حملات نمی‌تواند بدون ایجاد شکاف‌های گسترده در داخل ائتلاف و چالش‌های واقعی در مواضع جهانی ادامه پیدا کند.

ما در لحظاتی زندگی می‌کنیم که اندکی قبل از پیروزی بزرگ قرار دارد. با وجود ادامه حملات هوایی، ما در  ساعاتی از پایداری و افتخار به ملتی زندگی می‌کنیم که تمامی قدرت‌های شرور بر ضد آن وارد عمل شده اند، کشوری که امروز با وجود جراحت‌هایی که دارد حضور خود و آمادگی فرزندانش برای جان‌فشانی بیشتر جهت بازگرداندن نقش تاریخی و متمدنانه به یمن و خروج از اطاعت عربستان سعودی را اعلام کرده و حنجره تمامی انسان‌های شریف در آن مملو از فریاد بر ضد قیمومت و مداخله خارجی است و این موضوع با پرداخت هزینه‌ای کم در مقایسه با پیروزی انقلاب آنها محقق خواهد شد.

چرا انصارالله به تجاوز وحشیانه سعودی‌ها پاسخ نمی دهد؟

سلمان تصور می‌کرد که ملت یمن تنها 3 روز دوام خواهد آورد. واشنگتن نیز گمان می‌کرد که شکاف‌های روزافزونی در طی چند ساعت در این کشور ایجاد خواهد شد، قطر بر پایه گزارش‌های مزدوران خود در داخل یمن از سست بودن  جبهه داخلی در این کشور خبر می‌داد. اما تنها با گذشت چند روز شاهد شکاف‌های اعلام شده در داخل ائتلاف خواهیم بود و برخی مداخله زمینی در یمن را رد خواهند کرد و برخی خواستار توقف جنگ و بازگشت به راه حل سیاسی خواهند شد، در آن زمان گزینه‌های تنگی در برابر ائتلاف قرار خواهد گرفت و این بار ابتکار عمل در اختیار سید عبدالملک الحوثی خواهد بود.
 
ملت یمن حماسه بزرگ و تاریخی را در مسیر یک پیروزی بزرگ در حال رقم‌ زدن است، پیروزی که ما در آستانه آن قرار گرفته‌ایم و از ما دور نیست.

منبع: مشرق




:: موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : موعظه
ت : یک شنبه 23 فروردين 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');