توسعه جمعیت اهل سنت در ایران فرصت یا تهدید ؟
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 603
بازدید ماه : 2118
بازدید کل : 186655
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

         توسعه جمعیت اهل سنت در ایران فرصت یا تهدید ؟

دلیل اهمیت جمعیت

مخالفان و دشمنان قدیمی ملت مسلمان ایران همواره از اوج گیری قدرت مردم در این سرزمین که بزرگترین کشور شیعه در جهان است و در همه ادوار خصوصا در دوره انقلاب اسلامی توانسته میراث خلف اسلام ناب محمدی (ص) باشد  در هراس هستند . دستیابی به توان علمی و توان و قدرت نظامی در عرصه های بین المللی جهت تقویت وحدت و اتحاد مسلمانان در جهان و مبارزه با صهیونیسم و فرقه های انحرافی و نیز جریان های مکتبی ساختگی نقش موثر داشته است . شادابی جامعه ، نیروی کار فعال ، بروز استعداد های جوان و جایگزینی پیران تنها در گرو برخورداری از یک جمعیت سالم و متناوب است .

نگاه امنیتی و راهبردی به جمعیت

 ترکیب جمعیت همواره از مسائل مهم در برنامه ریزی کلان بوده است . به عنوان مثال برای بالا بردن نسبت جمعیت با سواد در هر کشور از راه آموزش پیگیری می شود تا در بالا بردن کیفیت جمعیت نقش اصلی را داشته باشد . مثال دیگر در کشور کوچک بحرین سالهاست که حکومت آل خلیفه در سایه حمایت استعمار انگلیس ، آمریکا و عربستان می کوشد تا جمعیت حداکثر شیعه این کشور را محدود کند و از راه تفرقه برانگیزی بین شیعه و اهل سنت ، تغییراتی در بافت جمعیتی این کشور داده شود .

اعلام آمار در  کشورهای عربی خلیج فارس ، موضوع پیچیده ای است و آماری که اعلام می شود اهداف سیاسی را دنبال می کند و غیر واقعی است . 70 درصد جمعیت حدودا یک میلیون نفری بحرین را شیعیان تشکیل می دهند ، این در حالی است که حاکمیت بحرین تعداد زیادی از اتباع غیر بحرینی را برای کنترل جمعیت ، تابعیت بحرینی داده است .

تلاشهای دشمنان

(( تفرقه بیانداز ، حکومت کن )) این جمله که نشان دهنده سیاست انگلیس است ، یکی از شیوه های معروف و دسیسه های متداول شیطانی کشورهای استکباری است و پیاده سازی این روش در ایران و بی توجهی حکومت های نالایق قاجار و پهلوی و خیانت عناصر خود فروخته این دو سلسله ، سبب برپایی فتنه های مختلف توسط فرقه های انحرافی شده است . اشغال ایران در خلال جنگهای جهانی اول و دوم در حالی که ایران اعلام بی طرفی کرده بود و کشتار میلیونی مسلمانان از فتنه های شناخته شده جریان انحرافی بهاییت است .

تلاش دشمنان برای بی اعتماد کردن اهل سنت نسبت به حکومت جمهوری اسلامی ایران تا آنجا ادامه یافت که تلاش کردن سرزمین های مختلف از خاک ایران را در ابتداء انقلاب اسلامی جدا کنند و تجاوز صدام حسین یکی از این اقدامات بوده است اما اهل سنت وفادار به نظام در کنار شیعیان ایران از شرافت و برادری دفاع کردند . صدام در طول جنگ تلاش می کرد که خودش را مدافع اهل سنت ایران جلوه بدهد .

کنترل جمعیت

سیاست کنترل جمعیت ، به سبب مشکلات اقتصادی و کمبود تامین توان نظامی در دوره دفاع مقدس ، یکی از راهکارهای مهم در کنترل بحران اقتصادی آن دوره بود اما این سیاست در برخی مناطق سنی نشین چندان مورد استقبال قرار نگرفت و بخاطر عدم کنترل و عدم جلوگیری از ازدیاد جمعیت در دو دهه اخیر شاهد رشد چشمگیر جمعیت اهل سنت هستیم و این موضوع نگرانی زیادی را ایجاد کرده است . در حال حاضر بر اساس پایه آمار اکثر جمعیت ایران مسلمان شیعه هستند . در برخی مناطق به خصوص استانهای مرزی نسبت جمعیت شیعه به سنی ، 30 به 70 است ، یعنی رشد جمعیت اهل سنت در این مناطق شیب 3 برابری دارد و گفته شده جمعیت اهل سنت در ایران بیش از 25 میلیون نفر شده است .

البته کارشناسان بر این باورند که با وجود عقلانیت در جمع برخی از علمای اهل سنت و آگاهی آنها از نقشه شوم وهابیت ، علاقه چندانی به اجرای سیاستهای وهابیت ندارند و برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که برخی از علمای خود فروخته اهل سنت تلاش دارند تا سیاستها و نقشه های شوم وهابیت را اجرا کنند و از راه ازدیاد جمعیت ، با ایجاد توازن بین شیعه و اهل سنت در تمام صحنه های نظام ، نقش هم طراز با شیعه را داشته باشند .

هشدار برخی مراجع شیعه   

آیت الله سبحانی :   ادامه ترویج کاهش جمعیت و میزان تولد در کشور درست نبود و اگر به این منوال پیش برویم و از این مسائل غافل باشیم ، 40 سال بعد به اشتباه امروز خود پی می بریم که در آن روز دیگر توازن جمعیتی شیعیان نسبت به گروه های دیگر به شکل فعلی نیست ، مسئله ای که در برخی شهرهای ایران هم اینک نیز مشاهده می شود ، فقر و مشکلات فرهنگی در برخی مناطق کشور از جمله مسائلی است که ممکن است در تبلیغات دشمنان اسلام مورد استفاده قرار گیرد .

آیت الله مکارم شیرازی :  کانون اصلی تشیع در حال حاضر ایران است و آنها به همین دلیل به دنبال مبارزه با جمهوری اسلامی هستندو در این مسیر یکی از اصلی ترین برنامه هایشان تغییر بافت جمعیتی و افزایش جمعیت اهل سنت است ، ضمن اینکه در کنار این فعالیت به خرید زمین ، خانه و املاک تجاری از شیعیان هم روی آورده اند .  

توسعه جمعیت اهل سنت در ایران فرصت یا تهدید ؟

تعداد کشورهای اسلامی در دنیا بیش از 50 کشور است در این میان کشورهایی که اکثریت جمعیت شیعی را دارا است حدود 5 کشور است و تعداد جمعیت شیعیان به کمتر از 10 درصد کل مسلمانان جهان است . در ایران اکثریت شیعه و اقلیت اهل سنت اند و در کشورهای اسلامی اکثریت اهل سنت و اقلیت شیعه اند ، عده ای معتقدند که توسعه جمعیت اهل سنت در ایران فرصت بسیار خوب و مناسبی برای جمهوری اسلامی است که به وسیله آن روابط خود را با حدود یک سوم از کشورهای جهان بهبود ببخشد و اهل سنت پل ارتباطی بسیار محکم و قوی بین کشور شیعی ایران و جهان اسلام است و نیز گفته شده جمهوری اسلامی می تواند با کنترل و مراقبت از اهل سنت ایران ، مدل و اهل سنت حقیقی را به سایر کشورهای اسلامی معرفی کند و فرقه های انحرافی آمیخته شده با اهل سنت را به جهان اسلام شناسانده و آنها را دست نشانده استعمار و صهیونیسم نشان دهد و نظام می تواند از اهل سنت در جهت مشارکت (( اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی )) و در همه عرصه ها استفاده کند .

آثار توسعه جمعیت اهل سنت در ایران (( فرصت ))

1)     توسعه جمعیت اهل سنت در ایران باعث تحکیم روابط با کشورهای اسلامی

2)     ایران اسلامی این جمعیت اهل سنت را نمونه ای از اهل سنت حقیقی به کشورهای اسلامی معرفی میکند.

3)     ایران اسلامی از توان آنها در مشارکت در همه عرصه ها استفاده کند .

4)     به رسمیت شناختن آنها و دادن امتیاز به آنها ، در نتیجه نوعی مطالبه برای جمعیت شیعیان در کشورهای اسلامی

5)     جمعیت اهل سنت در ایران شیعی می تواند برای حاکمیت نظام برگ برنده بین المللی برای مهار بحرانها و حوادث پیش بینی نشده محسوب شود .

آثار توسعه جمعیت اهل سنت در ایران  (( تهدید ))

1)     توسعه جمعیت اهل سنت بخاطر موازنه در جمعیت و بهاء دادن به آنها باعث خواهد شد که به مرور زمان آنها نیز در تولید محصولات فرهنگی و سیاسی دست به تهیه و پخش و تولید و تبلیغ علیه شیعیان بزنند .

2)     توسعه جمعیت اهل سنت باعث می شود که دست خطیبان و سخنوران مذهبی باز شود و طبل اختلاف را بیشتر به صدا دربیاورند .

3)     با توسعه جمعیت اهل سنت ، تفکر تکفیری وهابی با توجه به توان مالی بالا در منطقه ، از موقعیت استفاده کرده و نقشه های خود را در داخل بدون هیچ مشکلی افزایش می دهند .

4)     جمعیت متوازن با شیعه می تواند در انتخابات مهم کشوری و منطقه ای نقش تعیین کننده داشته باشد و دشمنان انقلاب بیشترین سود را از این پشتوانه آرای اهل سنت پیدا خواهند کرد .

5)     جمعیت متوازن سنی و شیعه ، نوعی سهم متوازن در توزیع مدیریت کشوری و استانی ایجاد خواهد کرد ، در نتیجه بحران و شورش اجتماعی اتفاق خواهد افتاد .

6)     توسعه یافتن اهل سنت با گسترش جمعیت آنها می تواند زمینه خود مختاری را در آینده در صورت تحقق نیافتن مطالبات آنها به وجود آورد .

7)     ادامه توسعه جمعیت اهل سنت در ایران ممکن است تبدیل به اکثریت شود و شیعه در اقلیت قرار بگیرد چرا که تا الان در مدت دودهه اخیر هیچ اقبالی جهت توسعه جمعیت شیعیان در ایران وجود نداشته است .

در سطح منطقه در کشورهای اسلامی جمعیت حداکثر را عموما اهل سنت تشکیل می دهند ، در صورت توازن جمعیت چون توان مالی بیشتری دارند به راحتی می توانند در تمام صحنه های تصمیم گیری نظام دخالت داشته باشند





:: موضوعات مرتبط: تحلیل سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2614
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : یک شنبه 1 تير 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');