رصدانتخابات (1)
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 177
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 719
بازدید ماه : 2234
بازدید کل : 186771
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

الیاس حضرتی

یک نماینده اصلاح‌طلب به تازگی اینطور گفته است که اگر جامعه ما دچار آسیب‌های اجتماعی شده، این رخداد به دلیل کنارگذاشتن علوم انسانی غربی است...

***

دچار طلاق و اعتیادیم چون علوم انسانی غرب را نداریم!

احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس، به تازگی در اظهاراتی پیرامون آسیب‌های اجتماعی گفته است: اگر روزی جامعه‌شناسان و اساتید علوم اجتماعی تذکر می‌دادند و ما نیز به این تذکرات توجه می کردیم امروز فریادمان از اینکه آسیب‌ها تحویل به بحران شده است، بلند نبود.

به گزارش فارس، او افزوده است: علوم انسانی را مورد بی مهری قرار دادیم و ادعا کردیم مبنای اومانیسم و ریشه غیر دینی دارد ولی به جای آن هم چیزی ارائه نکردیم!

مازنی همچنین می‌گوید: اکنون همانند حوزه اقتصاد در حوزه اجتماعی دچار مشکل شده‌ایم ولی دیر نشده و می توانیم از این فرصت استفاده کنیم و به مبانی دینی و تذکرات کارشناسی توجه کنیم چون یک ضرورت است.[۱]

*این فرد، سال گذشته نیز طی اظهاراتی، تلویحاً اینطور گفته بود که ما «کنسرت» رفتن را از امام مجتبی(ع) آموخته‌ایم![۲]

او در دوران انتخابات مجلس دهم نیز طی سخنانی بیان کرد: من افتخار می‌کنم که شاگرد شیخ اصلاحات(کروبی) بودم. من در سال ۵۷ به زندان رفتم که دیگر زندانی سیاسی نداشته باشیم!

دلسوزی آقای مازنی برای علوم انسانی غربی نیز متأسفانه منبعث از اعتراضات گسترده اصلاح‌طلبان به تأکیدات مدیریت کلان نظام بر «اسلامی شدن علوم انسانی» است.

تأکیداتی که قیاسات عقلی آن با آن همراه است و هر انسان سلیم‌النفسی می‌فهمد که نمی‌شود در یک کشور اسلامی، مبانی غیر اسلامی اساس و پایه علوم انسانی (که با اعتقادات مذهبی، نسبت مستقیم دارند) آن کشور را تشکیل بدهند.

با این حال اما اصلاح‌طلبان از آنرو که می‌دانند که جز در چارچوب علوم انسانی غربی در هیچ ساحت دیگری توانایی القائاتی نیز «راه نجات بودن لیبرالیسم»، «ترویج آزادی‌های بی‌حد و حصر فردی»، «تجدید نظر خواهی جامعه» و... را ندارند؛ بنابراین مخالفت‌های عظیمی را با مسئله اسلامی شدن علوم انسانی با ساز و کار پیشنهاد شده از سوی رهبر انقلاب ترتیب دادند.

در اشاره به اظهارات مازنی مبنی بر اینکه آسیب‌های اجتماعی مبتلابه کشور به علت کنار گذاشتن همین علوم است نیز خاطرنشان می‌شود که عمده کارشناسان کشور معتقدند که راه حل کاهش بیشتر آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، خشونت و غیره تمسّک به آموزه‌های شریعت مقدس و اخلاق در اسلام ناب محمدی(ص) است.

جالب آنکه حتی کارشناسان غربی نیز درباره این آسیب‌های مبتلابه دنیای امروز، روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که جملگی برگردانی از تواصی اخلاقی تشیّع است.

مازنی همچنین در حالی مدعی نافع بودن علوم انسانی غربی برای استشفای آسیب‌های اجتماعی است که گویا هیچ مطالعه‌ای درباره میزان آسیب‌های اجتماعی در اروپا و آمریکا ندارد و فی‌المثل اطلاعی از میزان رشد چند ده درصدی تولد نوزادان نامشروع در برخی کشورهای اروپایی و یا کشته شدن سالی ۳۰ هزار نفر در آمریکا بوسیله سلاح گرم نیز ندارد.

به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل کند بودن کاهش آسیب‌های اجتماعی در ایران، اعتقاداتی باشد که بخشی از آن بر لسان آقای مازنی جاری شده است...!

***

فاز جدید تخریب رئیسی؛ او می‌تواند به اصلاح‌طلبان هم نزدیک شود!

محمدرضا تاجیک، از فعالان اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های این جریان خاص سیاسی به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه شرق درباره کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی گفته است:

«(رئیسی) نظیر بقیه کاندیداهایی که بارها آمدند و شانس خودشان را امتحان کردند و موفق نبودند هم نیست؛ بنابراین می‌توان پیرامون او فضاسازی و چهره‌سازی کرد. آقای رئیسی شرایطی را دارد که می‌تواند گفتمان متفاوتی را ارائه کند، مستقل عمل کند و حتی برخی جاها منتقد اصولگرایی باشد. همچنین می‌تواند بعضی جاها به فضای اصلاح‌طلبی هم نزدیک شود.»

وی می‌افزاید: من اگر جای آقای رئیسی بودم، نمی‌گذاشتم حرکت اولم برای نام‌نویسی به این شکل انجام بشود.(اشاره به حضور میرکاظمی و رهبر در کنار حجت‌الاسلام رئیسی) اگر من بخواهم از یک پوزیشن مستقیم وارد صحنه بشوم، یا حتی قسمتی از زیبای خفته را از آن خودم داشته باشم، یا اگر بخواهم با قسمتی از اصلاح‌طلبی رابطه برقرار کنم، یا اصرار داشته باشم خودم را به جریان خاصی منتسب نکنم، باید این رویکرد را در کنش عملی‌ خود هم نشان بدهم.[۳]

*جریان سیاسی خاص پس از طرح چهره حجت‌الاسلام رئیسی بعنوان یکی از چهره‌های نوپدید اصولگرایان در انتخابات ۹۶ ، صحبت‌های مختلفی را در تخریب وی بیان کرده‌اند که می‌توان اظهارات تاجیک را نیز برگ دیگری از همین پرونده به حساب آورد.

تهمت استفاده‌ی سوء از اموال آستان قدس به حجت‌الاسلام رئیسی، تأکید بر اینکه فضای انتخابات با حضور وی دوقطبی شده است، اظهاراتی مبنی بر اینکه او «کاندیدای نظام» است و القای تشکیک نسبت به سوابق قضایی حجت‌الاسلام رئیسی بویژه در دهه ۶۰ از عمده تخریب‌های اشاره شده بوده است.

اکنون نیز به نظر می‌رسد ادعای نزدیک شدن حجت‌الاسلام رئیسی به اصلاح‌طلبان نیز بخشی از همین پروژه است...

ادعایی که نه تنها هیچ رگه‌ای از آن در گفته‌ها و سوابق حجت‌الاسلام رئیسی یافت نمی‌شود بلکه عقلانی هم به نظر نمی‌رسد که یک کاندیدای نوپدید در جبهه اصولگرایی بخواهد خود را به جریانی نزدیک کند که به هر دلیلی حتی توانایی معرفی نامزد رسمی در انتخابات را هم ندارد و بصورت آشکاری طفیلی دولت اعتدال و رئیس‌جمهور روحانی نیز محسوب می‌شود.

اظهارات تاجیک مبنی بر احتمال نزدیک شدن حجت‌الاسلام رئیسی را می‌توان مثل سایر ادعاهای جریان خاص همچون اعطای املاک نجومی در شهرداری تهران، اعطای بورسیه‌های غیر قانونی در دولت سابق و مقصر بودن شهردار تهران در حادثه پلاسکو ارزیابی کرد که جملگی نه تنها واقعیت نداشتند بلکه صرفاً برای تخریب نمادهای مدیریت جهادی در نظام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار اتاق‌های فکر اصلاح‌طلب قرار گرفتند.

***

جعلیات تازه درباره تئاتر کاندیداتوری جهانگیری

رسانه اصلاح‌طلب: نامزدی جهانگیری به درخواست خاتمی بود، حضرتی: نبود؛ روحانی گفت!

خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا به تازگی درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم، مصاحبه‌ای را با «الیاس حضرتی» فعال اصلاح‌طلب و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی انجام داده است.

ایلنا برای تیتر این مصاحبه از عبارت: «اعلام کاندیداتوری جهانگیری با درخواست خاتمی و موافقت روحانی بود» استفاده کرد.

این در حالی است که حضرتی در متن مصاحبه می‌گوید: با درخواست آقای روحانی قرار شد که آقای جهانگیری این بار سنگین را برعهده بگیرند.

او همچنین می‌افزاید: (جهانگیری) به‌عنوان معاون اول رییس‌جمهوری تاکید می‌کرد که آقای روحانی را رییس خود می‌داند و به هیچ عنوان حاضر به رقابت با او نیست اما در نهایت با درخواست آقای روحانی به میدان آمده و رسماً اعلام کرده به‌عنوان مکمل روحانی و برای دفاع از عملکرد دولت به صحنه آمده است.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش لیدر اصلاح‌طلبان در جریان نامزدی جهانگیری نیز اینطور می‌گوید که:

آقای خاتمی از جمله بزرگانی بود که از ابتدا موافق کاندیدای پشتیبان بود و طبیعتاً تاثیر نظر ایشان در این تصمیم‌گیری بسیار بوده؛ کما این‌که بنده هم موافق این مساله بودم اما به هر حال تاثیر آقای خاتمی بسیار زیاد است...البته صحبت درباره افراد مختلف بود که برخی از دوستان، خودشان تمایل نداشتند یا شرایط را مساعد نمی‌دیدند اما معدل آقای جهانگیری بالاتر از همه بود که به نظر می‌رسد، پیشنهاد اصلاح‌طلبان در این رابطه تصمیمی درست بود و آقای روحانی نیز عاقلانه رفتار کرد.[۴]

*از منظر تحلیلی، این اظهارات و تناقضات از آنرو شکل می‌گیرد که جریان سیاسی خاص قصد ندارد درباره ماجرایی به نام «کاندیدای پوششی اصلاح‌طلبان» واقعیت‌ها را به مردم بگوید و ناراستی می‌کند...

اصلاح‌طلبان به دلیل کارنامه ضعیف آقای روحانی و ایضاً به این دلیل که می‌دانند بر اساس رخدادهای فتنه سال ۸۸، فعلا توانایی معرفی کاندیدای رسمی خود را ندارند؛ اساساً و با بینش تحلیلی، قصدی برای حضور رسمی در انتخابات ۹۶ ندارند.

تناقضات بروز کرده در بحث کاندیدای رسمی، کاندیدای پوششی و ناراستی‌های اصلاح‌طلبان در این زمینه نیز همانطور که در شماره‌های قبلی وبلاگ مشرق پیرامون موضوع کاندیدای پوششی اشاره کرده‌ایم[۵]، به راحتی نشان می‌دهد و اثبات می‌کند ستاد جریان اصلاحات به هیچ وجه من‌الوجوه قصد ندارد ردّ پایی رسمی از خود در انتخابات ۹۶ به جا بگذارد و لذا بصورت رسمی هم هیچ کاندیدایی در این انتخابات ندارد و از هیچ کاندیدایی (ولو پوششی) هم حمایت رسمی نمی‌کند.

در واقع از آنرو که لیدر جریان اصلاحات حاضر نیست همانند «میرحسین موسوی» از روحانی و جهانگیری هم حمایت کند و بیانیه بنویسد؛ سمپات‌ها و رسانه‌های نزدیک به وی مجبور به درج این تناقضات آشکار و اظهارات جعلی می‌شوند.

اما دلیل بروز این تناقضات و اظهارات جعلی چیست؟!

علت ماجرا به طراحی بازی «أنا شریک» از سوی ستاد جریان سیاسی خاص باز می‌گردد.

آنها با عنایت به احتمال باخت آقای روحانی و با توجه به اینکه خودشان هم هیچ کاندیدای رسمی در انتخابات ندارند، یک بازی دوگانه را طراحی کرده‌اند به این نحو که:

_اگر آقای روحانی بازنده انتخابات باشد، اصلاح‌طلبان بیان خواهند کرد که نه او و نه جهانگیری هیچیک کاندیدای رسمی ما نبوده‌اند و ما اگرچه حامی رئیس‌جمهور بودیم اما شکست خورده محسوب نمی‌شویم. و به این طریق خود را از حاد شدن کمای سیاسی که پس از سال ۸۸ بر آنان عارض شده، می‌رهانند.

_و اگر آقای روحانی برنده انتخابات باشد، جریان خاص فی‌الفور اعلام أناشریک کرده و اینطور خواهد گفت که ما علت تامّه رأی‌آوری روحانی بوده‌ایم و بعد از آن هم مشغول تعیین خط مشی برای آقای روحانی، زمینه سازی برای انتخابات ۱۴۰۰ و البته نقد شدید قدرت دولتی و مدیریت کلان نظام خواهند شد.

***

۱_ http://fna.ir/۶W۸DSQ

۲_ http://fna.ir/۲KWKLW

۳_ http://sharghdaily.ir/News/۱۱۹۰۳۶

۴_ http://www.khabarfoori.com/v۲/detail/۱۰۱۱۷۹

۵_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۱۵۴۹




:: موضوعات مرتبط: انتخابات , ,
:: بازدید از این مطلب : 2307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : سه شنبه 29 فروردين 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');