فروریزی ساختمان پلاسکو
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 135
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 832
بازدید ماه : 3094
بازدید کل : 190355
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

در ماجرای آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش نشانان به نحو عجیبی نوعی همدلی و همبستگی ملی میان مردم و مسئولان حکومتی شکل گرفت.

رحم کنید

علی ثقفی در یادداشتی با عنوان "رحم کنید" در خصوص حادثه پلاسکو نوشت:  پدیده های اجتماعی را به دو شیوه تحلیل می‌کنند. جامعه شناس‌ها معمولا به سراغ عوامل ریز و درشت اجتماعی و بررسی میزان تاثیر آنها می روند.
 
اما نوع دیگر تحلیل اجتماعی، گونه ای است که در بیانات امام خمینی(ره) در مواردی مشاهده کرده‌ایم. امام وقتی اتحاد مردم را در شعار علیه شاه دید گفت این وضع کار بشرِعادی نیست. این کار خداست.

در ماجرای آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش نشانان به نحو عجیبی نوعی همدلی و همبستگی ملی میان مردم و مسئولان حکومتی شکل گرفت.
 
با اینکه تیره اندیشی و سیاهی پراکنی برخی در همین فضا مثل همیشه می توانست بر این فضا اثر گذار شود اما بروز احساسات مردمی بسیار پاک و گسترده و عجیب است.
 
در این ماجرا قلب مردم شکسته، محبتی میان اقشار مختلف پدید آمده و جلوه‌های همدلی و همبستگی ملی در شهرهای مختلف شکل گرفته است. مردم به صورت طبیعی برای قدردانی و اظهار  ارادت و خضوع به سوی ایستگاه‌های آتش نشانی روان شده‌اند.
 
ابعاد این همبستگی در حال گسترش است، رئیس سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد کرد برای کمک به کارگرانی که در این واقعه بیکار شده‌اند تا شب عید مردم فقط پوشاک ایرانی بخرند. این پیشنهاد خوبی است که شایسته است از سوی همه جریانهای سیاسی و نخبگان مورد حمایت قرار گیرد.
 
صدا و سیما فراخوان داده و نظرسنجی می‌کند اگر تولیدی پوشاک داشته باشید چگونه افراد بیکار شده پلاسکو را یاری می کنید؟ اقشار مختلف مردم هر یک در این ابراز احساسات ملی در حال نقش آفرینی هستند. آتش نشانها به عنوان یک قشر فداکار و زحمتکش و مظلوم مورد توجه قرار گرفته اند. حرکات خود جوشی از سوی قشر معلم برای آموزش دانش آموزان آن هم به قصد کاستن از زحمات آتش نشانان در حال شکل گیری است.
 
عده‌ای توصیه می‌کنند امسال چهارشنبه سوری برای آسایش و سلامت آتش نشانان مردم آتش افشانی نکنند، که این نیت‌ها بسیار ارزشمند است. همدردی با خانواده های شهیدان در حال عمومیت یافتن است. بازماندگان شهدای آتش نشانی روحیاتی شبیه به مادران و پدران شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از خود نشان می دهند.
 
پیشنهاد دعوت به کار برای بیکاران از سوی مردم در آگهی ها مشاهده می شود. برخی گفته اند حاضرند مغازه هایی را در اختیار این کارگران بیکار قرار دهند تا شب عید که معمولا برای اصناف مستقر در ساختمان پلاسکو دوره رونق کار و جبران رکود سال بوده از دست این افراد نرود. مردم که حرکت کنند دریای عظیم سرمایه های مادی و معنوی به خروش خواهد آمد.   

حس می شود این روحیه پاک و لطیف و منقلب کننده برخاسته از نسیم رحمت الهی است که از قلب های پاک مردم ما در جامعه عطر افشانی می کند. ابتلائات و مصیبت‌ها برای خوبان، امتحان الهی است. اینطور که مردم نشان می دهند آنان در مسیر این موج الهی قرار گرفته اند. اگر همین روند ادمه یابد باید منتظر رحمت و مغفرت و گشایش های الهی عظیم برای جامعه اسلامی خودمان باشیم.

اما نگرانی موجود از سوی همان کانون های سیاه و تاریکی است که در تمام این مدت یکسره منفی بافی کرده، ایرانی و مدیریت ایرانی و امکانات ایرانی را تحقیر کرده، حرکت حاضران در میدان کمک رسانی را نیت خوانی کرده و با سم پاشی بر روی این فضای مطبوع نمی‌خواهد بگذارد  وحدت و الفت و همدلی در میان مردم و مسئولان بر اساس اهداف مقدس ملی و انسانی و الهی در مقابل دشمنان بدخواه و عنود و بد کار گسترش یابد.
 
هیچکس نمی تواند انکار کند این روحیه و این مهربانی ملی امری خداپسند است و هیچکس نمی تواند انکار کند که آنکس که می خواهد این حال خوش گسترش نیابد و از میان برود یقینا خود شیطان است که خواستار دشمنی میان مومنین است.

مراقب این تقابل میان خواست خدا و خواست شیاطین در جامعه باشیم. این روزهای روزهای خاصی است، در این شرایط خواص و نخبگان و سیاسیون و مسئولان کشور می توانند نقشی موثر داشته باشند.
 
خطاب به آنها می گوئیم شما این مردم مهربان، فداکار، عاطفی و نوع دوست را می بینید، به تعبیر امام خدای متعال آنها را برانگیخته تا پشتیبان شما در پیش برد اهداف الهی باشند.
 
این مردم عزیز و مقتدر و مظلوم سی و هشت سال است نجیبانه با تمام فراز و نشیبهای انقلاب ساخته اند و در تمامی ابتلائات از شورشهای داخلی و جنگ تحمیلی و محاصره ی اقتصادی و نامهربانی برخی مسئولین و فساد های موجود در میان برخی از آنها کنار آمده اند.
 
به آنها رحم کنید و خدای نکرده به دمیدن در اختلاف و تفرقه اصرار بر برخی رویه‌های زشت و بد کمک نکنید تا این مردم روزهای خوش و گوارائی را در پیش داشته باشند. رحم کنید.



:: موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 1988
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : سه شنبه 5 بهمن 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
http://p30riazi.mihanblog.com/ در تاریخ : 1395/11/8/5 - - گفته است :
سلام وب خوبی داری.اگه میخوای بازدیدت بره بالا به لینک من برو و ببین


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');