بیسته ویژه خبری شماره 20
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 106
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 648
بازدید ماه : 2163
بازدید کل : 186700
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

نظر بشار اسد درباره سردار سلیمانی

سفیر ایران در سوریه تصریح کرد: از نظر آقای اسد، سردار سلیمانی اسطوره نجات است و هم‌زمان، اسطوره رعب و وحشت برای جریان‌های مقابل.محمدرضا رئوف‌شیبانی، سفیر ایران در سوریه با اشاره به حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به عنوان نماینده مستشاری ایران در سوریه تصریح کرد: بدون تردید سردار سلیمانی مهم ‌ترین فردی بود که در سخت ‌ترین شرایط یعنی زمانی که سوریه در آستانه تسخیر توسط گروه ‌های تروریستی و سقوط دمشق بود، به داد این کشور رسید.وی درمورد ابعاد نگاه رئیس جمهور سوریه به مقوله حضور این سردار ایرانی در جبهه‌ های مقاومت سوریه گفت: از نظر آقای اسد، سردار سلیمانی اسطوره نجات است و همزمان، اسطوره رعب و وحشت برای جریان ‌های مقابل.

نظر یک اصلاح طلب درباره رد صلاحیت هاشمی

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا با ارزیابی روند ثبت نام پنجمین دوره از انتخابات خبرگان رهبری گفت: ثبت نام این دوره از رقابت‌های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از استقبال خوبی برخوردار بود. با نگاه خوشبینانه این حجم بالای ثبت نام‌ می تواند امیدبخش باشد. چرا که بیانگر اعتماد به نفس بالای نامزدهاست که خود را واجد صلاحیت برای ورود به گود انتخاباتی و خدمت کردن به ملت می دانند.وی درباره برخی گمانه‌هاي سياسي و رسانه‌اي درباره احتمال رد صلاحيت چهره‌هايي همچون آيت الله هاشمي رفسنجاني بیان کرد: من احتمال رد صلاحیت آقای هاشمی را بسیار دور و بعید می دانم زیرا رد صلاحیت او هزینه جبران ناپذیری برای شورای نگهبان پدید خواهد آورد. صلاحیت آقای هاشمی با بهانه بالا بودن سن در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 رد شد اما حالا در انتخابات خبرگان چنین بهانه ای وجود ندارد. چرا که مرحوم آیت الله مهدوی کنی با انواع بیماری و کهولت سن ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشت و آقای هاشمی از سلامت کامل جسمی برخوردار است.

 

برجام برد-برد نیست، برد- خورد است!

نماینده عضو جبهه پایداری امروز در جریان تذکر شفاهی خود به مسئولان اجرایی، از رئیس جمهور انتقاد کرد.به گزارش خبرآنلاین، فاطمه آلیا در تذکری شفاهی امروز خود در جلسه علنی مجلس خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: از رئیس جمهور می‌خواهیم به وظایفی که رهبری در مورد برجام به ایشان تکلیف کردند عمل کنند، اکنون غربی ها تحریم‌هایی به بهانه‌ حقوق بشر اعمال می‌کنند تا اموال ملت ما را غارت کنند اما دولت توجهی به این موضوع ندارد.وی افزود: کمیسیون نظارت بر اجرای برجام هم کاری انجام نمی‌دهد آیا آقای ریس جمهور هنوز هم بر این باور هستند که قضیه برجام برد- برد است یا همان برد و خورد است که ما ازهمان روزاول می‌گفتیم؟آلیا همچنین به وزارت ارشاد تذکر داد و گفت: وزارت ارشاد حمایتی از جشنواره انقلابی عمار نداشته و واقعا هنوز هم وزارت ارشاد همان رسومات تساهل و تسامح دولت اصلاحات را می‌خواهد ادامه دهد.

 

مهناز افشار رئیس ستاد انتخابات می شود؟

انتشار اخباری مبنی بر ریاست مهناز افشار بر ستاد انتخاباتی مادر همسرش، بازیگر «نهنگ عنبر» را به واکنش واداشت.به گزارش خبرآنلاین، مهناز افشار هر از چند گاهی مجبور به واکنش به اخبار و شایعاتی می‌شود که به گونه‌ای مرتبط با ازدواج او با فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی‌نژاد است.آخرین نمونه از این دست اخبار که به تازگی در برخی رسانه‌ها منتشر شده، خبری مبنی بر ریاست افشار در ستاد انتخاباتی خانم سوسن صفاوردی همسر محمدعلی رامین است.این بازیگر با اشاره به این که همواره در کانون انواع اخبار دروغین رنگارنگ قرار دارد، اعلام کرد که هیچگونه فعالیت انتخاباتی ندارد. او تمام اخباری را که در این باره در رسانه‌ها منتشر می‌شوند، کذب محض خواند.

عارف تهدید به افشاگری کرد!

محمدرضا عارف، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورایعالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان به تازگی در دیداری سیاسی گفته است: بارها به جوانان عزیز توصیه کردم در شبکه‌های اجتماعی هیجانی و احساسی فعالیت نکنند و در برابر برخی بی‌اخلاقی‌ها واکنش نشان ندهند.به گزارش اعتماد، وی اظهار کرده است: شخصا می‌دانم چه جریانی و از کدام منابع به تولید اخبار کذب و دروغ در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند و اگر در آینده نیاز بود با صراحت بیشتری در این خصوص صحبت خواهم کرد!

تشکیل انجمن مهاجران مکه و منا

عضو هیأت مدیره انجمن مهاجران مکه و منا با بیان اینکه تاکنون خانواده‌های قربانیان فاجعه منا ۳۰ میلیون تومان از بیمه ایران دریافت کرده‌اند، گفت: هنوز یکی از مفقودان فاجعه منا شناسایی نشده است و نمی‌دانیم چرا رئیس سازمان حج و زیارت پرونده منا را بسته اعلام کرد.مرتضی رکن‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص فعالیت‌های انجمن مهاجران مکه و منا گفت: بیش از 90 درصد خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا و مسجدالحرام عضو این انجمن شده‌اند و هم‌اکنون در حال ارسال مدارک هستند.عضو هیئت مدیره انجمن مهاجران مکه و منا با بیان اینکه هدف این انجمن احقاق حقوق جانباختگان و مصدومین فاجعه منا و مسجدالحرام است، گفت: هم‌اکنون خانواده‌های جانباختگان به وکلای انجمن وکالت می‌دهند تا آنها در مجامع بین‌المللی بتوانند حقوق شهیدان این فاجعه را دریافت کنند.وی افزود: در حال حاضر مشغول ثبت‌ انجمن در وزارت کشور هستیم که متاسفانه این روند با کندی و با مشکلات فراوان مواجه است.رکن‌آبادی درباره همکاری سازمان حج و زیارت با این انجمن گفت: همانگونه که آقای اوحدی در نشست خبری خود به همکاری سازمان با انجمن‌های موجود تاکید کرده بود، همکاری خوبی بین ما و سازمان حج وجود دارد و تاکنون 3 جلسه بین اعضای هیئت مدیره انجمن و مسئولین سازمان حج برگزار شده‌ است. ولی این سازمان در خصوص به ثبت رسمی رسیدن انجمن هیچگونه کمکی را نکرده است.

 

ناشران قرآن نسبت به ترجمه الهی قمشه‌ای وفادار نبودند

شاهد ترجمه‌های بسیاری از مفسران قرآنی هستیم که متأسفانه برخی نشریات شیطنت‌هایی مبنی بر تغییر آن‌ها صورت دادند.حسین نوش آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص انتشار خبری مبنی بر ممنوع شدن چاپ قرآن با ترجمه الهی قمشه‌ای گفت: این خبر در سایت‌های بسیاری خبرساز شد که باید بگویم این خبر صحت ندارد.وی افزود: برخی از نشریات متأسفانه در زمان چاپ نسبت به ترجمه قرآن وفادار نبودند و آن را با اشکالات بسیاری به چاپ رساندند که قرار است هفته آینده ترجمه الهی قمشه‌ای و ترجمه‌های چاپ شده را بررسی می‌کنیم و مشکلات پیش آمده را رفع و رجوع خواهیم کرد.سخنگوی ارشاد خاطرنشان کرد: برای بررسی این موضوع با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن و عترت ستادی را تشکیل دادیم تا به درستی این مشکل را بررسی کنند که در آینده‌ای نزدیک نتیجه پایانی را به دوستان منتقل می‌کنیم.

 

نرخ کارت‌های اعتباری با قراردادهای پشت پرده کاهش می‌یابد

محسن صرامی‌فروشانی درگفت وگو با خانه ملت درباره کارت‌های اعتباری لوازم خانگی،خاطرنشان کرد:کاهش مبلغ کارت اعتباری با توافقات میان فروشنده و خریدار در این گونه طرح‌های اعتباری به سادگی امکان پذیر است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیا ن اینکه تزریق پول در جامعه با هدف گذاری خاص می‌تواند منجر به افزایش نقدینگی شود،گفت: با قراردادهای پشت پرده میان فروشندگان و صاحبان کارت ( لوازم خانگی) به سادگی می توان کارت‌های اعتباری را تبدیل به پول نقد کرد.

 

توضیحات فرمانداری تهران درباره علل رد صلاحیت یک نماینده

حمیدرضا رسایی نماینده فعلی مجلس است که برای انتخابات مجلس نهم هم ثبت نام کرده ولی صلاحیتش از سوی هیات های اجرایی احراز نشده است. او در فضای مجازی واکنش‌هایی را به این موضوع نشان داده ولی ناصربخت معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران این اظهارات را تایید نمی‌کند و می‌گوید: رسایی طبق بند 5 ماده 28 قانون انتخابات در هیات اجرایی رد صلاحیت شد. اعضای هیات اجرایی 11 نفر هستند بنابراین هر فرد برای احراز صلاحیت خود باید شش رای بیاورند که رسایی این حد نصاب را نیاورد. باید به این نکته اشاره کرد که هیات های اجرایی مستقل از دولت و وزارت کشور هستند

 

در ائتلاف اصولگرایان بحث بر سر سهم خواهی است

کاظم جلالی رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره این‌که آیا لاریجانی به ائتلاف اصولگرایان می‌پیوندد، گفت: در بحث ائتلاف حرف و حدیث بسیاری وجود دارد ما محوریت روحانیت یعنی روحانیت مبارز و جامعه مدرسین را قبول داریم اما در این نوع ائتلاف‌ها بیشتر سهم خواهی مطرح است به گونه‌ای که برخی دوستان این موضوع را مطرح می کنند که در لیست تهران 20 نفر از قبل تعیین شده‌اند و تمام دعواها بر سر 10 نفر است. از این رو فکر می‌کنیم آن بخشی از اختلافات و دعواهایی که وجود دارد در واقعیت با یکدیگر تطبیق ندارد. براین اساس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ائتلاف مشارکتی ندارد، البته از فراکسیون نیز دعوت نشده است ولی این‌که از آقای لاریجانی به عنوان شخصیت تاثیرگذار اصولگرا دعوت شده و ایشان نماینده بفرستد یا خیر بحثی است که به خود آقای لاریجانی برمی‌گردد.

حواشی کلنگ‌زنی یک بیمارستان

مراسم کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در خیابان شهید مطهری با انتقاد ساکنان همراه شد و حاشیه‌هایی داشت. به گزارش ایسنا، امروز مراسم کلنگ ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در موقوفه عمیدی که با حضور وزیر بهداشت، رییس سازمان اوقاف کشور، استاندار تهران و نایب رییس شورای شهر تهران برگزار شد، با انتقاد مردم و ساکنین محلی مواجه شد. ساکنین محلی به ساخت این بیمارستان و مشکلاتی که ممکن است در پی آن به وجود آید، در حضور مسوولان حاضر در مراسم انتقاد کردند. انتقاد مردم محله به از بین رفتن هویت محله باغ صبا و همچنین امکان نشت آلودگی به علت تخصصی بودن بیمارستان سوانح و سوختگی بود.

روایتی از دیدار اتفاقی ضرغامی با رشیدپور

رضا رشیدپور از دیدار اتفاقی‌اش با سیدعزت الله ضرغامی خبر داد و بخشی از مطالبی که بین این دو درباره کانال تلگرامی خمیازه مطرح شد را نقل کرد.رضا رشیدپور، مجری سابق تلویزیون هم که این روزها برنامه «دید در شب» را در شبکه‌ اینترنتی منتشر می‌کند، درباره دیدارش با سید عزت‌الله ضرغامی (عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی) با انتشار عکسی سلفی از خودشان نوشت: من و رییس

کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که صدایی گرم و آشنا شنیدم. رییس بود. با انرژی و لبخند مشغول پیاده‌روی. مشغول صحبت شدیم و یاد خاطره‌های دور کردیم. از «صبح بخیر ایران» تا «مثلث شیشه‌ای». شاید نقدهای صریح من به ایشان را یادتان باشد، اما همیشه گفته‌ام که شخصیت حقیقی مهندس ضرغامی را از هویت مدیریتی ایشان جدا می‌دانم. رییس فوق‌العاده خوش اخلاق و متواضع است. این را بسیاری از همکاران من هم تایید می‌کنند.موضوع کانال تلگرامی خمیازه را مطرح کردم. با اشتیاق و علاقه فایل‌ها و متن‌هایی که برای امروز آماده کرده بودند را نشانم دادند و گفتند که کانال خمیازه همان شبکه نسیم است اما با مدیریت خصوصی!حرف‌های دیگری هم زدیم که شاید راضی نباشند به انتشارش. اما برای اعلام رسمی مدیریت خمیازه توسط ایشان، اجازه گرفتم.»

 

500 هزار تومان اجاره یک اتاق 10 متری!

در محله زعفرانیه یک اتاق 10 متری با عمر بنای 44 سال به مبلغ ماهیانه 500 هزار تومان اجاره داده می‌شود.به گزارش ایسنا، این اتاق که در طبقه دوم یک ساختمان قدیمی‌ساز واقع شده، دارای آب، برق، گاز و تلفن است. پیش‌پرداختی برای این واحد مسکونی در نظر گرفته نشده است.

 

استدلال جالب یک رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس

شعبان بزرگی دانشجو دکتری جامعه شناسی از رد صلاحیت شدگان انتخابات بابل استدلال جالبی درباره رد صلاحیت خود دارد. به گزارش شفاف، از سالهای پیش به یاد دارم که تنها یک بار به خواستگاری رفتم و همان یک بار هم، پاسخ، "آری"بود:بله را گرفته بودم!! همان وقت ها هم می دیدم که همه خواستگاری ها به "آری"نمی رسند. برای همین وقتی "هیات اجرایی انتخابات"پا بر "نه" گذاشت،غمزدگی به من راه پیدا نکرد. شنیدن پاسخ "نه" در یک خواستگاری سیاسی هم بخشی از مشارکت سیاسی است و ادامه شنیدن همان "قسمت" ست! "نه" برای این بنده کوچک، حکمتی سیاسی دارد!!!

خرج سالانه حقوق کارمندان صداوسیما چقدر است؟

رییس سازمان صداوسیما در صحبتهای اخیرش به مشکلات مالی این رسانه اشاره کرده و گفته است که «دولت در سالجاری حدود 1000 میلیارد تومان در ردیف بودجه جاری به رسانه ملی کمک مالی میکند؛ در حالی که خرج صداوسیما بیش از 3000 میلیارد تومان است که بخشی از آن بدهیهایی است که از گذشته بر دوش رسانه مانده است.» وی یادآور شد: حقوق کارکنان و بازنشستگان رسانه ملی بیش از 1400 میلیارد تومان است و کمکهای دولت حتی به تامین حقوق کارکنان نیز نمیرسد؛ این در حالی است که حقوق کارکنان دولت به صورت جداگانه و مستقیم از سوی دولت پرداخت میشود و بودجه جاری اختصاص یافته به دستگاهها صرف پرداختن به مأموریت آن دستگاهها میشود، در حالی که برای صداوسیما حقوق کارکنان نیز در همان بودجه های که اختصاص مییابد، دیده شده است.

واکنش علیخانی به مصاحبه آقاتهرانی

قدرت‌الله علیخانی هرگونه برخورد و آشنایی نزدیک با آیت‌الله مصباح یزدی را تکذیب کرد و گفت‌: اینکه گفته شده من زیر عمامه آقای مصباح زدم کذب است. حجت الاسلام قدرت الله علیخانی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد ادعای حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در مصاحبه با نشریه رمز عبور مبنی بر اینکه علیخانی زیر عمامه آیت‌الله مصباح یزدی زده است، گفت: چنین حادثه‌ای را تکذیب می‌کنم و بعید هم می‌دانم که آقای آقاتهرانی چنین سخنی را بر زبان آورده باشند. این مسئله از ریشه دروغ است و حتی خود آيت الله مصباح هم این موضوع را تائید نخواهد کرد. آن آقاتهرانی که من در مجلس هشتم با وی همکاربودم و می شناسم این دروغ‌ها را نمی‌گوید.

سید حسن خمینی همچنان نامزد خبرگان است

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی تاکنون تصمیمی برای کناره‌گیری از حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نگرفته است. ثبت‌نام سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرنگان رهبری تاکنون باعث ایجاد اخبار متفاوت و متناقضی شده است، اما پیگیری‌های خبرنگار ایسنا به این رسید که یادگار امام(ره) تاکنون تصمیم برای کناره‌گیری از حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نگرفته و همچنین اخبار منتشر شده مبنی بر عدم احراز صلاحیت او تائید نمی‌شود.

 

چراغ سبز ورود شورلت به کشور

سازمان توسعه تجارت مجوز ورود خودروهای شورلت را صادر کرد.به گزارش خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان توسعه تجارت در بخشنامه ای به گمرک ضوابط ورود خودروهای شورلت را ابلاغ کرد .درمتن این بخشنامه آمده است به پیوست تصویر نامه های مورخ 94.9.24 دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه در خصوص خودرو سواری قابل ورود با انشان تجاری CHEVROLETبه شرح مندرج درنامه فوق الذکر با رعایت آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو و رعایت سایر مقررات و مطابق با مدل های مندرج در گواهی نمایندگی صادره مرکز اصناف و بازرگانان با اعتبار 1398.09.29 جهت اطلاع و اقدام ارسال می گردد.

نظر رهبری درباره اصولگرایی و اصلاح طلبی/ تهدید عارف به افشاگری/ ادعای موتلفه درباره بمب اتمی عربستان/ ادعای بزرگ یک بازیگر!

تغییر جنسیت قاتل بن لادن

سرباز امریکایی که بن لادن را به قتل رسانده بود، تحت تاثیر این قتل جنسیتش را تغییر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، خانم "کریستن" در گذشته مرد بوده و "کریس" نام داشت اما پس از بازگشت از مأموریت و پایان دوره خدمتش در ارتش،‌ زیر تیغ جراحی رفت و تغییر جنسیت داد. او اکنون دیگر مرد نیست بلکه شبیه یک دختر جوان شده است. قاتل "أسامه بن لادن" می نویسد: بنده از کودکی احساس مردانگی نمی کردم بلکه همواره روحم لطیف و زنانه بود اما پس از کشتن بن لادن،‌ ابتدا افسرده شدم و سپس روحیه زنانگی در من بیش از پیش شد و در نهایت تصمیم خودم را گرفتم و تغییر جنسیت دادم.

 

معلم اخلاق دولت احمدی نژاد می خواهد هاشمی و خاتمی را تکه پاره کند!

حجت‌الاسلام آقا تهرانی در گفت‌وگو با ماهنامه رمز عبور: آیت الله مصباح به من فرمودند که به آقای لاریجانی بگو به والله العلی العظیم من در این قصه نه خودم از قبل خبر داشتم، نه همان موقع می‌دانستم، بعد به من خبر دادند که چه شده است. اصلا به من ربطی ندارد، ولی آقای لاریجانی همه برخوردهایش حاکی از این است که شخص آقای مصباح این کار را کرده که بسیار برای خودش بد است. برای خود آقای لاریجانی این کار خیلی زشت است. واقعا دلم می‌سوزد. حاج‌آقا که اساسا اهل این حرف‌ها نیست قسم خورد که به او بگو که بیخودی در دلش نماند و خیال نکند من کرده‌ام. ربطی به من ندارد. در این قصه کاری نداشتم. بچه‌های حاج‌آقا هم معمولا مراعات این مسأله را باید بکنند که می‌کنند که نظرات ایشان باید دقیق اجرا شود و در حرم کارهایی از این قبیل انجام نمی‌دهند و واقعا هم هیچ موقع دنبال این کارها نبوده‌ایم. این‌طوری که نمی‌شود. به همین دلیل در صحبتی هم که‌ درباره آقای هاشمی رفسنجانی کردم گفتم اگر بنا بود امر به معروف و نهی از منکر فیزیکی بکنیم باور کن خاتمی و تو را می‌زدیم تکه‌پاره می‌کردیم. اینجا که تهران نیست، اینجا قم است، ولی ایشان اجازه این کار را به ما نداده است. ما حق نداریم روی کسی دست بلند کنیم یا چیزی را پرتاب کنیم. برای چه این نسبت‌ها را به هر کسی که می‌خواهید می‌دهید؟ خود بچه‌هایی هم که دهه فجر را می‌گرفتند، مثلا آقایی که مسئول برنامه و همایش بود آدم‌های درستی هستند، اصلا اهل این حرف‌ها نیستند. همیشه هم انقلابی و متدین بوده‌اند ولی شیوه‌های آقایان را قبول ندارند.

 

واکنش علی پروین به انتقادهای عجیب ناصر ابراهیمی

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به فرزندش اجازه نداد پاسخ مربی سابق این تیم را بدهد. ناصر ابراهیمی مربی سابق و دستیار علی پروین در تیم فوتبال پرسپولیس مصاحبه ای عجیب انجام داد و عنوان کرد که محمد پسر علی پروین ترکیب پرسپولیس را به دست برخی از افراد خاص می داده تا به نوعی ترکیب این تیم لو برود! این اظهار نظر اما با سکوت خانواده پروین روبرو شد که کمی عجیب بود اما در این باره شنیدیم محمد پروین قصد داشته مصاحبه ای تند و آتشین انجام دهد اما با ممانعت پدرش روبرو شده است. گویا علی پروین به فرزندش اعلام کرده که پاسخی به صحبت های دستیار سابقش ندهد. البته پیگیری های ما نشان داد که پروین از دست ابراهیمی بسیار عصبانی است اما ترجیح داده جوابی به وی ندهد.

 

اصلا توجیه نشدم بالاخره برنامه جبهه پایداری چیست؟

حجت الاسلام و المسلمین شجونی درگفت و گویی درباره چرایی حمایت هایش از احمدی نژاد و اینکه آیا هنوز هم حامی اوست اظهارکرد: ما زمانی به آقای احمدی نژاد رای دادیم، مردم هم رای دادند . اما در دوردوم زمان ریاست جمهوریش به خاطر حاشیه هایی که پیدا کرد ما با او همکاری نکردیم.این عضو جامعه روحانیت مبارزهم چنین درباره نوع نگاهش به جبهه پایداری نیز اظهار کرد: اگرآقای آقا تهرانی و حسینیان دراین جمع باشد من اینها را اصولگرا می دانم اگرهم اینها وابسته به آقای مصباح یزدی باشند من نوکرشان هم هستم ولی اصلا توجیه نشدم که بالاخره آیین نامه و برنامه شان چیست. وی درباره گرایشات جبهه پایداری به احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد دیگر رفته است واگر بازهم بخواهد بیاید شورای نگهبان باید صلاحیتش را تایید کند شورای نگهبان داور است و سوت داوردردست اوست . شورای نگهبان چه احمدی نژاد و چه هرکس دیگر را تایید کرد می تواند بیاید. شجونی درادامه این گفت و گو درارزیابی خود از احتمال اصلاح طلب بودن مجلس آینده با تاکید براینکه محال است مجلس آینده به دست اصلاح طلبان بیفتد خاطرنشان کرد: 35 سال است که اصلاح طلبان نگفته اند بالاخره می خواهند چه را اصلاح کنند آن ها می خواهند امام، انقلاب، قانون اساسی، رهبری، شورای نگهبان، بنیاد شهید، کمیته امداد، سپاه پاسداران و بسیج مردمی بالاخره چه را اصلاح کنند؟

 

کارگردان طنز به GEM TV پیوست

بانی فیلم نوشت؛ انتشار تصویری از مهدی مظلومی در کنار یکی از بازیگران مهاجرت کرده ایرانی در فضای مجازی شایعه خروج مجدد او را از کشور با هدف همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای تائید کرد. کارگردان سریال‌های «بدون شرح»، «کمربندها را ببندیم» و «بانکی‌ها» به تازگی تصویری از خود سر صحنه پروژه‌ای نامشخص در صفحه شخصی‌اش در فیس بوک منتشر کرده است. در این عکس مهدی مظلومی در کنار ریل تراولینگ در کنار بازیگری دیده می‌شود که بی شک چکامه چمن ماه است. حالا مشخص نیست که این سریال همان مجموعه‌ای است که با نام «آبی عشق» وعده پخش بزودی آن از شبکه Gem در ماه‌های اخیر داده می‌شود یا این شبکه در حال ساخت مجموعه‌ای جدید است. دو- سه ماه پیش که خبر پخش قریب الوقوع سریالی به کارگردانی مهدی مظلومی با حضور چهره‌های ناشناس ایرانی و زنانی که بدون حجاب در آن ظاهر شده بودند، در فضای مجازی پیچید، مظلومی واکنش عجیبی نسبت به آن نشان داد. این کارگردان با رد گزینه همکاری خود با گردانندگان شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان Gem، در گفت‌وگویی اعلام کرد که سریال مذکور را برای این شبکه نساخته است و حتماً تهیه‌کنندگانش آن را در اختیار این شبکه قرار داده‌اند!

 

واکنش هاشمی به عدم شرکت در آزمون خبرگان

هاشمی در بخشی از کتاب خاطرات خود مربوط به سال 69 می نویسد:

 

 

نظر رهبری درباره اصولگرایی و اصلاح طلبی

علی لاریجانی عصر امروز در محل ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی دیدار و گفتگو کرد و طی سخنانی اظهار داشت: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند تشکیل یک مجلس انقلابی و کارآمد لازمه ریل گذاری صحیح برای اداره امور کشور است.لاریجانی درخصوص مسیر آینده اصولگرایی نیز افزود: من معتقدم سیاستمدار باید اصول داشته باشد و ابتدا حتما اصولگرا باشد و طبیعتا در مسیر نیز معتقد به تصحیح و اصلاح روشها باشد و همان تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند راه صحیح اصولگرایی اصلاح طلبانه است فرمایش متین و منطقی است. بنابراین انقلابی گری و اصولگرایی با شعارزدگی متفاوت است.

 

ادعای بزرگ یک بازیگر!

محمدرضاﺷﺮﯾﻔﯽ ﻧﯿﺎ ﺩﺭ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺭﺍ بیان کرده است: ‏« ﺣﺎﻻ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮔﻔﺖ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﯾﮏ ﻗﺮﺁﻥ ﻫﺴﺖ، ﯾﮏ ﺩﯾﻮﺍﻥ ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﯾﮏ ﺍﺧﺮﺍجیها و ﺳﯿﻨﻤﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﻗﺒﻞ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻓﯿﻠﻢ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ !

لاریجانی و ائتلاف اصولگرایان

کاظم جلالی رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درباره این‌که آیا لاریجانی به ائتلاف اصولگرایان می‌پیوندد، گفت: در بحث ائتلاف حرف و حدیث بسیاری وجود دارد ما محوریت روحانیت یعنی روحانیت مبارز و جامعه مدرسین را قبول داریم اما در این نوع ائتلاف‌ها بیشتر سهم خواهی مطرح است به گونه‌ای که برخی دوستان این موضوع را مطرح می کنند که در لیست تهران 20 نفر از قبل تعیین شده‌اند و تمام دعواها بر سر 10 نفر است. از این رو فکر می‌کنیم آن بخشی از اختلافات و دعواهایی که وجود دارد در واقعیت با یکدیگر تطبیق ندارد. براین اساس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ائتلاف مشارکتی ندارد، البته از فراکسیون نیز دعوت نشده است ولی این‌که از آقای لاریجانی به عنوان شخصیت تاثیرگذار اصولگرا دعوت شده و ایشان نماینده بفرستد یا خیر بحثی است که به خود آقای لاریجانی برمی‌گردد.

گفت‌وگو با حمید معصومی‌نژاد، رُم!

هفته‌نامه تماشاگران امروز در بخشی از گزارش خود از گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما در رم نوشته: حمید معصومی‌نژاد نوشته: «امیدوارم اتفاقی در ایتالیا بیفتد تا صدای معصومی‌نژاد را بشنویم». این جمله را خیلی دوست دارد و البته حرف‌هایی را که درباره‌اش می‌زنند، دنبال می‌کند: «من هر روز در فضای مجازی هستم و در خیلی از گروه‌ها عضوم. وقتی طنزی می‌گذارند، شوخی‌ای می‌کنند، می‌بینم ولی نمی‌خواهم حساسیتی ایجاد شود و کلا از این شوخی‌ها ناراحت نمی‌شوم». خودش سرشوخی را باز می‌کند: «هیچ‌وقت فکر نکرده بودم که این رم گفتن من ایرادی دارد ولی اگر مشکلی هست، آرام‌تر بیان می‌کنم ... باور کنید فکر نمی‌کردم اینقدر سوژه شود!»

تهدید فرش‌فروشی که به احمدی‌نژاد حمله می‌کند

عبدالرضا داوری از نزدیکان دولت قبل در کانال تلگرامش در مطلبی با عنوان «پیام به برادر فرش فروش» که ظاهرا پاسخ به فردی است که احمدی‌نژاد را نفوذی خوانده بود، نوشته: فرش فروشی می شناسم به نام "ک" که گاه و بیگاه از حجره اش در خیابان خیام به خبرگزاری ها زنگ میزند و علیه رییس جمهور سابق هتاکی می‌کند. این فرش فروش محترم بداند که اسنادی از زمان فعالیت چشمگیرش به همراه رفقا در حوزه فرش های مربوط به کاخ های سلطنتی در سالهای ابتدایی انقلاب در دست داریم که اگر مایل باشند میتوان به بازخوانی این اسناد مبادرت نمود.

 

نظر ولایتی درباره ماجراجویی‌های عربستان

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با سایت بصیرت در پاسخ به این سوال که «دست زدن به این چنین رفتار نمایشی تنش زا در روابط دوجانبه ایران و عربستان مثل اعدام شیخ نمر در موعد اجرای برجام و حل و فصل سیاسی بحران سوریه از نظر شما اتفاقی بوده است؟» گفته: نه، چون اینها از توافق وین راضی نبودند و توقع داشتند امریکایی‌ها و اروپایی‌ها از آنها قاطع تر حمایت کنند و دیگر کشورهای اسلامی نیز از نیروهای افراطی و تروریست‌های مورد حمایت عربستان دفاع کنند. اما دیگر آمریکایی‌ها مستأصل شده اند، چرا که آمریکا حدود پنج سال است که به طور غیر مستقیم از عربستان سعودی در سوریه، یمن و عراق دفاع می‌کند. بالاخره در طول این ده ماه جنگ یمن هواپیماهایی که یمن را بمباران می‌کنند سوختگیری هوایی را امریکایی‌ها انجام می‌دهند، اطلاعات تجمع نیروها را آمریکایی‌ها به سعودی‌ها می‌دهند. در شورای امنیت سازمان ملل متحد یک قطعنامه به نفع عربستان سعودی به تصویب رساندند و نگذاشتند در این مدت در شورای امنیت قطعنامه‌ای بر علیه آنان تصویب شود.

 

ادعای موتلفه درباره بمب اتمی عربستان

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بدون ذکر منبع خبر مدعی شده است: آمریکا اخیرا لو داده‌ است که برای ساخت بمب اتم به ریاض مجوز دادند. امروز عربستان رکورد‌دار جرم و جنایت در سال 2015 است، دولتی که اکنون در ریاض سرکار است یک رژیم جنگ‌طلب است. آنها اکنون به سوی یک راهبرد سنی – عربی علیه ایران پیش می‌روند تا بیداری اسلامی در جهان اسلام را منحرف کنند. اما هوشیاری روشنفکران جهان اسلام و کسانی که دست رد به دلارهای نفتی عربستان زده‌اند این توطئه را خنثی خواهند کرد.

 

آمار آل اسحاق از تعداد بیکاران

یحیی آل‌اسحاق با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور گفته: اشتغال و بیکاری بزرگترین چالش در کشور است. متأسفانه نزدیک به 8میلیون بیکار متقاضی کار در یک سال آتی وجود دارد و این در حالی است که کسانی را که هفته‌ای تنها دو ساعت کار می‌کنند شاغل محسوب می‌کنیم. عمده بیکاران در کشور قشر تحصیل‌کرده هستند. مجلس آینده باید برای موضوع اشتغال فکری اساسی کند.

 

برجسته‌کردن مرجعیت برای تضعیف ولایت است

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه‌های دشمنان در این برهه زمانی گفته: دو قطبی کردن و کادرسازی درون مجلس خبرگان برای آینده را در نظر دارند برخی از این دیدارها هم با مرجعیت برگزار می‌شود و کسانی که حتی به مرجعیت توهین می‌کنند برای تضعیف ولایت فقیه مرجعیت را می‌خواهند برجسته کنند.

پرونده‌های بدتر از کرسنت در راه است

علیرضا زاکانی در نشست خبری در خبرگزاری فارس با موضوع بررسی ابعاد پرونده کرسنت و قراردادهای جدید نفتی مدعی شده: زنگنه (وزیر نفت) و دوستانش در گذشته آسیب جدی به حوزه نفت و گاز کشور وارد کردند و نباید این خطاها تکرار شود. پس از تذکرات مکرر درباره تبعات قراردادهای نفتی جدید، زنگنه و دوستانش بی‌توجه به نقد کارشناسی این قراردادها خود عمل کردند. مشاهده می‌کنیم قراردادهای جدیدی در حال پایه‌‌گذاری است که کرسنت‌های متفاوت از آن خارج می‌شود؛ محکومیت عناصری که در کرسنت فساد کردند در دستگاه‌ قضایی مشخص شد اما وزارت نفت اهتمامی برای انعکاس این محکومیت به دادگاه لاهه ندارد، تا این فساد رفع شود و کسی مثل حمید جعفر که بنیاد فساد را در قرارداد کرسنت گذاشت، محاکمه شود و تبعات این فساد خود را پس‌ دهد. حتی برخی کسانی که در کرسنت پول دریافت کردند امروز برای ثبت‌نام در مجلس شورای اسلامی آمدند و برخی مدعیان دولتی هم که مدعی مبارزه با فساد هستند نامشان در پرونده سیاه کرسنت است.

ناراحتی ناخدای خونین شهر از «جز جز»های کیمیا

ناخدا یکم تکاور نیروی دریایی هوشنگ صمدی به بهانه پخش سریال کیمیا و نمایش صحنه های دفاع از خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ، گفت و گویی با روزنامه بامداد انجام داده و در انتقاد از این سریال گفته: من کاری به زوایای هنری سریال ندارم. اما نسبت به دو مورد از این مجموعه تلویزیونی معترض هستم که با خود عوامل هم صحبت کرده ام. عوامل این فیلم به خاطر تحریفی که در واقعیت انجام دادند، خیلی مدیون ماشدند. تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر 103 نفر شهید و 290 نفر جانباز دادند. جانبازان ما از 10 درصد مجروحیت تا 5/92 درصد را متحمل شدند. نمونه بارز و زنده این جانبازان فرمانده نیرو دریایی، دریادار حبیب سیاری است که از مدافعان دلاور خرمشهر بود. مجروحیت ایشان 75 درصد است. جانبازی داشتیم که سال گذشته با 93درصد مجروحیت شهید شد. بنده نیز 34 درصد جانباز هستم. من 8 بار زخمی شدم ولی خرمشهر را ترک نکردم. یک بار خودم زخمی شده بودم اما متوجه نشده بودم. مامور آبی که مسئول پر کردن قمقمه های ما بود متوجه جراحت من شد. یک دفعه به پایم نگاه کردم که غرق در خون بود. تیر از یک طرف ران پایم وارد شده و از طرف دیگر خارج شده بود اما به قدری درگیر نبرد سنگین بودیم که متوجه نشده بودم. مورد دیگر بیسیم چی من بود که از بچه های آبادان بود. دیدم از درد به خودش میپیچد. یک دستش قطع شده ولی همچنان در میدان مشغول فعالیت بود. ما چنین افرادی داشتیم. ولی کدام یک از آن ها را در این سریال کیمیا می بینید؟ آیا خرمشهر را فقط همین 4-5 نفر نگه داشتند؟ کلاه سبزها و کماندوها در سریال کیمیا کجا هستند؟ این یک مورد. مورد دیگری که به آن معترض بودم نحوه جنگیدن این افراد بود. من از آقای رئوفی که مدیر تولید این سریال هستند، پرسیدم مشاور نظامی شما چه کسی بوده؟ این نوع حرکات در جنگ معقول نیست. این چه نوع پریدن است؟ ما در آبادان به این نوع پریدن ها میگوییم جِز جِز!

 

پالایشگاه‌های ایران درآستانه ورشکستگی

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با مهر با تایید زیان ده بودن اکثر پالایشگاه‌های نفت کشور، گفت: علت زیان ده بودن پالایشگاه‌های نفت ایران تولید مازوت زیاد است نه کاهش قیمت نفت خام و اگر سهامداران پالایشگاه‌ها به دنبال اجرایی کردن برنامه‌های تبدیل مازوت به بنزین یا گازوئیل نروند، همیشه با حاشیه سود پایین یا ضرر دهی باید فعالیت کنند. وی با اعلام اینکه اگر قیمت نفت خام کاهش پیدا کند در واقع برای پالایشگاه‌ها باید مناسب باشد که خوراک آنها ارزان شود ولی مشکل تولید مازوت یا نفت کوره زیاد است، تصریح کرد: بنابر این در شرایط فعلی اجرای پروژه‌های تبدیل مازوت به فرآورده‌های ارزشمند از نان شب واجب تر است. معاون وزیر نفت همچنین در پاسخ به این پرسش مهر که بار مالی کاهش ظرفیت تولید نفت کوره به کمتر از ۱۰ درصد در پالایشگاه‌ها چقدر است؟ بیان کرد: حجم سرمایه گذاری بسته به ظرفیت پالایشگاه متفاوت است. برای نمونه، هزینه این تبدیل سازی در پالایشگاه اصفهان ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار و همچنین بندرعباس به همین مقدار است.




:: موضوعات مرتبط: بسته ویژه خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 829
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : دو شنبه 21 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');