بیسته ویژه خبری شماره 18
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 127
بازدید هفته : 658
بازدید ماه : 2173
بازدید کل : 186710
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

در موعظه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد

نظر روحانی درباره نهم دی

رئیس جمهور در جریان سخنان خود در دیدار رهبر انقلاب با مسئولان نظام، مقامات خارجی و اقشار مردم به مناسبت هفته وحدت به 9 دی سال 88 نیز اشاره و تأکید کرد: 9 دی، روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولایت فقیه و ولی فقیه بود. امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه برنامه‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب تأمین شده است و شکر این نعمت با وحدت بیشتر و کمک به دنیای اسلام برای نجات کشورها از تروریسم و دخالت بیگانگان میسر خواهد بود.

سردار جزایری: نرمش با فتنه 88 تکرار نخواهد شد

سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نظام با تأسی به امام (ره) در حفظ اصول، مبانی، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مصالح و منافع ملی با کسی شوخی ندارد گفته: نظام در برخورد با اشخاصی که بنا به بعضی سوابقشان برای خود مصونیت قائل هستند و علیه انقلاب مشغول توطئه چینی هستند، تعارف نخواهد کرد و اگر در فتنه 88 با عده‌ای از سران و کارگزاران فتنه با نرمش و نوعی اغماض برخورد شد اینبار و در صورت تکرار ملت فهیم ایران از آنها نخواهند گذشت.

۱۸عضو کابینه احمدی‌نژاد در راه مجلس

۱۸عضو از کابینه نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات مجلس شده‌اند. علی نیکزاد، پرویز کاظمی، مسعود میرکاظمی٬ صادق خلیلیان٬ حمیدرضا حاجی‌بابایی٬ محمد حسینی، مرضیه وحیددستجردی، محمد ناظمی اردکانی٬ محمد سلیمانی٬ محمدحسن طریقت منفرد٬ فریدون عباسی، محمدرضا میرتاج‌الدینی٬ پرویز داوودی، فاطمه واعظ جوادی٬ محمد عباسی٬ محمدمهدی زاهدی٬ اسدالله عباسی و مهرداد بذرپاش سابقه همکاری با احمدی‌نژاد را دارند.

کردهای ترکیه خواهان خودمختاری شدند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، درخواست صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها برای خودمختاری کردها را "خیانت" توصیف کرده است. اردوغان گفته "چیزی که یکی از موسسان (حزب) گفته، خیانت و تحریک است."

به گزارش بی‌بی‌سی، اشاره او به اظهارات آقای دمیرتاش است که از موسسان حزب دموکراتیک خلق‌ها است. رسانه‌های ترکیه گفته‌اند که آقای دمیرتاش روز یکشنبه گفته بود که "کردهای ترکیه باید تصمیم بگیرند در خودمختاری زندگی کنند یا تحت حکومت استبدادی یک نفر." اردوغان گفته است مردم و قانون به آقای دمیرتاش و سایر افراد "درس خواهند داد." حزب دموکراتیک خلق‌ها و سایر گروه‌های طرفدار کردها خواهان خودمختاری کردها در مناطق کردنشین ترکیه شده‌اند. رئیس‌جمهوری ترکیه این اظهارات را خلاف قانون اساسی خوانده است. دادستانی ترکیه تحقیق در باره اظهارات آقای دمیرتاش را شروع کرده‌ است.

عربستان دست به دامن ارتش کویت شد

رسانه‌های داخلی کویت خبر می‌دهند که این کشور تصمیم گرفته‌ است برای جلوگیری از عبور نیروهای حوثی از مرز یمن و عربستان، به این منطقه مرزی نیروی نظامی اعزام کند. روزنامه کویتی «القَبَس» به نقل از «منابع آگاه» نوشت که کویت تصمیم گرفته‌ است نیروی زمینی خود را در نبرد علیه حوثی‌ها به‌ کار گیرد و برای این کار یک گردان توپخانه نیز برای هدف قرار دادن مواضع حوثی‌ها اعزام می‌کند. کویت هرچند جزئی از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی برای بمباران هوایی شیعیان حوثی است، اما تاکنون از اعزام نیروی زمینی خود به این درگیری‌ها خودداری کرده‌ بود.

ابراز نگرانی آمریکا از کشته شدن رهبر تروریست‌ها

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه هفتم دیماه گفته است، حملات هوایی روسیه به مواضع گروه‌های مخالف بشار اسد، مانند حمله‌ای که به کشته شدن زهران علوش، رهبر گروه جیش الاسلام منجر شد، پیام متناقضی را برای گروه‌هایی که در مذاکرات برای صلح حضور دارند، ارسال می‌کند. به گزارش رویترز،‌ تونر گفته که این حملات باعث پیچیده شدن تلاش‌ها در این زمینه می‌شود.

ادعاهای فرح پهلوی درباره گفت و گوی تمدن‌ها

بخشی از سخنان فرح پهلوی در گفت و گو با یکی از تلویزیون‌های فارسی‌زبان مورد توجه برخی از این رسانه‌ها قرار گرفته که در آن وی مدعی شده: «...فکر می‌کنم چهار-پنج سال قبل از این جریانات[انقلاب] با کمک آقای داریوش شایگان و حسین ضیایی و یک آقای فرانسوی، روژه گارودی اسمش بود...که قبلا کمونیست بود و بعدا خیلی مذهبی شد، بعد طرفدار ما شد...آمد من را دید و بعد طرفدار جمهوری اسلامی شد ولی این فکرها را هم داشت...همین گفتگوی تمدن‌ها. و خب، ما این سازمان را درست کردیم با ریاست آقای داریوش شایگان. چند سال پیش از این اتفاقات، من یک بنیاد فرهنگی به‌نام خودم درست کرده بودم که محلش در باغ فردوس بود...بعد آنجا یک کنفرانسی بود که دانشمندان مختلف را از ممالک مختلف دنیا را دعوت کردیم که آمدند، و اگر اشتباه نکنم، آقای پرویز تناولی را با چند نفر فرستادیم در آمریکای جنوبی و یک مقدار از اشیای آمریکای جنوبی برای اولین بار در آنجا به نمایش گذاشته شد.» آن موقع، ما در این قسمت می‌خواستیم کار کنیم که در جشنواره هنر شیراز هم مطرح شد.

فرح در مورد نسبت داده شدن «گفتگوی تمدن‌ها» به سید محمد خاتمی گفته: «مثل اینکه آقای خاتمی گفتند که گفتگوی تمدن‌ها، مال ایشان است. خب من هم نامه‌ای نوشتم به یونایتد نیشنز (سازمان ملل) و این ور و آن ور، و در مصاحبه‌ها هم گفتم اول فکر می‌کنم ایشان بهتر است با تمدن خودشان یاد بگیرند گفتگو کنند...»

احمدی‌نژاد تمام شده است یا نه؟

داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم و فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره راهبرد اصلاح طلبان برای مواجهه با دولت احمدی نژاد در انتخابات مجلس دهم به آریا گفت: عملکرد دولت احمدی نژاد به عنوان عملکرد تفکر اصولگرایی برای اصلاح طلبان دارای اهمیت زیادی است. اصلاح طلبان در کنار نقد عملکرد دولت احمدی نژاد نیاز دارند عملکرد مجالس چند دوره گذشته را که اصولگرایان در آن اکثریت را داشتند، نقد کنند. جریان اصولگرا به نحله های مختلفی قابل تقسیم است. آنچه که اصلاح طلبان از آن احساس خطر می کنند عمدتا تفکر تندروها و طرفداران احمدی نژاد است که بیشترین آسیب را به کشور زده است. بنابراین در شرایط فعلی نیازی نیست که کل عملکرد اصولگرایان به شکل کلی مورد نقد قرار گیرد بهتر است بر اقدامات دولت احمدی نژاد به عنوان بخشی از تفکر اصولگرایی که به سمت افراط گرایش داشته متمرکز شوند. این دوران باید به شکل مناسبی نقد شود تا با نقد موثر این تفکر بتوانیم خطرات قدرت گرفتن اصولگرایان را به مردم تشریح کنیم. نباید احساس شود که دوران احمدی نژاد به تاریخ پیوسته است. تفکر احمدی نژاد و طرفداران آن همچنان موجود و خطر آفرین است. احساس خطر جدی از ناحیه قدرت گرفتن مجدد این تفکر برای آینده کشور، نظام و منافع ملی هنوز وجود دارد و باید به شکل مناسبی استراتژی اصلاح طلبان گوشزد کردن خطرات شکل گیری یک دوران احمدی نژادی دیگری باشد و به تشریح چارچوب های تفکری بپردازند که در دوران احمدی نژاد حاکم بوده است.

تعداد معتادان خیابانی ۱۰ برابر شده است

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تعداد معتادان خیابانی در کشور ۸ تا ۱۰ برابر شده است، گفت: در حال حاضر تعداد معتادان متجاهر تنها در شهر تهران ۱۵ هزار نفر است، این در حالی است که در سال ۸۵ این رقم به کل کشور تعلق داشت. سعید صفاتیان در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه در سال ۸۵ در ستاد مبارزه با مواد مخدر موضوع ساماندهی معتادان خیابانی مطرح شده بود، گفت: در آن زمان تعداد این گروه از معتادان در کل کشور ۱۵ هزار نفر بود که متاسفانه در حال حاضر این تعداد به ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر رسیده است.

جاذبه روحانیت روزافزون است

آیت الله سید احمد خاتمی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت علمای واقف خیر اندیش در مشهد گفت: از آنجا که دین مبین اسلام دین فرا جناحی است لذا علمای این دین نیز واجد این مشخصه هستند و نباید آنها را به یک صنف محدود کرد. روحانیت بیش از هزار سال است که دارای جاذبه است و این جاذبه به رغم جنگ های روانی علیه آن روزافزون می باشد. به همین دلیل برخی نامزدهای انتخاباتی نیز در صدد هستند خود را به ائمه جمعه شهر ها نزدیک کنند که این نشان دهنده عشق مردم به روحانیت است. این جاذبه امری بیرونی، تبلیغاتی و رسانه ای نیست بلکه عشق درونی است که مردم نسبت به علمای واقعی ابراز می کنند.

دولت سال 95 توان پرداخت یارانه را ندارد

محمدحسن پیوندی معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم سالگرد پنجاه و یکمین سال تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: شرایط کشور و صنعت پتروشیمی به هم تنیده شده اما متاسفانه این صنعت مورد بی‌مهری قرار گرفته است.وی با اشاره به اینکه سال آینده، سال سختی برای اقتصاد کشور است، گفت: به دلیل بازی با قیمت نفت خام که توسط مصرف‌کنندگان انجام شده نه تولیدکنندگان درآمدهای نفتی کشور کاهش یافته است به طوریکه دولت توان پرداخت یارانه‌های نقدی را نخواهد داشت.معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: البته این موضوع خوب است چرا که می‌توان وابستگی کشور را به درآمدهای نفتی را کاهش داد اما قطعا بین بودجه جاری و سرمایه‌ای کشور عدم تعادل ایجاد خواهد شد. همچنین فشار زیادی بر وزیر نفت برایی بالانس کردن اقتصاد خواهد آمد.

 

باید علیه آمریکا در دادگاه لاهه اقامه دعوا شود

سردار محمدرضا نقدی، در خصوص اقدامات اخیر آمریکا در قبال ایران یعنی برداشتن غرامت از پول های بلوکه شده ایران و محدودیت ویزا اظهار داشت: این اقدامات آمریکا از این جهت است که مسئولین دیپلماسی ما در مقابل آنها بسیار کوتاه آمده اند: هرچقدر ما در مقابل آنها ضعیف برخورد کردیم، آنها نیز هر روز فشارهای بیشتری به ما وارد کردند؛ اگر از روز اول در مقابل آنها کوتاه نیامده و مسئولین جنایت های آمریکا را توجیه نکرده بودند، امروز شاهد وضع چنین قوانینی از سوی آمریکا نبودیم. مسئولینی که قسم خورده‌اند تا از حقوق مردم دفاع کنند، امروز باید علیه تصویب چنین قانون‌هایی در آمریکا در دادگاه لاهه اقامه دعوا کنند.

 

ایرانی ها دوست دارند چه کسی رئیس جمهور آمریکا شـود؟

پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در مقاله ای به قلم دکتر مجید رفیع زاده نوشت: گرچه تهران یک نظام کاملا متفاوت را در آمریکا ترجیح می دهد، با این وجود بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی را بر دیگران ترجیح می دهد.پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريکايي در مقاله اي به قلم دکتر مجيد رفيع زاده نوشت: گرچه تهران يک نظام کاملا متفاوت را در آمريکا ترجيح مي دهد، با اين وجود بين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريکا يکي را بر ديگران ترجيح مي دهد و آن برني ساندرز سناتور دموکرات است.سياست ها و موضع گيري هاي نامزدهاي انتخاباتي آمريکا درباره توافق هسته اي، خاورميانه( غرب آسيا) به ويژه سوريه، اسرائيل، عراق و خليج( فارس) از جمله موضوعاتي هستند که ايران در بررسي و انتخاب نامزد مناسب تر( براي منافع خودش) مدنظر گرفته است.زماني دموکرات ها و جمهوري خواهان ديدگاه هاي تقريبا مشابهي درباره ايران داشتند، اما در چند سال اخير اختلافات آنها در اين خصوص افزايش يافته است.از آنجايي که دموکرات ها احتمالا به توافق هسته اي بيشتر پايبند خواهند بود، ايران راه ساده تري در جلب موافقت شوراي امنيت سازمان ملل براي لغو تحريم هاي فلج کننده بين المللي در پيش خواهد داشت. اين موضوع( پايبندي آمريکا به توافق هسته اي) مشروعيت بين المللي ايران را افزايش خواهد داد که به تسهيل فعاليت هاي تجاري و نظامي آن در ديگر کشورها کمک خواهد کرد.اين در حالي است که جمهوري خواهان افزايش نفوذ ايران را در خاورميانه تهديدي براي امنيت ملي آمريکا قلمداد مي کنند. جمهوري خواهان بيش از دموکرات ها از افزايش فعاليت هاي نظامي ايران در عراق و سوريه انتقاد مي کنند. نامزدهاي دموکرات ها ترجيح مي دهند آمريکا در عراق و افغانستان نيروي زميني کمتري به کار گيرد و برهمين اساس چشمان خود را بر روي تحولات ناشي از اين خلاء مي بندند.دموکرات ها خواهان نزديکي بيشتر با تهران هستند. در صورت انتخاب يک رئيس جمهور دموکرات در آمريکا، تهران احساس مي کند از قدرت بيشتري براي اعمال نفوذ به منظور به دست آوردن مشروعيت و تقويت جايگاه جهاني اش برخوردار خواهد بود. دموکرات ها درباره نبرد ايران عليه دولت اسلامي ( گروه داعش) در عراق و سوريه ديدگاه مثبتي دارند. البته اين موضوع گيري براي کوتاه مدت است و در آن تبعات بلندمدت دخالت نظامي ايران و حمايتش از عوامل شيعه در منطقه ناديده گرفته شده است.

 

آماده همکاری برای تبیین موسیقی حلال هستیم

محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» که دوشنبه شب هفتم دی ماه در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد گفت: اینکه می گوییم موسیقی حلال و حرام داریم نشان دهنده دقت فقه اسلامی و ظرافت های فقهی است که باید در شکل درست آن کارهای بیشتری روی آن انجام داد. به اعتقاد من دانشمندان و متفکران موسیقی باید میزان صحیح موسیقی حلال را مشخص کنند و با استفاده از دانشی که دارند روی این موضوع کارهای بیشتری را انجام دهند. ما پیامبری به نام حضرت داود داریم که که مناجات هایش با خداوند موسیقایی بوده است از سوی دیگر فتوای فقهای ما در حوزه موسیقی مبنی بر حرام بودم در زمانی است که موسیقی متناسب با مجالس لهو و لهب باشد. یعنی موسیقی مناسب مجالس سالم و حلال هم است که به طور حتم تشخیص این موضوع به عهده دانشمندان موسیقی است

 

ورود فاضلاب تصفیه نشده به خلیج فارس، دریای عمان و خزر

حسن محمدی، هماهنگ‌کننده برنامه محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان با اشاره به اهمیت زیست محیطی این دو پهنه آبی اعلام کرد: "۳۰ درصد از فاضلاب منطقه بدون تصفیه وارد خلیج فارس و دریای عمان می شود و این میزان در مورد کشورهای عربی ۷۰ درصد است."آقای محمدی در مورد ورود فاضلاب به دریای خزر، بزرگترین دریاچه جهان گفت: "۶۰ درصد از فاضلاب شهری تصفیه نشده وارد دریای خزر می‌شود."میزان آلودگی دریای خزر در سال های اخیر به حدی افزایش یافته است که چندی پیش کارشناسان نسبت به انقراض دو گونه ماهی خاویار و کیلکا هشدار دادند.کارشناسان، آلودگی دریای خزر را به چند نوع صنعتی، کشاورزی، میکروبی و بیولوژیکی تقسیم می‌کنند.

معاونی که نمی خواهد به دولت فشار بیاورد!

رئیس سازمان سینمایی تأکید دارد که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هیچ گونه دخالتی در کار هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر نداشته‌اند.حجت‌الله ایوبی در گفت‌وگویی درباره گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر، توضیح داد: این بدگمانی است؛ هم به کمیسیون فرهنگی مجلس و هم به مجموعه سازمان سینمایی و دبیرخانه، هیأت انتخاب جشنواره فجر.وی اضافه کرد: نمایندگان محترم مجلس پیش از این حرف‌هایشان را زده‌اند و هیچ دخالتی در کار هیأت انتخاب ندارند. میان ما و آنان اعتماد متقابل وجود دارد و آنها خوب می‌دانند که هیأت انتخاب جشنواره، همه ملاحظات را رعایت می‌کند.این مدیر سینمایی تأکید کرد: حضور یا عدم حضور هیچ کس را در هیأت انتخاب جشنواره نه تأیید می‌کنم و نه نفی.ایوبی در پاسخ به ایسنا که خواستار پاسخ صریحی برای حضور یا عدم حضور نمایندگان در هیات انتخاب بود، گفت:‌ کمیسیون فرهنگی هیچ دخالتی در این زمینه ندارد.ایوبی با اشاره به درج خبر تقاضای بودجه 6 برابری که از سوی یکی از مدیران زیرمجموعه سازمان سینمایی منتشر شده بود، یادآور شد: ‌شاید بهتر بود این خبر اعلام نمی‌شد تا توقع ایجاد نکنیم زیرا حاضر نیستیم به دولت فشار بیاوریم. این دولت متعلق به مردم است و مردم هم ملاحظات را درک می‌کنند. با این حال اگر افزایش قابل توجهی در بودجه سینما داشته باشیم، سپاسگزار خواهیم بود و بهتر می‌توانیم برنامه‌های خود را پیش ببریم.

 

سرقت شبانه از خودروی رضا رشیدپور

رضا رشیدپور مجری برنامه اینترنتیِ «دید در شب»، شب گذشته از دستبرد به خودرو و سرقت مدارک و لپ‌تاپ خود که حاوی تصاویر و فیلم‌های شخصی‌اش بود خبر داد. رشیدپور شب گذشته با انتشار عکسی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:«جلسه اتاق فکر دید در شب ساعت دوازده و نیم شب تمام شد. برگشتم به دفتر کارم که لوازم شخصی‌ام را بردارم، کمتر از پانزده دقیقه طول کشید. همسایه‌مان هراسان خبر داد که چند نفر سوار بر یک خودروی نقره‌ای‌رنگ، ماشینتان را زدند! تمام اسناد و مدارک، لپ‌تاپ قدیمی‌ام پر از فیلم‌ها و عکس‌های شخصی، وجه نقد و ... همین یک ساعت پیش اتفاق افتاد.»این سایت می‌افزاید: رضا رشیدپور مدتی است با اجرای برنامه «دید در شب» در فضای مجازی، مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گرفته است. همچنین رشیدپور در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مجری کمپین‌های حسن روحانی بود و پس از روی کار آمدن دولت روحانی در برخی از سفرهای استانی این همکاری ادامه داشت.

 

حقوق كارمندان چقدر افزايش می‌يابد؟

بر اساس ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری ، دولت ملزم به افزایش حقوق کارکنان خود متناسب با نرخ تورم شد تا از این طریق توان مالی کارمندان کاهش نیابد .برهمین اساس نیز رییس جمهور با ابلاغ ضوابط مالی ناظر بر بخشنامه بودجه ۹۵ کل کشور افزایش 10درصدی حقوق کارمندان دولت در سال 95 و عیدی 750 هزار تومانی کارمندان را پیشنهاد داده است، که رقم عیدی نسبت به سال گذشته رشد 3.2درصدی را نشان می دهد و همچنین رقم افزایش حقوق در صورت تصویب نهایی، بعد از سال‌ها زیر 14 درصد رشد پیدا خواهد کرد.براساس این گزارش سخنگوی دولت نیز چندی پیش گفته بود که در لایحه بودجه 95 پیش بینی شده نرخ تورم سال آینده به زیر 11 درصد برسد این در حالی است که سال گذشته نیز دولت حقوق کارمندان را در بودجه 94 متناسب با نرخ تورم اسفند 93 که 14 درصد بود تعیین و پرداخت کرد اما یک نکته باقی می ماند و آن این است که زمان بررسی بودجه 94 نرخ تورم آذرماه حدود 16.8 درصد بوده است و به عبارت دیگر دولت پیش‌بینی کرده بود نرخ تورم تا 3 ماه پس از آن 14 درصد خواهد شد و حقوق کارمندان را فقط 14 درصد افزایش داد این در حالی است که نرخ تورم اسفند سال 93 به 15.6 درصد رسیده بود.شاید بتوان با تجربه بودجه 94 اینگونه پیش‌بینی کرد که نرخ تورم تا پایان سال به 10 درصد خواهد رسید؟!اما نباید فراموش کنیم که کارگران در سال جاری هزینه های معیشتیشان حداقل 20 درصد بیشتر شده و چالش کسری درآمد آنها افزایش یافته است و متأسفانه مردم هنوز از گرانی هایی گله دارند که هر چند عدد تورم مستقیم در آنها دخیل نیست اما در هر حال تاثیر گذار است و با افزایش حقوق 10 درصدی مشکلات مردم کمتر نخواهد شد.

 
پرداخت یارانه تنها به دو دهک از افراد جامعه؟!

یک کارشناس اقتصادی گفت: به نظر می رسد در بودجه 95 سمت و سوی دولت صرفه جویی خواهد بود و پرداخت نقدی عملا کنسل خواهد شد.مصطفی صفاری کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اولویت بندی دولت در تخصیص بودجه 95 گفت: به دلیل عدم ارائه لایحه و برنامه ششم توسط دولت در حال حاضر نمی توان راجع به آن قضاوت کرد.وی با بیان اینکه بودجه باید منطبق با برنامه ششم باشد گفت: برنامه ششم زمانی که به تصویب می رسد جداولی در آن ضمیمه شده است تا اهداف و زمانبندی پوشش برنامه ها مشخص شود.این کارشناس اقتصادی در همین راستا افزود: به نظر می رسد بودجه 95 باید تولید محور و صادرات محور باشد و سیاست های دولت مسلما در جهت توسعه اقتصادی باشد.صفاری با بیان اینکه قیمت نفت در بودجه با نرخ 35 دلار بسته شده است ادامه داد:مسلما با احتساب درآمدهای نفتی دولت در سال آینده یارانه در آن جایی نخواهد داشت و توجیه پذیر نخواهد بود و قطعا سال آینده برنامه پرداخت یارانه به 70 میلیون نفر منتفی خواهد بود.صفاری در پایان افزود: به نظر می رسد در بودجه 95 سمت و سوی دولت در صرفه جویی خواهد بود و پرداخت نقدی عملا کنسل خواهد شد.

هنوز فتنه تمام نشده

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید براینکه هنوز فتنه تمام نشده و تصور نکنیم دشمن از ما دست برداشته است، گفت: امروز شاهدیم که هنوز مرکب برجام خشک نشده، مسئله سرقت اموال ایران توسط آمریکا پیش آمده که واقعاً خجالت‌آور بوده و نقض برجام است.آیت الله محسن مجتهد شبستری، در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) و تقدیر از بصیرت مردم در 8 دی 88 که در حسینه بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با اشاره به نشانه‌هایی که در زمان ولادت پیامبر اسلام (ص) ظاهر شد، اظهار داشت: تفسیر امام خمینی (ره) از تخریب 14 طاق از طاق‌های کسری این بود که اشارتی است به اینکه بعد از 14 قرن طومار سلطنت به هم پیچیده و اسلام حاکم می‌شود.

بیانیه‌های سیما و وزارت خارجه دردی دوا نمی‌کند

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران در مورد اتفاقات و بیانیه‌هایی که بین صدا و سیما و وزارت امور خارجه در مورد مصاحبه فردوسی پور با ظریف وزیر امور خارجه ایران صورت گرفت به خبرنگار مهر گفت: به نظر من ابهام در صدا و سیما بود، بالاخره مکانیسم مصاحبه‌ها باید معلوم باشد. اینکه وزیر امور خارجه مورد پیگیری یکی از اهالی رسانه قرار گرفته و در مورد دیپلماسی ورزشی و فوتبال گفتگو کرده، به نظرم کار خوبی انجام داده و احترام گذاشته است.وی در ادامه افزود: من می فهمم که برنامه 90 صرفا ورزشی است اما به هر حال این ابهامی بود که در صدا و سیما بین مجری برنامه 90 و مسئولانش وجود داشت.آصفی در مورد تردد بیانیه‌ها بین وزارت امور خارجه و صدا و سیما گفت: داغ کردن این موضوع نه به سود وزارت امور خارجه است و نه به نفع صدا و سیما. پاسخ مثبت آقای ظریف در مورد پاسخگو بودن کار خوبی بوده اما پرداختن به این موضوع ها دردی از جامعه دوا نمی‌کند.

اطلاع دارم که قرار است انحصار خبرگان قدری شکسته شود

حجت الاسلام سید احمد هاشمی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری اظهار داشت: ما نباید خبرگان را در افرادی خاص، جریانی خاص یا سِنی خاص انحصاری کنیم زیرا مجلس خبرگان جایگاه ویژه خود را دارد و باید انحصار افراد و جریان‌های خاص در این مجلس شکسته شود.برادر شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه باید سعی کنیم از جوانان مجتهد و افکار مختلف بیشتر برای مجلس خبرگان استفاده کنیم٬ اظهار داشت: طبق آنچه بنده اطلاع دارم همه می‌خواهند انحصار خبرگان قدری شکسته شود و آقایان مقداری از محدودیت های خاص خودشان دست بردارند و اجازه دهند جوان‌ترها وارد شوند که من هم به این موضوع امیدوار هستم و اطمینان دارم اگر فضا باز شود قطعا نیروهای کیفی اصلاح‌طلب بیشتر وارد مجلس خبرگان خواهند شد.

پس از اجرایی شدن برجام نان عده‌ای آجر می‌شود

بیژن زنگنه در چهارمین جشنواره نفت و رسانه با بیان اینکه ما در مرحله‌ای هستیم که وارد دوران پساتحریم می‌شویم، افزود: تمام تحریم‌ها از شورای حکام تا تحریم‌های سازمان ملل در حال لغو شدن هستند.وی به هزینه زیادی که ملت ایران بابت این تحریم‌ها پرداخت کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: ما توانسته‌ایم به این نقطه برسیم که تمام قطعنامه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران رفع شود و به دوران پس از تحریم وارد می‌شویم.زنگنه عنوان کرد: در پسابرجام برای انتقال پول نیازی نیست که 30 درصد پول اضافه در جیب دلال‌ها ریخته شود؛ پولمان دست خودمان است و می‌دانیم کالای مورد نیازمان را از چه کسی می‌خریم و همچنین تمام حقوقی که از ما سلب شده بود، پس گرفته می‌شود.وی به درآمد 22 میلیارد تومانی فرد مدعی (متهم نفتی) اشاره و تصریح کرد: این فرد چقدر کار کرده است که می‌گوید 22 میلیارد در آن سود کردم.وزیر نفت ادامه داد: این فرد باید 150 میلیارد دلار کار کرده باشد تا چنین سودی به دست بیاورد و چه کار کرده است که می‌گویید 2 تا 3 میلیون یورو برایش پول خرد است.

 

چه کشورهایی در روند نقل و انتقال اورانیوم ایران نقش داشتند؟

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با اشاره به پایان روند انتقال اورانیوم غنی شده و دریافت کیک زرد عنوان کرد: طی روز گذشته یکی از سخت‌ترین مفاد برجام در یکی از پیچیده‌ترین عملیات نقل و انتقال ذخایر اورانیوم به و از ایران به اجرا درآمد.این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با ذکر این نکته که اجرای این عملیات حداقل حاصل دو ماه کار شبانه روزی بود، یادآور شد: اجرای این عملیات پیچیده در هماهنگی با روسیه و قزاقستان صورت گرفت. نروژ و آذربایجان نیز در این عملیات مهم نقش داشتند.

 
سودجویی ابزاری از مرغ برای انتخابات

علیرضا ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره معدوم‌ کردن 600 تن گوشت مرغ به دلیل فاسد‌ شدن، گفته: برخی برای سودجویی و استفاده ابزاری از این مساله در انتخابات، نسبت به انتشار چنین اخباری اقدام می‌کنند که با آنها برخورد می‌شود. تاکنون حتی یک مثقال گوشت مرغ معدوم نشده و این خبر از اساس نادرست است. وی با بیان این‌که هیچ مشکلی برای تامین گوشت مرغ در بازار شب عید وجود ندارد، افزود: برخی سودجویان برای استفاده ابزاری از این مساله در انتخابات پیش‌رو دست به انتشار چنین شایعاتی می‌زنند که با آنها برخورد می‌شود.

افراطی گری جبهه پایداری برچسبی ناچسب و یک اتهام

فاطمه آلیا در گفت و گو با خبر آنلاین اظهار داشت: شاید جریان پایداری گاهی اعتراض و انتقاداتی مطرح کرده باشد اما افراطی‌گری یک اتهام و برچسب ناچسب است که به ما می‌زنند ،‌ مفهوم افراطی‌گری از نگاه‌های مختلف متفاوت است و رهبر انقلاب فرمودند هر فردی که انتقاد می‌کند و مورد پسندتان نیست را متهم به افراطی‌گری نکنید. متاسفانه هم‌اکنون این اتفاق افتاده و هر کس دیگری را متهم به افراط می‌کند. به نظر بنده مجلس نهم به هیچ وجه دچار افراط‌گری نشد و حتی فعالیت مجلس در بحث تاثیرگذاری بین‌المللی برخاسته از یک وحدت عمومی از سلایق مختلف سیاسی در خانه ملت بوده است. البته در کل معتقدم بیشتر تحرکات و برخوردهای تند از جانب طرفداران دولت بود و جرقه این هیجان زدگی‌ها از سوی خود دولت زده شد و ما واژه افراط را از بیانات آقای رییس جمهور شنیدیم که در آن مقطع منتقدان را متهم به افراط گری کردند.


احتمال لغو پروانه یک نشریه اصول گرا از سوی دولت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسیدگی به تخلف یکی از نشریات به دلیل توهین به معاون امور زنان رئیس جمهور و احتمال لغو پروانه این هفته نامه خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی در بدو ورود به بندرعباس در جمع خبرنگاران در فرودگاه بین المللی این بندر هدف در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار مطلب توهین آمیز به معاون امور زنان رئیس جمهوری در یکی از هفته نامه ها و اقدامات وزارت ارشاد در این خصوص، بیان داشت: این موضوع قرار است در جلسه آینده هیئت نظارت بر مطبوعات مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این هفته نامه تا کنون سه بار با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات به دلیل تخلفات توقیف شده و با توجه به این مسئله امکان دارد در جلسه آینده، این هفته نامه به دلیل این تخلفات با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات لغو پروانه شود.

 

حیات سیاسی قتدارگرایان مرهون عدم حضور است

اکبر اعلمی در گفت‌گو با ایلنا٬ درباره علت اصلی حمله تندور‌ها علیه برخی شخصیت‌های سیاسی در سخنرانی‌ها اظهار داشت: بخشی از این رفتار‌ها ناشی از عصبیت و تعصب‌های کور است که گروهی نسبت به قوانین آشنایی ندارند و گروهی هم از محافل و اشخاص خاص هدایت می‌شوند٬ اما فرجام این کار در وهله اول ضررش متوجه نظام و کشور است و همچنین بیانگر این موضوع است که نیروهای حافظ امنیت نتوانستند امنیت اشخاص را تامین کنند. در حالی‌که در قانون اساسی و قوانین موضوعه بر لزوم تامین امنیت اشخاص تاکید شده است.وی ادامه داد: بروز این رفتار‌ها و هجوم‌ها به نفع فردی است که مورد حمله قرار می‌گیرد یعنی این اقدام‌ها و هجوم‌ها به نوعی نقض غرض است که در ‌‌نهایت و در هر دو صورت ضررش متوجه اشخاص حقیقی یا حقوقی به عنوان بانیان این حمله‌ها می‌شود. اعلمی در ادامه درباره تلاش جریان مقابل برای مقابله با ورود اصلاح طلبان و زدن برچسب‌های مختلف به آنها در انتخابات گفت: اینکه از ناحیه این افراد و گروه‌های مقابل چنین تبلیغات منفی صورت می‌گیرد امری بدیهی است٬ چراکه اقتدارگرایان حیات سیاسی خود را مرهون عدم حضور نیروهای تحول‌خواه می‌دانند.

 

تندروها هر درخواستی را با زور به دست می آورند

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ درباره تحقق حضور ۳۰ درصدی بانوان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرط تحقق این موضوع تلاش و پایداری از سوی این قشر موثر در جامعه است.وی درباره حملات اخیر برخی تندرو‌ها به سخنرانی شخصیت‌های اصلاح‌طلب گفت: بروز اینگونه مسایل حاشیه‌ای در جوامع در حال توسعه و گذار به سمت دموکراتیک شدن رخ می‌دهد و عده زیاد هم متاثر از تربیت‌های قبلی قرار دارند و تندروها نیز مایلند که هر مسئله‌ای را به زور برای خود به دست بیاورند و با ایجاد محدودیت برای دیگران آن را برای خود حفظ کنند. جلودارزاده با بیان اینکه این عادت‌های بد ریشه در گذشته سیاه دارد٬ خاطرنشان کرد: با افزایش آگاهی می‌توان چنین رفتارهای اشتباهی را از بین برد تا با رعایت حقوق یکدیگر وعدم تجاوز به حقوق دیگریٰ کشور را به سمت و سوی توسعه پیش ببریم.


پشت پرده پیام صوتی ابوبکر البغدادی

سخنان اخیر ابوبکر البغدادی سرکرده داعش درباره حمله به اسراییل و آزادسازی قدس با هدف جذب نیروی های جدید صورت گرفته است. به گزارش النشره؛ این پیام البغدادی بعد از کاهش نیروهای داعش در پی بازگشت گروهی به وطنشان و کشته شدن عده زیادی دیگردر میدان جنگ صورت گرفته است.البغدادی در پیام اخیر خود اسرائیل را تهدید کرده و به صهیونیست ها هشدار داده که "ما روز به روز به شما نزدیکتر می‌شویم."در هفت ماه گذشته این اولین پیامی است که از رهبر داعش منتشر می‌شود.در پیام منتسب به رهبر داعش او می‌گوید که هر چند این گروه بخش‌هایی از اراضی تحت کنترلش را از دست داده، هنوز وضع خوبی دارد.

خبرگان در انحصار هیچ جریانی نیست

حجت الاسلام سید احمد هاشمی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری اظهار داشت: ما نباید خبرگان را در افرادی خاص، جریانی خاص یا سِنی خاص انحصاری کنیم زیرا مجلس خبرگان جایگاه ویژه خود را دارد و باید انحصار افراد و جریان‌های خاص در این مجلس شکسته شود. وی یادآور شد: همه جریان سیاسی باید وارد مجلس خبرگان شوند و پیش‌بینی من این است که در این دوره تعدادی از روحانیون جوان‌تر وارد مجلس خبرگان می‌شوند. این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی در جریان افراطی این طور القا می‌کنند که اگر نیروهای جوان و اصلاح‌طلب بیایند اتفاق خاصی خواهد افتاد٬ افزود: آنها که تعیین کننده‌اند مثل شورای نگهبان باید قدری سعه صدر خود را بالا ببرند و اجازه دهند انحصار در این مجلس شکسته شود بنابراین کسی حق ندارد با اما و اگر مانع تکامل مجلس خبرگان شود.

ظریف یک روز پشت پرده دیپلماسی کشور را خواهد گفت

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و همچنین هفته وحدت با بیان اینکه من متاسفم که امروز توطئه صهونیست ها با دست متحجران اجرایی می شود، گفت: امروز متاسفانه در منطقه پرچم سیاهی بلند شده که روی آن نام الله و محمد(ص) نقش بسته، اما هیچگاه در زیر این پرچم کسی به فکر علم و صلح و هم اندیشی نیست این در حالی است که پیامبر اسلام خلق و خویی نیکو دارای دانشی شگرف و علمی جاودان نبود.به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز پرچم داعش کمترین شباهت را به پیامبر دین اسلام دارد و اخلاقشان اصلا منادی اخلاق پیامبر نیست. انصاری با بیان اینکه این دولت با توطئه عربستان و اسرائیل و با زخم زبان های عده ای در داخل ایستادگی کرده و مذاکرات را به پایان رسانده و پرونده PMD را بسته است، خاطرنشان کرد: البته شاید یک عده دلواپس آمریکایی کنگره آمریکا بخواهند کارشکنی کنند، اما کار تمام شده و دست و پا زدن آنها فایده ای ندارد. وی ادامه داد:‌ یک روز آقای ظریف پشت پرده دیپلماسی کشور را بازگو خواهد کرد و متوجه می شوید که سرداران دیپلماسی کشور گاهی از سرداران جنگ بیشتر سختی کشیده اند. از صدا و سیما و برخی از رسانه ها می خواهیم که بگذارند مردم امیدوار و خوشحال باشند و به دولت و رییس جمهور خوش بین باشند. سم پاشی بر علیه ارکان نظام چه فایده ای دارد؟




:: موضوعات مرتبط: بسته ویژه خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 811
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : پنج شنبه 10 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');