بسته ویژه خبری شماره 14
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 229
بازدید هفته : 235
بازدید ماه : 3295
بازدید کل : 190556
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

زیبا کلام: من به طور تمام وقت برای آمریکا کار می کنم

صادق زیباکلام گفت؛ آمریکایی ها در همه جای مملکت آدم دارند. مثلا آدم آمریکایی ها در دانشگاه تهران من هستم و تلاش می کنم که جاهای دیگر هم آدمشان من باشم! وی ادامه داد: من به طور تمام وقت برای آمریکا کار می کنم و به طور پاره وقت برای ملکه انگلیس.گفتنی است زیباکلام در دوره ای به خبرنگاری بی بی سی نیز مشغول بوده است.

 

تلگرام پیشنهاد ایجاد سرور در ایران را رد کرد

وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات از تلگرام خواسته سروری در ایران ایجاد کند که این موضوع از سوی مدیران تلگرام رد و به خواست دولت برای دسترسی به اطلاعات کاربران ایرانی تعبیر شد. درحالیکه کشورهای توسعه یافته، صرفاً در صورتی که شبکه های اجتماعی از قوانین آنها تبعیت کنند و سرورهای خود را به داخل کشور آنها منتقل کند به این شبکه ها اجازه فعالیت می‌دهند ولی متاسفانه در کشور ما شبکه های اجتماعی بیگانه بدون اخذ مجوز مشغول فعالیت هستند. واعظی اضافه کرد، علی رغم قول مدیران تلگرام، کانال‌های غیراخلاقی کماکان باز است.

 

شرق بار ديگر اعتراض نويسندگانش را برانگيخت

در پی انتشار یادداشتی از اصغر زارع کهنمویی با عنوان «برای خاموشی فتیله فاجعه چه باید کرد؟»، این روزنامه نگار اعلام کرد: متاسفانه و صد متاسفانه همکارانم در روزنامه شرق، در یادداشت من دخل و تصرف غیرمعمول کرده اند بخصوص اینکه واژه کسروی ساخته و غلط "آذری" را وارد متن من کرده اند. من هیچ زمانی از این واژه استفاده نکرده و نخواهم کرد. آذری خواندن ترک های ایران، کلیدواژه تحقیر و انکار است.

 

واکنش به جمع آوری بنرهای استکبارستیزی

تعدادی از دانشجویان و طلاب شهر مقدس قم در اعتراض به جمع آوری بنرهای استکبار ستیزی بسیج دانشجویی در ۱۳ آبان و بی تفاوتی مسئولین نسبت به بنرهای تبلیغاتی رستوران آمریکایی KFC در سطح شهر، شبانه اقدام به نقاشی پرچم آمریکا بر روی زمین در جلوی استانداری قم، شهرداری قم،‌ فرمانداری قم و دفتر دکتر علی لاریجانی کردند

 

سیف: ادعای «ب.ز» دروغ بزرگ است

سیف رئیس کل بانک مرکزی به ادعای بابک زنجانی مبنی بر دارایی ۲۲ میلیارد یورویی‌اش واکنش نشان داد و آن را «دروغ بزرگ» خواند. او می‌گوید چنین ادعایی هیچ مبنایی برای اثبات ندارد.

 

 

مجلس فعلی در بسیاری از موارد به منافع ملی آسیب زد

محمد علی ابطحی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: فکر می کنم مجلس آینده به سمتی می رود که منافع ملی را در اولویت نخست خود قرار می دهد. قطعا جناح ها در مجلس آینده فعال خواهند بود، اما منافع ملی است که مبنای تعیین کننده در مجلس اینده خواهد بود. معاون پارلمانی دولت اصلاحات اضافه کرد: مجلس فعلی در بسیاری از موارد به منافع ملی اسیب زد، این درحالیست که منافع ملی فراتر از بحث های جناحی است.

 

حکم جالب دادستان ساری برای یک پرنده

دادستان عمومی و انقلاب ساری حکم آزادی قوی فریاد کش را پس از 15 سال از قفس یک شهروند ساروی صادر کرد. این پرنده مهاجر که از گونه های تحت حفاظت محیط زیست محسوب می شود پس از زخمی شدن از ناحیه بال تحت حمایت و درمان یک شهروند ساروی قرار گرفته بود. این پرنده مهاجر پس از درمان در منزل شهروند ساروی ماندگار شد و در این مدت همواره فریاد آزادی سر می داد. ماموران حفاظت محیط زیست ساری پس از کسب حکم دادستان به همراه ماموران کلانتری به منزل شهروند مازندرانی رفتند و پرنده را از قفس آزاد کردند. در سال های اخیر مقامات قضایی بارها احکامی را در راستای حفاظت از محیط زیست و حیوانات صادر کرده اند که تقدیر وتحسین افکار عمومی را به دنبال داشته است.

 

انتقاد عضو خبرگان رهبری از صدا و سیما

آیت‌الله حائری‌شیرازی در همایش "ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی کنگره عظیم اربعین حسینی" با انتقاد از عملکرد صدا وسیما در ارتباط با اربعین خاطرنشان کرد: اربعین را به عالم عرضه کنید. من ندیدم که تلویزیون نسبت به اربعین هنرمندی کرده باشد. چرا ما این قدر بی حال و ناتوانیم؟

 

 

اصلاح‌طلبان به سرلیستی «ناطق‌نوری» محتاج نیستند

ابراهیم اصغرزاده تاکید کرد: این یک مساله‌ای بدیهی است که نه آقای ناطق نوری به حمایت اصلاح‌طلبان نیاز دارد و نه اینکه اصلاح‌طلبان به سرلیستی وی محتاج هستند. با این وجود اصولگرایان معتدل، حامیان دولت آقای روحانی و همچنین اصلاح‌طلبان باید در فضای تبلیغاتی و انتخاباتی یک استراتژی واحد را دنبال کنند. استراتژی اصلی این سه گروه باید ممانعت از پیش روی تندروها باشد.

 

خریداران خودرو پشیمان می شوند

علی خاکساری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با «نسیم» در خصوص طرح وام 25 میلیونی خرید خودرو و نتایج آن اظهار کرد: از دید من در این دو روز خودرویی فروش نرفته است و چیزی که به فروش رفته، وام است.وی افزود: این آمار 12 هزار خودرویی که قائم مقام وزیر صنعت در روز اول اعلام کرد، آمار فروش خودرو نبود، بلکه 12 هزار تقاضا برای وامی بود که نسبت به وامهای دیگری که در کشور ما به متقاضیان اعطا می شود، شرایط راحت تری دارد، بنابراین باید گفت که مردم در این دو روز متقاضی وام بودند نه متقاضی خودرو.عضو هیات علمی دانشگاه علامه در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد آیا خودروسازان مشکل تولید دارند، گفت: خودروسازان با این خودروهای بی کیفیت و بنجل که تولید می کنند، مشکل تولید ندارند، مشکل خودروسازان این است که کالایی تولید می کنند، که با این قیمت مشتری ندارد.خاکساری خاطرنشان کرد: آنها یک مدت تقاضای کاذب برای خودروهای خود ایجاد کرده بودند، اما در ماههای گذشته وضعیت تولیدات آنها به قدری ضعیف بود که نتوانستند از راه این تقاضای کاذب بازار مورد نظر خود را حفظ کنند.وی با بیان این مطلب که "پارکینگ پر خودروسازان همواره وجود داشته و هنوز هم وجود دارد" به نسیم بیان کرد: روش ایران خودرو و سایپا و شورای سیاست گذاری خودرو که در خدمت این دو غول بزرگ خودروسازی قرار دارد، این است که همیشه با آشفته کردن بازار تقاضای کاذب ایجاد کنند و قیمتها را متزلزل کند تا بتواند در این بازار آشفته محصولات بی کیفیت خود را به مردم غالب کند.این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مراجعه کنندگان دو روز اول طرح وام 25 میلیونی خودرو گفت: کسانی که در دو روز گذشته برای خرید خودرو به نمایندگی های ایران خودرو و سایپا مراجعه کرده اند کسانی نبودند که واقعا نیاز به خودرو داشته باشند.خاکسار خاطرنشان کرد: طرح وام 25 میلیون تومانی خودرو قطعا شکست خواهد خورد، شلوغی این دو روز به خاطر خودرو نبوده، بلکه به دلیل وام مناسبی بوده که در این طرح وجود دارد.وی تصریح کرد: کسانی که در این دو روز به نمایندگی شرکتهای خودروسازی مراجعه کرده اند با شکست رو به رو خواهند شد چون فکر می کنند که می توانند خودرویی را با وام ارزان قیمت بخرند و بعد با در بازار بفروشند و به سود برسند.عضو هیات علمی دانشگاه علامه در پیش بینی آینده این طرح به نسیم عنوان کرد: این روندی که ایران خودرو و سایپا در این روزها داشته اند مطمئن باشید خودروها به این زودی به دست مردم نمی رسد و متقاضیان خرید خودرو پشیمان خواهند شد.

 

پاسخ تند صادق خرازی به بدگویی معاون نخست وزیر اردن

سید محمد صادق خرازی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:فروم جهانی سیاست خارجی برلین بود، در نشست بعد از ظهر سخنرانی داشتم.با معاون نخست وزیر اردن دهان به دهان شدم؛ او از ایران و عزیز ملت ایران قاسم سلیمانی بد گفت!من هم حسابی از خجالتش در آمدم و گفتم در تمام جهان عرب و جهان اسلام یک ژنرال سلیمانی که بتواند تنفس تروریسم را مختل کند، ندارید. گفتم هنوز شرم بشری حمایت از القاعدة و داعش بر پیشانی شماست.

 

توصیه عارف به هواداران دولت

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت که اگر اصولگرایان و اعتدالیون در انتخابات آینده در یک جبهه واحد قرار گیرند می‌توانند اکثریت مجلس را به دست بیاورند.محمدرضا عارف در گفت‌وگویی اظهار کرد: ما از ابتدا که فعالیت‌های انتخاباتی را کلید زدیم بر این موضوع تاکید کردیم که جبهه اصلاحات و هوداران دولت باید در یک جبهه قرار گیرند به ویژه که ما در انتخابات سال 92 نتیجه‌ی خوبی از این بابت گرفتیم و اکنون هم چاره‌ای نداریم جز اینکه با هم باشیم.وی افزود: توصیه ما به دوستان اعتدالیون این است که بپذیرند با هم باشیم و با یک لیست وارد شویم. قطعا با دوستانمان در این جهت تعامل خواهیم کرد تا ان‌ شاءالله به این هدف برسیم.این فعال سیای خاطرنشان کرد:‌پیش بینی ما این است که با هم باشیم؛ چراکه در این‌صورت می‌توانیم به راحتی اکثریت را در مجلس به دست آوریم و مجلسی روی کار می‌آید که می‌تواند به جد پشتیبان دولت دراجرا و پیشرفت برنامه‌هایش باشد.رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در پاسخ به سوالی درباره‌ی احتمال درخواست اصلاح طلبان از لاریجانی برای پذیرش ریاست مجلس در دوره آینده نیز گفت: موضوع ریاست مجلس بحث زودهنگامی است، اما قطعا لیست اصلاحات شامل اصلاح طلبان خواهد بود و ان‌شاء الله اصولگرایان هم لیست خود را ارائه می‌کنند.

 

اصولگرایان به وحدت نمی رسند

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با بیان اینکه اصولگرایان در انتخابات آینده به وحدت نمی‌رسند گفت که در انتخابات مجلس آینده شانس پیروزی مستقل‌ها و معتدلین بیشتر از باندهای اصولگرا و اصلاح طلب است.حسن بیادی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر احزاب اصولگرا به تفاهمی نرسیده‌اند البته گروه‌های خاصی که به صورت باندی و جزیره‌ای در بین احزاب اصولگرا در حال فعالیت هستند اقدامات‌شان را انجام می‌دهند و احتمال رسیدن به تفاهم در بین آن‌ها وجود دارد.وی در ادامه با بیان اینکه اصولگرایان در انتخابات به وحدت نمی‌رسند گفت: ممکن است باندهای اصولگرا به وحدت برسند. یعنی چند حزب اصولگرا دور یکدیگر جمع شوند و باندی را تشکیل دهند و بعد لیست واحد بدهند. به این دلیل از واژه باند استفاده می کنم که این احزاب بعد از پیروزی پاسخگوی مردم نیستند.

 

تخریب برجام در برخی عزاداری‌های خانگی

تخریب‌ها علیه دولت و برخی شخصیت‌های برجسته نظام و همچنین مخالفت‌ها با برجام، گویا به مجالس عزاداری در استان خوزستان رسیده است.روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است: از اهواز خبر می‌رسد که با وجود اعلام سال 94 به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت توسط رهبر انقلاب، متأسفانه تعدادی از مجالس روضه‌های خانگی وابسته به جناح خاص، بخصوص مجالس خانم‌ها در اهواز و برخی شهرهای خوزستان، تبدیل به محلی برای مطرح کردن مسائل جناحی و مخالفت با توافق هسته‌ای (برجام) و دولت‌ و اهانت به برخی شخصیت‌های برجسته نظام شده است.متأسفانه در برخی موارد، این مجالس مقدس حسینی به مجلس جدل و نزاع لفظی و اختلاف بین مستمعین و مبلغین تبدیل می‌شود.

 

هیچکدام از خواهران بابک زنجانی بازداشت نشدند

روز گذشته و پس از اظهارات نماینده دادستان تهران در هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و افشای ماجرای تبادل نامه‌های این متهم به بیرون از زندان توسط خواهرش، خبری مبنی بر بازداشت یکی از خواهران متهم نفتی در فضای مجازی منتشر شد و این در حالیست که امروز هر دو خواهر بابک زنجانی همچون جلسات قبل در دادگاه حضور داشتند.

 

احتمالا اصلاح طلبان دو يا سه ليست بدهند

محمدرضا راه چمني،دبير کل حزب وحدت وهمکاري ملي در گفتگو با خبرگزاري آريا گفت:الان پرداختن به موضوع رياست مجلس دهم يک بحث انحرافي است چراکه تا وقتي ترکيب مجلس بعدي و همچنين جناح پيروز مشخص نشود نمي توان درباره رييس مجلس تصميم گرفت.وي درباره ائتلاف اصلاح طلبان با فراکسيون رهروان ولايت مجلس ، اظهار داشت:اگرچه اصلاح طلبان با اصولگرايان ائتلاف نخواهند کرد اما ممکن است از برخي از نيروهاي اصولگرا مثل رهروان ولايتي ها که معتدل هستند و به دولت تدبير و اميد کمک کرده اند و هماهنگي و همخواني بيشتري با دولت دارند در برخي حوزه ها و شهرستانها حمايت کنند درواقع اگر اصلاح طلبان نيرويي بهتر از اين اصولگرايان در شهرستانها نداشتند طبيعتا از اين افراد حمايت مي کنند که البته اين حمايت به معناي ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرايان نيست چراکه اصلاح طلبان جرياني جدا از اصولگرايان هستند و کانديدهاي جداگانه اي معرفي خواهند کرد ضمن اينکه ممکن است خود اصلاح طلبان هم با دو يا سه ليست وارد انتخابات شوند.اين فعال سياسي اصلاح طلب اظهار داشت:همه اصلاح طلبان بايد تلاش کنند اختلافات را کاهش دهند و در جهت وحدت و رسيدن به اجماع حرکت کنند هرچند ممکن است در سطح تهران و حتي شهرستانها احتمال ارائه دو يا چند ليست باشد و برخي به حرف حکميت هم گوش نکنند.

 

تقاضای عجیب از مدیر دبستان!

اهالی یکی از شهرستان کشور با نصب پلاکاردی تقاضای عجیب خود را از مدیر دبستان مطرح کردند!

کار تمام وقت زیباکلام برای آمریکا!/ گزارش 800 هزار صفحه ای محرمانه مجلس/ انتقاد عضو خبرگان رهبری از صدا و سیما/ تقاضای عجیب از مدیر دبستان!

 

تمديد وضع فوق العاده ملي درباره ايران

رئيس جمهور آمريکا وضع فوق العاده اين کشور درباره ايران را تمديد کرد. به گزارش آريا به نقل از پايگاه اينترنتي کاخ سفيد، اوباما در يادداشت رسمي براي کنگره نوشت: بند 202 قانون فوريت هاي ملي انقضاي خودکار وضع فوق العاده را اعلام مي کند مگر آن که نود روز قبل از تاريخ سالگرد اعلام آن، رئيس جمهور به کنگره اطلاع دهد که اين وضع فوق العاده قرار است بعد از تاريخ سالگرد آن ادامه يابد. اوباما در اين يادداشت رسمي نوشت: طبق اين بند، من يادداشت رسمي منتشر و اظهار مي دارم وضع فوق العاده ملي درباره ايران که در تاريخ 14 نوامبر 1979 اعلام شد قرار است فراتر از تاريخ 14 نوامبر 2015 ادامه يابد. اوباما افزود: روابط ما با ايران هنوز به حالت عادي باز نگشته است و به همين دليل من تصميم گرفتم که لازم است حالت فوق العاده اعلام شده درباره ايران ادامه يابد.

 

 

آگهی عجیب استخدام فروشنده

امروزه در شبکه های اجتماعی آگهی های عجیب و زیادی دیده می‌شود که این مدل دغدغه بسیاری از مدیران در جهت استخدام بوده و نشان دهنده این است که استفاده بیش از حد از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی موجب درد سر های زیادی شده است که حتی باعث از دست دادن شغل افراد می شود. از طرفی مدیران را وادار به جذب افراد جویای کاری که به دور از فضای مجازی هستند می کند؛آگهی زیر نمونه ای از آنهاست.

کار تمام وقت زیباکلام برای آمریکا!/ گزارش 800 هزار صفحه ای محرمانه مجلس/ انتقاد عضو خبرگان رهبری از صدا و سیما/ تقاضای عجیب از مدیر دبستان!

 

ادعای فروش 1 خودرو در هر 2ثانیه

حدود 45هزار دستگاه خودروی تولیدی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در قالب طرح فروش خودرو با استفاده از تسهیلات 25میلیون تومانی فروخته شد"، ادعای جدید خودروسازان است.معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در این خصوص گفت : طی دو روز گذشته 19هزار و 400 دستگاه خودرو از محصولات تولیدی گروه سایپا به فروش رفت.رضا تقی‌زاده افزود: برآوردها نشان می‌دهد گروه خودروسازی سایپا در قالب طرح فروش تسهیلاتی خودرو در هر 2 ثانیه یک خودرو، هر دقیقه 35 خودرو و در هر ساعت کاری 1500 تا 1600 دستگاه خودرو فروخته است.مدیر ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو هم گفت: این شرکت خودروساز از آغاز اجرای طرح فروش تسهیلاتی خودرو تا ساعت هفده امروز 25هزار دستگاه خودرو فروخت.این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت آخر وقت دیروز اعلام کرد، مجموع خودروهای به فروش رفته در طرح جدید طی دو روز 40هزار خودرو بوده است. تسنیم نوشت: برخی منابع خبری سقف فروش خودرو با طرح وام 25میلیون تومانی را 100هزار خودرو اعلام می‌کنند که در صورت صحت این میزان فروش در دو روز، باید منتظر پایان این طرح تا آخر همین هفته بود.

 

کارت سوخت نخواهد سوخت

سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تا پایان آبان‌ماه و اتمام سهمیه‌های ۷۰۰ تومانی، بنزین فقط با نرخ ۱۰۰۰ تومان عرضه خواهد شد، اما تصمیمی مبنی بر حذف کارت سوخت یا سوختن آنها ابلاغ نشده است. از این کارت ها برای جلوگیری از قاچاق سوخت استفاده خواهد شد.

 

گزارش 800 هزار صفحه ای محرمانه مجلس

به گزارش فارس از رشت، اسماعیل کوثری در جلسه پرسش و پاسخ در مسجد آیت‌الله طالقانی این شهر با اشاره به اینکه برخی بیان می‌کنند موضوع برجام در کمیسیون مجلس به اتمام رسیده است، اظهار کرد: گزارش کاملی باید برای ارائه به مسئولان تهیه شود.وی به ارائه گزارش 20 صفحه‌ای برجام اشاره کرد و افزود: گزارش تفصیلی محرمانه 800 هزار صفحه‌ای با اسناد و مدارک کامل برجام برای ارائه به مسئولان مربوطه باید در مجلس تهیه شود.

 

میزان حضور سپاه در سوریه تغییر نکرده است

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طی چند روز اخیر حضور نیروهای سپاه در سوریه کاهش یا افزایش یافته است، گفت: حضور سپاه در سوریه تغییر خاصی نکرده است.وی با اشاره به عملیات آزادسازی حلب اظهار داشت: این عملیات تا الان موفق بوده و انشاءالله ادامه پیدا خواهد کرد و موفقیت‌های بعدی هم به دست می‌آید.جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص هدف از این عملیات گفت: هدف اصلی آزاد کردن ملت سوریه از چنگال تروریست‌هاست و این به هر شکل ادامه پیدا می‌کند تا به نتیجه درستی برسد.

 

پیش بینی سردار نقدی درباره آینده شهرنشینی در ایران

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع مسئولین بسیج عشایری سراسر کشور، عشایر را یکی از اقشار مفید دانست و گفت: عشایر کشور یک جامعه مفید و مواد است و جایگاه ویژه ای در میان اقشار بسیج دارد.رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروزه در کشورهای صنعتی روند معکوسی در مهاجرت شکل گرفته و مردم از زندگی شهرنشینی به زندگی در طبیعت باز می گردند، تصریح کرد: در آینده نه چندان دور در کشور ایران نیز تلخی زندگی شهری مردم را وادار خواهد کرد تا به داشتن زندگی آرام و سالم در طبیعت بازگردند.

 

اصولگرایان هیچگاه در انتخابات مجلس شکست نخورده‌اند

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش روی مجلس با تأکید بر این‌که «اصولگرایان هیچگاه در انتخابات مجلس شکست نخورده‌اند» اظهار کرد: اصولگرایان همانطور که در انتخابات سه دوره اخیر موفق بوده‌اند در انتخابات پیش رو نیز موفق خواهند شد و اکثریت کرسی‌ها را کسب می‌کنند.وی گفت: همانطور که اصولگرایان توانسته‌اند در جریان انتخابات‌های اخیر با ائتلاف‌هایی میان خود اکثریت مجلس را به دست بیاورند، در مجلس آینده نیز اکثریت مجلس را کسب خواهند کرد با این تفاوت که ممکن است تعداد این اکثریت کمتر از دور‌ه‌های قبل باشد.

 

مردم بیایند، تندروها رای نمی‌آورند

مسعود پزشکیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تاکید بر این‌که «با حضور گسترده مردم در انتخابات احتمال رای نیاوردن تندروها در انتخابات مجلس بسیار زیاد است» گفت:‌ با توجه به وجود سلایق و جهت‌گیری‌های مختلف در دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب تمامی تلاش‌ها جهت رسیدن به یک لیست واحد در دو جریان است تا بتوانند به صورت قوی در مجلس حاضر شود.وی در مورد لیدرهای جریان‌های اصلاحات گفت:‌ در جریانات 88 خواسته یا ناخواسته یکسری آگاهانه یا ناآگاهانه به صورت هدفمند وارد میدان شدند و به بهانه‌های مختلف لیدرهای اصلاح‌طلب را کنار گذاشتند. این موضوع را در جامعه القا کردند که این افراد علیه نظام کار می‌کنند و با تندروی صحنه را طوری شکل دادند که بتوانند حرف خود را ثابت کنند. طبیعتا چنین افرادی تریبونی برای حرف‌های‌شان داشتند و خیلی‌ها را منزوی کردند.

 

ماجرای «کشف حجاب» در نمایشگاه چه بود؟

یک خبرگزاری که این روزها هم در نمایشگاه مطبوعات حضور دارد و هم به نوعی می‌خواهد به طیف تحریم‌کنندگان بپیوندد، روز گذشته خبری منتشر کرد که هیچ یک از هم‌طیفی‌های او هم آن را بازنشر ندادند. به گزارش «تدبیر 24»، این خبرگزاری در خبری عجیب با انتشار تصویر یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات که در یک لحظه، روسری از سرش افتاده بود، از این اتفاق غیر عمدی با عنوان کشف حجاب در نمایشگاه نام برد و ضمن حمله به برخی مسئولان نظام، به تخریب نمایشگاه هم پرداخت! این خانم اما ماجرای کامل را این‌گونه توضیح داد: برای رفع مشکل پسرم دنبال آقای محسن هاشمی بودم. در غرفه‌ای فرصت را مغتنم شمردم و برای عرض مشکلم رفتم. به من گفتند برای مصاحبه با ایشان باید غرفه را ترک کنم. یک لحظه روسری‌ام افتاد و نمی‌دانم چه کسی آنجا بود که از این یک لحظه عکس گرفت و آن را منتشر کرد. حالا همه اقوام به من زنگ زده‌اند که عکست را در اینترنت منتشر کرده‌اند. آیا برای هیچکس تا کنون این اتفاق رخ نداده است؟ ایا این آقایان خودشان حاضرند عکس مادر یا خواهرشان را اینگونه منتشر کنند؟ آیا این افراد به حیثیت و آبروی مردم فکر نمی‌کنند؟ من آن فرد یا افراد را به خدا واگذار می‌کنم. بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور سه روز پیش در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات گفت: مگر قابل قبول است برخی از رسانه‌ها از تنبیه و توبیخ در امنیت باشند که هرچه می‌خواهند بگویند و گاهی به عنوان پلیس مخفی عمل کنند؟

 

اعتراف عربستان به جنایتش در رمی جمرات

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت حادثه دیدگان ایرانی فاجعه منا اظهار کرد: با توجه به جلسه کمیته مشترکی که هفته گذشته در عربستان تشکیل شد، دی ان ایی که از خانواده‌های جانباختگان منا و مفقودین گرفته شد به عربستان تحویل داده شد و بر همین اساس روند شناسایی مفقودین سرعت بیشتری گرفت.رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا عربستان تضمینی برای پیشگیری از حوادث این چنینی داده است، گفت: در همان دوران وقوع حادثه جلسات متعددی با مقامات عربستانی داشتیم ضمن اینکه در داخل کشور کمیته حقیقت یاب تشکیل شد تا رسیدگی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد و علت این فاجعه دردناک بررسی شود و با ملاقات‌هایی که با عربستان سعودی داشتیم خودشان اذعان داشتند که پلیس عربستان در مقاطعی راه دسترسی زائران ما به مسیر تعریف شده را بستند و به اجبار کاروان‌های ما را وارد خیابان 204 کردند زائران ما مظلومانه قربانی سوء تدبیر شدندو متاسفانه در این حادثه تلخ7700 زائر از کشورهای مختلف جان باختند.اوحدی تاکید کرد: در عین حال خود عربستان نیز کمیته‌ای را تشکیل و قول داده است که به محض جمع بندی آسیب‌ شناسی خود در کمیته تحقیق و تفحص‌ خود در رابطه با مسائل حقوقی، دیه و غرامت‌ قدم‌هایی را بردارند که این امر نیاز به پیگیری مستمر دستگاه دیپلماسی کشور دارد چرا که لحظه‌ای نباید در استیفای حقوق زائرین کوتاهی شود تا بتوانیم از تکرار این حادثه پیشگیری کنیم.




:: موضوعات مرتبط: بسته ویژه خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 893
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : پنج شنبه 21 آبان 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');