بیانات مقام معظم رهبری دردیداردانشجویان
آدرس وبلاگ تحلیلی-تحقیقی اسjاد علی اکبر داراب کلائی vareson-asia98-ir


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 771
بازدید ماه : 3033
بازدید کل : 190294
تعداد مطالب : 1056
تعداد نظرات : 314
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


بسم الله الرّحمن الرّحیم     اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.     اللهم صلّ علی محمّد وآل محمّد و عجّل فرجهم     جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات    التماس دعا    دریافت کد از: ابزار وب ارایه دهنده انواع ابزار وبمستر و...

كودتاي 28 مرداد نتيجه اعتماد به امريكا بود/حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار پرشور هزاران نفر از دانشجويان و دانش‌آموزان، مبارزه ملت ايران با استكبار را مبارزه‌اي «منطقي، خردمندانه و متكي بر تجربيات تاريخي» خواندند...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار پرشور هزاران نفر از دانشجويان و دانش‌آموزان، مبارزه ملت ايران با استكبار را مبارزه‌اي «منطقي، خردمندانه و متكي بر تجربيات تاريخي» خواندند و با استناد به مشكلات و ضرباتي كه به علت اعتماد به امريكا و ساده‌انديشي برخي سياسيون، در تاريخ معاصرِ كشور به‌وجود آمده، افزودند: امريكا، همان امريكاي قديم است اما عده‌اي مغرض يا ساده‌لوح تلاش مي‌كنند اين دشمن توطئه‌گر را در افكار عمومي ملت به فراموشي و غفلت بسپارند تا امريكا در فرصتي مناسب خنجر را از پشت فرو كند.
به گزارش پايگاه‌ اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در اين ديدار كه در آستانه سيزده آبان، روز ملي مبارزه با استكبار جهاني انجام شد، رهبر انقلاب، مقطع كنوني را دوره تثبيت عزت ملت و ترسيم نقشه پيشرفت ايرانيان دانستند و هوشياري، آگاهي و بصيرت عمومي به ويژه جوانان را در اين مقطع، بسيار مهم خواندند.  
 
مبارزه با استكبار حركتي عقلاني با پشتوانه علمي است
ايشان افزودند: نكته اساسي در فهم و تحليل اوضاع كنوني و ترسيم حركت آينده كشور، درك اين واقعيت است كه مبارزه جمهوري اسلامي و مردم ايران با استكبار برخلاف حرف‌هاي برخي‌ها، حركتي غيرمنطقي و احساساتي نيست بلكه مقابله‌اي برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمي است.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينكه توجه به تجربه‌هاي درس‌آموز ملت ها، مانع از خطاي ديد و اشتباه محاسباتي مي‌شود، خاطرنشان كردند: حتي اگر آيات صريح قرآن مجيد درباره ايستادگي و مبارزه با ظلم و استكبار را كنار بگذاريم، حادثه بزرگ كودتاي 28 مرداد 1332 نشان مي‌دهد با امريكا چگونه بايد برخورد كرد.
 
كودتاي 28 مرداد نتيجه خوش‌بيني به امريكا بود
رهبر انقلاب در تبيين حوادث مقطع مهم ملي شدن صنعت نفت، اعتماد و اميد به امريكا را اشتباه تاريخي دكتر مصدق (نخست‌وزير آن مقطع) خواندند و افزودند: مصدق براي مقابله با انگليس به امريكا تكيه كرد و همين خوش‌بيني و ساده‌انديشي و غفلت، زمينه ساز موفقيت كودتايي امريكايي شد، كودتايي كه همه زحمات ملت را در ملي كردن نفت به هدر داد، رژيم مستبد و وابسته پهلوي را احيا كرد و ايران عزيز را 25 سال در معرض شديدترين صدمات ملي و ضربات سياسي – اقتصادي و فرهنگي قرار داد.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نفوذ عميق و گسترده امريكايي‌ها پس از كودتاي 28 مرداد 32 افزودند: در مقابل اينگونه سختي‌ها، ملت‌هايي كه رهبران شايسته ندارند، منفعل و تسليم مي‌شوند اما ملت ايران با بهره‌مندي از موهبت الهي رهبري امام خميني، به تدريج آگاه و آگاه‌تر شد و با نهضت اسلامي، حكومت وابسته پهلوي و حامي اصلي او يعني امريكا را هدف گرفت.
 
خصومت‌هاي امريكا با دوستي پايان نمي‌يابد
رهبر انقلاب با استناد به سخنان امام خميني(ره) در سال 42 درباره نفرت عميق ملت از رئيس‌جمهور امريكا افزودند: آن رهبر مقتدر و مصمم كه به وعده‌هاي الهي، ايماني عميق داشت از همان ابتداي شكل‌گيري نهضت براي مردم تبيين كرد كه هرچه شرارت و توطئه است زير سر امريكاست. ايشان دشمني امريكا با انقلاب اسلامي را از همان ماه‌هاي اول پيروزي انقلاب يادآور شدند و افزودند: پس از انقلاب، امريكايي‌ها تا مدت‌ها در تهران سفارت و با دولت ايران ارتباط داشتند اما حتي يك روز، از توطئه خودداري نكردند و اين تجربه تاريخي، بايد به برخي بفهماند كه رابطه و دوستي موجب پايان خصومت‌ها و توطئه‌هاي امريكا نمي‌شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تسخير سفارت امريكا به دست جمعي از دانشجويان را عكس‌العملي در مقابل ادامه توطئه‌هاي واشنگتن و پناه دادن امريكايي‌ها به دشمن قطعي ملت يعني محمدرضا پهلوي برشمردند و افزودند: اسنادي كه از سفارت امريكا به‌دست آمد نشان داد اين سفارت، حقيقتاً لانه جاسوسي و مركز توطئه‌هاي مستمر برضد «ملت ايران و انقلاب نوپاي اسلامي» بوده است. ايشان، تأمل در اسناد لانه جاسوسي را ضروري، مهم و درس‌آموز خواندند و خاطرنشان كردند: اين اسناد به صراحت نشان مي‌دهد امريكايي‌ها در دوران شكل‌گيري نهضت، در مقابله رژيم ننگين پادشاهي با مردم و همچنين پس از انقلاب، پيوسته براي ضربه زدن به ملت ايران در تلاش بوده‌اند.  حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استناد به خاطرات هايزر، ژنرال امريكايي كه در زمستان 57 براي نجات رژيم ستمشاهي به ايران آمده بود، خاطرنشان كردند: اين خاطرات، به خوبي نشان مي‌دهد امريكا عملاً ژنرال‌هاي پهلوي را براي كشتار مردم ايران، تشويق و هدايت مي‌كرده است.
 
مغرضان و ساده‌لوحان امريكا را بزك مي‌كنند
رهبر انقلاب كمك به حركت‌هاي تجزيه‌طلبانه و ضدانقلابي، كودتاي موسوم به نوژه، تشويق صدام به حمله به ايران و كمك‌هاي روزافزون به ديكتاتور منفور بغداد در طول هشت سال جنگ تحميلي را ديگر حلقه‌هاي زنجير توطئه‌هاي امريكا برشمردند. ايشان تأكيد كردند: امريكايي‌ها با بدفهمي و ناتواني از تحليل واقعيات ايران، در تمامي 37 سال اخير سعي در براندازي اساسي انقلاب داشته‌اند اما به فضل الهي شكست خورده‌اند و از اين پس نيز ناكام خواهند ماند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، هدف از بازخواني زنجيره توطئه‌هاي شيطان بزرگ را، شناخت دقيق‌تر امريكا خواندند و افزودند: در سال‌هاي اخير، كساني مغرضانه و با خط‌دهي امريكا يا ساده‌لوحانه تلاش كرده‌اند با چشم‌پوشي بر تجربيات مكرر ملت، چهره‌اي بزك كرده از امريكا ترسيم و اينگونه وانمود كنند كه اگر امريكايي‌ها، روزي دشمن ايران بوده‌اند، امروز دست از آن توطئه‌ها كشيده‌اند! ايشان افزودند: هدف از اين تلاش‌ها، اين است كه چهره واقعي دشمن از ذهن‌ها پنهان شود تا امريكايي‌ها در نهان، به دشمني خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو كنند.
  
اهداف امريكا درباره ايران هيچ تغييري نكرده است
رهبر انقلاب تأكيد كردند: واقعيت اين است كه اهداف امريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران، هيچ تغييري نكرده و آنها اگر بتوانند جمهوري اسلامي را نابود كنند لحظه‌اي درنگ و تأمل نخواهند كرد اما نمي‌توانند، و به ياري حق، در سايه همت جوانان، گسترش و تعميق بصيرت ملت و پيشرفت ايران، در آينده هم، در تحقق اين هدف ناكام مي‌مانند.
 ايشان با اشاره به برخي نرمش‌هاي ظاهري مسئولان امريكا در مذاكرات افزودند: باطن رفتار امريكا، پيگيري همان اهداف خصمانه گذشته است و ملت، اين واقعيت را فراموش نمي‌كند.
رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: يكي از مسئولان امريكايي در مذاكرات از تنفر از جنگ گفته و حتي گريه كرده است، عده‌اي ساده‌لوح ممكن است اين قضيه را باور كنند اما حمايت بي‌دريغ و كمك‌هاي بي‌وقفه امريكا به رژيم جنايتكار، قصاب و آدم‌كش صهيونيستي و حمايت آنها از جناياتي كه در حق مردم يمن مي‌شود، ماهيت واقعي آن ادعا و آن گريه را برملا مي‌كند.
  
دوستي با امريكا نه شرعي و نه عقلاني است
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به روابط عادي ايران با كشورهاي مختلف جهان حتي با دولت‌هايي كه دلشان با ملت صاف نيست، افزودند: مردم ايران با وجود اين رويه، به امريكا كه از هر بهانه براي ضربه زدن به ملت و نابودي جمهوري اسلامي استفاده مي‌كند به چشم دوست نمي‌نگرند و دست دوستي به طرف او دراز نمي‌كنند چراكه «شرع، عقل، وجدان و انسانيت»، اين حق را به ملت نمي‌دهد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به استمرار فعاليت همه‌جانبه دولت امريكا برضد جمهوري اسلامي خاطرنشان كردند: آنها به‌تدريج فهميده‌اند كه علت ايستادگي ملت، باورها و اعتقادات ديني است به همين علت، امروز با ابزارهاي جديد، اين اعتقادات و ارزش‌ها را آماج حمله قرار داده‌اند اما دانش‌آموزان، دانشجويان و همه جوانان ما اين حيله را بي‌اثر خواهند كرد. ايشان افزودند: دشمن تلاش فراوان مي‌كند دانشگاه‌ها را مانند دوران ننگين رژيم پادشاهي به پلي به سمت غرب تبديل كند، اما با هوشياري جوانان عزيز ما، دانشگاه‌ها به نردباني به سمت آرمان‌هاي بلندمدت تبديل شده‌اند و جوانان ما، اين موقعيت تأثيرگذار را حفظ مي‌كنند.
  
غفلت از دشمن اصلي و پرداختن به منازعات دروني خطايي بزرگ
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، پيشرفت و قدرت ملت ايران را، علت روي آوردن دشمنان به مذاكرات هسته‌اي دانستند و افزودند: آنها در همين مذاكرات نيز تدابير خصمانه‌اي به‌كار بردند تا شايد حركت ملت را از كار بيندازند.
رهبر انقلاب، تكيه بر شناخت دشمني عميق امريكا با ملت ايران را به معناي چشم پوشي بر ضعف‌هاي دروني ندانستند و افزودند: در سياست‌گذاري، اجرا، تلاش و تحرك، اولويت‌بندي مسائل و زمينه‌هاي ديگر، ضعف‌هايي داريم كه دشمن در موارد بسياري، از آنها استفاده كرده است. ايشان غفلت از دشمن اصلي و پرداختن به منازعات دروني را خطايي بزرگ خواندند و افزودند: برخي به بهانه ضعف‌ها و مسائل داخلي، دشمن خارجي را فراموش مي‌كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: نبايد دشمن را با كساني كه با آنها اختلاف نظر داريم اشتباه بگيريم، دشمن كسي است كه با همه توان درصدد ضربه زدن به ملت و روي كار آوردن حكومتي دست‌نشانده، دلباخته، و تسليم و مرعوب غرب است و اين دشمنِ كينه‌توز، آگاه و جدي را نبايد در هيچ حالتي فراموش كنيم. رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: انتقاد، مايه پيشرفت است و جامعه نيز آزاد و داراي حق انتقاد است اما نبايد اين حرف تاريخي امام را از ياد ببريم كه مكرر مي‌فرمود «هرچه فرياد داريد سر امريكا بكشيد.»  
   
مرگ بر امريكا شعاري با پشتوانه عقلاني و منطقي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ضمن توصيه به جوانان براي «جدي گرفتن تحصيل و دانش‌اندوزي، ترجيح اهداف عمومي به خواسته‌هاي شخصي و افزايش آگاهي و قدرت تحليل» افزودند: صداي ملت ايران تنها صداي رسايي است كه در اوضاع آشفته جهان، برضد ظلم و استثمار و استعمار بلند است و دل‌هاي ملت‌ها و نخبگان را به‌خود جذب مي‌كند و اين صداي رسا را نبايد از دست بدهيم.
رهبر انقلاب كه اين سخنانشان با فريادهاي مرگ بر امريكاي دانشجويان و دانش‌آموزان همراه شد، افزودند: شعار و فرياد مرگ بر امريكاي ملت ايران داراي پشتوانه قوي عقلاني و منطقي و برگرفته از قانون اساسي و تفكرات اصولي است كه ظلم و ستم را برنمي‌تابد. ايشان افزودند: مفهوم اين شعار، مرگ بر سياست‌هاي امريكا و استكبار است و اين منطق براي هر ملتي تشريح شود آن را مي‌پذيرد.
رهبر انقلاب در پايان سخنانشان تأكيد كردند: ملت ايران مصمم و پراميد راه خود را ادامه مي‌دهد و جوانان امروز با «افزايش ايمان و بصيرت و تكيه بر معيارهاي اصلي» بدون ترديد شاهد دوراني خواهند بود كه ملت‌ها از زير سايه غول‌هاي وحشت رها شده‌اند و ايران عزيز و پيشرفته، الهام بخش همه ملت‌ها شده است.

منبع : روزنامه جوان




:: موضوعات مرتبط: اخبارتحلیلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : موعظه
ت : چهار شنبه 13 آبان 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');